- T Phone 2 5G - kétszer olyan jó
- iPhone topik
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Yettel topik
- Huawei Watch 4 Pro - kívül-belül domborít
- Fotók, videók mobillal
- Máris megvan az Oppo Reno12 Pro 5G európai ára
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Honor Magic V2 - origami
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
Hirdetés
-
SGF24 - Remekül fest a Phantom Blade Zero
gp A Summer Game Fest utolsó játéka nem más volt mint a PC-re és PS5-re készülő játék, amelyhez még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot.
-
Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
it Két kriptocéget perel New York államügyésze, mert több mint 1 milliárd dollárral károsították meg az áldozatokat.
-
Filléres Redmi érkezett
ma Az A3x nem kapott nagy bemutatót, egyszer csak felbukkant.
Új hozzászólás Aktív témák
-
JrCsG
tag
Közben teszteltem még egy kicsit, van egy nem túl acélos Varta aksim, ami már nincs autóban. Töltő rátesz, 12,1-et írt ki rá. Megint csak a 12V Regulart választottam (érdekes egyébként, mert eddig ami akkura rátettem, mindhez alapból a 12V Deep Cycle-re állt be, vagy lehet nem is állítja be magát automatikusan, ez csak egy "default"), de Fast Charge-al.
15,7V-el indított ha jól emlékszem és egészen 16,5V-ig ment fel. Aztán elkezdte csökkenteni. 15,7-nél megállt. Akku 13,1V Charged.Mit próbáljak még ki szerinted?
UI.: Az normális, hogy van egy alap zúgása a töltőnek akkor is, ha nem tölt, csak be van dugva?
Nem vagyok ilyesmihez hozzászokva, eddig egy C3-as Bosch-om volt, ami sokkal egyszerűbb volt számomra, csak sajnos megadta magát (bármeddig is volt rajta akku-n nem fejezte be a töltést). -
csiga8
senior tag
Akkor jól értem, hogy 50Hz-en áramtüskékkel tölt a CH611?
Egyébként a kapacitásmérőt rajtafelejtettem az egyik akkun, ugye mostmár nem kapcsol ki, és 0-ra lemerítette.
A tesztert leszedve 2,2V volt az akkuba.A CH611-et ráakasztva gond nélkül vette az akadályt, szakaszosan búgott, néhány perc alatt feltornászta a feszültséget 12V fölé 2A-re állítva. Ha már a teszterem sz.r, legalább a töltőm jó.
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
Nálad mennyire melegszik ( mit mér), ill. mekkora terheléssel használod a kapacitásmérőt?
Az enyém 8A-n felugrik 73C fokra, majd visszahűti a venti 70C fokra, és ahogy csökken a feszültség, csökken a hőmérséklet. 11V-nál 63C fok.
Gondolkodom egy erősebb venti cserére. A jelenlegi egy 92 mm-es 0,16A-s
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
Ez a kapacitásmérő azért jóval hűvösebb. Ezen a feszültségen az enyém olyan 63-65 C fok szokott lenni. Nálam a pinyóban 14C van, nem tudom nálad mennyi volt a külső hőmérséklet.
Egyébként azt néztem, hogy a 180W mérő [link] pont ugyanolyan mint a tied, csak a hűtő más rajta [link]
A 180W-os hűtője: [link]
A 150W-os hűtője: [link]
Ez meg egy brutál hűtő : [link]
Az enyémre ezt néztem ki próbaképp : [link]
Most ez van rajta: [link]
Intel LGA 115X foglalatos hűtők "elvileg" jók rá. Meglátjuk, kipróbálom.
[ Szerkesztve ]
-
troll81
addikt
Szia nem tul extra de nem szeretem ha nem Lenne jo dontes itt a ctek javasoltak ezekhez.vagy amit linket be tettem AZ egyszerre ket aksi Tölt.most ha a ctek 7 A vagy 10 jo erre akkor veszek 2 csak konkret dolog kell Minden kollegam Mast mond.az akuk Erositoket latnak El.eddig a te valaszaid voltak rendben koszonom.tudom nehez de ha mar Van ennyi akum vigyazok Ra.
-
Mr Bond 007
őstag
Ne értsetek félre, nem arról van szó, csak néha már olyan szinten le van szólva a ctek mintha gáz lenne. Régebben meg még jó volt, ha vissza olvasok a topikban, mindenki agyon dicsérte. ( nekem ez a pálfordulás fura)
Biztos beetettek a marketinggel de mikor anno végig olvastam ezt a topikot meg a fél internetet hetekig bújtam töltő ügyben (tényleges tapasztalatokat néztem nem a bullshitet), az jött le hogy normál használatra (nekem ez az otthoni használatot jelenti 1-4 járművel + esetemben motor is) ha belefér a keretbe akkor ctek 5.0 és optimate 6 is az átlag mezőny felett állt.
[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
Autós téren még nem láttam, attól persze lehet, csak nem látni bele.
Ahol ez elterjedt (az erősáramú alkalmazások mellett), az 500 W feletti komolyabb PC-tápok, valamint meglepő módon egy Lidl Tronic AA stb. akkukhoz való univerzális töltőben láttam ilyen áramkört, ami több góliát akkut is kezel párhuzamosan, ehhez pedig kis feszültség mellett sok áramot igényel.
Itt gyakorlatilag egy komolyabb hűtőbordát és a vele járó fűtést / veszteséget küszöbölték ki egy szinkron-egyenirányítóval (SP6018).
(#4510) p300
Túl kis áram sem lenne jó, mert akkor sokáig tartana. A kapacitás tizedrészének megfelelő áram nagyjából alkalmas. Ha több időt szánsz rá, lehet kevesebb is.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
csiga8
senior tag
Naná, hogy kipróbálom!
Kérdés, hogy az akku teljesen lemerült, teljesen feltöltött, vagy részlegesen töltött legyen-e, illetve az a sok idő, hozzávetőlegesen mennyire sok?
Áramtüskékre nekem ott a Forexes szulfátalanító is. Ezen elv alapján az nem lenne jobb? Vagy ez direkt a CH611-ről szól?
Akksi nem számít, a töltő ne menjen tönkre. A kapacitásmérő sem olyan drága, de azért az se haljon meg.
Apropó.
Nézegettem az FDY10 kapacitásmérőt, ami neked is van. Az mennyire bírja a tartós 10A-s terhelést? Az kikapcsol adott feszültséghatárnál? Minőségben jobb-rosszabb, mint ezek a ventilátoros kapacitásmérők?
-
csiga8
senior tag
Az első ventilátoros mérőm összef.sta magát. Nem bírta a C/10 ( 7,4 A) terhelést és az LCD kijelző alatti chipek megolvadtak.
Ami neked van, az meg megjött 5! nap alatt az ALI-ról. Elővigyázatosságból nem megyek 7A fölé vele, de ő lényegesen hűvösebb.
A Bangoodról rendelt 5A-s kapacitásmérőm meg sem érkezett. Azt megint lenyúlta valamelyik magyar postás. Ugyanígy tűnt már el 4 db 18650-es akkum is, meg a menetmetszőm is.
A behányt kapacitásmérő miatt fel vettem a kapcsolatot az eladóval ( 392.000 eladása van), de hülyének néz, majd írok panaszt az ebay ügyfélszolgálatnak is, hátha szerencsém lesz.
Emiatt gondolkodom egy tartósabb, szívósabb darabon, hátha az FDY10 az lenne. Hogy meleg? Leteszem a betonra, azt csókolom...
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
Lenne egy 44Ah-s fekete Varta, jelenleg 6,2Ah-t tud, meg egy 60Ah-s Varta, meg egy 74Ah-s Jenox. ( 6 Ah körüliek ezek is) Kipróbálom rajtuk, eddig mind kuka úgyis.
Ezeket a kisebb, vagy gyengébb kapacitású akkukat a szulfátoldóra fel sem teszem, mert eddig mindegyiket megölte, hiába próbáltam nagyon óvatosan, 0-tól éppen csak kicsivel nagyobb áramot adni nekik.
Megnézzük így lesz-e valami előrelépés.
-
csiga8
senior tag
Brogyi fórumtárs "ajánlása" alapján próbáltam ki - eddig még csak egyszer - a töltést és egyszerre merítést.
A Global töltőre egy feltöltött ( halálból éppen csak éberkómába állított) 44 Ah fekete Varta.
Előzőleg C/10-el a maximum 5,8Ah, C/20-al 6,1Ah kapacitása volt. ( nagyjából vagy 10 töltés merítés után van, már nem változott semmit.
Kb 24 órát volt a Globalon 2A-es töltésre állítva, és egy 21W-os izzóval terheltem közbe az akkut.
kb 6-8 óránként a töltőt kikapcsoltam néhány percre, akkor csak az izzó terhelt. ( Ugyanis szép lassan emelkedett a feszültség 14,4 V-ra)A Micro-200 teszterrel mérve az ég világon semmilyen változás nem történt. Kapott lg 12 órát AGM 10A-en.
Ott 14,7V-on 2.3-2,2 A-el tolta. Fixen beállt, nem kellett figyelni.No, kíváncsiságból rámérek, semmilyen változás, ugyanúgy 300A EN, és 9 mOhm körüli belső ellenállás.
Előszedtem a terhelő villát és 10,4Vig terheltem 15 mp-en keresztül. A 160A-t kitartotta. Majd még egyszer rámértem, akkor 150A-ig tudta a 10,4V-on. Visszatettem A Globálra feltölteni.
Azt tudni kell, hogy előtte nagyjából a 130-140A-t tudta kitartani. Ez első néhány töltés merítés után mértem 100A-t. Ha lassan is de "erősödik".
Töltés után a kapacitásmérőn C/10-en 6,7 Ah, C/20-on 8,7 Ah mértem. Ez ugyan nem sok, de tényleg mutat valami változást, úgyhogy töltés után kap még egy egyszerre töltöm-merítem kezelést, aztán megint mérek.
A Passat akkut meg ráakasztottam a Forexes deszulfátorra+izzó. Ott nagyjából bejátszottam, hogy 13,6-14,4 V között legyen. Az első 24 óra után a Micro-200 teszterrel nézve mérhető változás nincs. A következő 12 órát 14,9-15V-ig engedtem. ( nagyon picit tekertem + az áramon).
Láthatóan, de nagyon finoman pezseg. Mérhető változás most sincs, az éjszaka megy a kapacitásmérőre, előtte nézek a terhelővillával indító áramot.
Egyenlőre ennyi.
-
csiga8
senior tag
Jól értelmezem, hogy jóval nagyobb a töltési áram mint a kisütés?
( Ugye nálam most majdnem egyenlő)Ezek szerint ki lehetne próbálni azt is, hogy nagyobb, mondjuk 4A-el töltők és a 21W-os izzót teszem rá terhelésnek? Sajnos ezt a megszakításos vezérlést nem tudom legyártani...
Egyébként lehet ilyet, vagy hasonlót venni az alin vagy ebayen?
Egy ilyen eszközzel akkor egy nem impulzusos töltő is hatékony(abb) tudna lenni?
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
Itt azt írják van hozzá minden [link] gondoltam Alis ez is.
Igazából csak a Forexes deszulfátor, a Glogal CH 611 és az érkező Resurs-1 töltő "impulzus tűit" nézegetném, pusztán kíváncsiságból. Egyenlőre.
Ha sikerül ( nem biztos) tán holnap ezt tudom megvenni ( orosz) [link]
Ha nem jön(ne) össze, akkor néztem a digitálisat, illetve nem tudom melyik is ( lenne) a jobb.
Ennek [link] a legyártásához meg nem találok senkit...
[ Szerkesztve ]
-
embe
nagyúr
Pont ugyanaz az akksi került bele, Ford/Varta 80Ah-s kálcum-ezüst.
Forscanel "megmondtam" neki.
Közben terhelésnél felmegy az előírt 14,8-ra. Így már csak az a kérdés, hogy az akku alap nyugalmi feszültsége a 12,4V elég-e, megfelelő-e.Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
-
embe
nagyúr
-
Kernel
nagyúr
De akkor neked valószínűleg ilyen van: belseje, rajza és működése. Noha nem láttam soha közelről, de lényegében ugyanazt írtam le én is.
Ez a másik viszont nem tud feszültséget váltani, nincs benne olyan áramkör, a LED színváltása tisztán áramfüggő.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Brogyi
senior tag
-
Brogyi
senior tag
Bocsi, most találtam meg.
12V Battery Tender EU Plug for Motorcycle Car Truck Battery Maintainer Charger
Az ebay-n volt. Most már rá kell kérdezni, hogy mi van benne, hogy biztosra menj. Csak néhány száz forinttal drágább, és nagy a különbség. Most is igaz, hogy a legolcsóbb a legdrágább.[ Szerkesztve ]
-
Tamás1640
újonc
Az autóerősítő tápegységről való működtetésével az (lehet) a gond, hogy elvileg ahhoz kéne egy puffertároló is, ami vagy valami nagyobb kapacitású autóhifi kondenzátor, vagy pedig például egy akkumulátor - plusz ez esetben egy töltő, és nem tápegység.
Legalábbis valami ilyesmit olvastam egy hobbielektronikás fórumon. -
agyarka
aktív tag
OBD csatlakozón keresztül ki lehet olvasni és naplózni. A Toyota HSD knek elég nagy internetes közössége van, akik közül néhányan visszafejtették a kommunikációt a nyilvános szervizdokumentáció segítségével és megosztották. A fedélzeti 12V akku PID je csak egy a sok információ közül, vízhőfokok, nyomatékok eloszlása, a meghajtó akku celláinak állapota mind hozzáférhető.
-
agyarka
aktív tag
A gyári Yuasa val kb. egy árban vannak a Varta és az OPTIMA AGM akkuk, utóbbi viszont jobb mint a gyári.
Sokan szeretik figyelmen kívül hagyni, hogy egy légtérben van az utasokkal (végülis nem ők és a gyerekeik szívják a gázt) és a többszáz voltos meghajtó akku közelében esetleg kifolyó akkusav sem jó az álmoskönyv szerint. Ezért is raknak felítatott akkut elsőszerelt gyáriként a HSD kbe.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó konfig! Ryzen 5 5600X 512GB M.2 SSD 16GB DDR4 RTX 3060Ti 8GB!
- MacBook Pro Retina 13" M1 Chip / 16GB RAM / 2TB SSD / Magyar / 60 nap garancia
- Apple Watch S9 41mm Pink Aluminum, bontatlan
- HP 27-cr0757nz - ÚJ 27"-os FullHD All-IN-ONE PC - i7-1355U, 32GB, 1TB SSD, W11, 300nit
- Eladó Fujifilm X100T fekete
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen