- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- iPhone topik
- Drágábban indíthat az új iPhone SE
- Új HMD modell bukant fel
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Google Pixel 6/7/8 topik
Hirdetés
-
Hong Kong is bezáratja az ingyen kriptopénzes Worldcoint
it Minden működését le kell állítsa a Worldcoin Hong Kongban a hatóság utasítása alapján – a személyes adatok és a magánszféra kapcsán felmerült aggályok miatt.
-
Szinte bankkkártya méretű a LattePanda x86-os SBC-je
ph A Mu nevű apróság egy Intel N100 processzort, 8 GB RAM-ot és PCI Express 3.0-s buszt is kínál.
-
Fejlesztői videón a Destiny 2: The Final Shape
gp A Bungie alig két hét múlva végre elhozza nekünk a játék következő nagy kiegészítőjét.
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Integra #2876 üzenetére
Volt rá példa, hogy régi szimeringgel olajcsere után elkezdett ereszteni. Van értelme kicserélni szerintem, bár a 2 év alatt nem öregszik egy gyári szimering annyit, de 4 évesen tuti kell cserélni, ha ereszt, ha nem.
Könyv is úgy írja, az a legjobb.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zsoltee10 #2893 üzenetére
Nameg nagyon nem mindegy, hogy hogyan van használva. A kopások 99% ban hidegindításkor, illetve nem üzemmeleg állapotban történik. A futármotorok azért bírnak annyi kmert, mert egyfolytában mennek. Ha kis távokra van beindítva, akkor teljesen más dolog jön ki.
Sokkal többet bírnak a túramotorok, illetve a túrázásra használt motorok is ezen okok miatt.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz #81556480 #2904 üzenetére
Nem a drágább a jobb. Ezt senki nem mondta, de az sem elvárható, hogy ugyanazt a minőséget kapod 1/8 ad vagy 1/4 ed áron. Vannak olyan esetek, hogy ha nem a motorgyártól, hanem az alkatrészbeszállítótól veszel közvetlenül alkatrészeket, akkor az olcsóbb, de nem ilyen szinten, és kínosan ügyelnek arra, hogy ne ugyanaz legyen ráírva!
Szimeringeknél pont most vásároltam jópárat egy motorba, volt olyan, amit után se gyártottak, olyan bonyolult volt, egyébként a 4000 és 1000 forintos között azért ránézésre is volt különbség. Ugyanarról a szimeringről beszélünk. méretre legalábbis.
Mivel nincs tapasztalatom az öreg cbr villaszárszimeringjével kapcsolatban, mert sosem cseréltem, ezért nem azt mondom, hogy nem igaz, amit írsz, nem kell itt most sértődni de nekem csücskös a sztori, ennyi.Mindegy, szerintem nem a villaszárszimeringen kell spórolni.
Én nem ilyeneken szoktam.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Integra #2906 üzenetére
Hát ez passz, márkától, átmérőtől elkezdve elég széles az ajánlat, és változó az ár.
Gugli a barátod Nézd meg az átmérőjét a villaszárnak előtte.
De szerintem ha nem gyakran csinálnád - azaz úgy, mint most - akkor inkább szervizbe vidd, mert el lehet vele szarakodni rendesen.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz #81556480 #2913 üzenetére
hát sok helyen úgy csinálják. A fémreszelék azért nagyságrendekkel csökken ilyenkor az olajban. Nem tudom mennyire árt neki, modern motoroknak előbb görbül a villaszára karambolnál, minthogy csapágy legyen cserélve benne
persze nem offroadról beszélünk.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zsoltee10 #2957 üzenetére
Én tudok 2 darabot itt pest környékén. Megnéztük őket haverral alaposan, de nem kellett, azóta is eladóak. 200e nem tudom mennyire olcsó neked, de ennyit le kell szurkolni egy papírnélküli normális állapotú vashengeres, vizes 25 ösért. Normál állapot azt fedi, hogy bovden/vagy spirál csere ráfér, olajozás, zsírzás, esetleg ilyen apróság.
Erős ek nem erős, de örök élet+2nap.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Daywalker #2994 üzenetére
dióhéjban, kövezzenek meg de ha valaki belemélyed ez jön ki:
gyári a jó, nem kell nagy okosság.
A teljesítményszint a legjobb és még hígabb is mehet,
mert nem a nyomás ken, hanem az áramlás. Minél sűrűbb, annál nagyobb a nyomás. a nyomás meg az áramlással szembeni ellenállás.
Hidegüzemben ez fontos nekünk közúton.
Versenyzőknek meg azért, mert visszafogja a motort a sűrű olaj. Szóval szorri, de a híg a jó.
A sűrű egyszerűen a hülyebiztos olaj. visszafogja, de ottmarad. Hidegben viszont nem jut el gyorsan a csapágyhoz. Nem mintha a jó minőségű híg olaj valaha is megszakadna. Van értelme a drága olajnak. de a sűrű drágának van-e?Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Integra #2995 üzenetére
világos.
Nem ugatok bele, csak elmondom, hogy marketing, mert érdekesség
Nem lesz baja tőle, az 50 az hülyebiztos, melegben legalábbis mindenképp, hidegben meg nem nyugi. De közúton baja nem lesz itt semminek.
nem kell meggyőzni engem, mert nekem mondom, ez jött ki, linkelhetnék most egy szép hosszú cikket, meg be kéne regisztrálnotok ide oda, aztán valaki elhinné, valaki nem.
de szögezzünk le valamit. a gyengébb olaj az nem azt jelenti, hogy hígabb.
teljesítményszint a lényeg. Viszkozitásindex, vagy viszkozitásstabilitás. A többi marketing.
kicsit felkavarom az állóvizet estére[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
-
Topiccsendőr
addikt
Erre a belpiacos jelenségre én is kiváncsi voltam, úgyhogy elolvastam jópár cikket és ami megmaradt:
90es évek kezdetén Japán nagyon tudott növekedni, mondhatni jó sok költeni való pénzük volt a polgároknak. Elkezdtek a gyártók versengeni ebben a kisköbcentis géposztályban, az emberek meg meg tudták fizetni, és ez egészen addig ment, hogy a 400-asok drágábbak és fejlettebbek voltak a 600- osknál is. Jobban lehetett velük motorozni is, és egyszerűen a technika ami bennük volt...
De ennek meg volt az ára. Európa ezért nem volt vevő erre, csak német szürkeimport jött ide, abból sem mindegyik belpiacos. ZXR 400 -ra emlékszem.
A pénzen múlik minden. Lehet nagyonjó dolgokat csinálni, gyártani, de ha nincs aki megfizesse, akkor nem lesz gyártva.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zsoltee10 #3050 üzenetére
háát, azért az MVX nincs egy lapon egy szocimotorral. ez egy korai GP replika.
egy épeszű ember nem cseréli MZ re vagy simsonra, csak ha megállt és a szerelő elmondta neki mennyit kell rá költeni. Istenem, hogy került ez ide az igénytelenség földjére. Sajnálom nagyon. Biztos még birkát is vittek vele haza a piacról.Integra:
izlések és pofonok.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
-
Topiccsendőr
addikt
válasz yodamastah #3100 üzenetére
Szerintem meg
Amikor elkezdtem, nálam ugyanazok a hibák voltak, mint Integránál. A gumi csúszáshatárához közel sem voltam, csak simán elestem, ugyanúgy ahogy a fiatalember is feljebb . mindig kiment a kerék hirtelen jelzés nélkül. Azért mert alap hibákat követtem el, pl nem figyeltem hogy a pályán az ideális íven kívűl annyi por van, hogy ott aztán akármilyen gumi lehet a motoron. Vagy totál rosszul mentem be a kanyarba és ezt kompenzálni akartam hogy nagyon korán húztam kifelé, agresszíven. Ez már jobban hasonlított a csúszáshatár közeli állapothoz, de továbbra is észnélküli manőver volt. Sorolhatnám ezeket a hibákat, először ezzel kell tisztában lenni, persze a jó gumi alap. De meg kell tanulni használni, meg bemenni a kanyarba normálisan. Bemenetnél megugye nagyon könnyű keresztbe menni, de gyorsnak lenni keresztbe, már nem annyira, és a legnehezebb a kigyorson ugyanez, az a mai napig nem megy nekem. Fékkel sokkal könyebb az egészet csinálni érzésem szerint.
Ami még ilyenkor visszatartja az embert, hogy ül az aszfalton és gondolkodik, hogy most meg miért? miért ment ki alólam ez a szar?
Az nagyon rossz érzés. mert ha legalább tudja az ember, akkor tudja mit nem szabad.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Daywalker #3114 üzenetére
ragaszkodjunk a gyárihoz lehetőleg.
Bosszantó egy kicsit, hogy az emberek, akár szerelők is ész nélkül nyúlnak a sűrűbb olajért, ahogy meghallják, hogy versenyhasználat, vagy ha nyomja a szemét a motornak.
Nem a viszkozitást kell lecserélni ha nyomja az ember, hanem a teljesítményszintből kell a legjobb, és a viszkozitásstabilitásnak kell a legnagyobbnak lennie. A viszkozitás értékeknek a gyárban kitaláltnak kell lenniük. A csapágyaknál az illesztés miatti nyomásveszteség stb, ez mind így lett kiatalálva. Vannak motorok, ahol kalibrált olajfúvókák vannak az olajzási rendszerben, hogy azokon a helyeken, ahol nagyobb nyomásra van szükség ott nagyobb maradjon.
Ha már kopott a motor, akkor kell belerakni a sűrűbb olajat, de azt is azért, hogy meglegyen a nyomás, amit le kéne mérni egy bizonyos fordulaton olajnyomásmérővel. Na ezt ki szokta megcsinálni, hogy kell-e sűrűbb bele? Van egy ökölszabály, hogy 1000 fordulatonként kb 1 barnak kell a nyomásnak lennie. Ha ez megvan akkor csokolom. Akár hígítani is lehet addig, ha megvan. nem a viszkozitás fog kenni. A teljesítményszint a legfontosabb. A motul factory egy jó olaj 5w40est rakok bele én is. Yamalube-ból is a fullszintetikus 40es olajat raktam bele mindig is, annak a viszkozitásstabilitása roszabb volt, mint a motulé, most megnézem a motult én is.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Daywalker #3117 üzenetére
A hidegoldalit nem értem miért adják meg amikor az minél kisebb, annál jobb nekünk
De versenyhasználatnál:
"Az áramló olaj vastagságát cSt-ban mérik. A legtöbb motor olajvastagsági igénye működési hőmérsékleten 10 cSt. Az igazán sűrű (vastag) többfokozatú olajok viszkozitása ilyen körülmények között 20 cSt. Ez éppen a duplája a másiknak. A hőmérsékletet 100°C fokról 125°C fokra emelve a legtöbb ajánlott olaj viszkozitása 10 cSt-ről leesik 3 cSt-ra. Az előbb említett sűrűbb olaj 20 cSt-ról 4 cSt-ra hígul. Figyeljük meg, hogy a nagyon forró motorban mindössze 1-2 cSt a két olaj vastagsága közötti különbség. Mondhatnánk, hogy gyakorlatilag mindkettő azonos sűrűségű. Csak nagyon minimális a sűrűbb 20w-50-es olaj előnye nagy hőmérsékleten. Ezzel szemben hidegindításkor hatalmas előny a 10w-30-as olaj sokkal kisebb sűrűsége, amikor is a kopások 90%-a keletkezik. Például 40°C fokon a 20w-50-es olaj viszkozitása (sűrűsége) 250cSt, míg a hígabb 10w-30 értéke ugyanekkor csak 100cSt. A vastagabb olaj 150 cSt-al sűrűbb. Ez óriási különbség!"Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz runner 125 #3126 üzenetére
hát...
valszeg a 3:40 es kelés még mindig roszabb, mint a téli motorozás.tapasztalatom szerint a ruha egyébként meg tud védeni, én is lenyomtam -10es telet, igaz robogóval, az csak 80at megy max, de a legnagyobb gondot nem a hideg áthatolása jelenti a ruhában, inkább nagyon lassan kihűl, minthogy a szél átmenne rajta.
Térdnél pláne nem, mert egy baszottnagy lágyptotektor volt nekem a ruhámban,gyakorlatilag ki volt purhabozva a térdem.
A test reakciója, hogy a végtagoktól elveszi a keringést, hogy a meleget a törzsnél tartsa. Emiatt gémberedik a kézfej, stb. Ami meg amiatt van, hogy az ember egy ülő, inaktív testhelyzetben vezet hosszú ideig, amikor is a keringés is roszabb.
A lábam sose fázott, csak a kezem. Térdem meg más ilyen legendás izületes dolog mindig melegebb volt a kézfejemnél. Egy markolatfűtéssel kimentem volna a világból.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Integra #3134 üzenetére
nem.
megnéztem ezt a videót is, meg is beszéltem több haverral is. sok érdekes dolog van benne.én utánaolvastam, melóztam az ügyön. ezt mindenki meg tudja csinálni. itt a nép egyszerű gyermekének a véleményével találkozhatsz. érthető, nem foglalkoznak ilyesmikkel, mint a motorok működése, csak nem tudom mire ez a hatalmas magabiztosság.
mindig kérdeztem szakembereket, és ha valamire nem kaptam választ, akkor azt addig kerestem, amíg világos nem lett. viszont akiktől kérdeztem azok közül nagyon sokan rossznéven vették, amellett, hogy nem tudott válaszolni egyértelműen a kérdéseimre egyik se és semmilyen konkrét dologgal nem védték a véleményüket, de mocskosul ragaszkodtak hozzá.
a felületesség nagyon kényelmes dolog.Nem menekülsz a csendőrség elől.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest