- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- iPhone topik
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Okosóra és okoskiegészítő topik
Hirdetés
-
Jó dolog az AI, de emberek nélkül nincs játékfejlesztés
it A Tomb Raider franchise tulajdonosa szerint egy dolog az AI térhódítása – de a sikeres játékfejlesztéshez emberi kreativitás kell.
-
Destiny 2: The Final Shape - Befutott a fejlesztői videó második része
gp A minap kiadott videóban többek között a képességek kerülnek a középpontba.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
tutis
őstag
válasz Integra #9847 üzenetére
Ez hülyeség. Nem mondom hogy nincs ilyen, de abba is bele kéne gondolni hogy akkor más volt a helyzet. Ott van pl a linkelt BMW. 2008-as évjárat. Megvették hitelre, szerintem kb olyan 50-60 ezer lehetett akkor a törlesztőrésztet. Igen ám, de akkor volt hogy 141 Ft-os, de átlag 160 Ft-os CHF-el számoltak. Most meg 250 a CHF. Törlesztőrészletben már olyan 100 közeli lenne. Benzin se annyi volt 2008-ban mint most. Az árak se voltak így leszállva. Ne felejtsd el hogy 2008 év végétől van válság, azóta eléggé megváltozott az élet kis hazánkban és az egész világon. Szóval mielőtt szarozni kezditek a felelőtlen tulajokat, lehet el kellene gondolkodni a körülményeken is, mert lehet 2008-ban el tudtál tartani 1 db motort, de mostani árakon számolva már olyan mintha 2 motort tartanál el..A motor meg nem létkérdés, attól fog az ember megszabadulni legelőször, mert lehet ott vannak még az egyéb hitelek amit fizetni kell az embernek..De persze vannak ilyen emberek is meg olyanok is amit írtál. De szerintem nagyságrendileg több az olyan ember aki önhibáján kívül került abba a helyzetbe hogy a bank visszavette tőlük a motort. Ja és persze ne menjünk el arról hogy 2008 óta egekben a munkanélküliség, de gondolom senki nem önszántából lesz munkanélküli.. Lehet ma te is el tudod látni a motorod, de ha holnap utilaput kapsz, akkor lehet már nem fog menni a motorozás úgy mint eddig.. Szóval én azt mondom kicsit gondolkozzunk mielőtt bírálunk..
http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
tutis
őstag
válasz Integra #9866 üzenetére
akkor még1x leírom hogy érthető legyen.. A hitelfelvevők nagyobb része nem azért nem tudja most fizetni a hitelt mert már a hitelfelvételkor tudta hogy pár év múlva már nem fogja tudni fizetni, hanem a megváltozott életkörülményük és a hirtelen drasztikusan megnövekedett törlesztők miatt nem tudja tovább finanszírozni mondjuk a motorhitelét.
Túlbonyolítod az egészet, meglátsz egy visszavett motorról egy képet és máris konzekvensen levonod a tanulságot hogy a Te véleményed az igazi és helyes, miszerint barom volt az aki felvette a hitelt mert szart előre bele az egészbe. Többször leírtam, nem kell ítélkezni előre felszínesen, mindenféle háttér ismeretanyag nélkül.. 2008-as válságra nem lehetett céltartalékot képezni megfelelő szinten, az átlagember ilyen mértékű drágulásra nem számolhatott. Az az igazság hogy eléggé rálátok a dolgokra, és rengeteg olyan emberrel "találkoztam" aki belekerült a húsdarálóba, és nem tud mit kezdeni, menti a menthetőt. De ha nem lett volna a válság akkor élne mint marci hevesen. Persze nem mondom hogy nincs az általatok vázolt eset, sőt nagy számban az is előfordul, de nem ez a mérvadó. A hitelek kb 10-15% dőlt eddig be, azért gondolom ez elég adat hogy lásd hogy a többség még mindig fizeti a hitelét, holott mindenkinek teher a megnövekedett törlesztő.
Az a gond hogy olyanról akarsz "kioktatni" ami nekem a munkám, neked meg nemhttp://www.youtube.com/tutisgsxr
-
tutis
őstag
válasz Integra #9870 üzenetére
Látod itt látszik hogy a józan paraszti eszed azt jelenti hogy azt mondod amit összevissza hallasz vagy saját bőrödön tapasztalsz, de az hogy milyen közel áll a tényleges igazsághoz az már eléggé szubjektív..
A hitel felvételkor (jellemzően most jelzálogról beszélek) közjegyző előtt kell alárni szerződést, ahol a közjegyzőnek (is) a dolga felhívni a figyelmet a megnövekedett törlesztő általi kockázatra..
A tanácsadóknak is az az érdekük hogy a hitel fizetve legyen, mivel nagyon sok mérőszám kapcsolódik a fizetett hitelhez és ezáltal a tanácsadók elbírálásához, erről nem szeretnék semmi konkrétat mondani, legyen elég annyi hogy monitorozva van minden egyes hitelfolyósítás, külön osztály van tartva arra hogy a tanácsadók munkáját és hitelfolyósításait figyelje, és mindenki érdekelt abban hogy a hitel fizetve legyen. (konkrét dolgokat nem akarok mondani, mivel ezek banktitoknak minősülnek)
Másik: valutaváltások: itt látszik hogy a legnagyobb káosz van az emberek fejében, szájról szájra terjedő hagyományok által, nálad is eléggé képzavar van. A valutát a bankok is veszik.Szinte az emberek 99%-a a következőt hiszi: Van egy devizahiteled amit annó felvettél mondjuk 160as árfolyammal azon most a bank olyan sokat nyerészkedik mert 160-as és a mostani 250-es árfolyam közötti különbözet a bank haszna. Na ez nem igaz. Ezt a folyamatot eléggé komplex leírni, megpróbálom leegyszerűsíteni hogy józan paraszti ésszel is meg lehessen érteni..
A törlesztőd 100 CHF havonta, ezt minden hónap 15.én fizeted a banknak.
15-én megnézik mennyi az árfolyam, legyen mondjuk 250 ft/chf, ezt számlázzák ki neked, azaz 25ezer ft-ot. Viszont a banknak is meg kell venni a chf-et, ezért a piacról beszerzi 245ft/chf-ért, azaz 24500 Ft-ért. 500 Ft a bank haszna, nem pedig a 160-250 Ft közötti különbség..De sajnos akik ezekre a dolgokra nem látnak rá, azok szájhagyomány útján terjedő képzelgésekből próbálnak tudást meríteni..Ez nem baj, de ha kicsit jobban beleássa magát az ember a témába, akkor rájön hogy nem olyan egyszerű megítélni a helyzetet, mert ha egyszerű lenne akkor már rég meg is lenne oldva a válság, nem lenne olyan sok ember még mindig bajban...[ Szerkesztve ]
http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
stifi
senior tag
válasz Integra #9921 üzenetére
én nem vagyok hangos kipuffogó hívő, bár nekem is az van, szerintem nem ezen múlik...
szerintem a fél milla eléggé alábecsült, nekem oldalidom+fejidom+generátor burkolat+tükör+index+kuplung volt 505000.- a Hondánál, és az egy 2003-as cbr600f...
bár tény hogy ezen csak a műanyag volt majdnem 400k, az meg több van rajta mint a tehénen :\
a lényeg hogy volt rendőr (sokat segít) és megúszta egyben, a vasat meg majd összerakják valahogy!Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz Integra #9923 üzenetére
milyen idős ez a motor?
az én 505k-s károm a majdnem 10 éves motoromra csak esztétikai jellegű, szerintem max 100k-ból javítható lenne, mégis minden cserés.
műanyagra ugyanis nincs avulás, ha sérül -> csereugyanez igaz fiatal motorra, szerintem 3-5 éves tiptop állapotú vasra semmire sem számolnak avulást.. a cél a baleset előtti állapot helyreállítása, tehát 1 karc = csere, vagy javítás.
cserénél van hogy avultatnak, de ugye a műanyag vagy a fiatal motor esetében kivételesen nem.Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz Integra #9926 üzenetére
hát akkor legfeljebb a gazdasági totálkár jöhet szóba, vagyis ha többe kerül minden cseréje mint a motor értékének X százaléka (50-70% körül), itt avultatás egy fillér sem lesz..
tehát ha a motor ér mondjuk 2 milliót és a javítás kerül 1,5 millióba, akkor az gazdasági totálkár.. de ezt majd úgyis elmondják.
kurvára nem értek a motorokhoz de ránézésre szerintem ezzel itt nem lesz gáz, szépen meg fogják javítani gyári alkatrészekkel. de a számla jó kövér lesz, zsebből fájna kipengetni az biztos
majd írj egy részletes beszámolót róla, kíváncsi vagyok mert sajnos kénytelen voltam én is végigjárni a biztosítós szopást, és még nem vagyunk a finisben 1 év után sem...Nincs időm kedvesnek lenni!
-
yodamastah
őstag
válasz Integra #9921 üzenetére
" vajon egy hangosabb kipuff megvédhette volna e, a hangra figyelt volna e a srác..."
MIndenkeppen sokat segit ezekben a szitukban a gyarinal hangosabb kipufogo. En sem szeretem az ordito kipufogos motorokat, de a gyari rendszerek neha veszelyesen halkak.
Fater jol meguszta amugy, meg a motor is. Jobbulast nekik.
-
yodamastah
őstag
válasz Integra #9932 üzenetére
Az uvolto verseny rendszer es a gyari kozt azert vannak atmenetek.
Az teny, hogy ha hatulrol jossz gyorsabban, akkor a hangosabb dobbal sem fog eszrevenni, de ha az autokkal kb azonos tempoban mellettetuk gurulsz akkor nagyon is fogjak tudni hogy ott vagy. Meg akkor is ha a holtereben vagy, fogja hallani hogy valahol ott van egy motor.
Masik ami miatt fostam a gyari kipufogoval motorozni, a gyalogosok rendszersen leleptek elem, foleg kisebb utcakban. Egy viszonylag kulturalt hangu, de nem ordito kipufogo mar megoldja ezt a problemat. Kiveve ha sukettel talalkozol. De o ugyis rendesen korul fog nezni
[ Szerkesztve ]
-
TayRol
veterán
válasz Integra #9958 üzenetére
azthittem már hogy Matyi bácsi adja el az előző vasát.
Feree: de jól megy egyeseknek. első évben autó aztan meg 1.2 vfr.
[ Szerkesztve ]
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Integra #10067 üzenetére
Én is próbáltam már eltérni, nekem nem jön be. Olyan mintha kúszna a gumi. Lehet hogy pedig jobban tapad, de sokkal kevésbé érzem biztonságosnak.
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
-
yodamastah
őstag
válasz Integra #10075 üzenetére
Nem mondom hogy menj alacsony nyomassal. Csak azt mondom hogy en alacsonnyal megyek es teljesen ok. Az elmult 100e km-ben nem fujtam fel hatso 2.0 fole Igy gyorsabban melegszik a gumi, es jo nagy a tapado felulet. Jol jon ez neha De elegge gumi fuggo hogy ez mukodik-e.
-
stifi
senior tag
-
KubanitoS
veterán
válasz Integra #10147 üzenetére
Pontosan erről van szó, pont ezt írtam én is, amikor megjegyeztem, hogy véleményem egy japán motor tartóssága azonos, de lehet jobb is a BMW-nél. A szervizdíjakról ne is beszéljünk. Ismerősünk mercijébe egy szimpla olajcsere százezernél kezdődik.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
stifi
senior tag
válasz Integra #10359 üzenetére
asszem holnap nem fog jönni, ma voltunk kinn néhány órát! én holnap is kimegyek de csak 1x20 percet szerintem, hogy utána ne hullafáradtan menjek haza pestre.. olyan 3-5 között tervezem, ha bírom megyek két etapot is, de ma geci meleg volt, fájt a fejem és miután Ali elment haza még mentem egyet, az uccsó körben pedig elnéztem egy ívet és átmentem a réten, lerövidítettem a pályát, majd úgy keveredtem vissza hogy szemben találtam magam a menetiránnyal.. na akkor jöttem le és mentem haza én is
nem sokon múlt hogy nem lett perec belőle, a földúton hatvannal komoly gondot okozott hogy mégis mit csináljak? fékezzek? csak engedjem el a gázt és majd lelassulok? próbáltam kicsiket fékezni de csapkodta a kormányt, meg majdnem leestem a gépről a hepehupás szántáson, de csak megúsztamhja, és a második etapban nagyon éreztem hogy végre _gyors vagyok_, sokkal gyorsabb mint az első húsz percben, jobban is élveztem és szebben mentem látványra is, jobb íveken, mélyebben stb... aztán megnéztem a köridőmet és kiderült hogy kettő tizedet sikerült javítanom
szerk: javítok, a legjobb köröm lett 2 tizeddel jobb, egyébként viszont 2-4 másodperccel jobb köröket mentem átlagban, akkor tényleg jól éreztem
[ Szerkesztve ]
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
-
Gaboman
nagyúr
válasz Integra #10364 üzenetére
Én meg arra a következtetésre jutottam hogy minél kevesebbet motorozom műúton és inkább a terepezést választom.
Ott nem kell félnem a sok ökör autós és egyéb balfékek végett.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Daywalker
addikt
válasz Integra #10386 üzenetére
Gondolom természetest akartál írni. Az 6-tól 8-ig tart, addig pedig süt a nap - ha épp nincs beborulva.
Egyébként meg semmi baja annak az aszfaltnak, ha nem esik és meleg van akkor nem csúszik."A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz Integra #10391 üzenetére
Jó, minden aszfalt csúszik valamilyen szinten, de ennek megfelelően kell rajta menni. Nekem inkább a Hring csúszott, de ott nagyobb is a tempó.
Autóval is voltunk nemrég eringen, annak pedig küldtük mint a veszedelem, és nem csúszott, pedig utcai gumi volt rajta (igaz volt vagy 40 fok és totál szárazság napok óta). Úgy érzem, kicsit el van túlozva ez az egész dolog az ering aszfaltjával kapcsolatban, és utóbbi időben egyre többen írják ezt. Persze mindenki oda megy ahova akar, meg ahol tetszik. Személy szerint nekem Euroring jobban bejön, mint kecsó, ráadásul közelebb is van.[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Djuree
félisten
válasz Integra #10401 üzenetére
hát eddig nem nagyon éreztem szükségét füldugónak, de tegnap ahogy jöttem fel, 120 körül már igencsak süvített a szél, mármár zavart, pedig nem szokott. lehet csináltatok én is egyet.
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
Daywalker
addikt
válasz Integra #10394 üzenetére
Nekem is a Jani 1:16 ideje jutott eszembe
Persze én nem cibálom neki annyira eringen sem kecsón, hanem a lendületes haladást és kanyarodást gyakorlom...namármost folyamatosan 3-asban kanyarból kijövet 4 ezernél hiába csavarom neki oda (de nem is szoktam koppra odaverni), nincs az az isten, hogy elforogjon Van, hogy kettőben fordulok rá a célegyenesre, és ráverve a tüzet az egyenesben akkor is inkább az elejét emeli meg, de nem forog el. Később biztos mások lesznek az igényeim, de addig jó az ering. Kecsó sem egy életbiztosítás. Múltkor egy gokart szépen felverte rá a port mikor kicsúszott, szépen leszarták, senki sem takarította el, pedig reggel volt és hátra volt az egész nap. Bárki perecelhetett volna."A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Integra #10396 üzenetére
Hat, csúszósabb, mint egy gokart palya, persze. Kecsónak nagyon jó aszfaltja van, de sztm pont úgy nem fogsz fejlődni. Ott nagyon lassú kanyarok vannak, a célegyenes után lehet 90-100 al venni egy kanyart, a többi meg tetulassu. Ott aztán max azt talalod meg, h hol a labtarto vege 30km/h nal. Szoval kicsit kiforditott gondolkodas. Lassabb palya=kevesebb hatar feszegetes. No pain no gain
De annyira tenyleg nem gaz az ering. Sehol nem tudtam volna kiprobalni a pilot power 2ct t hogy milyen amikor kanyarbol kifele szepen elporog es meg pofara sem estem. De teny, hogy nem biztonsagos nehany kanyar bukotere. Jo palya.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
tutis
őstag
válasz Integra #10418 üzenetére
nemtudom, gixerekbe nem kötöttek még bele pedig annak is lámpába van integrálva, meg azért már van jónéhány motor ami indexes lámpával jön ki a futószalagról..
Mondjuk én már nem is sportmotorra vágyok, pár év múlva visszaülök naked bikera..Vagy 750-es vagy 1000-es, bár mondjuk ha 750-est választok ott még kell egypár dolgot cserélnem hogy jó bicaj legyen belőle. (futómű és fék)http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
boogie84
veterán
válasz Integra #10452 üzenetére
Mert most egy olyan 4 évnél idősebb van, amivel beparázom h nem tapad be. Ha megnyugtató gumi van rajta, akkor talán a vezetés is nyugodtabb lesz.
Egyébként féktárcsát érdemes megvenni szakszervizben (győri reál ) vagy azt is be lehet szerezni gyárit olcsóbban?
Most ez a project van:
Féktárcsák, betétek
Gumi[ Szerkesztve ]
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
tutis
őstag
válasz Integra #10484 üzenetére
Éppen hogy túl van árazva, nézd meg ez egyes grafika közötti árakat, egy egyszínű sokkal olcsóbb mint egy grafikailag szinesebb..Pedig ugyanaz a sisak..
Ráadásul van ezeken kívül jópár sisak ami ugyanolyan jó minőségű, mégis olcsóbb..
Nézd meg pl az arai condor változatát. Törésteszten eléggé leszerepelt, mégis itthon 100 ezer körüli ára van..Ilyen áron van jópár olyan márka amit sokkal érdemesebb megvenni és biztonságosabb is..http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
tutis
őstag
válasz Integra #10487 üzenetére
suomym van, a vandal típus. 5 csillagos a törésteszten. 75ezer Ft volt ha jól emlékszem, Lorenzo Lanzi replika fényezéssel. Meséld el mit tud többet egy Shoei 150ezerért.
Megjegyzem volt a fejemen shoei 2 perc erejéig, nem olyan a fejformám hogy jó lenne rá.
Ráadásul tényleg nem a márkát kell nézni hanem hogy melyik jó a fejedre.
Nem rugózok a fényezésen, csak a túlárazásra mondtam példát..Ugyanaz a sisak az egyszínű is mint a fényezett, de fura hogy akár még egy sisak árát elkérik ezért árban..Ez szerintem jó példa a túlárazásra..http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Integra #10484 üzenetére
Az a gaz, h a hjc nek volt uvegszalas sisakja 30 e ert. Kiveheto arcparna minden lofasz. Ezek a csucsdraga sisakok mind uvegszalasak, nehany karbon, de az horror.
Nem hinnem hogy a poliuretan habot maskepp rakjak bele a 4* dragabba, es azt sem, h sokkal tobbet vedene a fejeden.
Es az is fura, h a suomy spec1 r replikakat 120 ert adtak 2 eve, most meg 69 ert megveheted a zsiruj bukot, mert a kutyanak se kellett.
Sajnos a vilag eleg arnyalt ahhoz, hogy semmi konkretat ne lehessen kijelenteni semmirolMeg ugy is lehet nezni, h nem a sisak a draga, hanem te keresel keveset.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
KoVee84
senior tag
válasz Integra #10484 üzenetére
Te minek vettél magadnak egyszínű SHOEI bukót? Csak azért, hogy elmondhasd magadról, hogy neked SHOEI van? Számomra egy túlmisztifikált márka és te sem egyszerűen azt mondod, hogy neked azért van SHOEI-d mert jó, hanem jössz itt ezzel a felsőkategóriás szöveggel.
Én úgy veszek meg bármit, hogy:
1. Megnézem - Tetszik? IGEN/NEM
2. Utánaolvasok - Mások szerint is fasza? IGEN/NEM
3. Felpróbálom - Kényelmes IGEN/NEM
4. Mérlegelek - Megér nekem ennyit? IGEN/NEMEgy shoei sisak esetében ebből nekem 3 NEM...
Egyébként próbáltam XR-1000-est, de kicsit nyomta a homlokamMellesleg a 200 eurós (sajnos kurva hangos Sharkom) már két elég nagy koppnál megvédte a fejemet, agyrázkódás nélkül.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Q, mint Quiet: új változat született a Chieftec Apexből
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- SSD kibeszélő
- Politika
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
- (nem csak) AMD FX / Ryzen tulajok OFF topikja
- xDefiant
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest