Hirdetés
-
Kingdom Come Deliverance 2 - Konzolokon be kell érnünk a 30 FPS-sel
gp Sem PlayStationön sem Xbox-on nem kapunk teljesítmény módot, akinek a cél a minimum 60 FPS, annak a PC-s verziót kell választania.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Élénk színekben várható a Galaxy Watch FE
ma A forrás részletes termékfotókat és a várható specifikációt is közzétette.
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
Ha csak renderelesrol van szo, akkor az AMD miert nem GPU-ban gondolkodik?
A 32 magos TR render teljesitmenye hogy viszonyul pl. a Vega-hoz?
Errol van teszt? En nem talaltam.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
QG
tag
Mert jelenleg a programok CPUra vannak megírva, és átírni ilyen kis piacra nem éri meg.
“Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'” ― Isaac Asimov
-
tibaimp
nagyúr
Lehet ebben valami. Csak magamból indulok ki! Én mostanában kezdtem követni a youtube-on több hazai stream-es csapatot, például a VR srácokat, már ők is valami 10 magos állat pc-t használnak a rendereléshez, és ők még "kicsik" is a nagy nemzetközi videósokhoz képest, és ahogy nézem, egyre többen vannak, akik ezzel kezdenek el foglalkozni. Szóval elhiszem, hogy nekik jó lehet ez a platform.
A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...
-
Peter13
senior tag
Tudom, hogy merő perverzió, de azért úgy megnézném hogy hogy szalad egy ilyenen mondjuk egy 50+ gigás blu-ray film átkódolása Handbrake alatt
(nálam most pl az van, hogy ha megveszem a lemezt, és sikerül is megetetnem a géppel, akkor 8-10 órát is simán elnyammog rajta az átkódolás, medium 265-ös beállítás mellett. Tudom, egy 2700x is sokkal gyorsabban végezne, de azért az csak más amikor mondjuk 32 mag zizereg a kupak alatt )"No, I'm not immortal: I'm just not good at dying..."
-
-
Fecniii
tag
Nem csak video renderelés létezik, a teljes CGI piac (film és reklám) raytracing render motorokat használ, akik közül a piacvezetők egyre inkább a GPU renderelésre kezdenek átállni és pont ezt a célcsoportot vette célba az Nvidia az új kártyákkal. Ezek a nagyon sok magos procik ezekkel a render VGA-kkal próbálják felvenni a versenyt.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A piacvezetők leginkább még mindig CPU-n dolgoznak, mert a tartalomvizualizációhoz egyszerűen nem akarják felvágni a tartalmat, hanem mondjuk Hollywoodban van akkora pénzügyi háttér, hogy vegyenek egy szervert 2 TB rendszermemóriával, és abba befér a tartalom. A legtöbb professzionális VGA meg sem közelíti a 2 TB-os rendszermemóriát. Egyedül a HBCC-s Vega, ami ezen a problémán túltesz, de az csak egy termék, bár elérhető belőle 2 TB memóriás verzió. Viszont a VGA-k döntő többségének a tudománya megáll 16-24 GB körüli modelleknél. Utána csak egy "out of memory"-ra képesek.
Ugyan a marketing szereti ezt a TFLOPS-okra tolni, de hiába minden TFLOPS, ha a modelled nem fér be a fedélzeti tárba. Akkor pedig jöhet a manuális munka, ami már eléggé növeli a költségeket.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Fecniii
tag
Nem vagyok a filmes részben expert de kisebb léptéknél amiben én is mozgok valamennyire sokan a GPU renderelésre kezdenek átállni, és a 48GB VRAM azért már ezen a szinten igen csak jónak mondható főleg ha NV-linken keresztül a memória megosztható, akkor 4 ilyen kártyával már elég nagy modelleket lehet kezelni. Építészeti látványterveknél meg reklám piacon nem dolgoznak giga modellekkel és azért ez is elég nagy piac.
-
Meteorhead
aktív tag
Ez nagyon szép és jó, de mikor fognak odáig eljutni, hogy rájöjjenek: általában a szerver piac szolgáltatások felére egyáltalán nincs szükség? Mi van, ha nem munkaállomásba, hanem rack-be szeretnék rakni pofátlan mennyiségű GPU-t? Nem kell a CAD hitelesítés, nem kell ECC, nem kell profi support… Szerintem nem vagyok ezzel egyedül. Igen, teljesítményben szeretnék egy munkaállomás fölé lőni, de nem kell a rengeteg maszlag. IPMI hasznos, de lehet nélküle létezni.
Azt már tudjuk, hogy ha GPU-ra kerül a sor, akkor Nvidia ugye nem is olyan rég tiltotta meg a GTX-ek adatközpontokba való telepítését. A tiltás helyett én inkább meglovagoltam volna a helyzetet. Inkább kiadtam volna, hogy ilyen felhasználásra egyedül a gyártótól lehet venni kártyát (ahogy Teslából sincs Asus vagy Gigabyte) és csináltam volna a Tesláknál olcsóbb anyagokból kártyát, de nem belesüppedve a konzúmer árversenybe és túlságosan gagyi cuccokat rakni a kártyára, cserébe viszont passzív hűtésű bordát tennék. Mindezt lehetne árulni a gamer kártyák másfél-kétszereséért és nem a tízszereséért, mint a mostani Teslákat, és a gamer kártyákhoz képest sokkal nagyobb haszonkulccsal lehetne dolgozni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Hollywoodban a többség inkább saját, CPU-s szerverekkel dolgozik, illetve egyedi szoftverekkel is. De a kisebb stúdiók például bérelhetnek gépidő az AMD hollywoodi stúdiójánál, az Vegával és EPYC-kel dolgozik, és direkt azért lett odatelepítve, hogy felgyorsítsa Hollywood átállását a GPU-k felé, mert például sokkal kisebb kockázat gépidőt bérelni, mint teljesen új hardvert kiépíteni.
Bollywood az, ami főleg GPU-kra épít, mert eleve pénzhiány van ott, és nekik nem volt hozzáférésük azokhoz a hardverekhez, amelyek Hollywood számára megfizethetők. Emiatt ez a filmgyártó terület már eleve GPU-ra specializálódott. A Baahubali főleg GPU-s háttérrel készült. Múlt évben be is töltötték a teljes, 250 milliárd háromszögből álló adathalmazt egy Vegán, illetve megpróbálták egy 32 GB-os szimpla VGA-n is. [link] - 4:07-kor meg is jegyzi Rajamouli, hogy azt a fehér képernyőt látja már évek óta, mert nekik ugye a GPU-val meg kellett küzdeni azzal, hogy marhára limitált a VRAM, és a teljes adathalmaznak csak a ~0,0...01%-át tudják egyszerre betölteni. Hollywood ezzel annyira nem küzd. Vesznek 1-2 TB-os CPU-s szervereket és mehet a munka.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Kisebb léptékben bármi oké. Amint beférsz a memóriába rögtön jó a GPU, persze ha megfelel a biztosított minőség, meg ugye lehet venni 2 TB-os VGA-t is. Opciók tehát vannak, de ez nem jelenti azt, hogy a GPU minden területen ki tudja váltani a CPU-kat. Előbb-utóbb meg eljutunk oda, hogy ez az egész eleve összeolvad a tokozás szintjén, tehát a CPU és a GPU előnyeit egyben fel lehet használni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
flashpointer
őstag
"Maga a renderelés igen számításigényes, és amíg egy mai HEDT processzorral nem ritka, hogy egy elindított feladat csak másnap ad eredményt, addig például a Ryzen Threadripper 2990WX még aznap végez ugyanazzal a munkával."
Remelem a jovoben legalabb blikk szinvonalra sikerul felltornazni az oldalt mert igy az ehhez kepest szepirodalom.
-
wsanyi
aktív tag
válasz flashpointer #14 üzenetére
Szerintem ide az intel drága lesz. A lap és a CPU is sokkal drágább lesz, mint AMD TR esetében.
Az éltető nap mindig süt, még akkor is, ha néha nem látjuk, mert eltakarják a felhők, vagy mert éppen éjszaka van.
-
#06658560
törölt tag
Ezen a piacon te nem hardvert vásárolsz paraméterek alapján, hanem van egy szoftvered, és az alá veszel hardvert. hiába lenne fantasztikus GPU-val dolgozni, vagy mondjuk NV helyett Intel CPU-s rendszeren, ha az adott program valamit használ és úgy sokkal gyorsabb, akkor ahhoz igazodsz. Pl. AVX-512, ha kihasználja egy program, ellenben GPGPU-t nem, akkor nem fogsz NV vagy AMD kártyákkal a minimálisnál jobban foglalkozni. De ha nincs adott hardverre a szoftver oldaláról hivatalos támogatás, megint nem állsz le vele bohóckodni.
-
#25068288
törölt tag
Megint hülyeségeket böfögsz...
Téged ismerve, nálad a "küzd" szó, azt jelenti, hogy az AMD maradt alul és különben is az AMD szar.Holott az igazság az, hogy a TR-2990WX a 32magjával, egyenesen a pincesor alá döngölte az intelt és az AMD ezzel meg is alkotta a legerősebb desktop CPU-t.
-
#25068288
törölt tag
válasz flashpointer #14 üzenetére
Mi ebben a bulvár?
Te is csak egy "intel a király" -huszár lehetsz...
Eszed semmi, fogd meg jól.Miért okoz fájdalmat, hogy az AMD jót és erősebbet alkotott, mint szeretett intelecskéd?
...ne válaszolj, mert nem érdekelsz.
-
kisbalázs
tag
Most kb 7 éve bolyongok hollandiában mint látványtervező és leginkább Vray t használunk. Ennek ugyan van olyan változata ami a gpu-t használja de nem tud annyit mint a cpu verzió. Lehet bizonyos dologban gyorsabb de sokszor hiba csúszik a számolásba ezer maximum előnézethez használjuk mert ha ki kell számolni egy képet és biztos akarsz lenni benne hogy reggel azt kapod amit szeretnél akkor cpu számolás. Már hosszú évek óta hallom hogy igen mostantól a videokártyán számolunk de nagy jelenet még mindig kétséges. Autókhoz jó lehet ez
Johnny Mnemonic 2021:320gb-t töltött az agyába és majdnem meghalt, inkább pendrive a s?ggébe!
-
Mr. Spock
kezdő
Biztosan lesz igény ilyen sok magos processzorokra is néhány célterületen. Ez biztos nem az átlag felhasználót jelenti. Még jó pár évig, ugyan is mire a szoftverek skálázódnak ennyi magra, az még jó sok fejlesztési idő... meg jó lenne ha valami gyakorlati hasznát is látnánk majd a dolognak! pl. játékok alatt így már lenne bőven erőforrás normális fizikára / A.I.-ra.
egy kis off is ami eléggé aktuális,
az ilyen durván személyeskedő hozzászólások amit jack-666 megenged itt magának (18, 19) nincsennek moderálva? eléggé kimerít mindent amiért büntetés jár a szabályzat szerint!
-
Simid
senior tag
Sikerült linkelned 4 olyan esetet, amikor biztos nem fog senki sem Skylake-X procit venni (és persze Threadrippert sem), mert egy 8700K is elveri (ok, az egyikben csak megközelíti...). Nagyon nagy baj van az intel HEDT/WS szériájával ha csak ott bizonyulnak jobbnak ahol házon belül is leverik őket.
Ezzel szemben - ahogy azt egy másik topicban már leírtam - a TR kb az összes render feladat és a tömörítő, konvertáló programok egy részében toronymagasan üt mindent. Akinek pont ezekre kell, annak linkelhetsz te millió másik tesztet, akkor is ezt fogja venni. Ez egy workstation proci, aszerint kellene megítélni.
[ Szerkesztve ]
-
#25068288
törölt tag
4 olyan tesztet linkeltél sikeresen, amit a célközönség pont le se sz@r...
Ha a te szemeddel nézné mindenki, akkor nem csak a 7960, de egy 8700k is eldöngöl mindent.
Holott ez így pont nagy bullshit.
Komolyan, nem csak én, de rengeteg normális forumozó, olvasó egyszerűen nem tud téged megérteni, miért vagy egy ekkora mocskos fan és ez mellé még szélsőségesen hülye is.
Ha ezért még kapnál valami pénzt, hogy pár 'hülyét' meggyőzz a butaságaidról a hazugságaiddal, akkor nem gondolnánk azt, hogy egy fanatikus idióta vagy. Sajnos ez nem így van, te önmagadtól vagy ilyenKedvedért lemegyek egy kicsit a te szintedre...nézd:
-
flashpointer
őstag
válasz #25068288 #19 üzenetére
Annak ellenere hogy ilyen tamadhatatlan erveket hoztal fel megis batorkodom kommentelni mivel valoszinuleg te nem ertetted hogy mi a hozzaszolasom lenyege es igy lehet hogy mas sem(habar szerintem egyedul vagy vele), ezert nekik kifejtem a problemat:
Ez a mondat bullshit, fikcio, nem mesebeli tortenetek kellenek meg a mellebeszeles hanem adatok, azzal kell ervelni hogy X feladatot Y procinal Z szazalekkal gyorsabban vegzi el nem ilyen megfoghatatlan baromsagokkal.
Azt azert megtehetned hogy a frusztralt kommenteiddel nem szennyezed legkozelebb a forumot, koszi.
-
SLYM
veterán
Ha a sötétség fájna barátom... Fogalmad nincs mire használják ezeket a CPU-kat.
Az meg, hogy nem lehet úgy elolvasni 30 kommentet, hogy azokban ne szerepelne a "blikk" szó leírva, hihetetlen. Moderátor lennék, nálam insta bann lenne minden ilyen posztoló. Lassan ugyanúgy nem fog senki itt sem kommenteket olvasni/fórumozni, mint régen az index fórumon, most meg a youtube-on.
[ Szerkesztve ]
-
#25068288
törölt tag
válasz flashpointer #29 üzenetére
Ember olvasd el azt a pár hsz.-t is amit utánam írtak, hogy miről is beszélünk.
Rögtön megtalálnád a szuper felfogásoddal, hogy 'mi hülyék' válaszoltunk is az igényeidre.Azt sem te fogod eldönteni, hogy ki ír ide és ki nem.
Szerinted idióta vagyok és Dandris meg normális?
Akkor boruljatok össze és inkább ti ketten menjetek máshova, mert épp ti vagytok kevesebben a felfogásotokkal. -
papi77
addikt
Mindig rácsodálkozom,hogy egyesek fejében mekkora a sötétség...
Úgy védik az intelt,meg az nvidiát,mintha legalábbis az életük múlna rajta!
Fel kellene fogni; ha nincs verseny,akkor 3x os árat fog a végfelhasználó fizetni a termékért!Ja,és írom ezt úgy,hogy intel procim van!
Az első: NOKIA 1611
-
wwenigma
Jómunkásember
De fogyasztásban leveri mint vak a poharat. Vegulis csak alig kajalt 2,2kW-ot a hutessel egyutt az intel
csodaprocikazán.Steam: http://bit.ly/1rRuf8p , Origin: wwenigma -- | -- Jiayu F1 / G3C / OT995 cuccok: http://bit.ly/1w44CI2 -- | -- ZTE V5 Red Bull -> http://bit.ly/1mgtfrd -- | -- Xiaomi RN3SE -> http://bit.ly/2r8DlV7 -- | -- Live Stream: twitch.tv/wwenigma
-
#54625216
törölt tag
CG animációs cégnél dolgozom Bécsben, így első kézből tudok beszámolni arról, hogy miért is van létjogosultsága a sok magos workstation CPU-knak.
Van egy kb. 100 gépes renderfarmunk, amit 4 éve építettek, 4GHz i7 7700K procikkal.
A workflow-t kb. úgy kell elképzelni, hogy az emberek beadagolják a render feladatokat egy render managernek, az meg adott prioritások alapján kiosztja a munkát a farmnak. Mondjuk egy 160 kockás jelenetet szétszed 16 jobra, azokat kiosztja 16 gépnek, azaz egy gépre 10 kocka jut.
Ennek a megoldásnak több baja is van:
1. baromi sokat fogyaszt: 100 gép nem csak száz CPU, de ugyanannyi alaplap, táp, memória, hűtő, ssd, stb.
