Hirdetés
-
Ránézésre nem változik a Pixel Watch 3
ma A legfrissebb renderek alapján ránézésre nem lehet majd megkülönböztetni a Pixel Watch 3-at az elődjétől.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Computex 2024: Mini-ITX alaplapokat vár a Fractal két új háza
ph Az álló elrendezésű Mood és a továbbfejlesztett Era 2 a kis méretű, elegáns PC-t építők számára lehet opció.
-
Mobilarena
OLED Televíziók - témaösszefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz Vhiktor #69664 üzenetére
Én mindent egybevetve döntök a a83j mellett több minden szólt mint a C1 mellett.
Emellett kicsit visszalépésnek éreztem volna hogy G1 van kinézve és C1 lesz a végül.
Így a hatásotokra nem veszem meg végül a Sonyt. Vissza helyezkedek várakozóba . Ha március végén nem lesz meg amit akarok elengedem és veszek valamit. Addigra már beköltöztem minden el lesz rendezve .[ Szerkesztve ]
"Arms wide open, I stand alone I'm no hero and I'm not made of stone Right or wrong, I can hardly tell I'm on the wrong side of heaven And the righteous side of hell I'm on the wrong side of heaven And the righteous side, the righteous side of hell"
-
Ren Hoek
veterán
válasz Vhiktor #69691 üzenetére
Akkor egyértelműen ASBL off infrás távkapcsról - ha valakit zavar.
Lényegében csak azért van, hogy az átlag user nehezebben égesse bele a dolgokat ha PC-ként van használva. Mert ugye TV-nél nem kapcsol be normál mozgóképnél.
Illetve hogy a nem maradandó image retention (világos képvisszamaradás) kevésbé legyen szembetűnő szürke háttereknél.
B7-nél 10 sec ilyet hagy full fényerőn. Persze hamar el is tűnik, ha mozgókép megy rajta. Szerintem simán hőhatás, vagy elállítódik a nyitófeszültsége a tranzisztoroknak ideiglenesen..
Van még jó kis banding, de engem egyáltalán nem zavar...és nyilván feltoltam az expot. Normál üzemmódban észre sem lehet venni. Ilyet el tudok fogadni a C1-en is... nem szürke homogén falakat nézünk. Szerintem már ez a 2017-es B7 is zseniális egy LCD-hez képest. Anyuéknak itthagyom, hadd nézzenek egy kis minőséget
[ Szerkesztve ]
-
Vhiktor
Topikgazda
válasz Vhiktor #69691 üzenetére
ELVILEG!
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
félisten
válasz Vhiktor #69809 üzenetére
En ugy tudom csak aktiv VRR-rel felezett, a 4K 120 Hz megy VRR nélkül most is.
Elmeletileg jon hozza frissites arra is hamarosan,4K 120Hz+VRR .
A 706 is megkapja.
Vincent szerint a 807 megjelenese utan nem sokra varható a frissítés. [link][ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
TechN7ne
nagyúr
válasz Vhiktor #69843 üzenetére
Biztosan színhelyes ,de nem kiemelkedő…
Élőben egy boltban a Sony vagy LG mellé rakva nincs káprázatosabb képe ,de még egy youtube videón is látszik ahol több márka mellé van rakva - Panasonic élettelenen és sötét míg egy LG ,Sony ragyog mellette ,sőt még a Samsung led is sokkal szebb képet add.Színhelyesség monitorinál előny ha képeket és videókat szerkesztünk ,élvezetes tartalomfogyasztás teljesen más liga.
Pro Koryak
Panasonic míg Oled TV-ket gyártott szintén az LG-től kapta a kijelzőt ,de sajnos ez már a múlté mert befejezte a TV gyártást.[ Szerkesztve ]
-
Alvin_ti4200
félisten
válasz Vhiktor #69852 üzenetére
Színhelyességről jut eszembe, a Philips 55OLED806/65OLED806 Filmmaker Mode-jai mennyire tekinthetők színhelyesnek? Sajnos az X-Rite i1 Studio-m nem elég az OLED kalibráláshoz és a Crampton & Moore-nál (akik elkezdtek nemrég +250-300 fontért kalibrálni Vincenttel együtt működve) nem árulják a szériát egyáltalán, a Currys-nél pedig, ahol mindkét modell akciós nem kalibrálnak.
-
kgergo89
tag
válasz Vhiktor #69852 üzenetére
Épp a minap néztem egy szakmai beszélgetést a TrueCut Motion-ről, ami egy új szabvány lehet mozgásmegjelenítésben és azt ígérik, hogy utómunkával el tudják tűntetni a filmek 90%-áról a judder/stuttering jelenséget a 24p-ben leforgatott filmekről.
Nem szeretnék jobban bele menni a technikai részletekbe de a videóban éppenséggel FOMO-nak az a véleménye, hogy a Filmmaker módot azért lövik gyárilag sötétre és életlenre, mert a mai modern megjelenítőknek köszönhetően a megnövekedett felbontás és a HDR kontraszt miatt jobban előjönnek ezek a zavaró dolgok, amik régebben nem voltak annyira feltűnőek, főleg moziban ahol amúgy se combos a fényerő se a kontraszt.
Lényegében a vetítőtermekben a 24p is smoothnak tűnik, míg egy közel 0ms-el rendelkező tv-nél ez a framerate nagyon darabos. Filmgyártásban szabályok vannak, amiket pl. akciófilmeknél különösen nehéz tartani. Egy ökölszabály példaként, miszerint a matek, hogy a képernyő bal szélétől elinduló a kamera átmozgásának a képernyő jobb széléig, legalább 7 másodpercnek kell tartania, hogy ne legyen észrevehető a stutter/judder jelenség.
Ezt jelenleg csak a beépített mozgásmegjelenítést segítő funkciókkal (interpolation) lehet kompenzálni, ami artifactokat és szappanopera effektet eredményez a filmeken, gyártőfüggő kinél mennyire jól dolgozik a proci.
Amit ez a TrueCut Motion post processing ígér a filmeknél, hogy valamilyen technikával (szerintem blur) kisimítja a recegő/darabos képet. Remélhetőleg hamarosan szabvány lesz, úgy mint a Dolby Vision, DTS stb.
A végző következtetés számomra az, hogy nem a gyenge fényerő itt a legnagyobb probléma, hanem a rendezői/stúdiói döntések, miszerint nem áldoznak a megfelelő mozgásmegjelenítésre és utómunkára, mert mindenki a vászonra forgatja a filmeket.
Engem személy szerint ez a darabos megjelenítés zavar, valamint amikor a gammát feltoltják, és nincs fekete hanem minden szürkés.[ Szerkesztve ]
Csak a puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Ren Hoek
veterán
válasz Vhiktor #69863 üzenetére
Szerintem inkább a mérethez van köze.
Én is azt hittem, hogy zavarni fog az OLED-en a 0.1 ms válaszidő... de igazából ugyan olyan majdnem mint a 42 colos IPS LCD-n, csak ott még volt egy kis motion blur is, ami eltaknyolta a 24p-t, de nem akkora a difi.Viszont nagyobb fényerőnél és képméretnél a jelenség jobban feltűnő szerintem.
Ennek tesztelésére még elmentem Imax-be, közel a vászonhoz... és eléggé zavart a stutter, judder. Pusztán szerintem csak az óriási képméret miatt. Sokkal jobban zavart, mint az OLEDnél.
Pl telefon AMOLED-en nézve zavaró a 24p stutter? Egy 77 colos TV-n világos jeleneteknél meg persze nagy fényerőnél lehet.
Mindenesetre nekem hálisten az OLED azonnali képváltása nem okoz rosszabb élményt. 55 colon... pedig már én is azon agyaltam, hogy lehetne szimulálni az LCD motion blurt Melőtt megvettem...
Szerk: Most nézem Te is írtad az utolsó kommentben
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
válasz Vhiktor #69971 üzenetére
Negatív vagy pozitív nyomot hagyott?
Ha "sötét", akkor ott lebomlott az anyag... mikroszkóp alatt láthatóan szivacsossá válik. Elviekben az első 100 óra bejáratás alatt sérülékenyebb lehet a panel... ilyenkor nem ajánlatos semmi kontrasztos dolgot nézni rajta.. de erősen szkeptikus vagyok.
Mert az szinte biztos hogy maga az OLED szerves emitter réteg nem bomlik el ennyi idő alatt. Ilyenkor arra tippelnék, hogy valami az analóg elektronikával történik pixelenként.
A 7-es modellek OLED pixel öregedésére kb 200-500 órát számoltunk annak idején a tesztekből. Kumulatív tartalommal. Ez az Rtings tesztekből is kijött kb. Tehát összeadva annyit nézhettél rajta pl Eurosport Live-t, akkor kezdett már a negatív képe meglátszani.
Az E8 esete szerintem valami ritka elektronikai hiba, túlvezérlés stb... lehet még a kompenzáló elektronika hibája is. Ennyi idő alatt csak image retention / képvisszamaradás keletkezik, tehát világos foltban marad fent...aztán a további nem statikus tartalom eltünteti.
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
válasz Vhiktor #69975 üzenetére
Az Rtings teszteknél látszik, hogy a 6 db TV hogy viselkedett, és hétről hétre követhető volt. Elsőre talán a piros CNN logó kezdett meglátszani permanensen.... de az is sok hét folyamatos állandó terhelés után.
Alapjaiban a Samsung AMOLED hasonló telefonoknál.(mármint az emitter rétegek anyaga)...és ott sokkal brutálisabb terhelést kap, átlag napi 6-7 órát nyomkodják az emberek néha full fényerőn hónapokig... nekem a Mi 8 kb fél év után kezdett beégni láthatóan. Az is kb 500-1000 óra folyamatos akku meg wifi logó. Tehát a korabeli 2016-18-as OLED anyagok élettartamát kb erre saccoltam... persze ez nagyban változó.
Ami ha belegondolunk, kb lehetetlen egy mozgó képernyővédőnél. Kb napi 6 órát, 3 hónapig folyamatosan kellett volna menjen egy helyben. Ott tuti valami elektronikai szopó lehetett
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
válasz Vhiktor #70002 üzenetére
"GPU rgb full, madvr rgb limited, tv rgb limited."
Ezt úgy érted, hogy pl AMD Radeon SW-ben RGB Full 4:4:4
... majd minden más Limited?SDR-ben melyik Gammát érdemes használni? 2.2 vagy 2.4 a TV-n. Nehéz eldönteni melyiket kéne "megszokni"... HDR-nél ez adott. LCD-nél meg sose nyúltam Gammához...
-
alaves
addikt
válasz Vhiktor #70003 üzenetére
"CX-el tényleg a G1 van inkább pariban, a C1 kicsit visszalepes CX-hez képest."
Azt mondanám inkább, hogy aki nagy fényerőn használja a TV-t (SDR/HDR/DV és/vagy 100 v. 100-hoz közeli OLED fény), annak visszalépés fényerőben a C1. A C1 hardvere iciri-picirit erősebb, van akinek pedig még az a néhány ms-os 'input lag' csökkenés is számít.
Viszont tényleg nem érdemes lecserélni a C8/E8, C9/E9, CX/GX egyikét sem C1/G1-re, csak ha méretnövekedés van.Samsung 65S90C/Asus RTX 3050/i5-4460/Asus B85M-G/16GB RAM*Creative FPS1600 4.1 Speaker*Sennheiser HD 230*[LG OLED55C1, Philips 55OLED754, LG OLED55B7V]
-
salapp
addikt
válasz Vhiktor #70132 üzenetére
Fiamnak mondtam, azt mondja, amíg meglesz a pénz a 83A90J-kategóriájúra majd egyszer, vesz egyet.
Mondom neki, ja, 2020-as modell, no HDMI 2.1. Mondja, ja, akkor nem kell.
Nincs egy hete, hogy vett egy Series X-et.
De csak filmezősöknek tök jó ajánlat.Cathrine Tate: -Computer says: nooo!
-
alaves
addikt
-
őstag
válasz Vhiktor #70137 üzenetére
Philips oled+936 is jó játékra nem ? Ugyan azt tudja mint az LG kicsit rosszabb késleltetés és 2 hdmi2.1 van rajta de az elég szerintem.
"Arms wide open, I stand alone I'm no hero and I'm not made of stone Right or wrong, I can hardly tell I'm on the wrong side of heaven And the righteous side of hell I'm on the wrong side of heaven And the righteous side, the righteous side of hell"
-
félisten
válasz Vhiktor #70143 üzenetére
A múltkor is erre írtam, [link] hogy tudja a 4 K 120 Hz-t .A VRR és a 4K bekapcsolásával csökken le 60 Hz -ra, erre jön a patch valamikor .
Mondjuk nálam PS5 -tel sajnos egyelőre ez mindegy.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Ren Hoek
veterán
válasz Vhiktor #70162 üzenetére
75-ös SDR (de volt amit 65-el néztem)
95 kontraszt
50 brightness
2.4 gammaKalibrálva nincs, és nem is lesz most már... legfeljebb a C1.
Persze a TV-nek semmi baja... csak a beállításokra gondolok - és hogy a HDR eddig nekem abban nyilvánult meg általában hogy lényegesen sötétebb a teljes kép a sötét árnyalatokban. Kivétel természetesen a fényes felületek. Dynamic contrast: low mindenhol. Anélkül mégrosszabb.Lehet 5 év alatt azért fejlődött a C1-en a megjelenítés.
[ Szerkesztve ]
-
wyll358
tag
válasz Vhiktor #70171 üzenetére
De itt ezen kívül, hogy fényerő, valami más sem tűnik nekem kereknek a képek alapján. A színek is teljesen el vannak mászva, konkrétan nekem úgy néz ki, mintha az egészre egy zöld szűrőt rátoltak volna az első képnél. A második meg talán valóbban kissé világít, de azt kevésbé látom ettől független rossznak.
@Ren Hoek Nálam az biztos, hogy nincs ilyen eltérés az sdr vs hdr/dv között pláne világos jelenetnél, mondjuk azt nem tudom itt a képeknél mennyire visz félre a rögzítés módja és hogy nem eredetiben látom a dolgot. Vagy lehet tényleg a forrás is szar, bár ha ennél a tv-nél mindig ehhez hasonló akkor arra elég kis esélyt látok, hogy minden forrásod béna legyen... TV-n lejátszva valami rendes lejátszóval is pont ilyen?
Meg hdr-t miért nem max. oled fényerőn tolod, azt csak most nézem? Az 100%-ra van tervezve, ha lentebb veszed rontasz vele az eredetinek szánt képen.[ Szerkesztve ]
-
Vhiktor
Topikgazda
válasz Vhiktor #70316 üzenetére
Igazából senki más fehéregyensúly és szin beállításait nem érdemes használni, max csak az alap beállításokat.
[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
#72042496
törölt tag
válasz Vhiktor #70316 üzenetére
Ez a Dolby Visionre is igaz? Pl. beállíja az ember játék módra az adott színhőmérsékletet, és akkor SDR, HDR, DV is ezt fogja alkalmazni? Nem tudom, hogy az A90J-ben van-e DV-ben játék mód, csak egy példa volt.
LG-nél máshogy működik, igaz? Ott emlékeim szerint ezeket függetlenül lehet beállítani.
-
ziggi_zug
aktív tag
válasz Vhiktor #70316 üzenetére
Köszi. Igen, a további 2 kalibrációs mód "unlocked".
Így már értem. Amúgy az egyedi 20 pontos színkalibrációs beállításoknál szemmel szinte érzékelhetetlen a különbség. Ami viszont jól látható, az a fényerő eltolás, illetve a black level.
Ami a mozgás élsimítást, cinemotion-t és a különböző zajszűréseket illeti és nem látok különbséget sem SDR, sem HDR esetében.
A források: kábeles TV (DIGI - 720i, 1080i), Youtube, Netflix, DuneHD Prime3, DuneHD Pro Vision 4K Solo (utóbbiaknál szerintem a lejátszó végzi a munka nagy részét).Még fejlődöm... csak azt nem tudom, hogy előre vagy vissza
-
Lackooo84
nagyúr
válasz Vhiktor #71392 üzenetére
Dede, az a (a tévé szerint) statikus tartalomnál (mindegy, hogy világos vagy sötét) szépen csökkenti a fényerőt, amíg nem látsz lófütyit sem. Szerviz menüben a TCP-t kell kikapcsolni hozzá.
ASBL (Automatic Static Brightness Limiter):
- designed to dim down what it thinks is a static, non-moving image (bright or not) and protect against burn-in
- dimming of the picture after being static for a certain amount of time. (90 seconds I think but not sure)
- happens gradually
- can also trigger during non static scenes with a very low average picture level [lots of users HATE this]
- un-dims when something bright enters the scene or there is a scene change
- can be disabled in the service menu by turning off "TPC Enable" (Temporal Peak luminance Control)[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
alaves
addikt
válasz Vhiktor #71392 üzenetére
A C1 aktiválja az ASBL-t, film közben is, amennyiben elég hosszú sötét jelenet van és a mozgás is kevés benne (többször tapasztaltam SDR 33 OLED fénynél is).
Samsung 65S90C/Asus RTX 3050/i5-4460/Asus B85M-G/16GB RAM*Creative FPS1600 4.1 Speaker*Sennheiser HD 230*[LG OLED55C1, Philips 55OLED754, LG OLED55B7V]
-
-
alaves
addikt
válasz Vhiktor #71395 üzenetére
Ha jól emlékszem olyankor nincs világosabb dolog, esetleg minimális (gyertyafény, beszűrődő utcai fény ,stb.). Pontosítok, belső lejátszónál tapasztaltam, HDMI forrásról inkább PC megy, de ott egyértelmű.
Samsung 65S90C/Asus RTX 3050/i5-4460/Asus B85M-G/16GB RAM*Creative FPS1600 4.1 Speaker*Sennheiser HD 230*[LG OLED55C1, Philips 55OLED754, LG OLED55B7V]
-
_Atesz
addikt
válasz Vhiktor #71437 üzenetére
Köszi, akkor ez lesz. Van ajánlott tartalom kalibrálásra, vagy elég ha nem pl. horror filmet nézek, ahol sok a sötét, vagy kontrasztos jelenet?
blakeyNem óvatoskodni akarok, csak meg szeretném adni neki, amit javasolt. Hosszú időn keresztül társam lesz, mint a kocsim. Annál is érdemes volt figyelnem a bejáratásra, szinte nincs olajfogyasztása (2 olacsere közt ha 1dl), és motortípuson belül átlag alatti a fogyasztása.
Pedig már 16 éves a jószág.[ Szerkesztve ]
-
alaves
addikt
válasz Vhiktor #71609 üzenetére
+1 ... C1-nél 'Meleg 50'.
A dolog lényege, hogy a kijelzőn megjelenő kép 'beleolvadjon' a környezetébe egy közepesen árnyékolt szobában (~100-120nit). Pl. a színtelítettség tekintetében is hasonlót kell látnunk a kijelzőn, mint a bőrünkön, ruhánkon, bútorokon, falakon, stb.
Verőfényes, körpanorámás nappaliban tévézés, az egy más dolog, arra ott van a csutkára húzott Samsung Terrace...Samsung 65S90C/Asus RTX 3050/i5-4460/Asus B85M-G/16GB RAM*Creative FPS1600 4.1 Speaker*Sennheiser HD 230*[LG OLED55C1, Philips 55OLED754, LG OLED55B7V]
-
bnorci71
addikt
válasz Vhiktor #71608 üzenetére
köszi
nem gondoltam volna, hogy nagy a szórás, de hát látszik az alábbi példán is, azt hittem csak kis finom hangolásokkal tér el 1-1 bekalibrált tv.
A más beállításit már tudom hogy nagyon más lesz mert ugye .b fórumtársét kipróbáltam és nekem nagyon nem jött be az a képvilág és még azt a hibát is elkövettem, hogy nem írtam fel előtte a saját beállításaimatricsip
az a Mátrix 4 egy fabatkát nem érő film sikerült az egész trilógiát a mélybe rántani vele, -bár már a harmadik bőr is nyögvenyelős- volt nekem szerintem jobban mind Disneyéknek az SW-t
nekem a virágbolti változat egyébként néha zöld néha piros volt lehet rossz volt a kódolás, de szundikálás közbe nem zavart már[ Szerkesztve ]
"If in doubt, flat out!" "Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers"
-
Ren Hoek
veterán
-
_Atesz
addikt
válasz Vhiktor #71679 üzenetére
A kép beállításoknál az első beállítás energiatakarékos volt, de azt nem lehetett állítani, halvány is volt az opció. Lehet azt kellett volna valahogy aktiválni.
alavesIgen, valószínű az volt, de nem tudtam aktiválni.
Mint írtam áruházi módban a színek is rendben voltak, teltek és élénkek lettek.Biztos még keresgélni kellett volna az opciók közt, de mivel így is úgy is ment volna vissza, ezért nem feccöltem bele energiát.
Ami felhúzott, az az volt, hogy nem lehetett ezt egyszerűen átkattintani.
-
nagyúr
válasz Vhiktor #71879 üzenetére
Én nem dinamikus tone mappingnak hívnám, inkább autoHDR, vagy SDR -> HDR konverzió. De jah, van jópár gyártónak ilyen saját cucca (algoritmusa). Samsungnál pl HDR+ mode. (Ami nem a HDR10+ ! )
Játékkonzoloknak is van saját ilyen.[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen