- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Yettel topik
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- iPhone topik
- Android szakmai topik
- Mobil flották
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Computex 2024: Itt az új ROG Ally
ph Az ígéreteknek – és a kiszivárgott információknak megfelelően – az ASUS bemutatta kézikonzoljának X-szel jelölt változatát.
-
The First Descendant - Napokon belül megkapjuk a megjelenési dátumot
gp Hamarosan vége a várakozásnak, reméljük a fejlesztők tartják magukat az ígéretükhöz.
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
30z.Samu
félisten
válasz Norbika88 #50190 üzenetére
Igen, ma én is mentem olyan 2 órán keresztül. Bár nem Freeride volt, hanem volt dolgom itt-ott.
Más: Már egyre több helyen olvasom, hogy a rendőrök Pesten is megállítják a robogósokat. Korai azt a következtetést levonni, hogy a rendszámból nem lesz semmi, hanem inkább így oldják meg?
Más 2: Ha a szíj augusztus végén lett cserélve, akkor szerintetek az meddig jó? Nincs gáz, próbálok odafigyelni arra, hogy pl ne az úton szakadjon el a szíj.
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
DigitXT
félisten
válasz Norbika88 #50223 üzenetére
Szerintem a fogyasztáson mindenképpen dobna. Valamit valamiért.
Sport kipuval jobban öblít, és jobban tölt (bár 2T-hez nem értek), ez
viszont azt jelenti, hogy többletteljesítményt több anyag égetésével
ér el, ergo jobban fog menni, de fajlagosan nő a fogyasztás. Szvsz.30z.Samu: ne vedd szó szerint, csak poén volt. Viszont ha hiper
szuper görgőket rakatnál rá, akkor lehet, hogy megborulna a dolog,
és kezdhetnéd a hétvégi szerelős szeánszokat. Tuning: 1. lépés.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Norbika88 #50227 üzenetére
Elnézve a grafikont ez a szett CSAK a gyorsuláson javít, és azt is csak 60-ig,
mert utána már nem optimális a motor fordulatszám, tehát GYENGÉBB, mint
a gyári beállítással. Szóval 60-ig lesz "rakéta". Több fogyasztással. De végre?Végsebességre nem fog tudni többet, mert a könnyű görgők miatt nem tudja a
szíjat a legnagyobb áttételre emelni a varió. A kipu amúgy ad "erőt", rendesen.
Ha nem ilyen könnyű görgővel lenne "párosítva", akkor talán végsebességre is
jobban menne. Viszont amennyire ezeket a rezós (?) dobokat én ismerem (?),
adott fordulatszámot kell nyomnia a motornak, hogy hatékonyak legyenek: ha
az a fordulatszám nincs meg, ott gyengébbek lesznek, mint gyári beállítással.Ui: nem biztos, hogy érdemes ezt a mocit tuningolni. Kell egy nagyobb, az jó!
Lehet, hogy gyári beállítással teljesen "tartós" gép, de ha elkezded a tuningot,
minden nagyobb igénybevételnek lesz kitéve, s könnyen összefoshatja magát.Szerk: nehezebb görgőkkel a rajt és a gyorsulás kárára valószínűleg meg lehet
növelni a végsebességet. Feltéve, hogy a motorerő elegendő: egy próbát megér.[ Szerkesztve ]
-
Skizz
addikt
válasz Norbika88 #50237 üzenetére
Padon teljesítmény/nyomatékot szoktak mérni, a végsebesség természetesen irreleváns. Ahhoz nem is kell a végtelenségig pörgetni. Ha lekonyulni látszik a görbe, és fogynak a lovak, ott már amúgy sem érdemes hajkurászni. Vagy én értelek félre, akkor boccs.
[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Norbika88 #50239 üzenetére
Tegyünk egy kicsit rendet... Mindenhol olvasom ezeket... TÉVHIT!
Tehát jelenleg SMKP- kategóriába tartozik minden olyan két-, három- vagy négykerekű jármű, melyet max. 50 cm3-es belső égésű motor vagy max. 4 kW teljesítményű egyéb motor hajt és tervezési végsebessége max. 45 km/h és saját tömege legfeljebb 350 kg.
Tehát: A Tact tud menni ~70km/h-val fogjuk rá, hogy sík úton... Ekkor már jelentősen túlpörög, nem megfelelő hozzá a fék és futómű rendszer. Hívhatjuk SMKP-nak? Igen, mert 45km/h-hoz ideális az egész motor. Mérete, féke, futóműve, abroncsai... stb. Más kérdés, hogy megítélésem szerint az 55-60km/h-s tartományban is biztonságosan használható volt, az én tudásommal, súlyommal, és normál útviszonyok közt.
Igazad van, egyértelműen az '50-es papírokkal' kategóriára utaznak, nagyon helyesen.
szerk: NAB@Z'MEG
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Norbika88 #50241 üzenetére
Hát... Én nem vagyok türelmes. De 4Road eléggé felkelti az érdeklődést. És nem ilyen sebességgel megyek el az autók közt... Közel sem... Inkább megvárom amíg odébb húzódik, akkor is, ha elférnék, mert akkor biztos észre vett. Ha elég nagy a hely, akkor meg gáááz.
www.dongosofor.hu
-
wharfedale
csendes tag
válasz Norbika88 #50237 üzenetére
A németek így nyomják
Nem konkrétan végsebességet mérnek, hanem hogy túl tudja-e lépni a Kresz által megszabott sebességkorlátot, az már mellékes hogy 65-öt vagy 140-et megy.
Gondolom a műszer hitelesített, és van benne tachográf lap is, hogy a páciens le se tudja tagadni a szabálysértést. -
Skizz
addikt
válasz Norbika88 #50266 üzenetére
Nekem ilyen szempontból elég nagy mázlim van. Kifürkészhetetlen oknál fogva van itthon régről ilyen Alaszka-kompatibilis anorák (csak naci), amiben tavaly télen motorozva rendesen melegem volt (nem vicc!). Felülre meg egyszerűbb megoldani. Pár réteg meleg ruha (nem feltétlen több, mint gyalog), rá egy szélvédett kabát. Kesztyű, cipő meg már végképp egyszerű móka.
-
DigitXT
félisten
válasz Norbika88 #50622 üzenetére
Szerintem a kötelező szerviz csak addig kötelező, amíg a gari megköveteli.
Ha nincs már gari a járműre, saját belátásod szerint szervizelheted. Amit a
szervizkönyv előír, az amúgy egy "ajánlás". Amit persze érdemes betartani.Szóval igen: ha már nincs rá gari, és csak azért viszed szervizelni, mert épp
a szervizperiódust elérted, akkor, ha kéred, kifizeted, biztos beszerelik. Btw.
nem ördöngösség egy variátorcsere otthon sem, ha van hozzá szerszámod... -
DigitXT
félisten
válasz Norbika88 #50624 üzenetére
Hát, a varió és a szíj nem egészen úgy működik, mint a lánc/lánckerék,
szóval igazából semmilyen hátránnyal nem jár, ha nem együtt cseréled
őket (vagy nem tudok róla?), meg aztán variót akkor szoktak cserélni,
ha már nagyon csíkos, azalatt meg több szíjat is elkoptathat a technika.
Sőt, ha semmi baja a gyári variónak, CSAK a teljesítmény miatt rakatod
bele az újat, akkor érdemes elrakni a régit, ha vissza akarod építeni...Szerk: szerintem ha jó még a szíj, s sokezer km belefér, akkor azt nem
kell lecserélni csak azért, mert tuningvariót építesz be. Szerintem...[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Norbika88 #50624 üzenetére
Szíjat nem kell cserélni, csak ha már kopott/öreg /sz.r
Mulivar miatt könnyen bukhatod a garanciát. És a 18k kötelező szerviz csak akkor kötelező, ha 1 év alatt többet mész vagy kibővíted a garanciát. Utóbbira nem tudom van-e lehetőség, de nem elképzelhetetlenwww.dongosofor.hu
-
30z.Samu
félisten
válasz Norbika88 #50642 üzenetére
Azért nem lenne az hip hop (legalább is elképzelésem szerint). Friss jogsis még csak 50-essel és mondjuk 2 év baleset mentesség után engedném, hogy 125-ösre üljön az emberünk. Ehhez ugye az kellene, hogy az 50-esnek is legyenek papírjai, mert úgy lehetne nyomon követni, hogy valóban volt-e a birtokában 50-es motor az elmúlt két év alatt. Bár ha azt vesszük, a biztosítás és az adásvételi is megoldja ezt a kérdést.
Sic Parvis Magna
-
Skizz
addikt
válasz Norbika88 #51249 üzenetére
Ó, akkor dicsekszem Mancika nevében. 2 napi hidegben állás után is első rúgásra röff. Aztán 1-1,5 percig kicsit megpörgeti az eseményeket, és annyi, megy mint a meszes. Másodszorra még nem kellett rárúgnom mióta volt főteng.szim. csere+karbi állítás. Nem rossz ez egy 20 éves romhalmaztól.
30z.Samu: Monnyuk menet közben (fix. 50-60) annyira mindegy, hogy 4T, vagy 2T az az 50. Legalábbis én már észre sem veszem, hogy darálja a kávét... amíg nem egy povicon keresztül pöffen a sornégy, addig leszarom milyen hangja van.
Bár egy echte Szimó-hangot én sem viselnék el sokáig, az fix.[ Szerkesztve ]
-
Mr.Peter
aktív tag
válasz Norbika88 #51249 üzenetére
Én is nyári beállítással megyek, eddig nem volt gond. Ha minden nap használom, akkor egyből indul akár a garázsban volt, akár kint a hidegben. Ha pár napot áll, akkor utána kicsivel nehezebben indul, és az első 10-15 méteren alig akar menni, és ontja a füstöt mint állat.
Ez a szomszédoknak járó kiváltság az induláskor.<<<KEEP IT REAL!>>>
-
Norbika88
senior tag
-
Norbika88
senior tag
válasz Norbika88 #51518 üzenetére
Nem vittem vissza robogót a szerelőhöz, meghúztam a csavarokat, letörölgettem azóta nem látok szivárgást.
Most két lehetőség van vagy nincs már benne olaj, vagy megszűnt.Kedden leengedem ami van benne és kiderül.
Kérdés hogy ez jó lesz e bele? Gyártó 10W40-80W90 ig irja. -
huszi.gyb
senior tag
válasz Norbika88 #51664 üzenetére
Áhh, az milyen már... Ott a Zindex. Egyébként meg ha van rajta, azt kell használni. De megoldottam, direktbe kötöttem. Így világít... Tudod kilököm, visszaveszem... Na jó nem, kell szereznem egy relét.
2000km tényleg kicsit korai, bár ha új... Akkor érthető részben, hátha valami xar van benne... Hamarosan én is cserélek ott is olajat.
Dexar: Oké, hogy nem nekünk kell megoldani... De egy szerelőnek illene előbb-utóbb rájönnie. Szakma szépsége. Egyébként meg az nem jelent semmit, hogy 1000-es vasakat javít. Teljesen más gépek... Lehet, már el is felejtette, hogy a karburátor hogyan működik. Trololo.
www.dongosofor.hu
-
30z.Samu
félisten
-
DigitXT
félisten
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Norbika88 #52072 üzenetére
+1 Én is ma még bejöttem motorral... Jövő héten nagyon húzós hetem lesz, örülnék, ha azt még kibírná... Utána mélygarázs, jó éjt, és ha eldőlt, hogy ki csinálja meg, akkor generál.
Motorozni én sem motoroztam ónos eső után, de kb 5 évvel ezelőtt, volt egy hatalmas eső, 1-2 napig pár mm-es jégpáncél borított mindent. Akkor kellett elmennem otthonról, biciklivel. Hazafelé mentem mint a hülye (25-30km/h), tök egyenesen... Ezzel nem is volt gond. De az út két széle megsüllyedt, így szabályos púp votl a közepén. Ezért elindult oldalra a bicaj, esélytelen volt megfogni. Elcsúsztam, és a hátamon 20m-t(!!) csúsztam. (Majdnem 1 villanyoszlop közt végigcsúsztam). Olyan volt, mint a motoGP-ben. Bicaj előttem, én utána. Majával ezt nem játszanám meg...
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Mortal Kombat 1 - Így harcol Homelander
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- LEGO klub
- Politika
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Vírusirtó topic
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Melyik tápegységet vegyem?
- Mikrotik routerek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs