- Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
- VoLTE/VoWiFi
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Telekom mobilszolgáltatások
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
Hirdetés
-
Bakancslista Route 66 Chicagótól Los Angelesig 3.
lo Sziasztok Olvasók! A harmadik rész immár elkészült egy kis betegeskedés után (mármint a jelenben sajna), és a múltban már teljesen gyógyultan folytatjuk utunkat az USA-ban.
-
Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
ph Ezúttal monitorokat, processzorhűtőt, házat, routert, tápokat, egérpadot és akciókat tereltünk be a szombati karámba.
-
Két újabb előzetesen a MultiVersus
gp A fejlesztők az egyik új pálya mellett Jasonhöz is készítettek egy trailert.
-
Mobilarena
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-Mosquito-
őstag
válasz Bogyó bá' #3747 üzenetére
Áááh ez még "semmi" A képet amit renováltál van a Bömbi Gt Sport,watta új 1naposan és 80Km-el jött el túrázni velünk. Két oldaldobozt megkapod,de hátra/topcase fizetős. Szerinted mennyibe kerül színre fújva,pórféklámpával,központi zárral,támlával megspékelve? Súgok. 480-500eFt. Igaz aki majmot vesz,vegyen banánt is,mondá az úr.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
huszi.gyb
senior tag
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #4002 üzenetére
Sajnálom az eseteket, örülök, hogy jól vagy. Én komolyan hiszek abban,
hogy a hangos kipufogó közlekedésbiztonsági elem IS. DE persze ez nem
fekete és fehér: sokkal többen észrevesznek, ez a jó része! Viszont hamis
biztonságérzetet ad, ez a rossz! Továbbá rossz az is, hogy nehéz "ideális"
hangerőt belőni. Adott helyzetben minél hangosabb, annál jobb. Máskor
meg jó lenne "épelméjű" hangerővel tötyögni: azon kívül, hogy kcsa viccelt,
jó lenne valami ilyen hangváltó kapcsoló. (Váltós motorokon ugye ez maga
a gázkar, kombinálva a nyomatékváltóval: végig alacsony fordulaton járatva
el lehet "evickélni" nyitott dobbal IS. Ugyanezt robogón nehezebb csinálni,
mert a CVT akkor is fel fog váltani és akkor is meg fog jönni az üvöltés, ha
amúgy csak egy sima gyorsításban vagy. CVT hangoláson múlik, de ugye
azt mindig kihúzatod. Max. kicsi gáz, kicsi gáz, és akkor talán halkabb...)A hamis biztonságérzetről: megszokod, hogy szinte mindig észrevesznek!
Csak sajnos sem mindenki! Számítani tehát nem számíthatsz rá és sajna
ugyanúgy kerülhetsz bajba hangos motorral is. Írtam példának anno, hogy
a Majával tompító nélkül, Egér úton, normális párhuzamos közlekedésben
gondolta úgy az autóstárs, hogy oda vált sávot, ahol én is haladok. Kizárt,
hogy ne hallott volna. Vagy is nem: nem volt nagy a tempó, normális volt a
közlekedés és lehet, hogy hangosan hallgatott zenét a kocsiban. Ki tudja!A másik meg, hogy VAN aki az ellenséget látja a hangos motorosban, akit
direkt "szopatni kell"... Oké aki rájátszik, "tolakodik", lehet meg is érdemli?
Én pont azért éreztem "királynak" magam, mert NEM is csináltam semmit,
DE mindenki iszonyat udvarias volt. De hogy nem fekete és fehér, hát: este
hazafelé egy taxis zokon vette, hogy gyorsabb(!) vagyok s bár szabályosan
indexelve váltottam előtte sávot (vágva a kanyart), a másodiknál felk*rta a
refit mérgében... Gondoltam, annyira nem sietek, ugye nem zavartam, nem
tartottam fel, nem akadályoztam, nem veszélyeztettem, de refizik: bevárom.
Na elment nagy nehezen (rendesen fékeznem kellett, míg vártak rá, mert a
tempója bár autóshoz képest nagy volt, motoroshoz képest nagyon gyér),
beálltam mögé, és bejeleztem neki, hogy nekem is van (xenon) refim.Tudom, szemét-g*ci vagyok. Barátunk nagyon nem zavartatta magát, csak
láttam, hogy próbál úgy menni, hogy NE tudjak előzni (másik autó mellett).
Mondjuk én nem tudom miből gondolta, hogy előzném, ha direkt bevártam,
integettem is neki, hogy gyere-gyere, cseréljünk csak helyet, drágaságom.
Oszt ennyi vót. Ő elment balra a kanyarodó sávba, én még egy kis dudával
beköszöntem neki a gázfröccs mellett, bemutattam "a jelet", és jobbra el...Az utasa (mert az is volt szerencsétlennek) addigra "halálra volt rémülve",
hogy mit csinál ez a bolond taxis, és mit akar ezután a bolond motoros...
Semmit. Road rage. Kérdés, hogy ezt akkor is megkaptam volna, ha épp
halk a kipufogóm... De ezt már sosem tudjuk meg, szerintem...Amúgy mentem egy kört a mélygarázsban, sisak nélkül. Sok, de nagyon!
Kövér gázra, fizikai fájdalommal jár a hangerő. (Barátnőm is megerősítette
az autóból, hogy lehúzott ablaknál a lámpától elgyorsulva: az fájdalmas...)Szóval a keretes szerkezetet rövidre zárva. Nehéz belőni és nincs nagyon
sok választási lehetőség. A 4Road esetében van a street legal férfias (),
és az illegál iszonyat brutális krosszmotoros. Nekem jó a legális, csak az
nem ébreszt tiszteletet az adott helyzetben. Kettő között max. vmi egyedi
tompító gyártásával lehetne játszani, de az (rozsdamentes acélból) húzós,
plusz kell hozzá egy jó szakember, aki megtervezi / megrajzolja, meg egy
mesterember, aki CNC-vel/hegesztővel (akármivel) összerakja rajz alapján.Az biztos, ha csendesebb környékre költözünk, nem tompító nélkül fogok
megérkezni, hogy helló, mi ilyen csendes lakók vagyunk, csak a motorka. -
polimorf
tag
válasz Bogyó bá' #4202 üzenetére
Vastagfalú fél colos vas vízvezeték csőből van. a derékszöges részek nem hajlítva vannak mert ilyen kis szögben a hajlítógép nem tudott dolgozni, arra külön vettem könyököket és úgy lett összehegesztve.
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #4243 üzenetére
Már anno megmondtad.
"Felújított vezérléssel..." -
TommyGun
őstag
válasz Bogyó bá' #4252 üzenetére
Nem állítottam hogy a nagyrobogó ideális városi közlekedő eszköz
A 650-es inkább túragép, de a CB1100en is csúsztak ezek meg az endurómon is, mondjuk az endúrót bütykös gumival nem döntögettem ennyire, ott nem volt ennyire markáns ez a problem[ Szerkesztve ]
"Vannak, akik azt hiszik, a futball olyannyira fontos, hogy úgyszólván élet-halál kérdése. Mindig elszomorít, ha ilyen véleményt hallok. Biztosíthatok mindenkit: a futball sokkal, de sokkal fontosabb."
-
polimorf
tag
válasz Bogyó bá' #4262 üzenetére
A motoros mindíg a saját izlésére és kényelmére alakítgatja a gépét. Én is azt teszem. Kipróbáltam és nagyon kényelmes a lábtartó. Lehet, hogy chopperes filingje van, de számomra a kényelem a legfontosabb. Legfeljebb kiröhögnek, na és. ElviselemMár nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #4310 üzenetére
Csak 110-es... De nem én szerelem! Én csak kibicelek + közvetítek.
Bosszantó, hogy megjött a benzinszintmérő, de csak egy üres és törött
műszerfalban próbálgathatom, mert motor az nincs hozzá. De lesz...Ui: a biztosító magától kiszagolta, hogy eladtam a Maját. Bontották a
szerződést, és visszaigazolták a B4-emet. De maguktól át nem raknák!
(Sőt az általuk küldött igazolás hitelességét is rögtön megkérdőjelezik.) -
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #4313 üzenetére
Igen én első körben a 19 Nm-es alsó limitje miatt vettem ezt.
Egy 50-210-essel nem nagyon lehet 25-40-eket húzni.
Más kérdés, hogy végül vettem egy 6-30-ast is (az is kellett).A biztosító még nem biztos, hogy rohadék: hétfőn bemegyek
a most kézhezkapott levelekkel, hogy akkor WTF lészen...! -
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #4316 üzenetére
Ezt már megbeszéltük anno is... 25-öt nem. Meg nekem addigra már
rég megvolt a 19-110-es/használtam bőszen. Amúgy ha a motorblokkot
most én szerelném, ahhoz EGY kulcs biztos nem lenne elég, sőt!
(6-15 Nm között kell egy csomó mindent meghúzni, de ugye ott vannak
20-22-es tételek is, meg 40-44-esek: utóbbira már a 6-30-as a kevéske,
előbbire meg a 28-210-es a sok.) A 19-110 nekem így elsőre teljesen jó
volt télen, az csomó mindenre használható volt, amire akkor kellett...
Az olajcsere miatt vettem kisebbet nyáron: 10-12-re kell húzni a fedelet.De ha már belinkeltem: azt mondtad, hogy korábban többször állítottál
szelephézagot... Érzésre, vagy kölcsön szerszámmal? (Szelepfedélnél
vannak kisebb értékek: nem kell nagyon megtépni, mert beszakadhat.)Teszem hozzá, nekem a kipum egyik csavarját, amit 65(!) Nm-re kellett
volna húzni, s korábban sikerült is, a gyári Leo Vince csavarral 30 körül
megszakítottam! Azóta más csavarral is ~30-ra lehet húzni, azaz lehet,
hogy a menet is kapott, szóval valaki itt valamit elbaszott. Nem én... -
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #4356 üzenetére
A műanyagon semmi. Ellenben van egy csomó fém alkatrésze a robogóknak is,
és nem csak a motorblokkban, hanem mondjuk a váztól kezdve, a futóművön át,
akár a kipufogóig, vagy sztenderig. (Tudom, hogy egy chopper az sokkal inkább
meg tud rohadni - te nyertél -, ugye fém az egész, de ha "leszámítod" a robogók
burkolatát: azért az alapjuk fém.) Tekintsünk el a Choinori műanyag vezérlésétől.
Mondjuk aki fosik, az azért kaphat hozzá "okosba" fém vezérműtengelyt.Ui: ha a kérdés arra vonatkozik, hogy ezek korróziója miért felületi: nos a felülete
kezd el megrohadni mondjuk a kipufogónak is, ha jól tudom. (Bár pont picit rossz
példa, mert az belülről is elkezdhet szétmenni, lásd LeoVince 4Road 4 év után...)
De gondolom ezt nem kell "magyaráznom" egy gépészmérnöknek, sőt valószínű,
hogy én sokkal kevésbé vagyok képbe a korrózió témát illetően, ezesetben bocs! -
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #4359 üzenetére
Egy szó: olasz. Szóval a rendesen megcsinálták sem biztos. Meg aztán ott kapja
az ívet rendesen. Sós levegő, blabla. Én nem tudom, hogy pontosan hogy működik
ez, de pl. a Madison lengővillájáról a gyári szürke festés cafatokba' pergett le.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #4387 üzenetére
Kisrobogónál is van Bendix, pl. ugye Tactban... Ez viszont szabadonfutós!
Most még konkrétan nem tudom, hogy mi hogyan kapcsolódik (pontosan),
és hogy nézhet ki a másik oldal. De hogy sz*r van a palacsintában az tuti.Btw. pont a Te szakmai véleményedre (is) vártam: köszönöm szépen.
Pont nem kellett volna OFF-ba rakni, csak azért, mert nincs robogód, attól
még a gépészetben otthonosan mozogsz: ez nagy segítség a laikusoknak.Írtad még anno, hogy letöltötted a ~400 oldalas Malaguti szervizmanuált.
Jó, ennek már másfél éve minimum, amikor még nem volt meg a chopper...
De abban vannak hasznos ábrák, amiből lehet, pikk-pakk levágod, mi merre
hány méter. (Oké, nem nekem kell megérteni. Hanem a szerelőnek tudnia!)
Az, hogy én IS megértem, max. annyiban segít, hogy nem húznak le, és jó
motorom lesz megint pár(tíz)ezer kilométerre, ha ez a hiba ki lesz javítva. -
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #4397 üzenetére
Köszi. Az zavart össze, hogy a szabadonfutó a Majánál ugye ricnis, itt meg a lendkerékre van csavarozva, és a lendkerék van a főtengelyen fixen. Magyarán a szerelő, ha akarná (az általa küldött fotón látszik, hogy a közlőfogaskereket már eltávolította), most simán megpörgethetné kézzel az indító fogaskereket. Továbbá amikor leszedte a lendkereket látnia kellett a szabadonfutó esetleges elváltozásait is. De ezekről nem írt! (Ergo, lehet, hogy nincs azzal nagy baj.) Csak a csörgés marad, mint gyanú, meg ugye a szemmel látható L-alakú fejszalag-kopás... és a sündisznó az olajleeresztőn.
Mondjuk arra sem írt, hogy most mit látott, amikor leengedte az olajat. Simán kiugranék személyesen ellenőrizni az "előrehaladást" (ami persze áll a szerszámra várakozás miatt), de legalább felmérni a helyzetet, de motor nélkül... Na majd holnap. BKV rulez alapon. (Főleg, ha valami csoda folytán megérkezne ma a böszme dugókulcs.)
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #4419 üzenetére
Madisonon dög nehéz, szerintem acél: nem sok darálódott le belőle a
csúszáskor sem, de majd megmérem. Vannak persze dísz elemek is.Maján annyira nem nehéz, azt inkább mondanám alunak. Ér-e vmit?
Ki kell próbálni. Nekem jó volt nélküle is. Bár amikor eldőlt a ház előtt,
nos nem volt olyan mókás a kormánycsőből kiszedegetni a fűszálakat
ill. föld darabokat... amik nem mentek volna bele, ha benne a a súly.Ui: van aki indexet rak bele, az "menő", sz'al lehet használni kreatívan.
huszi.gyb: A kép óta sokat változott
Nálam annyira nem. Lejött a matrica, felment a konzol, és cserés volt
az index búra: az ülés színének változása (előnyére), a te érdemed.
Bár most kapásból felsoroltam három dolgot - de annyira nem sok az!AndrewTdi: motorozol te rendesen? Mintha megártott volna, hogy nem.
(Ezt az "Iszol te rendesen?" analógiájára, de meg kellett kérdeznem.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #4424 üzenetére
Hát, ez ilyen bicikli. De miért érdekel? Amikor fotózni akartál menet közben?
Nos, az amúgy sem volt túl jó ötlet. Persze, hogy beszitált. (Még ha esetleg
valamit segítene is ezen, akkor sem lenne jó ötlet elengedett kormánnyal, és
nem az útra figyelve motorozni. Akkor már inkább fejkamera, de az meg ölég
gyatra képeket produkál, és a nagylátószögű videóból se vágható jó tájkép...)Btw. ha már OFF-olok is fotós témában (baráti topikba, belefér), akkor egy
Panasonic FZ200-ról milyen véleménnyel lennél? Jó gép fotózni is? Bár főleg
videóra használnám, de tetszik a 24x-es zoom mellé rakott fényerős optika...
Már amennyire ekkora szenzorméretben beszélhetünk ilyesmiről: nem DSLR. -
polimorf
tag
válasz Bogyó bá' #4429 üzenetére
Most irigykedsz mi?
Igen a feleségem fotózgatott hátulról. Egyébként nem kell a kanyarban velem dőlnie és nem is szokott. Simán csak hátradől a háttámlára és egyenesen ülve nézeget, fotózgat. Elég ha én gépészkedek, inkább nem kell segítség mert amikor segíteni akart majdnem perec lett a vége, azóta megbeszéltük, hogy inkább ne csináljon semmit, így jobb neki is meg nekem is.A kormányvégsúlyt meg nem viccből rakják rá a gyárban, még a súlya sem mindegy az sem jó ha könnyű az se ha nehezebb a gyárinál. Többek közt pont a beremegés ellen is van kitalálva. Az enyém pl. rohadt nehéz. Nem magamtól vagyok ilyen okos, a szerelőm mondta még régebben, meg azt is, hogy a külseje alumínium de belül a megfelelő súlyú ólom van.
[ Szerkesztve ]
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
polimorf
tag
válasz Bogyó bá' #4437 üzenetére
Nem tudom elképzelni, hogy gyárilag kormányvégsúly nélkül jött volna ki a gyárból. Legalábbis én még olyan gépet nem láttam. Bár nálad még a lehetetlen is megtörténhet
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
csongi
Topikgazda
válasz Bogyó bá' #4559 üzenetére
Mennyivel veszélyesebb egy szét folyó benzintől, vagy szivárgó gáztól?
Most ha veszel egy 10 éves motort, és rá kell költeni a blokkra, Lásd digitxt, nem költi rá az értékének a felét? Én 40%-át költöttem a vételi árának 2 év alatt, és ebbe egy deci üzemanyagot nem számoltam. Szóval tök mindegy. Az hogy mennyire szennyező az csak attól függ milyen rendszerű aksik lesznek, és komolyan veszik e az újrahasznosítást. De lehet élet idő tartam alatt, kevesebb a káros anyag, mint egy benzines motor üzemeltetésénél, ezek csak személyes vélemények, a valódi számokat én sme tudom sajna. -
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #4561 üzenetére
Ha mondjuk vki ilyen ***, akkor megsérülhet... Az akku bosszúja.
Szerk: hogy ON is legyek: én sem ülnék egy ilyen "akkupakkra".
De bízom benne, hogy az akkumulátor technológia fejlődik, esetleg
merőben új megoldásokkal biztonságosabbá, könnyebbé, stb. válik.[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Bogyó bá' #4654 üzenetére
Akkor már lenne egy frissen ásott és visszatemetett gödör a parkban.
Nem tudom kit és miért zavar, de értem én, hogy irigyek... Csak tudnám mire. Ekkora luxus egy 21 éves autó, és egy motor? Nem ártottam én senkinek, teszem a dolgom, ha valaki irigy, csinálhatja utánam nyugodtan...
És itt a kép. Nem adja vissza, de a kilincs alatt, falcokban is ott volt, még egy gépi mosás után is. A kocsi másik oldala ugyanilyen volt.
Eső már egy napja áztatta, mire fotóztam...
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #4663 üzenetére
Hát aki cihopata módjára közlekedik, 9000 rpm fölött, eleve előnyből indul.
Az a vicc, hogy én soha nem mentem EZZEL a setuppal. (Majd kipróbálom.)
Javasolnék én vmivel nehezebb görgőket a Multivarba: csökkenne a fogyi?Ezeket ismerem (gyári görgő gyári varióba, 10,5 g meg a Multivarba értendő):
- gyári görgő, hézagoló, gyári kontrasztrugó (6500 rpm végsebre talán 8000?)
- 10,5 g görgő, hézagoló, gyári kontrasztrugó (8500 rpm, végsebre 9000 rpm)
- 10,5 g görgő, hézagoló nélkül, Malossi kontrasztrugó (8000 rpm, szíjkopás)Ezt egyelőre csak huszi ismeri (és fordulatszámmérő már nincs felszerelve!):
- 10,5 g görgő, hézagoló, Malossi kontrasztrugó (kb. 9000 rpm, fogyasztás?)
Megjegyzem, megvan a gyári kontrasztrugó is, ha esetleg kísérletezne vele...Ui.: a szerkesztés során az előbb elég érdekes szórendet sikerült "írnom".
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz Bogyó bá' #4781 üzenetére
Nálam speciel fontos szempont volt hogy láncos vezérlésű autót akarok - nem volt "kedvem" vásárlás után 50-150k-s szervizzel indítani szíj, vízpumpa és egyéb cserékre. Ezért lett gömbölyű swift - a skoda betegségéről már sok évvel ezelőtt hallottam. Azóta is csak a kötelező szervizek kellettek, meg pár nüansznyi apróság (legdrágább tételem egy motortartó bak volt ~15k mert olajos töltetű).
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Bogyó bá' #4781 üzenetére
Szerencsére az EU a motorokra nem mászott rá emisszió ügyben. Sokkal tartósabb motorok lennének, ha nem a mérés kijátszása lenne a cél.
kcsa: jogos, egy volt köztük. De már az sem a sima, jó öreg szívó benya.
Nálunk a családban 3 autó szolgál: VW Golf III 1,4 benzin, Mitsubishi Lancer 6 1,3 benzin, Lancer 7 kombi 1,6 benzin
eddig egyikre se kellett X00 000-es szervizt csinálni.A Golf 0km>333 000km a család tulajdona, 300nál gyűrűzték a motort és ennyi.
Lancer 6> 255ekm-rel vett ismerőstől, garantált, autópálya km. Legdrágább javítás: klímakompresszor csere, töltés...
Lancer 7> osztrák, kereskedőtől vett 16Xe km-rel, most már 180 körül van benne (karácsonykor lesz év). A nyári gumi drága rá, és max 2 szezon.[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
Új hozzászólás Aktív témák
- alza 404 akciók
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Rárepültek a gyártók a Snapdragon X-re
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Politika
- Windows 11
- Diablo IV
- Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
- Xiaomi Pad 5 - hatásos érkezés
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest