- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- MIUI / HyperOS topik
- Remekül néz ki a szögletes Z Fold6
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Csak elektromos meghajtással jön az új Mini
- Xiaomi Mi 9 SE - csúcsimitátor
- Honor Watch GS Pro - strapacska
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Nehezebb lesz a dolga a Temunak Európában
it Immáron a Temu is köteles megfelelni a EU szigorúbb online tartalmi törvényeinek.
-
Ulefone Armor Pad 3 Pro - akkumulátor, lámpa, (tablet)
ma 33 280 mAh csak elég lesz bármire. És a régi hardver vagy szoftver?
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
.mf
veterán
"Mindenkinek nagyobb a túlélési esélye ha betartja a sebességhatárokat (itt arányokra gondolok, például közúton ha 100 helyett 200 km/h sebességgel esel el, akkor nem kétszer annyi az esélye hogy megdöglesz, hanem 100-nál még jó esélyed van, 200-nál közelít a nullához.)"
Sajnos ez se teljesen így van.
Dénesnél sajnos nagyon összejöttek a dolgok, mert ha jól tudom és láttam (pár nap múlva jártam arra), abba halt bele, hogy az ütközés után fának csapódott, amit még 50-nel sem biztos, hogy túlélsz. Ugyanígy egy korlát-oszlop, lámpaoszlop...
Kár érte, rendes srác volt. Amikor frissjogsisként mentem Safetyre, ott találkoztam vele először (cikket írt a képzésről).Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz AndrewTdi #40293 üzenetére
Nagyon erős "túl szép, hogy igaz legyen" érzetem van.
Meg egy kicsit fura. Nem csak az, hogy kb. a pályagépek árában kínálja. Az is fura, hogy túrás plexi-magasító van rajta, mégis csak 25k-t mond, 8 éves kora ellenére... nálam az 2 jobb év, de még egy átlagos 6k-s évi futással számolva is duplája kéne legyen. Vezetett szervizkönyve van, hát... Ha tényleg csak 25k, akkor még gyári fékbetétek, tárcsáknak kéne lenniük, vagy max. nagyon frissen cserélve.A másik meg: azért egy ezres sportgép nem játékmackó. Robogón kívül van más motoros tapasztalatod? Nem biztos, hogy javasolnám...
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz AndrewTdi #40307 üzenetére
~35k km 600-as után sem vágyom túlzottan ezresre. Bőven elég veszélyes az, amit ez tud, egy ezres meg mégjobban meg tud indulni.
Outlander: te csak nem Dexar másodregje vagy?
Már épp kezdtem örülni, hogy nem jár erre...Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Outlander #40312 üzenetére
Igen, gondolom valami politikusé vagy szóvivőé
Senki nem említett itt most egy szóval sem veztech képzést rajtad kívül. Amit írtam, hogy egy ilyen böszme erős gépre ülni egy robogó után, én nem javasolnám; valamint azt, hogy annak ellenére, hogy 35k km-t mentem már 600-as sportgépen, többször voltam veztech képzésen, 1-2 havonta kijárok pályára, mégis azt mondom, hogy egy ezressel már nagyon észnél kell lenni.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz dellfanboy #40329 üzenetére
Normál esetben kizáró ok.
Repkednek kósza hírek, hogy vannak olyan helyek, ahol így is át tudják tolni, de nemkevésért...Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Laraxior #40336 üzenetére
Nekem ZX6R-rel 35k km alatti átlagfogyasztásom kereken 5.50 liter; s bár néhány nap pálya is van benne, de amúgy elég nyugisnak számít, ahogy vezetek, többnyire túrázok, városban keveset járok, pirosokat ha csak tehetem kigurulom; ellenben többet megyek este-éjszaka, amikor már nincs forgalom, dugó, kevesebb a piroslámpa is, vidéken pedig az őzveszély miatt már nem lehet száguldozni; szóval az én átlagom alacsonyabb, mint az átlag-átlag.
Egy 750-es, még ha fojtott, visszafogott is, nehezen tudom elképzelni a 4-4.5 l-t normál használattal (már az enyém sem igazán nevezhető normál használatnak). Kb 5-5.5 már reálisabb.[ Szerkesztve ]
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz canniball #40404 üzenetére
Sportmotoron többet mozogsz a motoron, kiülsz, bedőlsz, stb, így kevésbé ülöd el egy-egy helyen a hátsód. Ha lassan mész, akkor meg érdemes óránként megállni pár percre, akár két tankolás között is beiktatni egyet.
Sisak + ivás: szívószál, cucás kulacs
Yoshida: ejj, jobbulást! Részeg volt az autós vagy mi?
Közlekedés: ilyenkor annyira örülök, hogy nem kell ingáznom, csak kis távokat megyek általában a városban, vagy gyalog, vagy bringával bicikliúton...
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
-
.mf
veterán
"A bőr nagyon dögös, elegáns, meg passzol, de azért a cordura szerintem jobb (kellemesebb viselet) és nem kevéssel olcsóbb."
Viszont a motoros ruházatot az ember a védelemért hordja, amiben a cordura nulla.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
3k km-en már voltam. Többet sajnos munka mellett nem tudok elmenni.
Asszony... nőből van, bármiben sírna a szája.
Én meg elég sokszor hallottam már, hogyha legalább normál tempóban esett valaki cordurában, a cordura úgy foszlott szét, mint a rongy. Ellenben bőr már pályatempónál is sokszor bizonyított.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz canniball #40503 üzenetére
+ Torzo
Az impregnálás nem marketing, csak az impregnálószerek nagyon misztifikálják, hogy a magas árat valamivel meg tudják indokolni. Elsősorban pont inkább textilhez kell. Alapelve nagyon egyszerű: az extrémsűrű szövésű kivételével a textilnek nagyok a pórusai, rostok hajszálcsövességgel vezetik is a vizet, így a víz könnyen átmegy rajta. Ezért valami víztaszító anyaggal bekenik, ami a rostokra rátapad, de a pórusokat nem tömíti el teljesen, hogy valamennyire még lélegezzen az anyag. Valami olyannal, ami egy jó ideig oda is tapad, ott is marad, és megtartja víztaszító képességét. Pl. méhviasz, mint legismertebb, legrégebb óta használt megoldás. Önmagában kicsit nehézkes lenne (méhviasz szobahőmérsékleten kb szilárd), meg csúszós, meg stb., ezért vegyítik ezzel-azzal, vagy csinálják valami másból.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
-
.mf
veterán
válasz dellfanboy #40523 üzenetére
Csajt. De őt is, csak máshogy
Amúgy igaza van. Utálom a szemetelőket, hogy lehet valaki ekkora tapló, hogy nem tudja még egy pár méterrel tovább magával vinni, amíg a kukába ki nem dobja.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Ahogy Mosquito is mondja, valószínűleg elszakadt a km-spirál bowden. Az anyagköltség nem nagy, de nem tudom, hogy házilag hogyan lehet beállítani, ha egyáltalán lehet. Sztem első körben kérdezd meg a szerelődet, hogy mennyi lenne.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Nem is tudtam, hogy az idei TT-n Flinty is indított egy csapatot
(Keith Flint, azaz a Prodigy frontembere, és szintén elég megszállott motoros )Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
lel... facepalm.
Azt mondták? Esetleg utána is néztél, vagy az már Szentírás? Mert ha megnéznéd és összehasonlítanád néhány másikkal, akkor rájönnél, hogy ellenkezőleg, egy enduro/sm egy naked vagy sport motorhoz képest sokkal könnyebb. Van kb 140-150 kg a DRZ? Hűha, a Ninjám meg 200, és sokkal könnyebb vagyok nálad.
Komolyan már srácok... egy kicsivel több talpraesettséget.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz fattyu #40651 üzenetére
- Doktor úr, jól hallom, elmehetek?
- Nem, elmebeteg!Szombaton voltam egy csapattal túrázni: Börzsöny, Szlovákia, Bükk, Mátra. Reggel hideg, ködös, párás, nedves, borús idő; kicsit nedvestől pocsolyásig terjedő utak; kanyargós eldugott útszakaszok, okéstól földútig terjedő útminőséggel, de nagyátlagban középszar; sok falun át, és sok motorral, gyakran beragadva záróvonalnál lassú járművek mögé, tehát összességében lassú volt a tempó. Egyszóval tájnéző körút volt (már amennyire a kátyúk engedték).
3x tankoltam, átlagok: 4.97, 4.93, 4.82...Na jó, ez már tényleg kényelmetlenül lassú volt. Normál haladásnál 5.2-6; döntően túrázás városon kívül, kevés fékezéssel, nyugis gázkezeléssel, inkább középtartományban / kevés nyelezéssel, de haladósan.
35e km-re a teljes átlagom 5.5Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Laraxior #40700 üzenetére
Láttam már ennél sokkal nagyobb és nehezebb motorokat vezetni nálad kisebb embereket.
Az olajfogyás nem normális, de sajnos korral, kopással együtt járó, gyakori jelenség. Az enyém 2001-es és legalább 74k km van benne (ha nem volt az órája eltekergetve), amiből párszáz pályán volt; mégsem vettem még észre olajfogyást. Ellenben hallottam olyanokat is, akiknek 1000 km-enként 1-2 decit utána kell tölteniük..
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Something_ #40794 üzenetére
Hát, nemigazán A neoprén búvárruha, még ha nem is a vízzáró fajta (tehát wetsuit), így is eléggé megfogja a víz mozgását, tehát alaposan bele lehet izzadni, és téli hidegben belül vízben tocsogni nem a legjobb.
Én hűvösebb időben a bőrruha alá egy aláöltöző felsőt, vékony (meleg, de nem teljesen polár-jellegű) pulcsit, valamint jäger-alsót veszek fel, és kesztyűbe egy vékony cérnakesztyűt, bár lehet, hogy kívülről lenne jobb ráhúzni valamit. Meg persze a lábamra nem túl vastag, de meleg zoknit, sisak alatt meg maszk van. Voltam már így beöltözve olyankor Dobogókőn, amikor épp csak eltakarították a havat az útról, de fent a parkolónál mellette fél méteres hó volt
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Something_ #40797 üzenetére
Szerintem csak egy bőrkabátot felvenni nem nagy macera. Viszont kis sebességgel is lehet olyat csúszni, hogy csúnyán lemegy a bőröd.
Na meg van az a statisztika is, hogy legnagyobb esélyed balesetet szenvedni a lakóhelyed pár km-es körzetében van.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Something_ #40816 üzenetére
Arra készülj fel, hogy a FF hát + mellvért egy kabáttal extra-passzentos (a váll- és könyökvédő pedig bele se fog férni, csak a külön protektor-helyettesítő fajta). Tehát vidd magaddal, amikor kabátot próbálsz, ha még nem vetted meg.
Ismerek arcot, aki kétrészes bőrben jár robeszon. Nem, nem pályán (olyat is ismerek), nem poénkodásból egyszer, és nem is egy hiperdurva robesz. Csak gondolom már ő is esett, és levonta a tanulságot.
Esetleg valami olcsóbb "egyszerhasználatos" kordura kabát? Az robeszon sem néz ki furán. Mondjuk szerintem egy bőrkabát se, ha jól néz ki, sőt, itt szokott elválni, hogy ki a motoros. Szoktam robogósoknak is köszönni. Ált. csak a futárok egy része illetve városon kívül azok köszönnek vissza, akik közepes-nagyobb robogón, rendesen beöltözve ülnek. Ők lefogadom, hogy motorosok.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Chappy #40837 üzenetére
250 nagyobb túrákra nem biztos, hogy elég; onnan meg 5-600 a következő lépcső, közteseket itt nem árulnak.
Ha 1 M a keret, akkor 150 felszerelés, 100 jogsi, 100 átírás, adó, bizti, aztán így már nem is marad olyan sok motorra, meg utána első szerviz, kopó-fogyók cseréje, ha pl. láncszett (30-40k) vagy gumik is kellenek (vágott használt slick 25-jétől új sporttúra gumik 60-80k-jáig)...
Úgyhogy nem árt egy kicsivel többel számolnod, mert már a fix-költségek (felszerelés, jogsi, átírás-adó-bizti) is elég magasak.Aztán még a benyát, 6k-nként olaj + szűrő 10k, 5-10-15k km-enként gumi, 20-30-40k km-enként lánc, stb stb. Szóval nem olcsó hobbi, ezzel nem árt tisztában lenni.
Igen, a Safety-s képzés hasznos. Nekem is jogsi után első utam oda vezetett. Én inkább a jogsi közben vagy után az 1-es szintet javasolnám.
Az öcséd akkor nagyon drágán csinálta, hol volt, csak hogy tudjuk, hogy hova ne?...Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz yodamastah #40855 üzenetére
Nem tudom, de szívesen nézném a garázsomban
Valahogy én is arra számítottam, hogy egy kisebb blokkra teszik. Ez így valami brutális. A cikkekben boncolgatják, hogy a kompresszor más fordulaton pörög alacsony és magas fordulaton, hogy vezethető maradjon... A 2T 500 V4-es Motogp korszak jut eszembe: erő volt több is a kelleténél, csak megülni...
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Chappy #40861 üzenetére
Ahogy írták a többiek is:
- bringa más kategória, ahogy robogó is. Én is mivel a belváros szélén lakok, távolság függvényében gyalog, bringa vagy motorral járok; nagyon szar időben bkv.
- bringa annyiban segít, hogy legalább tudod, hogy a sebesség stabilizál, lassan menni a legnehezebb. Meg a kormányzás, döntés.
- ha megvan a kor, akkor A-korlátlan, nincs is kérdés. Buster: az csak akkor feltétel, ha nincs meg a kor.
- nem kell nagyobb motortól félni. Én is úgy kezdtem, hogy előtte nem csak semmi motoros tapasztalat, még Simo meg hasonlók se, de még autót se vezettem. Első óra 125-ös 2T Tux. Második alkalommal 250-es 2T Tux. Onnantól meg CB400 (akkor még azok voltak a tanulómotorok). Aztán első saját motorom meg egy 600-as Ninja 112 lóval... amibe azóta beletettem 35k+ km-t, és pár elcsúszáson (nyálkás út, homok a kanyarban, euroringen túlmelegedett gumi miatt kicsúszás) és egyhelyben eldőlésen (félig kirúgott sztender, lejtő, puha talajban elsüppedő sztender) kívül nem volt balesetem, a legkomolyabbat is egy vállficammal megúsztam. *kopp-kopp*Könyvek:
Érdemes azért a vezetés technikai elemeit is megtanulni.
Magyarul: Ésszel motorozz; Motorozás mesterfokon.
Angolul: Keith Code: A twist of the wrist (vol. 2)
Szerelés:
Ha már megvan a motor, vagy biztos vagy a típusban és évjáratban, töltsd le a szerelési kézikönyvét. Van valami székely lap (.ro de magyar nyelvű, valami manualdereparatie), ahol rengeteg motoré fenn van. Abban benne lesz rengeteg részlet, mit milyen gyakran és hogyan ellenőrizz, mik a normál és cserés értékek, mi hogy van összerakva és hogyan férsz hozzá.
Ennél általánosabban: Zen and the art of motorcycle repair - csak hallottam róla, de nem olvastam.
De a legfontosabb: amikor viszed szervizbe, akkor megkérni, hogy nézhessed, és ha türelmes a szerelő, akkor néhány dolgot megkérdezni tőle. A legtöbbet ebből tanultam, hogy láttam, hogyan szedik szét, mi hol van, mit hogyan kell. Megcsinálni persze nem tudnám, ahhoz szaktudás, tapasztalat és szerszámok is kellenének, de legalább már a kép áll össze bennem, az alap dolgok már mennek.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
-
.mf
veterán
válasz pakriksz #40898 üzenetére
Nem teljesen, mert motort leállítani kulccsal csak a kulcs off-ba fordításával tudod, és avval teljesen kikapcsolod, a motort és a világítást is; ez meg a motort ugyan leállítja, de a világítás, műszerek még bekapcsolva maradnak, mint amikor a kulcs on-ban van, de még nem indítóztál és nem jár a motor.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz -Mosquito- #40935 üzenetére
Egy ekkora nagy dög túraenduro kb annyira enduro, mint a Ninjám...
Persze sarkítok, de ezek a 250 kilójukkal üresen, kavicson-sárban helybenelforgó nyomatékukkal, nem igazán terepre valóak. Aszfaltra meg inkább sporttúrát vennék, mert annak jobban fekszik az autópályás utazótempó, aszfaltravalóbb a vázgeometriája, jobb a szélvédelme, stb.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Miről beszélsz? A sporttúra motoroknak nagyobb plexije van, mint a sportmotoroknak, és a többségnek felfelé csavart kilépőéle. Nem kell a tankon feküdni, hogy már egy sportmotor plexije is érjen valamit (ültél-e már valaha sportmotoron?); és nem értem, hogy miért gondolod azt, hogy nem lehet egy sporttúrán behajolni, nekem érdekes módon még tanktáskával is sikerül.
Ellenben a túraendurok enduros méretű gyári plexije az, ami egy-két tenyérnyi, sokan panaszkodtak rá, hogy alig jelent valamit, érdemes nagyobbra cserélni, ha valaki legalább közép-tempós utazót menne.
Amit meg az autópályáról mondasz, nem tudom, voltál-e már valaha többnapos, esetleg többhetes külföldi túrán -- mert akkor nem mondanál ilyeneket. Tudnád, hogy néha nem lehet elkerülni, vagy néha egyszerűbb, ha rossz az alsóbbrendű utak minősége, időre kell szállásra odaérned, szét vagy már fáradva, vagy csak egyszerűen unalmas az adott táj és gyorsan túl akarsz rajta lenni, mert jobb szakaszok várnak.
Másrészt pedig, az autópálya kifejezésen fennakadás helyett értelmezhetted volna úgy, ahogy annak ott a lényege lett volna: tempós haladás, 130-150-180-as utazótempó.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Laraxior #41017 üzenetére
Na hallod...
Párszor belegondolok, hogy 5 éve motorozok, olyan még nem nagyon volt, hogy szabályosan közlekedtem volna, (bár azért nem is úgy, ahogy Fattyú) de ezidő alatt mindössze 1 db 45k-s gyorshajtást és 1 db 5k-s benézett műszaki lejáratot (elnéztem egy hónappal) gyűjtöttem be...Egy-két oldallal ezelőtt ment a diskurzus, hogy a szem milyen színre a legérzékenyebb. Erre mókáztam be, hogy nekem a kékre, főleg, ha villog. Lakott területen belül lehetőleg normálisan megyek. Ha rendőrt látok, akkor is (a kettő általában egybeesik, inkább lakott területen látni őket). Autópályán ritkán vagyok.
De egy záróvonalért... vagy nagyon rossz napja volt a rendőrnek, vagy nagyon rossz helyen és nagyon rosszul csináltad.
Szerk: ja most már látom... hogy járdaszigetet is előztél, mélyen a szembesávban, index nélkül... az úgy tényleg csúnya, a fentiből a nagyon rossz helyen és nagyon rosszul csináltad részt kimeríted. Járdaszigetet ne, és legalább index.
[ Szerkesztve ]
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Laraxior #41041 üzenetére
Pedig Erdély szép és a Transzfogarasi legendás.
Nyugatra sem egyszerűbb.
Osztrákoknál több a traffi, indokolatlan helyeken is, hangos kipuffogóért is büntetnek, szerencsére a büntetési tételek egészen "korrektek" a hazaihoz képest is.
Németország... eszedbenejusson. A motorom szerintem a határon elvennék. Rengeteg traffi, minden agyonszabályozott. Vaskalapos f@szok, mindent ellenőriznek, mindenért és keményen büntetnek.
Olaszok és franciák kicsit agyrém módon közlekednek.
Horvátország: ott is van traffi és ott is büntetnek. Bár mondjuk amikor engem bemértek, az 1000 HRK bünti helyett végül ejnye-bejnyével elengedtek. A legveszélyesebb a bamba német turisták, két meleg helyzetem volt eddig arra, mindkettőt elsőbbség megadása nélkül kikanyarodó német turista okozta.
Ukrajna... ugyan nem motorral, de jártam már ott, ahogy azok közlekednek... csak fél fokkal kulturáltabb, mint amiket az orosz videókban látni. Autópálya belső "sáv" (még a záróvonalat is csak jelzésértékűnek veszik) kétszáz, külső sávban meg közben akár tolathatnak is (autópályán!!!), saját szememmel láttam.
Bosznia: csak párszáz km-t tettem meg, nem túl nagy forgalomban, az út nem olyan jó, mint a horvátoknál, kb magyar szintnél kicsit jobb; de sokat nem láttam.
Montenegróról jókat hallottam: okés utak, gyönyörű tájak, horvátnál jelentősen alacsonyabb árak.
Bolgárok megintcsak hallomásból, de ukrán / orosz light.
Görög vezetési stílusról sem hallottam sok jót
Szlovénia szép és jók az utak, de csak minimálisat voltam arra, közlekedési kultúráról és yardról nem tudok többet.
Szlovákiában is vannak szép hegyek, jó utak (bár rosszak is), néha hallani olyanokról is, hogy rendőrök rászállnak magyarokra, de nekem eddig még semmi gondom nem volt arra.Mosquito: Zakopane, jól hangzik... szívesen megnézném én is. Szombat estére sajna már van program, úgyhogy egyelőre csak Bajna-ringet, Ceredet vagy Lillafüredet fontolgatom.
HGabor: nem hinném, csak a hátsó külső részen van egy vékony műanyag pajzs, előbb fog az deformálódni vagy eltörni. Forcefield úgyis lesz rajtad. S a nyak úgyis előbb törne és az a veszélyesebb. Hallomásból, egy ismerősöm idén így halt bele, miközben az előtte ülő pár törött csonttal és eltört borda által átszúrt tüdővel, rongálódott májjal vagy léppel "megúszta", az ütközés után fel tudott kelni és járni, a lány viszont nem élte túl. Pedig mindketten mindig teljes bőrben jártak.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Jó? Mitől jó ez? Csak mert a Long way down / 'round-ban is ezeket használták (az eredetileg tervezett KTM 950 vagy 990 Adventure helyett, ami jóval kisebb tömegével jobb választás lett volna) és mert bömös? A motorok SUV-je, ami az utcai és off-road gépek fő hátrányait egyesíti:
Terepre túl nehéz, oda könnyű gépek valók. Feleslegesen nagy erő, puhább talajon elforog, beássa magát.
Utcára a nagy hasmagasság, magasra rámolt cucc miatt magas súlypont és instabilitás. Nagyobb tengelytáv. Nehéz. Fűzött kerekek tömlős gumival, amivel csúnya durrdefekteket lehet kapni. Bár a tulajdonosok 98%-ban aszfalton fogják használni, de köztes gumi van rajta, ami ráz, és tapadásban, döntögetéshez sem ideális. Ritka gumi-méretek. Stb.Szvsz: az utolsó igazi túraenduro a KTM 950 volt, az még egész könnyű tudott maradni. Ha valaki aszfaltra keres túragépet, arra szerintem egy visszafogottabb sport-túra/túra való.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Kölcsönadjam a szemüvegem? Nem 990, hanem 950 Adventure-t írtam. Az 189 kg üresen, az már azért mégiscsak nagyobb különbség terepen 223 kg-mal szemben. A CBF-et hiába hozod ide, az nem enduro, terepre nem mész vele. Ha valódi túraenduro, ami terepre is megy, akkor a KTM-et választanám. Ha meg aszfaltra, akkor sporttúra vagy túramotort. Ezért lóg ki nálam a GS a sorból.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz canniball #41120 üzenetére
Olyan nyomásra, amit az adott gumi gyártója megad. A motor gyári gumik valami eszetlen magas nyomásra vannak fújva. Hátulra nekem valami 2.9 lenne... Egy NTEC-es gumi ettől szétmenne. Gumim gyártói ajánlása pályára hidegen 1.0-1.1, pályáról lejövet 1.5... Utcára 1.8- max 2.0-vel használom.
A gumi fajtájától, összetételén túl függ nagyon a hőmérséklettől is, és hogy hogyan mész. Hidegben és lájtosabb használathoz kicsit magasabbra, hogy gyorsabban melegedjen."nekem úgy tűnik hogy döntésnél egy bizonyos dőlésszög után (és persze közel sem könyökleérősre gondolni) mintha beesne a gép a kanyarba."
Kockásra van kopva. A közepe le van kopva simára, ott hiányzik a görbület; majd onnan ha döntöd tovább (itt kezdődik igazán a döntés), akkor mész át a kocka élén, a simáról az eredeti görbületű oldalára. Nézz rá hátulról merőlegesen a gumira, talán már látni is fogod; meg ilyenkor már ellenőrizd a profilmélységed is. És ne csak egyenesen és a pusztában menjél, menj a hegyekbe is kanyarogni, hogy máshol is kopjon a gumi, ne csak a közepén
"10km-re van a kút ahol tankolni szoktam addig meg ugye felmelegszik a gumi - mennyivel kisebb nyomást állítsak be emiatt vagy kb. mennyit várjak hogy kellőképp visszahűljön?"
Ez egy nagyon sokváltozós, sokismeretlenes egyenlet. Külső és aszfalthőmérséklet, nyomás, vezetési stílusod, gumi típusa, kora, összetétele, megmaradó gumi vastagsága, stb stb. Mire megtankolsz, szerintem 0.2-0.4-del lesz még a hidegnél magasabb.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz dellfanboy #41139 üzenetére
NEM!!
Agyameldobom, és senki nem szól rá, hogy ne tanácsoljon ilyen hülyeségeket? Te meg honnan veszel ilyeneket? Gondolkozzál már...
K---ra nem úgy megy, hogy beviszed szomszédjóska szervizébe, lefojtjátok x kW-ra, oszt' jóvan. Ez vagy gyárilag lefojtott és annyi kW, vagy nem, és akkor nem használhatod korlátozott jogsival.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz dellfanboy #41154 üzenetére
Ott is az van: ilyen átalakítás után bevizsgálási, ellenőrzési procedúra van; annyi díjjal, hogy belerokkansz. Ha ez olyan simán menne, mint mondod, akkor szerinted miért nem mindenki ezt csinálná?
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz eszgé100 #41170 üzenetére
Nagyjából az, amit Feree is mondott
- kétrészes praktikusabb, ha nem csak pályázol
- gerincvédővel próbáld
Viszont:
Én inkább azt mondom, hogy világos betétes, vagy fényvisszaverős-betétes. Látni és látszani. Plusz a világos-betétes kevésbé forrósodik fel napon. A sok kosz a feketén is meglátszik.
Legyen rajta néhány perforált felület, hogy szellőzzön, ne legyen teljesen zárt; de a túl nyitott sem feltétlenül jó.
Ez az RST lehet, hogy olyan, mint nálunk a Mugen Race: kínai OEM, olyan nevet hímez rá, amilyet kérnek. A Mugen a Superzone házi márkája. Bő négy éve hordok egy kétrészest, 36-37e km és pár kisebb esés van benne, de még bírja. Idén szezon végén elviszem rendesen kitisztíttatni, meglátom, mit mondanak rá, remélem jópár évet még kihúz.
Kordura gyorsabban tönkremegy és kevésbé véd csúszáskor. Cserébe kényelmesebb, rámolhatóbb. Szvsz: inkább túrázóknak, robogósoknak való.
Kb ennyi.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Lipton #41184 üzenetére
Biztos benne van az is, hogy az én Ninjám még békebeli (2001-es), termetesebb darab (bár 192 centimhez kell is) nyugisabb üléspozícióval, de szerintem aki ezt mondja, az vagy nem ül rendesen, vagy a motor nincs jól beállítva. Ha a csukló fárad / fáj, és nem a kemény futómű rázása, hanem mert arra terhel, az rég rossz. Csuklón csak akkor lehet terhelés, ha intenzíven fékezel.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen