- Telekom mobilszolgáltatások
- Huawei Watch 4 Pro - kívül-belül domborít
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen okostelefont vegyek?
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Samsung Galaxy Note 8 - hass, alkoss, gyarapíts!
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
Hirdetés
-
10 éve nem változott ekkorát a Netflix tévés appja
it A Netflix útnak indította a megújult tévés appját, amely az első nagy felújítást jelenti az utóbbi 10 évben.
-
A kánikula elviseléséhez hardverek is kellhetnek a napernyő mellé
ph Tajpeji kiruccanásunk hetén többek között notebookok, monitorok, NAS, szimulátor-kiegészítő és kompakt hűtő igyekszik árnyékot találni.
-
Ingyen osztogatja a Samsung a Galaxy Watch FE-t
ma Pedig még nem is létezik. Közben befutott a szuperfényes Watch Ultra specifikációja.
Új hozzászólás Aktív témák
-
KrAt
veterán
Szia,
frissen, sogortol vett motor, elotte kb. 3 evet allt a gep, az akksi szarazon 2 evet. En tettem ma reggel bele a savat, ami belevalo, mellette volt 6 kis fiola. Ahogy a user manual irja.
Mivel az akksi 2 eves, visszavitel nem jatszik. Elozo akksi gyari volt, 9 eves, amibol 3at allt.Szolj, mi nem kerek, kikerekitem
-
KrAt
veterán
Szia,
koszonom a leirast, korrekt, koszonom. Mostmar tudom, hol rontottam el. Egy dolog bant, hogy probaltam jol eljarni, megsem sikerult. No mindegy
Azota tortent: feltoltottem a ctek 0,8as toltovel, toltott par orat, majd full. 12,7V korul.
Ekkor neztem, nem folyt, nem puposodott, gondoltam hadd pihenjen ejjel. Masnap beletettem a gepbe, feszultseget tartja, nem folyt.
Indit, 14,72-t toltott tompitottal, refi meg fekkkel 14,6 korul. Az elvileg AGM-nek tudomasom szerint normalis. Fordulatra se toltott tul. Mondjuk tele volt az akksi, nemtudom, minek kene ilyenkor lennie a feszultsegnek.Most benne van, teszi a dolgat, de szerintem majd veszek masikat, nyugodtabban alszom
[ Szerkesztve ]
-
ddsteel
aktív tag
Köszi a választ, Brogyi! Nagyon régóta olvasom a fórumot, ennek hatására vettem végülis cteket, a visszatéréssel nem lesz gond megelőztél, a következő az lett volna, kell-e feltétlenül ilyen akksi bele. Utálom a start stopot, mert nem törődik azzal, ha pl 3 óra autópálya után vissza kéne hűlnie a turbónak. Szóval mindig kikapcsolom majd a stopot. Honda fórumon is van erről szó, hogy valaki simát rak bele, remélem, lehet, mert árban nagyon nem mindegy. Reggelre már csepp töltésen volt. Akkor felesben fogom tölteni majd és figyelem, mi a helyzet. Köszi az infókat!
-
veze
őstag
Igen, nekem 2 féle lidles is van, az egyik régebb, nem lcd kijelzős a másik lcd kijelzős. ( az is már 2 vagy 3 éves) Mértem mind a kettőt a nem kijelzős ( aztmár nem tudom már pontosan mikori, olyan régi , de jó ) hópihe módban sem tudja az agm akkuknak való emelt feszültséget , az lcd kijelzős meg csak ugy tudja
-
-
akipapi
tag
Rendben, köszönöm.
A használati utasítás szerint a töltő automatikusan felismeri a rákapcsolt akkumulátort, ha nem jól ismeri fel akkor be kell manuálisan állítani.
Szerinted jól ismerte fel?
12 V Deep Cycle: Ezeket az akkumulátorokat általában „Deep Cycle” vagy „Marine” jelöléssel látják el. Ez az akkumulátortípus többnyire nagyobb a többi akkumulátortípusnál. Ez kevésbé képes rövid távú energiát szolgáltatni, ennek fejében viszont hosszú távú energiaátvitelre képes. Ezek az
akkumulátorok számos kisütési ciklust képesek elviselni.Ezek a típusok vannak még:
12 V AGM / Gél: Az AGM akkumulátortípusok általában jó Deep Cycle akkumulátorok. Ezeknek a legjobb az „élettartama”, ha még azelőtt újratöltik őket, hogy 50%-ig lemerülnének. Teljes kisütés esetén körülbelül 300 töltési ciklust viselnek el. A GEL akkumulátortípus hasonló az AGM akkumulátortípushoz. Az újbóli feltöltési feszültség alacsonyabb, mint más ólom-sav akkumulátornál. Ha egy gél akkumulátorhoz nem megfelelő töltőt használ, akkor kisebb teljesítmén-nyel ill. az élettartam megrövidülésével kell számolnia.
12 V Normál: Ezeket az akkumulátorokat (ólom-sav akkumulátorok) általában személygépjárművekben, tehergépjárművekben és motorkerékpárokban használják. Ezek légtelenítő szeleppel rendelkeznek,és általában „kis karbantartási igényű” vagy „karbantartásmentes” jelöléssel vannak ellátva. Ezt az
akkumulátortípust azért adták ki, hogy gyorsan adjon át energiát (pl. a motor beindításakor). A „normál” akkumulátorokat nem szabad „Deep Cycle” alkalmazásokkal használni.[ Szerkesztve ]
-
tibcsiworld
aktív tag
-
DigitXT
félisten
A "BS" meg a BullShit? Csak mert a példának felhozott 11,5V az akkor se
töltés (szvsz!), ha 1001 paraméter alapján döntött úgy a vezérlő, hogy akkor ő
most inkább NEM tölti az akkut... Azt értem, hogy elveheti, pl. ha bénázol, és
éppen le akar fulladni a motor... Akkor ugye alap, hogy próbálja életben tartani
mondjuk kikapcsolva a klímát, meg ilyen okosságok. Már egy 20 éves autó is!
Csak ne mondjuk már rá, hogy az normális töltés, mert az nem töltés.Mondjuk én be is fogom, mert töredékét sem értem hozzá, mint Ti. Még csak
nem is prédikálnék, csak próbálom józan ész alapján megközelíteni. Mert mi
a fene kéne ahhoz, hogy 11.5V kapocsfeszültséget mérjen a feltöltött akkun?
Kb. 5 mOhm-okat szoktak itt írni a topiklakók, mint normális belső ellenállás.
Szóval 1,3V eséshez rá kéne terhelni 260A-rel. Nekem ez nem életszerű.
Természetesen az indítózás esetét kivéve, járó motornál.Autóhifinek tolja? -
Ata61
újonc
Köszi szépen az infót.Valóban így van,mert tanulmányoztam a működését,csak bezavart egy adódott helyzet.Megpróbálom röviden leírni.Kb olyan 120 ezkm volt a kocsiban 4-évesen mikor beépítettem egy voltmérőt(addig nem foglalkoztam töltés méréssel)ez egy jó ideig 14,7V töltést mutatott,egyszer ránézek menet közben és csak 12,4-et mutat,néha nagyobb fogyasztónál felment 12,8ra.Akkor még nem is tudtam,hogy van a - sarun IBS szenzor.Azt hittem valami gáz van a töltés körül,ezért elkezdtem kutakodni.Kiderült a szenzor jelenléte,ekkor kezdtem tanulmányozni az elvet,és volt olyan műszaki leírás is ahol 14,7V állandó töltésről írt.Aztán volt olyan vélemény is ami pont a szenzor jó működésének írta az előbb említett alacsony töltési jelenséget.Na kezdtem már nem tudni,hogy most akkor mi is van?miért volt jó sok ideig 14,7 aztán meg állandóan 12,4-12,8V ?Ekkor javasolták,hogy talán valami zavar keletkezhetett a szenzorba,és próbáljam resetelni.Na én megtettem,és az óta (több ezkm)állandósult a 14,7V Töltés alapjáraton is.Hibajelzés soha nem volt.A napokban megint előjött a téma(másik fórumtárs hasonló esetével)ebbe bekapcsolódtam,és a végén mondták az én esetemre,hogy most azért tölt 14,7 állandóan,mert vészüzembe tette a töltést.Azt tudom,hogy van ilyen pl ha lehúzom a stekkert,vagy ha elromlik a szenzor.Na most itt vagyok ezzel a helyzettel,nem tudom valójában mi az igazság.Jó az a szenzor,nem kellett volna resetelnem?Ezért írtam nektek,talán itt a végére tudunk járni.Előre is köszönök minden hozzászólást.
-
embe
nagyúr
Azért nem ilyen egyszerű a dolog. Flottáas kocsi volt, teljes szervíz előélet megvan.
Ha elolvastad amit linkeltem, abban leírtam, hogy nem egyértelmű mi a szenzor típusa. A Cromax az alvázszám alapján azonosított be egyet. Ahhoz több helyen az Ebay-n benzines Focust írtak, hogy abból szedték ki.
Tehát itt, vagy máshol a profik abban nem tudnak megegyezni, hogy ennek mi is a pontos működése.Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
-
embe
nagyúr
Hagyjuk valóban!
Nincs közte. 2016-17-es autók ezek. Valszeg más ECU-val, más programmal.
Az ár ~ 22eFt., és mivel Ámerikából jön, így rakódik rá Áfa, és 3500 Ft. ügyintézési díj, ha bebukik. Amire nagy az esély.És igazán arra nem kapok sehol sem választ, hogy a 80%-os töltöttségi szinten tartás, az megfelelő-e.
A problémám az hogy szervízben, kettőben is hülyeséget mondtak.
1: Az egy biztosíték
2: Hagyjam, nem ég szervízlámpa jó az.Ilyen listát már én is összesítettem, de nem jutottam vele előrébb.
[ Szerkesztve ]
Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
-
embe
nagyúr
Nyugi - nyugi. Ne idegeld magad az új éve lején!
Közben találtam egy ilyet, egy másik fórumon. Google fordítóval lefordítottam. Ott is az a probléma mint nálam, csak az egy start-stoppos rendszer, és ott baj az alacsony akku töltöttség.
Ott is egy nagy vitát generált a dolog.
De a 2. hsz-ben beraktak egy Fordos pdf -et, ami erről a töltésről szól.
Úgy tűnik ez egy ilyen küszöbérték, ami vagy jó....vagy nem. De a lényeg hogy nem véletlen ez.Ja és Vappali a másik fórumon...khm.....én vagyok.
[ Szerkesztve ]
Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
-
geri1111
tag
A kocsi garazsban all. Szerencsere tudtam kölcsön kerni egy lidl is toltot.
A garazs futott.
16 fok van. Az meg mindig kérdes milyen töltőt vegyek hosszabb távra.
Van egy tekercses töltő aminek töltese utan kb 10 nap állás után nem indult. Akksiboltban bemertek 70 % os.
A szaki szerint nem tudok rátölteni vizet mert nem szedhető szét.[ Szerkesztve ]
-
bwoay
nagyúr
haha, ez nagyon jó ötletnek tűnik, köszi!
és ha Li-Ion akku a bemenet (konkrétan egy nagyobb, mondjuk 20000 mAh-s powerbank), akkor az eleve nem engedi a cellákat túlmerülni, lekapcsol automatikusan, amikor alacsony a feszültség. vagyis erre a cájgra bemenet oldalról egy micro USB csatlakozót kellene tenni, és voilá. plusz nem fog kelleni a LED töltéskijelző sem, mert azzal már eleve rendelkezik a powerbank.aztán ezt az egészet ötvözni azzal, amit Inhouse javasolt, vagyis a Ctek vízálló csatlakozót bevinni az utastérbe, és marhára meg is vagyunk. vagy valami más, biztonságos, oldható csatlakozást berakni a kesztyűtartóba. csak aztán induláskor lerántani az akksit, nehogy visszatöltsön rá 14.4-et.
belelkesítek egy műszerész cimborát, úgyis a minap fingott ki az akksija, és még nincs kész a garázsa, szóval kellően motivált
csiga8:
a LED-es nem külön termék, hanem választható opció a linkelthez.
de ha megcsinálod, akkor inkább megveszem tőled, minthogy nekiálljak itt fejleszteni[ Szerkesztve ]
[ don't... don't believe... don't believe the hype ]
-
csiga8
senior tag
Tetszik az ötlet, ráadásul egész olcsón összerakható.
Az ebayen találtam : [link] és hozzá egy 11 Ah még hordozható akku [link]
18650 akkupakkon is agyaltam, de ahhoz kellene külön töltő is. A fenti pároshoz meg egy Aldis-Lidlis töltő tökéletes.
A külön az utastérbe vezetett vezeték és csatlakozón keresztül még úgy-ahogy kényelmes is lenne a használata.
[ Szerkesztve ]
-
bwoay
nagyúr
de ez is egy indítóakksi, igényel némi törődést, és ahogy írtad, nem ártana hozzá elektronika a lekapcsoláshoz. ezzel szemben 5 rugó körül van 10000 mAh-s, 8 rugó környékén pedig 20000 mAh-s, 5V-os, kiváló minőségű li-polimer akku, amiben ott a töltésvezérlés meg mindenféle védelem, bármilyen telefontöltőről vagy akár USB portról tölthető (tehát az autóban is gond nélkül lehet tölteni szivargyújtóról), kicsi, könnyű, zsebben, táskában elfér... van egyáltalán bármilyen hátránya, amit nem látok?
[ don't... don't believe... don't believe the hype ]
-
Ata61
újonc
Olvasva a DC converterröl írt cikkedet felmerült bennem egy ötlet,amivel talán meg tudnám oldani egy régi problémámat.Be van nekem építve a kocsiba egy elektronika (nappalifény DRL)amit még Romániából lehetett rendelni(jól emlékszem valami Tuttoriál Dáciás sráctól)ez az elektronika(akku + ra kötve) akkor kapcsol be,és kapcsolja a távolsági fényszórót csökkentet fényerővel,ha az akkunál a feszkó eléri a 13,6V-ot.Gondom az,hogyha jól működik az IBS sensor akkor sokszor nincs meg ez a feszültség,és ilyenkor kikapcsol.Kérdésem,hogy ezt a convertert be lehet e kötni az akku + és a DRL elektronika közé,mivel annak a kimenetét mint írtad be lehet állítani 13,6-8V közé.Azt nem tudom,hogy a bemeneti rész hogy alakul,mivel kapna 12,2-15,5V is.Esetleg a bemeneti részen is lehet állítani?Ha butaságot írtam nézd el nekem,csak felmerült bennem egy lehetséges megoldás.Válaszod,és esetleges megoldást előre is nagyon kösz.
-
Ata61
újonc
-
ddsteel
aktív tag
Válaszod alapján érteni vélem,miért van az az általam furcsának talált jelenség, hogy hiába lóg a jó minőségű CTEK-en akár 1 hétig is az új EFB akkum, utána max 1 napig bírja a12,8V-ot tartani, utána hamarabb esik, mintha autóztam volna egy jó kört. Ahogy fentebb írtam, van a kocsiban kütyü, ami mutatja az aktuális töltést, ami - lévén 2014es dízel Hondáról van szó - fel-le ugrál, tehát nem konstans 14,4Váot tart, pár pillanatig néha 15,3-at is mutat. Ha autózom, láthatóan tovább tartja a12,8V-ot. Létezik, hogy azért van, mert a CTEK egyszerűen nem tudja teljesen feltölteni? (Kint töltöm a kertben, ezekben a nagy hidegekben a csepptöltés 14,1V, ami laikusként, akár jónak is tűnhet, tudva, hogy egyébként csak 13,7-8V körüli a csepptöltés). Nem mintha sokat számítana, mert így is eléggé feltölti, de lehet, hogy e miatt van ez a jelenség?
-
Ata61
újonc
Szia Brogyi!
Bocs,hogy még egyszer zavarlak,de egy fontos dolgot elfeledtem megkérdezni,az általad javasolt converterrel kapcsolatban.Amire használnám nem tudom elég lesz-e a 3-4Amper.Mint az előzőekben írtam DRL működtető elektronika elé kötném,ami csökkentett fényerővel működteti a távolsági fényszórót.
"Product parameters:
Input voltage: 5.5 -30V
Output voltage: 0.5-30V
Output current: to long-term stability in the 3A, to strengthen the heat can reach 4A
Output power: natural heat 30W, to strengthen the heat 50W"
Még egyszer bocs,de ez fontos. -
Stylewars_kp
senior tag
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen