- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Poco X6 Pro - ötös alá
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
Hirdetés
-
Az EU szerint a ChatGPT még mindig nem felel meg a szabványoknak
it Az EU adatvédelmi tanácsa azt mondja, hogy a ChatGPT még ma sem felel meg az adatpontossági szabványoknak.
-
Nem gyárt több LCD tévépanelt a Sharp
ph A cég bezárja utolsó, Sakaiban található üzemét, amivel egy korszak ér véget.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mobilarena
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A hardver oldalakon világos, hogy téma, de miért várod el egy olyan vásárlótól az ismeretét, aki egy premium felirat alapján dönt. Sokan azt sem tudják, hogy mi az a DirectX, csak látják, hogy a 11 nagyobb a 10-nél.
A Burnout-ban nem a PCF hiányzik. Más algoritmusokat alkalmaz a játék az NV és az AMD kártyák esetében. Ha csak a PCF hiányozna, az csak kockás árnyékokat eredményezne. A tesztekből ez a játék ki is maradt, mert nem ugyanaz a grafika.
Raymond: Jó sokáig nyaralhatott, mert március elején ki lettek küldve a review kártyák. Simán fel lehetett volna készülni a tesztre. Bár ha csak később kapta meg a GeForce-okat, akkor nem szóltam, de ez nyilván azt is jelenti, hogy nem volt elég kártya az újságoknak.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nincsen még AMD slide mérésekkel. Én is arra várok, de egyelőre csak a sample tulajdonosaira lehet hagyatkozni.
(#7849) gbors: Az AMD mondta, hogy javítottak az interpoláció emulálásának a sebességén. A szuperskalár procik kiegészültek némi okossággal ezzel kapcsolatban.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
smkb
őstag
A pletyók alapján kihozatali gáz van, 1 számjegyű a Cayman, partnereknél nincs se bios, se kártya referencia, közben meg 2 hét sincs a launchig... könnyen lehet, most szív azzal az AMD, amivel az NV a télen... nagy GPU 40nm-en... ők is most az eddigi legnagyobbat csinálják... én is 2011 Q1-re szavazok...valószínűleg azért is dobták ki a GTX580-at a piacra NV-nél, mert nem kell tartaniuk attól, hogy hamarosan face to face tesztek jönnének a Caymannal. Mind két cég ugyanott gyártat, pontosan tudják ki hogy áll, kinek milyen a kihozatala.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igen, általában le kell mérni a teljesítményt mielőtt csinálnának róla egy táblázatot. Ha kész lesz, azonnal lesz róla press anyag. Persze NDA-s, de pár hét és kiderül.
(#7861) smkb: Az, hogy az eddigi legnagyobb GPU-t csinálják hatalmas bullshit. Már van méret a neten. Szétkapták már az OEM-ek a tesztelés folyamán. Az mond igazat, aki hármassal kezdi a die méretet. A magas TDP-re is van magyarázat, csak még nem tudjátok, de gondoljatok az Intel procik egyik érdekes tulajdonságára, ami az órajelet változtatja.
Na de pár hetet már csak kibírtok. Aztán minden kiderül.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Oliverda
félisten
Amennyiben bármilyen irreális dolgot beígérhettek volna akkor valszeg nem éppen most jelentették volna be hivatalosan is a 6990 Q1-re csúsztatását. Mellesleg bő 1,5 hónap van hátra az évből, ha nem lenne reális esély arra amit itt még leírtak az idei évre, akkor egyszerűen nem ígérték volna be. Az elmúlt év hasonló anyagából kiindulva meg pláne. Persze a paper launch nincs kizárva mint ahogy az sem amit a GTX580-nal csinált az nV. Pár száz darab a nagyobb shopoknak erre az évre aztán szevasz.
caizzz: Ez szerintem saját magán kívül már mindenki másnak feltűnt.
biggamer: Igen, az 6970 akart lenni.
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
És mit érünk el a repjeggyel, ha nem írjuk alá az NDA-t? Akkor kimentünk volna a semmiért, mert nem mutatnak semmit. Ez a dolog így működik. Ha egy cég be akar mutatni valamit, akkor meghív. Nyilvánvaló, hogy meghívás tartalmazza az út anyagi költségeit is. Évek óta így működik. Ha szerinted az újságírók magántőkéből vannak a gyártói rendezvényeken, akkor tévedsz.
Egyszerű. A tényekről kell írni. A Sandy Bridge-nél sem volt ebből probléma. Úgy érzem megoldjuk most is.Ennél vannak szomorúbb dolgok is. Rengeteg lett a troll.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez pontosan így van. A GDC minket nem érdekel. Az érdekelt amiért kimentünk.
Ne aggódj továbbra is a tényekre építünk. Ezzel csak akkor van probléma, ha az olvasónak nem tetszik a tény, de a véleményeket nem tudjuk és nem is akarjuk megváltoztatni. Ha boldoggá tesz, akkor élj abban a tudatban amilyenben.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Löncsi
őstag
Free-to-play... kisebb költségvetésű játék, ettől még lehet jó szvsz. Nyilván ha grafika kell, ott a BF3, stb. Menj aludni, láthaóan rossz napod van, aludd ki inkább magad.
[ Szerkesztve ]
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Tudtommal a PlanetSide 2 free-to-play marad, de alkalmazni fog mikrotranzakciós modellt, vagyis az egyes tartalmak eléréséért fizetni kell. Ez még mindig egy korrekt dolog szerintem. Bár kérdés, hogy a nem fizetős játékosoknak ebből mennyi hátránya lesz.
Érdemes megszokni az új árszinteket. Sajnos ez a piac a vásárlások visszaesését magas árazással tolerálja.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem értem ezzel mi a probléma. Egyrészt nem tudjuk a gépigényt. Ha csúcskártya kell hozzá, akkor az valóban nem valami ütős, de ha a játékot úgy tervezték, hogy elfusson mondjuk egy nem túl combos mobil GPU-n, akkor teljesen érthető a helyzet. Nagyobb tömegekhez akarják eljuttatni a játék lehetőségét. Nem látom én ebben azt a "nagy gázt".
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Löncsi
őstag
Nézd, nem csak nagy játékokról szól a piac, arra ott van "inkább" a konzol, főleg a mostani PC-s időszakban amikor a magas warez miatt kisebbek a lehetőségek. De a konzoljáték gyártók is panaszkodnak a kötelező 60 dolláros ár miatt, az Epic is kisebb játékokat fejleszt most párhuzamosan.
Én sokkal jobban örülök ezeknek a játékoknak mint a konzolról átportolt hülyeségeknek. Az nV-nek ez a piac is fontos, de emellett ha next-genről van szó, ott van az új Unreal motor, nem véletlen működik együtt az Epic-el.
[ Szerkesztve ]
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
Löncsi
őstag
Nézd, ha téged csak a state-of-the-art érdekel, mondom ott a BF3, Crysis és jön majd az új UE4 motor. 3D Surround Gaminghez is vehetsz kártyákat.
De ha gondolod írok neked végtelen ciklust OpenCL-ben és vehetsz alá akármit.[ Szerkesztve ]
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Tényleg nem akarok ebből vitát, de a Crysis 2 eladta őket? A helyzet az, hogy a mobil irányvonal a fejlesztések szempontjából erősebb már, mint az asztali. A legnagyobb játékosbázishoz úgy jut a fejlesztő, ha az igényekhez fejleszt, és az igények erősen változnak. Ezt a hardvergyártók is szépen lekövetik, hiszen nagyon erősen haladnak a fejlesztések az integráció irányába.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Szerintem is tévednek a piackutatások. A VGA-piac eladásai valójában nőnek és ez csak a Crysis 2-nek köszönhető. A JPR is hibás adatott közölt a mostani Q3->Q4 -12%-os visszaeséssel, valójában az +12%, csak könnyű elírni azt a fránya jelet.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
KillerKollar
senior tag
"It is rumored that the GTX 680 will be slightly faster than the HD 7970 in some tests, and slightly slower in others."
Azért ez már elég reális,főleg azután a +40% után bár ott nyilván a GK 100(110?)-re gondoltak és nem a 104-re még GTX 680 alatt.És őszintén szólva szerintem a legtöbb potenciális vásárlót egy ilyen kategóriájú kártyánál 2 dolog érdekli:Teljesítmény és ár.Fogyasztás gyakorlatilag ha elég neki az ember tápja mind1 hiszen a villanyszámlán szerintem nem látszik meg annyira a gép,bár még sosem számítottam ki havonta mennyibe kerülhet kb a gép áramfogyasztása...Ami a melegedést illeti inkább a tuningkedvelőknek fontos a többieknek elég ha nem sül meg a referenciakártya játékok alatt,márpedig az nem lenne szép,ami meg a hangszintet illeti,engem valahogy sosem zavart ha hangos a gép de biztos valakinek számít.Egy szó mint száz senkit nem érdekel mekkora a chip vagy maga a kártya,mennyit fogyaszt,hány fokos,stb...a lényeg hogy nagy legyen a teljesítmény és árban se legyen drágább sokkal a konkurenciánál... -
Oliverda
félisten
Ha van akkor nyilván kérünk és adnak is, de sajnos sok esetben hozzájuk is csak a hivatalos start után jut el az első szállítmány. A HD 7800 pl. csak hétfőtől lesz hivatalosan is elérhető. Ilyen a paper launch.
Löncsi: Köszi a pontos és őszinte választ! Amíg minden második hozzászólásodban mellékelsz valami kedves kis megjegyzést a válaszod mellé, addig itt nem lesz nyugalom. Ergo ahelyett, hogy folyamatosan másokat hibáztatnál a saját ámokfutásod miatt, talán előbb nézz kicsit a tükörbe. Ha pedig még egyszer leírod, hogy nem írsz ide soha többet, és utána 10 perccel pont ott folytatod ahol előtte abbahagytad, akkor biztos lehetsz abban, hogy valaki majd szíves örömest teljesíti az óhajodat, és megoldja, hogy valóban ne tudj többet ide írni.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
-
FireKeeper
nagyúr
A max, amit kihozhat ebbol a helyzetbol az AMD, hogy osszevalogatnak 1.2GHZ-es VGA-ra GPU-kat, aztan elviszik a leggyorsabb single GPU VGA cimet.
ebben sem lennék olyan biztos, mert ahogy a Tahiti-ből, úgy a GK104-ből is simán le lehet válogatni ugyan ilyen emelt órajelet bíró szériát. Szóval ha az AMD ilyen olcsó trükkel operálna, azt könnyen le tudja reagálni az nV.azt nem tudom, hogy mennyire volt vajon benézés a GCN compute/gaming teljesítménye, azért azt látni kell, hogy ez az arch egy fontos építőelem a Fusion-be, nem biztos hogy a szűkülő PC-s VGA piac volt a fő célpont. majd 2013-ban a Kaveri lesz, ahol igazán meg lesz mérettetve a GCN.
az tény, hogy egy kis erősítéssel játékra lehetett volna jobb is a GCN.steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
félisten
Nekem az a véleményem, hogy a GCN AMD módra ismét a jövőnek szól inkább, és a jelennek "csak" megfelelő.
Most azt látjuk, hogy a GCN, de méginkább a Bulldozer csalódás a konkurencia kínálatához képest, de ha azt nézzük, hogy a kis AMD két naggyal versenyez, ráadásul úgy, hogy a két nagy csak egy-egy területen erős, akkor nem állnak rosszul, pláne, hogy elvileg a Bull és a GCN is integrációra lett tervezve.Ezek után az nV-nek is nagyot kell dobbantania CPU téren, és az intelnek is GPU téren, mert ha a két komponenst (CPU+GPU) egyszerre nézzük, akkor - az én meglátásom szerint - az AMD van legkevésbé lemaradva.
Persze, lehet hogy rosszul látom, mivel csak fél szemmel követem az eseményeket...
Jelenleg én is intel+nV kombót vennék, mert a jelenben ezek a jobbak (nekem).
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Dehogy állt a gyártás a TSMC-nél. Ez Charlie badarsága. Kapott is egy szép levelet a GDC-re küldött kollégája egyenesen a TSMC-től, ami megerősítette, hogy semmi baj nincs. Megjegyzem senki sem számolt be arról, hogy áll a gyártás. Igazából nincs is értelme, hacsak nincs valami kosz a clean roomban, de az már korábban kiderült volna. Az biztos, hogy bütykölnek meg dolgoznak, de ezért nem kell leállítani a teljes 28 nm-es gyártást. Szóval ez agymenés volt. Ezt konkrétan cáfolta az NVIDIA is, de az AMD-től is azt írta a kontaktunk, hogy tudnának róla, ha leállt volna a gyártás.
A konzolok nem úgy működnek mint a PC. Oda pont, hogy a GCN jobb, mert támogat olyan dolgokat, amikre a fejlesztők építeni szeretnének. Például hardveres megatextúrázás packed PTEX-szel. Hamarosan elérünk arra a pontra, ami megakasztotta az animációs filmek iparát pár éve. Nem a csúcsgrafika számítása lesz a korlátozó, hanem a csúcsgrafika művészi kidolgozásába beleölt pénz. Ezzel kell egy olyan megoldás, ami a művészek munkáját egyszerűsíti a tartalom kidolgozásában. Az animációs filmek esetében a PTEX bevált, nyilván nagy esély van arra, hogy valós időben is beválik. Pont az ilyen compute részre kihegyezett architektúra után néznek a next gen konzoloknál, mert ami ma még nem probléma, az négy év múlva az lehet, és az bizony még bőven a next gen gépek életciklusában jön el. A PC persze más. Itt jóval gyorsabban cserélődnek a hardverek. A problémák ugyanúgy meglesznek itt is, csak a hardver amit mondjuk ma vettél már jó eséllyel nem lesz meg.
Egyébkén a Forbes szerint a next PS-be is AMD GPU kerül, valszeg GCN. [link] - ezt egy korábbi AMD-s alkalmazott állítására alapozza.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Zeratul
addikt
Ja az véletlenül se lebegett a nV mérnökök szeme előtt hogy eddig 3x volt szívás a monsta csipméret és hogy quadroba csak súlyos csonkításokkal fért be a 225W TDP limit miatt.
Álmodoznak egyesek 512bites memóvezérlőről meg duplázott méretű chipről, holott ez az első Fermi leszármazott ami csonkolás nélkül majd befér a profi kártyák 225W-s TDP limitbe.AMD abszolute nem kalkulált rosszul mert moduláris felépítés miatt a GCN lineárisan skálázódik, amit a nV nem tud megtenni. Két Pitcarin chip felhasználásával simán beférnek a 300W TDP limitbe és akkor megint övék a leggyorsabb kártya, ráadásul kevesebb rétegű nyák kell a 256bit memóvezérlő miatt.
-
ne_nezze
aktív tag
Ezt a kort csunyan benezte az AMD
valamit te néztél be szvsz
az nv kiherélte a keplert csak azért h pariban legyen a 7xxx-el grafikai teljesítményben. namármost h is áll a gpgpus számításokkal? jaa h sehogy? érdekes módon a 7xxx tovább erősödött ezügyben (is)azzal meg kár jönni h dehátazájemdéradeonyra nincs is szoftver (OpenCL, AMP stb) ami futna rajta mert van. annyi melót tudnék adni neki h évekig ellenne vele.
ergo az nv futhat itt mégegy kört ha hpc szegmensbe is akar gput frissíteni a mert oda ez a kepler nagyon nem oké.
összefoglalva: a radeon jó ide is meg oda is de a kepler inkább csak játékszer. jó játékszer az igaz, de vajh megéri nekik megtervezni/legyártattni mégegy gput csak azért h az ne tudjon szinte grafikát számolni de gpgpuban meg legalább ráduplázzon a fermire? tájmvilltell.
Intelligence is not the privilege of old age. »»───(knee)───►
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az, hogy tényként kezeli bárki, már nem a TSMC, vagy a gyártók reszortja. Ilyenre hivatalosan reagálni a tőzsde irányába nem szabad, mert akkor Charlie eléri célját. Ő megkapta a levelet amiben cáfolva volt, de ezt ne hozta le. Az NVIDIA cáfolta. Az AMD szintén nem tud róla. Ez a három dolog már eleve egy óriási cáfolat. Nem véletlenül nem jelent meg itt az a hír, mert három közeli forrás is cáfolta.
Charlie le akarja járatni az NV-t, és nem a világ előtt, hanem a gyártóknál. Az OEM partnerek pontosan tudják, hogy a TSMC lassan halad a bővítéssel. Bár ezt inkább mondjuk úgy, hogy az igények gyorsabban nőnek, mint ahogy azt a TSMC elbírja. Az ilyen három hetes leállással kapcsolatos rémhírek pont elegek arra, hogy a tervezés alatt álló termékek esetében a 28 nm-es VGA-k kikerüljenek a tervekből, mert nincs biztosíték arra, hogy az ellátás megoldható. Már az is elég, hogy a "bogár el legyen ültetve" a gyártók fülében. Mivel az NV-nek elég sok notebook dizájn winje van, így ez őket érinti a legkellemetlenebbül. (Egyébként a teljes next gen. inteles mobil géppark ~11%-ába NV-t raknak, míg ~6%-ába Radeont ... a többi nyilván IGP, de ez most lényegtelen ... az AMD mellé a Dual Graphics lehetőség miatt szintén nem kerül NV, így most ez sem fontos ... az inteles arány a lényeg) Charlie pontosan tudja, hogy az NV már megszívatott pár gyártót a múltban ... lásd a hibás GPU-k gondjának konkrét dokumentálása, és ezzel a teljes visszahívás mellőzése. Ezzel alapvető nem 100%-os a bizalom velük kapcsolatban. Az ilyen pletykák rontják az NV bekerülési esélyeit. Ezért csinálja. Majd a Macbook sorozattal támasztja ezt alá, mert korábban azt mondta, hogy minden Macbook GeForce-ot kap. Ez alapból nem volt igaz, de most ugye azt állítja, hogy az NV-t az elégtelen ellátás miatt kirakta több termékből az Apple. Valójában ott sem voltak, csak megint lejáratás történik, hogy az NV nem tudja tartani az ígéreteit, és nem tudja kiszolgálni az igényeket. Szimplán egymásra építi a cikkeket.
Nagyon szomorú, hogy ezt ennyire benyelik. Őszintén szólva nem gondoltam volna, hogy ez ennyire elterjed. Csak abba érdemes belegondolni, hogy ha leálltak a TSMC gyártósorai abban az időszakban amit Charlie mondott, akkor nulla GK104 startolt volna. Egy lapka elkészítése nem egy-két nap. Több hetes procedúra kvalifikálással együtt. Csak éppen párhuzamosan sokat csinálnak. Leállással az egész teljesen leáll, vagyis nagyjából, ha az állítólagos márciusi újraindítást vesszük alapul, akkor az NV-nek április végén lenne terméke a starthoz.
Szóval Charlie állításait semmi sem támasztja alá, de három cáfolat és a tény, hogy teszteltük a GeForce GTX 680-at, valamint valaki már vett is már ellene szól.Őszintén hol máshol jutna szerephez az AMD? Egy konzol esetében nem sok értelme van az x86/AMD64-nek. Az IBM Power architektúrája egyszerűen hatékonyabb. Nem véletlen, hogy az aktuális körben mindenki arra épít, de például az új Wii U is. Az x86/AMD64 maximum az integrációval juthat szerephez. A GCN-ről tudjuk, hogy az AMD úgy tervezte, hogy ugyanazokat a 64 bites pointereket használja, amiket az AMD64-es ISA-ra épülő processzormagok. Ezzel a GPU támogathatja a virtuális memóriát, és képes lehet kezelni a laphibákat, valamint a rendszer egységes címtérbe dolgozhat. Itt valóban értelmet nyerne az x86/AMD64, de az architektúránál ezen a részen is lehet változtatni, ha a konzol gyártója ragaszkodik a PowerPC-hez.
Amíg az MS és a Sony be nem jelenti, hogy mi a helyzet, addig minden pletyka egy lábon áll. A Sony esetében olyan adat is van, hogy a felhő felé mennek és nincs új konzol.Tekintve a next gen konzolok időskáláját nem kérdés, hogy az a rendszer a jobb, amelyik jobban illeszkedik a komplex számításokhoz. Ehhez csak meg kell nézni az architektúrák képességeit. Mindenesetre egy konzolnál annyira nem téma ez. A PS3-ba is bekerült az RSX, ami a multiplatform címeknél eléggé gyengén teljesít. Pont abból adódik ez a különbség, hogy az ATI a Xenost a konzol életciklusára tervezte, míg az NV a G70-et a PC-s életciklusra. Ők is látták, hogy az a 880 pixeles DB túl sok a PS3 életciklusára, de ezen nem lehetett változtatni. A G70 idején a DB képesség nem volt lényeges. Az első Unreal Engine 3-as játék megjelenésével vált fontossá, ahol a GeForce 79xxGTX már ki is kapott a jóval kisebb blokkokkal dolgozó X1600-tól is. Persze ekkor már benne voltunk a GeForce 8 és HD 2000 érába, de a konzolgyártónak igenis fontos, hogy az adott konzol életciklusában teljesítsen jól a hardver. Tehát ha most a Kepler és a GCN között dönt valaki a konzol szempontjából, akkor a GCN-t fogja választani. Persze kérdés, hogy a Sony gépe hol áll a fejlesztésben. Ha most kezdik el, akkor még választhatnak bele hardvert az új generációból is. A terveket már látják, hogy nagyjából mit tud majd a hardver. Itt a teljesítményt nem nézik. Azt nézik, hogy sokat tudjon. A natív C++ támogatás például elég előnyös dolog a jövő szempontjából, ezt az AMD már beépítette a GCN-be, csak OS szinten is kell az egyes funkciókhoz támogatás, illetve integrációval van ennek nagy jelentősége. Abban persze nem kételkedem, hogy az NV is erre megy a fejlesztésben. Az viszont nagy kérdés, hogy a Kepler architektúrát a GK104-re mennyire vágták meg. Attól ugye, hogy az architektúra támogatja a natív C++ programnyelvet még nem tudod használni az aktuális szoftveres alapokkal. Ez az AMD termékein jelenleg csak a helyet foglalja. Egyedül a PRT-vel építenek a GCN effajta képességeire, mert nagyjából ennyit lehet az aktuális OS-ekból kihozni. Ebből a szempontból kivágni ezeket a részeket nem is olyan nagy hülyeség, mert látod, hogy a helyet foglalják, de a játékosoknak nem lesz belőle előny. Kivéve a Doom 4, amire Carmack már mondta, hogy a PRT-re alapoz, de az még nincs itt ... ki tudja, hogy mikor jelenik meg. Még a Prey 2 használ megatextúrázást, így oda be lehet lobbizni a PRT-t, de más programot a közeljövőben nem látok, ahol alkalmazható lenne az implementáció. Illetve kérdés, hogy a Prey 2 milyen megvalósítást használ, mert még az ID Tech 4-re épít. Nem biztos, hogy oda nem elég a szoftveres megatextúrázás. Egyelőre az ID Tech 5 olyan rendszer, ami a hardveres megoldásból tényleg profitálni képes.
PC-re a mai helyzetet elemezve elmondható, hogy GCN-ből is lett volna értelme egy herélt verziót csinálni. Mert van egy rakás fícsőr, ami benne van, de jelenleg kihasználhatatlan, és a tranyókat elviszi. A GK104 ebből a szempontból jobb, mert bár a GCN-es fícsőrök hiányoznak, de egy játékost ez jelenleg nem zavar. Ugye most feltételezzük, hogy ezeket a kártyákat játékra veszik, mert zömében azért arra veszik. Persze, aki általános compute monstert akar, annak nyilván jobb a Radeon csak a PC-s VGA-piacon kevés ilyen ember van.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#85552128
törölt tag
válasz rocket #13905 üzenetére
Én ezen röhögtem a legjobban: " amely egy nagyon érdekes fejlesztésre fókuszál" következő mondat: "Már az ötlet is egészen érdekes"
Annyira nincs konkrétum (de sallang annál inkább) a cikkben - ami így max pletykarovatba/esti mesének menne el, hogy muszáj kihangsúlyozni mennyire jó/érdekes lesz (a semmi)...
A másik, hogy megy az istenítés, hogy DX12/Mantle-n milyen jó a memóriakezelés DX11 meg egyre többször van lehordva mindennek, erre jön egy ilyen, hogy:
"A fejlesztők szerint lehetséges a memóriahasználat visszafogása, mivel a hatékony allokációs stratégiára soha egyetlen gyártó sem figyelt."
Azaz a gyártók egészen eddig leszarták mert nem voltak rákényszerülve, csak pakolták rá a +RAM-ot ami ugye most nem lehetséges...
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest