Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Timer

    veterán

    válasz .mf #584 üzenetére

    Igen, a H módos burstot használtam, ezt a restrikciót mondjuk pont nem ismertem, de most már számolok vele. Alapból próbáltam olyat is, hogy singleAF módban oda fókuszáltam, ahol érkezni fog (a felezővonalra a betonon, pontosabban) aztán amikor jött, követtem rövid szakaszon, és közben elnyomtam egy rövid sorozatot F11 mellett, de ez se volt túl effektív, mert legalább 1-2 képnek élesnek kellett volna lennie (nagyjából az is lett, végső soron, lásd felső kép), de nem, lett az igazi. Alapból úgy próbáltam, hogy a közeledő motorra rányomtam az object trackinget, folyamatosan tágítottam a látószöget, majd amikor jónak éreztem és kábé előttem volt már a motor, elkezdtem tolni neki a burst-ot. Próbáltam nyomva tartott hátsó gombos fókusszal, és anélkül is, nem akarta kiadni sehogy, a sorozat utolsó képein amellett, hogy semmi élesség nem volt (ezt megmagyaráztad, miért), már csak a motor negyede látszott (ez az, amit nem értek). Mindenesetre az zavart igazán, hogy frame-en kívülre került úgy, hogy folyamatosan követtem, és mégis kicsúszott. Na mindegy, próbálkozok még, ezek szerint nálam csúszik el valami.
    Legközelebb megpróbálom az AF-C 1 lövéses módszert is, hátha.

    [ Szerkesztve ]

  • Timer

    veterán

    válasz .mf #587 üzenetére

    Azért egy natív 70-200 // 24-70 2.8 duó jöhetne még Tamrontól, őszintén szólva. Utóbbira még van alternatíva, de előbbire nem igazán, szerintem.

  • Timer

    veterán

    válasz .mf #589 üzenetére

    Oké, de itt egy kicsit azt érzem, hogy kompromisszum VAGY Nikon lencse. DSLR vonalon a 70-200 G2 konkrétan tartja a lépést a kétszer annyiba kerülő Nikkor verzióval teljesítményben, és érdemben maximum árban marad el attól. Z vonalon most nagyobbnak látom a különbséget teljesítményben, bár a 28-75 nekem is tervben van rá, az a szint vitán felül elég a legtöbb felhasználó számára.

    [ Szerkesztve ]

  • anaqer

    veterán

    válasz .mf #587 üzenetére

    "Ezzel már lassan a teljes Tamron paletta elérhető Z-re is"

    Mármint mirrorlessből - a 15-30 G2-nek még mindig nincs natív Z verziója, a 14-30 S bő százassal drágább és egy teljes FÉ-vel sötétebb... ehhh.

    And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You

  • Timer

    veterán

    válasz .mf #584 üzenetére

    "A leggyorsabbnál az AF és AE marad az első képnél mértnél, tehát ha a távolság változik (nem kanyarban a kör középpontjában vagy, vagy nem párhuzamos az úttal), akkor bizony kimegy a fókuszból."

    Errer van valami forrás egyébként? Nem kötekedésből kérdem, de ma direkt kipróbáltam és az biztos, hogy az AF megy a leggyorsabb sebesség mellett is Z6II-n.

    [ Szerkesztve ]

  • Timer

    veterán

    válasz .mf #597 üzenetére

    Oké, akkor ez tisztázódott. A bit csökkentés meg bőven belefér, szerintem. Pár napja próbáltam lovas ugrató versenyen, az akadály mellé párhuzamosan állva gyakorlatilag a teljes ugrást meg lehetett így örökíteni, kiválóan vizsgázott ez a funkció. Amit még észrevettem, hogy az object tracking finoman szólva se tökéletes ilyen mozgásnál, a sima af-c dinamikus mezővel jóval jobban teljesít. Object tracking látszólag baromi jól tapad, de sok a félrefókuszált kép a sorozatban, gyakorlatilag egyetlen oszlop került a ló és a kamera közé, és azonnal át átváltott rá, néha azon is maradt...

    [ Szerkesztve ]

  • Timer

    veterán

    válasz .mf #599 üzenetére

    Köszi, átfutom!

    r3dsnake: ahova ez a sebesség nekem kell, oda nekem bőven elég a 12bit, de nyilván ahány ház, annyi szokás.

  • FerNandor

    őstag

    válasz .mf #606 üzenetére

    Köszi.
    Fotoptixnél 649 a Z6 II. Ott rendes gari van vajon? google-ön nagyon jó véleményekkel vannak a boltról és az eladóról. Igaziból arra is gondoltam, hogy a Sigma 105-ös obit, ha nem adom el, akkor ugye vennék hozzá egy FtZ-t, akkor lehet jó lenne egy Nikon AF-S 85mm 1.8 F bajonett is, elvileg ezek is nagyon jók az adapterrel, minőségre is. De majd ti megmondjátok, mert azt is olvastam, hogy nem mindegyik teljesen jó. Az AF-D régebbi obiknál meg nem megy az AF egyáltalán, ha jól rémlik.

    Igaziból nem olyan sürgős, de olyan szempontból igen, hogy ahogy nézem a D7200-at és obikat még jó áron el tudom adni és kevesebbet kell így a Z-re ráfizetni. Z6 III-ra stb, meg nem várok, mert úgyis csak drágább lesz ettől, és ez is már túl van a lélektani határomon :D Főleg, hogy D750-et néztem kezdetnek. Nem tudom amúgy...de azt azért kb biztosnak látom, hogy ha Z6 II lesz, akkor 650-ért inkább új és nem veszek használtan picit olcsóbban itthon, se külföldről, főleg, hogy elég xar megint a forint. A Z5 viszont több, mint 200 ezerrel olcsóbb újonnan. Alapvetően amúgy hosszú távra tervezek mindennel, szóval ha megveszem és beválik, nem valószínű, hogy egyszer eladom.

    Ezeknél a MILC-eknél is lehet hosszú távra tervezni vajon? Tehát nem vállalkozáshoz lenne, akkor vajon örök mint a nyomorúság, vagy várható, hogy mondjuk 10 év múlva már nagyon be fog laggolni vagy vajon nagyon érződik majd, hogy "elavult"..? Mert a DSLR-nél ilyennel nem találkoztam 15 év alatt. Pl. a D60 is ugyanúgy működik, mint az elején, de ugye azok azért tök más szerkezetek.

    "A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."

  • Timer

    veterán

    válasz .mf #606 üzenetére

    "Ha nem nagyon sürgős a dolog, akkor a helyedben még várnék. Jövőre már elég valószínű, hogy végre érkezik a Z6III, ami végre jobb AF-et kap. Ha mozgó, futó gyerekeket akarsz fotózni, ahhoz sokkal jobb lesz. Igaz, az várhatóan még drágábban fog indulni, mint a Z6II."

    Én meg ilyen célra a helyében néznék egy Sony-t... Mondom ezt Z6II userként. Nem hinném, hogy olyan baromi nagyot tudna gurítani a Nikon, ha eddig nem sikerült. Ebben a vázban is megfizettették a két darab Expeed procit, de minek? Meg sem próbálják javítani az Af-et, vagy ha ez a javított, akkor kíváncsi vagyok, első genes Z6-tal egyáltalán hogy tudtak fotózni. Két napja is úgy felb@szott, hogy mielőtt földhöz kúrtam volna, inkább eltettem szépen, és elővettem a D750-et. Nincs szemfókusz, de ha legalább zöld az a k_rva keret, akkor éles lesz a kép. Egy FTZ-zett 50 1.8G-vel sikerült családi rendezvényen olyan homályos képeket lőni, hogy nem is hittem el. Megnéztem utólag Nikon Studio szoftverben, jó helyekre rakta a fókuszt, 1/800 alatt nem volt záridő, és így is szisztematikusan mellé lőtt. Nem bemozdult, masszív front fókusz volt, de centikkel, ember... D750 ugyanott, ugyanúgy simán éles és pontos képeket lőtt. Kezdem azt gondolni, hogy vagy az én vázam a sz@r, vagy valami csoda történt, hogy az emberek nem mentek vissza csapatostól, hogy felnyomják a Nikon seggébe a kiváló terméküket.

    Lehet, ki kéne próbálnom egy Z prime-ot, mert ez az FTZ-s dolog úgy tűnik, mégsem száz százalékos. Érdekes, mert a 85 1.8G meg ugyanitt tökéleteseket lőtt, de az általában pontos 70-200 tamron is elvérzett. Valószínűleg a kevés fény ölte meg, mert szobában fotóztam HSS vakuval, ülő embereket, és az AD200-ban nincs modellfény. Expo szimulációt kikapcsoltam, hogy lássak is valamit, ISO100, F8 (több ember a képen eltérő távolsággal), 800-ad a mozgolódó gyerek miatt, és bamm, az 50-es becsődölt. Ez volt vele a második kalandom, mert múltkor egy "éles" fotózáson is játszotta ezt a hárombólkettőmellément játékot, pedig az természetes fényen történt. Vicces módon lenscal ábrán pontos, ki érti ezt?!

    Fotoptix téma: a D750-em tőle van, és igazából jó áron volt, de tisztázzuk, szerintem Ő is einfinről vagy valami ilyen helyről veszi nagytételben. A hazai garancia 3 év, de 3 év csak nála. Ha holnap eltűnik, akkor baszhatod. Egyébiránt, a 70-200 Tamron G2-őm is tőle van, és amikor panaszkodtam az élességére (utólag persze kiderült, hogy csak alaposan kalibrálni kellett ), segített tanácsokkal, meg felajánlotta, hogy vigyem fel, és ránéz Ő is. Olyan nagyon nem erőltette azért a dolgot. Ezzel érdemes számolni vásárlásnál.

    FerNandor: csak azt tudom írni, amit korábban is. Ha nem fotózol természetes fénynél félsötét szobákban, nyugodtan vedd a D750-et. Lehet, hogy nem olyan fancy gép már, meg nincs eyeAF, de hogy írtam is, ha zöld fókuszt fog valahol, akkor az éles lesz. Szemben a Z sorozattal, amelyiknél ez visszatérő probléma a fórumok leírásai alapján. Ha markolat nem kell tutira, akkor a Z5 is megfelelő lehet. Első gépnek ennél több pénzt szerintem nem érdemes áldozni.

    [ Szerkesztve ]

  • Timer

    veterán

    válasz .mf #610 üzenetére

    Jájj, éreztem, hogy darázsfészekbe nyúlok ezzel, de most már mindegy, menjünk végig:

    1. Nem is írtam kolbászról, igazából az AF rendszerre vonatkozik a megjegyzés. Még csak használni sem kell ehhez egy A7III-at, van head2head videó a YT-n a Z6II ellenében, elég beszédes. A többi része nyilván olyan, amilyen, azok miatt maradtam Nikon vonalon.

    2. Ebbe a hibába estem én is. Mivel az F azért mégse Z, tulajdonképpen ezzel csak átmenetileg számol az ember úgy is, addig persze segítség, de akkor se teljesértékű megoldás a Z optikákhoz viszonyítva. Limitálja a vázat a régi obi park, ebben szerintem egyetérthetünk, szerintem a fókusz sebessége mindenképp csorbát szenved.

    3. Oké, legyen, és jöjjön a Z6III ezzel a fejlesztett fókusszal. Van fotós ismerősöm, Ő D850-ről fejlesztett Z9-re, és imádja a a gépet, de a fókuszától többet várt. Sajnos nem volt lehetőségem kipróbálni még a vázát (nem is szívesen tenném, mert még a végén ráizgulok), de hiszek a szavában.

    4. Oké, akkor volt előrelépés. Dupla procitól azért többet várnánk el némi sorozat sebesség növekedésnél, szerintem.

    5. Ha ez tényleg így van, akkor tényleg én vagyok a balhere, nekem kábé 20 százalék volt a hibaarányom legutóbb is, AF-C, és objektum követés módokban. Teszem hozzá, nekem az éles kép azt jelenti, hogy éles, és nem azt, hogy háááátéééleeeeesvégülis. Ha Nálad jól megy az ötvenes, akkor már semmit nem értek, mert az objektív hibát kizárnám, tekintve hogy két perccel később jól ment 750-en, és a váz se tévedhet folyamatosan ennyit alapból, szerintem legalábbis. Ráadásul a 85-tel telibe talált szinte végig (csak azt cseszhettem, mert szűk szobában kellett volna nagypapanagymamakisunoka képet lőni, még az 50 is határeset volt. A lényegi különbség, hogy én szemkövetést használtam, nem single AF-et. Pont ez a szituáció az, ami miatt van értelme olyan gépet venni, ami szemfókuszos. Ha single módban akartam volna kattintgatni, akkor maradt volna a D750. Ja, végülis most is az maradt, singleAF módban... :W

    +1: valóban, biztos csak kevertem valakivel, aki a múltkor ugyanígy D750/MILC vonalon akart kezdésnek gépet. A fórumok kapcsán igazat adok, de itt most olyanokra gondoltam, ahol azért látszódott, nem a levegőbe beszél az ember, ráadásul itt is megerősítette már valaki ezt, hogy pinpoint módban képes zöldet adni úgy, hogy nem éles a felvétel. Annyi, hogy nálam ezt nem csak CDAF, hanem PDAF módokban is képes előadni néha.

    [ Szerkesztve ]

  • anaqer

    veterán

    válasz .mf #610 üzenetére

    Fotoptix? Nem sokat tudok róla, de ez nem egy szürkeimportos egyszemélyes vállalkozás? Ha igen, akkor garid addig van, ameddig cég is...

    De - abszolút garázscég, voltam a srácnál, elég érdekes (egzotikus) környezet. Viszont szerintem korrekt arc, és most ha neked nem fekszik és inkább árgépeznél vagy egyéb jófogiznál az persze szabad választásod.

    And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You

  • Timer

    veterán

    válasz .mf #620 üzenetére

    Jepp, a 28-75 ritkán kerül eladósorba, ebből is látszik, hogy jó eséllyel elégedettek vele. Én kicsit fázok az F4-től. D750-en volt 24-120 F4, és oké, tudom, tök más a két objektív, de portrézásra azt például kifejezetten rühelltem. Nem is arra vettem mondjuk, ilyen városi túrázós obi volt, és arra jórészt meg is felelt, de az F4 még 120-as gyújtótáv mellett sem adta ki nekem a mélységélesség kapcsán. Ráadásul egy kis rekeszelés se ártott neki, szóval inkább 5.6 volt az a végén. Ő persze nem portrézni keresi, családi fotózásra bizonyára jó is lesz a 24-70 F4. Én szerintem próbaképp rendelek egy 50-est einfinről, mert az itthoni árát nem szeretném megfizetni. A G-t meg akár hogy nézem, 2 méteres tárgytávolságon túl bizony szórja a fókuszt nálam, amit nem értek, mert D750-en meg pontos. Passz, de nincs kedvem nekiállni kalibrálni a vázban megtalálható lehetőséggel, pláne mert úgy, hogy közelre pontos, távolra meg nem az, nem is igazán lehetne egyetlen csúszkával jól belőni. Ha az 50Z-vel se lesz elég éles, akkor passzolom, tényleg szervizbe viszem a vasat. Kellene már csinálnom egy fej-fej melletti tesztet ugyanazokkal az obikkal ugyanazokról a témákról a két géppel, mert kezd határozottan olyan érzésem lenni, hogy a régi váz élesebb minden helyzetben. Alapesetben ez kábé kizárt, papíron legalábbis, de mégis így érzem.

    Más. Megjött a PeakDesign Capture V3. Hááááát, vegyesek a tapasztalataim. Először is, bitang jól kinéző termék (ezüstöt vettem, mert a fekete kopik több forrás szerint is, de dulvááán), nagyon minőségi megvalósításban. Viszont, épp hogy rábírtam flexelni a Manfrotto Advanced Befree III táska vállpántjára, ráadásul a hosszított csavarokat is fel kellett hozzá használnom, ezért a "gyorsan felcsavarom a táskára, amikor kell" tervől le is mondhatok, mivel a hosszabb csavarok csak imbusszal rakhatók fel, szemben a default, kézzel tekerhető korongos megoldással. Rajta is lehetne persze hagyni, a plate-et meg a gépen, de kábé 20 perc alatt úgy megnyomta a pántot, hogy szerintem már ez is így marad, ha állandóan rajta lenne, szétnyomná a tömést benne szerintem. Mondjuk, azután biztos jó lenne rá a rövidebb csavar is... :) A 70-200 + FTZ + Z6II elég érdekesen mutat az ember mellkasán. Mozgatja a táskát rajtam rendesen lépés közben, valahogy nem tudom őszinte mosollyal az arcomon elengedni a felszerelést... :) Ha még a portré markolat is fent van, akkor aztán hazárd játéknak tűnik minden egyes mozdulat, de lehet, hogy szokásom szerint csak én parázom túl, baromi stabilan ül a helyén a gép, csak az egész cucc inog-binog az emberen. D750-re valamelyest jobban felfekszik a plate, bár egyes kommentekkel szemben stabilan ül rajta a Z6II is, nem ér bele a plate széle a kijelzőbe. 85 / 50 objektívekkel egészen kellemesen használható megoldás, csak az a bajom, hogy pont kültéri fotózásokra akartam használni, és ilyenkor általában a telét viszem. Hmm, még agyalok, hogy megtartsam-e, 33 ezerért azért kicsit kompromisszumosnak érzem (bár sejtettem előre, hogy a tele sok lesz, hiába promózzák azzal a terméket).

    A Z bajonett egyébként hogy bírja, ha lóg rajta másfél kilónyi objektív, és közben még a lépések ereje is cibálja? Van valami hivatalos adat a terhelhetőségéről?

    "sokszor ha felveszem a gépet, 1 másodperc alatt ott van már nálam a szoba másik feléből."

    Óóóóó, ismerős! ;) Bezzeg ha más fotózza, megáll. A tesla gyorsulása kutyaf@sza, ahogy megindul az ember felé egy 2 éves, ha akar valamit.

    [ Szerkesztve ]

  • FerNandor

    őstag

    válasz .mf #620 üzenetére

    Köszi. Áh nem. Nem az a cél, hogy a veszettül rohanó gyerekek szeméről tűéles képet készítsek, olyankor nagyon meg se próbálom, mert így is, sokszor ha felveszem a gépet, 1 másodperc alatt ott van már nálam a szoba másik feléből.
    Onnan indult a dolog, hogy a full frame hangya nagyon elkezdte rágni az agyam, ezúttal erősebben, mint korábban. És az eyeAF meg egyéb dolog miatt inkább már MILC-re váltottam.
    Ami fontos nekem:
    - a jobb zajtűrő képesség, mert jobban szeretek vaku nélkül fotózni, bár azért azt is elég jól lehet használni, de nem mindig van idő gyorsan felrakni
    - teljesen nyitva is éles képek, amik ahogy nézem a Z mountos prime 1.8 S lencséknél megvan
    - a pontosabb fókusz és fine tuning, back- és frontfókusz elkerülése,
    - ha jól megy az eyeAF/face tracking, akkor az is és ahogy nézem a kezdeti állapotokhoz képest firmware update-tel azért javítottak rajta
    - meg a full frame szenzor
    - és abban is bízom, hogy talán a feleségem is így jobb képeket tud majd csinálni, ha segít neki a gép, hogy a megfelelő helyen legyen a fókusz pl.

    Sok videót megnéztem, meg olvastam is és azért sokból ugyanaz a lényeg leszűrhető volt.

    Holnap hozza a futár amúgy. Remélem jó lesz az állapota is, mert a 220 volt válasza annyira nem volt részletes és kellett hozzá 24 óra, így meg se vártam, mert a végén megvette volna előlem más. Az állapotáról konkrétan egy full általános, baromi tág megfogalmazást írtak. De nem gondolom, hogy baj lenne vele. Bár nekem mondjuk különleges képességem, hogy az esetek nagy részében hibás dolgot vásárolok... :DDD

    "A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."

  • anaqer

    veterán

    válasz .mf #620 üzenetére

    "az tök jó, hogy korrekt - de ettől még marad kockázat, ha pl. történik vele valami, elüti egy autó, akkor baj van."

    Lekopogom hatszor, de nekem még soha nem kellett Nikon cumót gariztatni. (Bőven használtak közül is egyedül a 28-105 AF-Dről mállott le a fókuszgyűrű gumírozása, amivel még együtt tudok élni mert "by design" fos manuálozásra :DDD )

    And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You

  • Timer

    veterán

    válasz .mf #635 üzenetére

    Köszi az infót. Nekem volt f-re gyári 24-120, a széles körű használhatóságán, és relatíve könnyű tömegen felül sok jót nem tudok mondani róla. Z-re folyamatosan nézem a lehetőségeket, ez a friss Tamron is jó lehet, de továbbra is a 28-75 F2.8, illetve a 24-70F4 között őrlődöm. A fényerő jól jönne az alacsonyabb mélységélesség miatt, de azon kattogok, hogy a potenciális felhasználási területek miatt ( lrendezvényre, mindennapos családi tevékenységekhez használnám) mennyi értelme van kifizetni a kétszeres szorzót. Pláne, mert ha jól olvastam a tesztekben, a 24-70F4 olyan jó lett, hogy részletességben, élességben odapirít az F-es 24-70 F2 8-nak is. Nehéz kérdés, mert az F verziót épp azért adtam el, mert mindig túl soknak találtam a dof-ot, de a Tamron 70 200-zal dolgozva meg szinte soha nem használok 3.2-nél szűkebb rekeszt a hetvenes oldalakon sem. Ha két arc van a fotón, akkor meg inkább F4 az alsó pont, sőt... Hmm, nehéz kérdés, ez a Tamron tényleg jó kis mindennapi obi lehetne, de az ára...

  • Timer

    veterán

    válasz .mf #638 üzenetére

    Ahh, bocs, tényleg reggel volt és ráadásul kávé nélkül telt, mert vérvételre mentem. Nem sikerült megfogalmaznom értelmesen. Legközelebb majd read-only módban nyomom hajnalban! ;] A lényeg az volt, hogy még 120-as gyútáv, és viszonylag nagy tárgy-háttér távolság mellett sem tudtam értelmes mosást kicsikarni abból az obiból, ezért váltam meg tőle.

    Köszi az infókat az objektívekről. Nálam a 70-200-nál nem a súlya, inkább a hossza a zavaró. D750-nel jó volt, balanszban volt a gép, portré markolattal pláne kézre állt. Z6II-őn az FTZ miatt olyan balfék fogása van egy ekkora objektívnek, hogy az hihetetlen, és ezen az MB-N11 is csak részben segített. A másik probléma - és ez sokkal nagyobb - hogy a táskámat anno úgy választottam, hogy pont kényelmesen belefért a váz a felszerelt telével. FTZ-vel a Z6II belefér ugyan, de szó szerint úgy kell bepasszintani, ami nem tetszik, mert bármi éri alulról a táskát, az gyakorlatilag az objektívet üti. Plusz, behelyezésnél mindig gyilkolja a szemkagylót a táska belső, felső része. Macera elővenni és aztán eltenni a szettet, jobb lenne ehhez egy kompaktabb objektív, mint megoldás. Pláne, hogy tényleg kezdek rászokni a Peak Design Capture-re, ahol nem mindegy, mi van a vázon. Vettem még egy darabot tőlük, hogy mindkét vázat fel tudjam lógatni a táska pántjára, és bár baromi drága ez a cucc, kültéri sétákon számomra egy áldás. Persze csak azért, mert elvből nem cserélek objektívet szabad levegőn a szálló por miatt. Akkor leszek bajban, ha egyszer rendezvényre kell menni beltérre, és övre lógatni ezeket a vasakat...hááááát, nem tudom, inkább nem merném bevállalni, mint igen.

    Visszatérve az obikra: érdekes, hogy élesebbnek írod a Tamron-t, mint a két Nikont, pedig nagyon dícsérik mindenütt a Nikonokat ezen a téren, tamronnál meg általában le van írva, hogy a sarkokban nem a legjobb, akinek az is fontos, az lépjen a 24-70/2.8-ra.

    [ Szerkesztve ]

  • FerNandor

    őstag

    válasz .mf #639 üzenetére

    Köszi. Igen, fura, hogy 50-es és ilyen nagy, de amúgy nem zavar. Jobban örülök annak, ha olyan éles lesz, amilyennek többen leírták. :)

    "A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."

  • anaqer

    veterán

    válasz .mf #639 üzenetére

    Meh, én a 40-est eléggé adom - helyén kell kezelni, de azért a lovettáért eléggé kiadja.

    És én nem vettem észre szuper nagy kómát a negyvenesen... legalábbis meglátásom szerint nem szarabb, mint mondjuk az 50/1.8G volt. Bizonyára ki lehet mérni valahogy, hogy nem atomkirály cumó... de sztem ár/érték szinten megbasz.

    And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You

  • Timer

    veterán

    válasz .mf #645 üzenetére

    "Jogos, nem írtam relációjelet, azt hittem, a sorrend köztudott... Tamron -> 24-70 f4Z -> 24-120 f4Z az élességi sorrend. Már a 24-70-est is rohadt jó élesnek gondoltam, de a 24-120Z még rátesz egy lapáttal, főleg tele oldalon, és még hosszabb is"

    Na, pont ezért volt furcsa és kérdeztem rá, mert kissé hihetetlennek tűnik, hogy az ugyanolyan technikai szinten lévő, de kevesebb lencsetagból álló 120-as jobb, mint a 70-es. Én elhiszem, nem kötekedésből azért írom, csak innen eredt a kétely. Ezek szerint a 28-75-nél jobb vétel lehet mindkettő a maga nemében.

  • Timer

    veterán

    válasz .mf #647 üzenetére

    Köszi a tesztet, átolvasom! Azt mondjuk nem tudtam, hogy ennyi év van a két obi között, így mondjuk érthetőbb a 120-as jó szereplése. Nekem valamiért az volt a fejemben, hogy ez a két obi nagyjából egyidős, és a Tamron származék a legfiatalabb, bár gondolom, ez se igaz, mert elvileg Sony vázakon utóbbiból már G2 is van.

  • Timer

    veterán

    válasz .mf #649 üzenetére

    Néztem én is nagyon a 28-75-öt, de még sokalltam. Az a baj, hogy kéne minden IS. Most ott tartok, hogy szépen lassan mégis csak mindenből a natív Z-t használnám, mert nekem továbbra se tetszik, ahogy például egy 85 1.8G viselkedik FTZ-vel. Az ötvenesről ne is beszéljünk, ami ugye nálam valamiért full kuka életlen, ami érthetetlen. A 85 megy és éles is, de érezhetően lomhább, mint 750-en volt. Tami 70-200 G2 szintén. Utóbbira soha nem lesz pénzem cserélni, de a két fixet le kéne váltani. Így viszont nem maradna keret a kis zoomra. Gondoltam, hogy kiváltom az egynyolcasokat valamelyik rövidebb Z-vel, de úgy látom, nem lehet, mert mindkettő bitang éles és gyors is. Nekem pedig ez számít igazán, kóros pixel peepingben szenvedek.

    [ Szerkesztve ]

  • Timer

    veterán

    válasz .mf #661 üzenetére

    Megérte gépet vinni, gyönyörű helyeken jártál! :R RIP a kijelzőnek.

Új hozzászólás Aktív témák