2. nagyon nagy az IO igény: egyszerre 100 gép lóg a szerveren (+ humanok) és még ha nem is mozgatnak hatalmas adatmennyiséget, a metadat forgalom brutális terhelést ró a rendszerre, mert egy renderjob rengeteg apró log file-t és egyebeket generál
3. a nagy fogyasztás nagy hőt is termel, ehhez külön kialakított helységek kellenek, amiben a klíma teljesítménye nagyobb, mint a renderre felhasznált energia. Értsd: ami KW energia bemegy, annak ki is kell jönnie, de mivel tökéletes hatásfokú klíma nincs, így 1KW hőre 1.5KW klíma teljesítménnyel kell számolni.
4. nehezen skálázható: ha hirtelen megugrik a render igény, akkor nem lehet egyik napról a másikra még 100 gépet csatasorba állítani, mert ahhoz újabb klimatizált helység kell, elektromos és adathálózat bővítés, stb.Na most egy 32 fizikai magos workstation ugyebár 16db. 4 magos i7 munkáját tudja átvenni. Ez azt jelenti, hogy ha az emberünk a jelenetét a saját gépén a háttérben rendereli mondjuk 28 magon, még mindig marad egy "i7-nyi" erő a gépben, hogy a következő jeleneten dolgozzon. Így elméletileg ugyan veszít némi render kapacitást, de ez időben nem jelentkezik, mert nem kell várnia arra, hogy a renderjob-ja sorra kerüljön, illetve maga a render managelése is időt vesz igénybe.
Ezen kívül ha felvesznek még 10 embert, akkor 10 új workstation-el ki lejet elégíteni a megnövekedett render igényt, nem kell +100 géppel növelni a farmot.
Sőt, egyes munkákat akár outsource-olni is lehet, mert az emberünk otthon is le tudja renderelni a jelenetet, nem kell hozzá komplett renderfarm struktúrát építenie.Persze ez még nem jelenti azt, hogy a renderfarmok innentől feleslegesek, sőt. A Blinn törvény alapján biztosra vehető, hogy a render igény az elérhető renderkapacitással együtt nő. Ha erősebb a gép, húzósabb feladatokat adnak neki.
Csakhogy a renderfarm fejlesztések is sokkal egyszerűbbé válnak: az i7-eket le lehet cserélni TR4-ekre és máris 16szorosára növelik a renderfarm kapacitását, miközben a többi összetevő, mint fogyasztás, hálózati forgalom nem változik jelentősen.Miért nem GPU:
A GPU render előtt hatalmas jövő áll, de még nem tartunk ott, hogy egy komoly projectet nagyobb áldozatok nélkül teljesen GPU alapokra lehessen helyezni. A legtöbb GPU renderelő tudása limitált, egyes fícsöröket nem támogatnak, sok esetben komplex shader és plugin környezet áll egy-egy project mögött, amit nem lehet egyik napról a másikra GPU-ra implementálni. (Illetve lehet, csak túl sokba kerülne.)
Ráadásul ha bármilyen új render algoritmus, shader jelenik meg, azt elsőként CPU-n fogják kihozni.Ezen kívül egy 32 magos CPU-val szemben csak egy több GPU-s rendszer tud érdemben annyival többet nyújtani, hogy érdemes legyen bevállalni a vele járó limitációkat és extra költségeket.
Márpedig egy 3-4 1080Ti-s rendszer kiépítése, hűtése és irodai környezetben való üzemeltetése nem egyszerű, költségben pedig jóval a CPU rendszerek fölött van. Egyelőre tehát jobban megéri sokmagos CPU-kat használni és ha az nem elég, akkor pár node-al kibővíteni a farmot, mint az egész céget átállítani GPU-ra.[ Szerkesztve ]
-
Shin Chen
tag
A szoftveres támogatás itt is kétes igaz?
Akkor mi szerint lehetne egyenlő egy mérés, ha még a szoftver is optimalizálatlan?
Sok sok teszt és tapasztalat kell ahhoz, hogy véglegeshez közelítő(!) eredményeket kaphassunk...Szerk.: Mármint Intel CPU vs AMD CPU teljesítménye közti különbség szerint egyes programokban! Felhasználás válogatja ahogy többen is írták.
Bocsi az OFFért[ Szerkesztve ]
"A tudomány az vagy hülyeség, vagy az elit trükkös módszere az egyszerű emberek átverésére."
-
#54625216
törölt tag
Az általad linkelt teszteken mind opengl teljesítményt mérnek. Azaz nem a CPU nettó számítási teljesítményét tesztelik, hanem hogy milyen hatékonysággal tudja kiszolgálni a GPU-t.
A CPU render feladatoknál viszont az opengl teljesítmény lényegtelen, farm gépekben még vga sincs.
Tehát nem szarják le az autocad-et és a solidworks-öt, csaképpen a vizualizációhoz nem opengl-t, hanem CPU renderelőket használnak.
Ha pedig egyes feladatokhoz opengl kell, akkor nem ők a célcsoportja ennek a termék kategóriának, így a cpu teljesítményeket is hülyeség összehasonlítani.
Linkelj be mondjuk egy V-ray, Arnold, Cycles, Renderman, Mentalray tesztet és lássuk azokban hogy teljesít a TR4 az i9-ekhez képest. -
wsanyi
aktív tag
Úgy, hogy elszámolta magát az illető. 8-at akart írni.
+1 gondolat. 4 éve nem volt i7 7700K, maximum 4770K.
@(#38) kpbendeguz
Nektek a Projekt47-hez hasonló megoldás lenne jó, vagy valami ilyennek a bérlése?
Az éltető nap mindig süt, még akkor is, ha néha nem látjuk, mert eltakarják a felhők, vagy mert éppen éjszaka van.
-
MiklosSaS
nagyúr
@Abu: hol a TR teszt? Errõl is lecsúsztatok? Most sem küldött nektek az AMD semmit?
~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz MiklosSaS #45 üzenetére
He küldenek leteszteljük, de a 2000 dollárhoz közelítő prociknak nem Magyarország a célpiaca. Összemérni sem tudnánk semmivel. Meg nincs is nagyon értelme, ahova ezt a procit veszik, ott nincs ellenfele. A Skylake-SP lehet opció, de az Intel sem hiszen, hogy küld majd 28-magos procit hungarishbe.
Az alaplapgyártókon múlik ez leginkább, mert ha nekik lesz, akkor ide szokták adni, de az Intel és az AMD direkten nem foglalkozik a HEDT vonallal Magyarországon.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #06658560 #47 üzenetére
Több program könnyen megoldható, elvégre a Blender, Luxrender, Indigo letölthető, a Cinema 4D-nak a tesztprogramja gyakorlatilag a Cinebench. Emellett minden más beszerezhető, ha akarjuk. Szóval nem a programok jelentik a problémát.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
MiklosSaS
nagyúr
Ez azért számomra kicsit érdekes hogy mindig mindenbõl van nekik, teszt és készen van az elsõ percben. Visszont a PH!-nek soha semmi "top" cucc nem jut.
Lehet a gyártók nem vesznek komolyan titeket, vagy valamit rosszul csináltok. Tudom kicsit kínos kérdés, de ez van.
~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz MiklosSaS #55 üzenetére
Már leírtam régen, hogy a termékeket régiókra osztják. A mi régiónkba nem tartozik Románia. Ergo a Lab501 annak ellenére juthat könnyebben teszthardverhez, hogy nálunk valójában sokkal kisebbek az olvasottságot nézve. Itt összehasonlíthatod ezeket az adatokat a publikus információk alapján: [link] - [link]
A gyártók is olvassák a teszteket, amiket írunk. Majd ha nem vesznek minket komolyan, akkor szólnak.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
MiklosSaS
nagyúr
A táblázatok szépek meg minden, de a lényegen nem változtat...soha semmi top cuccot nem kaptok.
Olyan ez mint az 1000 óccó kínai munkás VS 10 japán mérnök, a táblázatok alapján.
Ha a gyártók komolyan vennének titeket akkor kelet/közép EU-ban mindig elsõk között kapnátok hardvert tesztre.
[ Szerkesztve ]
~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
wsanyi
aktív tag
Nem értem. 1100 millió féle teszt van fent a neten, főleg angol, és aztán német nyelven is. Miért kéne külön tesztelni? Nem elegendő azokat lefordítani?
Amúgy pedig itthon is biztos lesz néhány olyan ember, aki megveszi ezeket a szörnyetegeket, ahoygan írta is egy fórumozó, hogy ő 7980XE-t hajt 4,1 GHz-en az összes magon, persze oda már a hűtés sem olcsó, és a fogyasztása is igen magas úgy annak a jószágnak, de volt rá 700e Ft körüli összege a processzorra. Biztosan nem adnak el belőle 1000 db-ot, de 10-et alsóhangon. Bár sok helyre inkább vmi project 47 lenne jó, és azon bérdolgoztatni, hiszen nem mindenkinek éri meg otthonra vennie ilyen óriásokat, sokkal egyszerűbb kapcitást bérelni egy adott feladathoz valahol. És távolról egy Notebook is megteszi RDP-n keresztül. Ma már a virtualizáció is iszonyatosan fejlettnek mondható...
Az éltető nap mindig süt, még akkor is, ha néha nem látjuk, mert eltakarják a felhők, vagy mert éppen éjszaka van.
-
#54625216
törölt tag
3D rendernél csak korlátozottan lehet bérelni a render szolgáltatásokat, mert az esetek többségében (70-80%) gyors preview-k kellenek, azaz a render adminisztrációja: feltölteni a jelenetet, kivárni a rendert, letölteni a végeredményt túl sokáig tart.
A legnagyobb probléma, hogy nem csak a jelenetet kell feltölteni, hanem a teljes környezetet, azaz asset-eket, shader-eket, plugin-okat. Aztán minden rendernél szinkronizálni kell a változásokat, mert ha egy textúra változik, de az online farmon nem frissül, akkor kukázhatod az összes lerenderelt framet.A végső verziót max. beállításokkal persze már lehet bérelt farmokon is rendereltetni, de a legtöbbször nagyon limitált a bérrenderelés, mert ez meg az a plugin hiányzik, vagy nem azt a verziót használják. Vagy fizetheted magad a licensz díjat annyi gépre, amennyit használsz. Szóval macerás.
Ezen kívül komolyabb projecteknél az ügyfél biztonsági előírásai nem teszik lehetővé, hogy bármilyen adat elhagyja a céget.
Ha egy nagyobb kiadóval vagy filmgyártóval tárgyalsz, akkor rádküldenek egy auditort, aki pontozza az IT biztonságot és ha nem értél el megfelelő pontszámot, akkor nem írják alá a szerződést, hiába imád a rendező vagy haver a producer. Ezeknél a pontozásoknál pedig bármilyen függés online szolgáltatásoktól durva pontlevonásokkal jár, amit más befektetésekkel lehet ugyan pótolni (pl. fegyveres őrség a szerverszoba előtt +pont ), de nem nagyon éri meg.
Kis cégeknél, vagy állami támogatású művész projecteknél jöhet talán szóba az online rendereltetés, ezek általában használják is, de még ilyenkor is kell egy alap renderkapacitás helyben.Az erős, sok magos worstation egyébként az online renderelés koncepcióba is jól illeszkedik mondjuk párfős cégeknél: az irodában tartasz 2-3 gépet a gyors preview-khoz, magát a kész jelenetet pedig küldöd az online renderfarmra. Ilyenkor több mag = gyorsabb preview = több lehetőség a javításra = jobb minőség.
[ Szerkesztve ]
-
wsanyi
aktív tag
válasz #06658560 #62 üzenetére
Miért? Szerinted a sajtóban/médiában megjelenő küföldi hírekről hogyan értesítik az embereket? Tán minden eseményen minden országból ott van valaki, vagy átvesznek híreket másoktól? Pl. Reuters. Attól még, hogy külföldről veszed át a teszteket, és állítasz össze egy saját képet (még jobb a helyzeted is, hiszen a különböző tesztelők másként tesztelnek, így sokkal több eredményt be lehet gyűjteni), az nem lesz a saját cikked? Én pl. több netes forrást is meg szoktam nézni, és általában le lehet szűrni, hogy melyik tesztelőnek hová húz a szíve, de van 1-2, akik az esetek többségében pártatlanul tesztelnek. Mainstream vonalon azért kicsit más ehylzet, mert ott az alaplap időtállósága is fontos szempont lehet, és az AM4-be még jön majd ZEN2, és ZEN3 is elvileg. A tesztekből ezt azért hiányolni szoktam.
Ettől még nem tud mindenki angolul, és/vagy németül, vagy más nyelven, így igenis érdemes fordítani.
Az éltető nap mindig süt, még akkor is, ha néha nem látjuk, mert eltakarják a felhők, vagy mert éppen éjszaka van.
-
#54625216
törölt tag
Amikor a tulajok hajlandóak pénzt pumpálni a cégbe.
Komolyra fordítva: egyelőre nem cserélik az i7-eket, de az elmúlt 1 évben már TR 1950x-ekkel bővítették a farmot, illetve az új workstation-ök is TR alapúak, amiket esténként befognak renderelni.
Most a TR 2990wx talán már eléri azt a szintet, hogy a teljesítmény bővülés / energia felhasználás annyival jobb, hogy érdemes a már meglévő gépeket is cserélni, de még nincs róla döntés. -
wsanyi
aktív tag
válasz #54625216 #65 üzenetére
Ha tényleg 8 db 4790K-ról beszélünk, azok biztosan jóval többet fogyasztanak, mint 1 db 2990WX. Elvileg 2-2,5-3 db olyan gép fogyaszt annyit, mint 1 db 2990WX. Kérdés még a GPU, és hogy tudjátok-e használni a GPU-kat is, és mennyit, mert max 4-et tud elvinni elvileg egy TR.
Az éltető nap mindig süt, még akkor is, ha néha nem látjuk, mert eltakarják a felhők, vagy mert éppen éjszaka van.
-
#54625216
törölt tag
Ez úgy működik, hogy bevállalnak még egy projectet, a világosítók meg vinnyognak, hogy kevés a render kapacitás, mire azt mondják, hogy ok most ennyi pénz van, amit inkább új gépekre költenek, mint a meglévők lecserélésére.
Az i7-eket szvsz csak akkor cserélik, ha már nem fér el új gép és a légkondit is bővíteni kellene, mert akkor olcsóbb a régebbi gépeket cserélni, mint újabb helységet kialakítani. Persze most is megérné az energiafogyasztás miatt, de a beszerzéseknek van némi laggja, hogy nem akkor költenek pénzt, amikor megérné az infrastruktúrába fektetni, hanem amikor már végleg kifogytak az egyéb lehetőségekből.A GPU-ról már írtam fentebb, hogy komoly lehetőségek vannak benne, de egy teljes céget GPU renderre átállítani más műfaj. A teljes render pipeline-t át kell dolgozni, ami idő és pénz, ezen kívül egy csomó pénz van a cpu render licenszekben, azt sem dobják egyik napról a másikra, és az embereket is ki kell képezni. Ehhez jön hozzá, hogy bár rohamosan fejlődik a GPU render technológia, feature-k terén még rendesen le van maradva a CPU megoldásokhoz képest. Így összességében még nem éri meg kísérletezésen túl komoly pénzeket tolni a GPU renderbe.
Más lenne a helyzet, ha nulláról lehetne indulni és a project design-t is a GPU renderlők képességeihez lehetne igazítani, mert akkor fel lehetne szerelni 3-4 GPU-s workstation-ökkel a világosítókat és nem is kellene renderfarm, mert GPU-n a ws simán lerenderelné a jelenetet percek alatt.
Amúgy GPU-hoz meg felesleges a 2990wx, a legolcsóbb threadripper is elég lenne, mert a GPU rendernél nem a CPU magok száma a szűk keresztmetszet és a 2990wx nem kezel több pci lane-t mint a többi TR. -
#54625216
törölt tag
Szoftver függő. A CPU mindenképpen dolgozik, mert a GPU-t ki kell szolgálnia, de általában amint a kép számításba is be kell vonni a CPU-t, onnantól drasztikusan megnő a renderidő.
A tisztán GPU-ra épülő renderelők, mint az Octane nagyságrendeket rávernek gyorsaságban bármilyen CPU renderelőre, de ugye itt jön be a képbe, hogy milyen feature-ökre van szükség a projecthez.
Ha egy szükséges dolgot az Octane nem tud, akkor lehet akármilyen gyors, nem lehet a projecthez használni.Vannak ugyanakkor hibrid megoldások, mint a Radeon Pro Render, illetve a Pixar is valami hasonlón dolgozik a Renderman-nal, hogy a renderelő használja a GPU-t ha van, de megy anélkül is, ezek viszont még vagy nincsenek a piacon, vagy nem túl elterjedtek és sosem lesznek egy ligában a tisztán GPU renderelőkkel. Inkább a zökkenőmentes technológiaváltásban lesz szerepük.
Ezen kívül lassan de biztosan terjednek a game engine-k is, mint render megoldások. Már vannak tv sorozatok, amiket unreal-ben csináltak, ez új szintre emeli az egész GPU témát, mert gyakorlatilag megszűnik a renderidő. Egy game engine-el simán lehet akár 8K-s képeket is számoltatni a másodperc töredéke alatt, ráadásul az optimalizálással sem kell vergődni, mert senkit sem érdekel az fps, mivel nem kell realtime-nak lennie.
A game engineknél viszont nehézkes az átjárás a 3D szoftverek és az engine között, ez jelenleg a szűk keresztmetszet. Egyelőre túl sok emberi munkát igényel és sokkal komolyabban a limitációk, mint akár a tisztán GPU renderelőknél.Az iparág vitathatalanul a GPU irányába halad, szvsz ez a két-három év lesz a sokmagos CPU-k aranykora, ezalatt a GPU renderelők és a game enginek feature-ben fel fognak zárkózni a CPU-khoz, hatákonyságban meg durván el fognak húzni.
-
#06658560
törölt tag
-
#54625216
törölt tag
válasz #06658560 #70 üzenetére
Ez jogos, de általában mindig van futó project. A munkafolyamatoknak átfedésben kell lenniük, különben amíg kifut az aktuális project, a munkatársak felének nem lenne mit csinálnia.
Nagyobb hollywoodi produkciókba bedolgozó stúdiók megengedhetik maguknak, hogy két nagyobb munka között tartsanak pár hónap leállást, majd újraverbuválják a csapatot a következőhöz, mert a fizetések is olyanok, hogy az embereknek megéri projectről-projectre vándorolni kisebb-nagyobb kihagyásokkal.
Alacsonyabb költségvetésű tv-s vagy online munkáknál viszont stabil gárda kell, akiket évekre le tudnak kötni, így a cégek kénytelenek több projectet párhuzamosan futtatni. -
#06658560
törölt tag
válasz #54625216 #71 üzenetére
Tisztában vagyok vele, ellenben normáliséknál ilyenkor sem azt csinálod, hogy akkor a hétvégén mindenki állj, vasat cserélünk, hanem új vas összerak, letesztel, majd az új projekt költözik rá, a régi meg majd a régi vason fut a végéig. Ez pedig szintén jelent egy szép csúszást valami új implementálásában.
[ Szerkesztve ]
-
wsanyi
aktív tag
válasz #54625216 #71 üzenetére
Felmerült bennem egy kérdés, hogy nem lehet, hogy havonta 10-20-30 ezer Ft-nyi áramszámlát meg tudnátok spórolni ezzel az új TR_es géppel a régi farmmal szemben, a hűtésről, és helykihasználásról nem is beszélve? Szerintem még ilyenkor érdemes átállni, amikor azokat az i7-es gépeket még normális áron el lehet adni. 2 év múlva azok nagy eséllyel nem sokat fognak érni, az áramszámla pedig csak havi 10 ezer Ft-tal számolva évente 120.000,- Ft. Tudnék mit kezdeni azzal az összeggel... Akár bónuszként is szét lehet osztani az alkalamazottak között, akik így motiváltabbak lennének a jó munkavégzésre.
Az éltető nap mindig süt, még akkor is, ha néha nem látjuk, mert eltakarják a felhők, vagy mert éppen éjszaka van.
-
#06658560
törölt tag
Évi 120k az egy kis cégnél is bruttó 10k bónusz lenne. És ha olyanok a szoftverlicenszek, akkor még kerekítési hibának sem tűnik fel. A nálunk használt szoftver fapad licensze volt három éve 10k€+4k€/év revízió követés.Havi 100€ megtakarításért jellemzően nem szoktak egy beüzemelt, jól bejáratott rendszert kukázni, hogy beállítsanak egy pár százezer eurós új vasat, azt újabb tízezrekért leteszteljék. Ilyen váltás csak a tervezett ciklus végén éri meg, vagy ha egyéb területeken jelentős előnyt hoz.
-
clyvejhamma
aktív tag
válasz #06658560 #74 üzenetére
Azért azt tudni kell, hogy nem olyan rózsás a pénzügyi helyzete a legtöbb nagy vfx cégnek. Millió dolláros projekteken dolgoznak de az árverseny miatt nincs nagy nyereségük. Jól mutatja ezt az elmúlt években bezárt vagy leépíteni kényszerült cégek száma.
Egy érdekes cikk a témában.
https://www.google.hu/amp/s/variety.com/2018/artisans/production/vfx-summer-box-office-1202824543/amp/[ Szerkesztve ]
-
wsanyi
aktív tag
válasz clyvejhamma #75 üzenetére
Akkor majd a nagyhal megeszi a kicsit, a végén kevés cég marad, ők pedig magas profitrátával tudnak majd dolgozni. Íme egy újabb példa arra, miért nem feltétlenül jó a verseny. Gyorsabban évülnek el a termékek és szolgáltatások, és kisebb a profitrátájuk, ami negatívan hat a GDP-re is. A világ jobban járna kevesebb, a munkásokat jól megfizető céggel, aminnek eredményeként pöröghetne a pénz, ami felgyorsítaná a gazdaságot, és verseny helyett újabb termékek és/vagy szolgáltatások jelenhetnének meg a piacon. Bár az is igaz, hogy a Ferrarinak nem versenytársa a LADA, vagy Suzuki, más réteget céloz meg, viszont ott is van verseny.
@Kopi31415:
Szerintem ez a kérdés nem ilyen egyszerű, ráadásul ki a kicsit nem becsüli stb. Nyilvánvalóan nem egyszerű átállni, de előjöhet egy pont, amikor azt mondják, hogy igen.
Ld.:
Vasútvillamosítás - sok esetben elvileg ez soha nem fog megtérülni, gyakorlatilag abban a pillaanatban, amikor elkezd robbani az olajár, a dízel mozdonyok kora le fog áldozni, vagy más forrsából kell üzemenyagot szerezni, de a biodízel pl. nagyon kis mennyiségben állatható elő, így ahol lehet, inkább valamilyen elektromos megoldásra kell majd átállni, ráadásul a hálózatba vissza is lehet táplálni elektromos áramot fékezésnél, amit a dízel üzemnél nem lehet megtenni. Ez természetsen csak 1 példa volt, de hosszú távon az energiaárak nem lesznek a mostani szinten tarthatóak...
[ Szerkesztve ]
Az éltető nap mindig süt, még akkor is, ha néha nem látjuk, mert eltakarják a felhők, vagy mert éppen éjszaka van.
-
#06658560
törölt tag
Az átállás lehet, hogy olyan, hogy majd valamikor talán megéri. Millió ha mellett. De akkor sem fog normális cég egy éles, termelő rendszert azonnal lecserélni egy másikra azért, mert kerekítési hibánál kevesebbet nyernek az áramon, akkor, amikor megjelenik. Az általam leírtakat próbáld már értelmezni!
A rossz vasutas példádra reagálva: te lecserélnél egy vonalon minden mozdonyt, esetleg motorkocsit azonnal, amint megjelenik az elektromos vontatás, vagy előbb tesztelnéd valahol, hogy mit tud, mire kell vele figyelni stb.? Akkor is cserélnél, ha tavaly üzemelted volna be a komplett jármű parkot teljesen új dízel mozdonyokkal?
[ Szerkesztve ]
-
wsanyi
aktív tag
válasz #06658560 #77 üzenetére
Értem, amit írsz, avasútnál sokkal hosszabb az avulási idő, tehát egy 5-10 éves motorkocsit (desiro) lecserélni az kb ugyanaz a kategória, amiről te írsz, ráadásul buszokkal kellett pótolni a pálya újjáépítése alatti időre a vonatokat...
Tehát értem, amit írsz, mindenkinek magsának kell eldöntenie ezt a kérdést. Mindenesetre szerintem megfontolandó. Persze jövőre jön a ZEN2 7 nanon, ami még hatékonyabb lesz, ez is igaz, viszont az is, hogy socketkompatibilis lesz...
Még 1szer, értem, amit írsz, viszont a kérdés nem ilyen egyszerű szerintem.
Szép napot!
Az éltető nap mindig süt, még akkor is, ha néha nem látjuk, mert eltakarják a felhők, vagy mert éppen éjszaka van.
-
#54625216
törölt tag
válasz #06658560 #72 üzenetére
Workstation-ökkel, szerverekkel ez így is megy, renderfarmmal valamivel egyszerűbb.
Ott elég pár új node-ot beálltani tesztelésre és ha egy-két hónapig nem köpködi a hibaüzeneteket, akkor jó eséllyel cserélhetők a rendergépek akár project közben is.
Ettől függetlenül rendergépet nem szoktak cserélni, inkább bővítik a farmot újabbakkal és ha már nagyon gyenge a régi gépek fogyasztás/renderteljesítmény mutatója, akkor kukázzák őket. (Ez az i7-ekkel még egy dararbig nem fog megtörténni.)
Persze, ha valami nagyságrendileg komolyabb project miatt külön beruházás kell az más történet, mert akkor már az is számít, hogy a régi gépek mennyi helyet foglalnak. Ebben az esetben valóban kivárják, amíg kifut a régebbi project és csak utána barmolják szét a farmot, de ez elég ritka és drasztikus lépés egy cég életében, hogy a korábbiakhoz képest akkorát lépjenek előre volumenben.
(Nálunk pont volt ilyen: 10 fős startupból váltottak 80-90 fős középvállalkozásra kb. fél év alatt, volt is szopás mindennel.)
Új hozzászólás Aktív témák
- Beszámítás! Intel Core i7 4790 4mag 8szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Intel Core I7 13700K - //Új//6hó garancia//Beszámítás//
- Ryzen 5 1600x OEM
- Beszámítás! Intel Core i7 2600K 4mag 8szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- intel LGA1200 Processzorok i3 / i5 / i7 / i9 - Új - Garanciás
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs