Hirdetés
-
10 éve nem változott ekkorát a Netflix tévés appja
it A Netflix útnak indította a megújult tévés appját, amely az első nagy felújítást jelenti az utóbbi 10 évben.
-
Ingyen osztogatja a Samsung a Galaxy Watch FE-t
ma Pedig még nem is létezik. Közben befutott a szuperfényes Watch Ultra specifikációja.
-
Frissítve! Summer Game Fest 2024 - Az összes bejelentés egy helyen!
gp A show késő este kezdődik, de utána az összes trailert összegyűjtjük egy helyre.
Új hozzászólás Aktív témák
-
hatragyi
tag
Bejött.
Reggel kikaptam az akkut (előtte ment kb 15km-t az autó), állt bent kb 1-2 órát (ekkor egyébként 12.53V-ot mértem rajta), rátettem a töltőt, elkezdte tölteni kb 10 órakor, azóta a 4-es fázisban van, az elején még 14.5V körül volt, de lassan csökken, ha jól emlékszem most 14.408V.
Az akku házát egy Fluke lézeres hőmérővel körbemértem, 11-14 fokokat mértem a töltés kezdetén, most 2-4 fokkal melegebb körben.
A helységben 21-23 fok körül van a hőmérséklet.
Gondolom így rendben lehet akkor a dolog. -
hzsolee
őstag
de sajna nem, Szfvár. Közben találtam egy ilyet. Azt mondja nem a lidliben vette, de kép alapján tök olyan. Holnap megyek megnézem. Azért viszek egy akkut lecsekkolom, hogy müxik-e.
A feleségem szerint 2 hibám van. Az egyik, hogy nem figyelek rá, a másikra nem emlékszem... ( . )( . ) Nagyon difficult az élet... meg schwer..."
-
CCHPacsker
újonc
Köszönöm a választ!
Hasonló következtetésre jutottam, bár a Carstelről is majd mérés után derül ki, hogy mi a határfeszültsége. Megalomán mivoltom miatt lehet megvettem volna a 8A-est, de ezek szerint ártana a nagy töltőáram / gyors töltés.
Találtam már 7993Ft-ért is a 4A-est, így azt hiszem ez lehet a legjobb ár-érték arányú töltő ebben az árkategóriában. Mondhatni a topic címének legjobb alternatívája.
Főleg, hogy egy Aldis kerül sokszor 6000Ft-ba.A Carstel tud deszulfátlanítást, van szivargyújtó, komfort csatlakozója, a csipeszek is végig szigetelve vannak, a kiszerelése sem tűnik túl gagyinak, remélem sokáig boldog leszek vele. Ha nem felejtem a méréseket is közlöm majd veletek.
-
nootropil
csendes tag
Szia !
Nagyon hízelgő hogy ilyeneket feltételezel mármint hogy kísérleti céllal rátettem egy tekercset.. nem gondoltam rá.
Egy régi valószínűleg szulfátos motor akku volt rajta, viszont az majdnem folyamatosan.. (FIAMM) 48H töltés utána 3 nap szünet.. kb így. De érdekes hogy a hibajelző nem világít, tehát nem lehet annyira nagy az ellenállása .. gondolom .
Megpróbálom a boltot megkeresni... meg nézni egy 4A-s carstel-t..
Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,
-
CCHPacsker
újonc
Igen, ennek van már nagyon kezdetleges kijelzője.
Azonban ilyet semmiképp sem szeretnék. Ugyanez az Einhell, Carstell (régebbi), Profi power és vagy 3 egyéb márka. Sokszor még a használatijuk is ugyanaz ezeknek a füles "régikötésűeknek".
Processzorosnak írja, de csak 3 fázisban töltenek. Ezekhez képest a CTEK szabásúak klasszisokkal jobbak.Kijelző alatt az RC töltőket értem (minimum).
Idő közben rájöttem, hogy az enyém is tud Pb-t, csak 20Ah-ig. Lefotóztam egy 17Ah-s gondozásmentessel. Majd rakok be képeket. -
Cövi
csendes tag
Én tisztában vagyok vele hogy a desulfátor az nem töltő, ezért is írtam hogy szulfátos akksik kezelésére való.
De arra sokkal hatásosabb mint az Optimate töltő desulfátor funkcióval.
Amúgy nem hiszem hogy csak szakértők tudnák kezelni. Szerintem egy átlagnál valamivel intelligensebb ember kis utánnaolvasással otthon is tudná használni, csak az ára miatt nem biztos hogy megéri.[ Szerkesztve ]
-
Cövi
csendes tag
Inkább próbálom a megelőzésre helyezni a hangsúlyt. Figyelek rá hogy ne merüljön le az aksi és ne álljon használaton kívül sokáig. Az Akkukraftot néha rákötöm így remélem sokkal tovább fogják bírni az aksik.
Exide Classic akkum 2 évet bírt, soha nem töltöttem töltőről meg sokszor állt hetekig a kocsim.
Most vettem egy Electric Powert, erre már vigyázni fogok. -
peti85
senior tag
Köszönöm a választ , de a motor figura jelenti a 2. módot (12V motor/autó akkumulátor) a leírás szerint (36. oldal 5.1-es pont) és ebben a módban áll le a töltés 14,4V-nál. Ha valamit félreértettem, akkor bocsánat a "sok hülyeségért", de most másodszorra is ugyan azt szűrtem le.
Ha rosszul van a használatiban is, akkor meg nem csoda, hogy hülyeségeket beszélek, hiszen abból indultam ki. Az meg hogy egy motorkerékpár ikon jelzi a 12V-os akkumulátort és egy autó ikon a gyors-töltést az igencsak félrevezető szerintem is!HP Elitebook 8560w DreamColor | Realme GT Master Edition | Samsung Watch 5 Pro | Panasonic P50S10E | nVIDIA SHIELD TV 2015 | Polk MagniFi MAX
-
steve brown
csendes tag
Az aldis töltőnek nem az a problémája hogy magas a csepptöltése, hanem az hogy felengedi a töltőfeszt 15.3V-ra ill. 15.7V-ra hideg üzemmódban.
Én ezt már leírtam számtalanszor, és ennek tekintetében én nem tenném fel úgy tölteni az akkut hogy be van szerelve a kocsiba, ki tudja mit okoz a 15V feletti feszültség az elektronikákban. Szerintem 99%-ban nem okoz problémát, de én óvatos duhaj vagyok, jobb a békesség. Pl. az okosgenerátorral felszerelt fordokat nyugodtan tölteném vele, mert ott a generátor is felemeli a feszültséget 15V fölé, igaz itt gondolom ehhez lettek tervezve az autó elektronikái is. Viszont más tipusnál nem tudni előre okoz-e kárt, és gondolom senkinek sem hiányzik egy több százezer forintos komfortelektronika vagy esetleg motorvezérlő csere.De ahogy elnézem új külsőt kapott az idei Auto XS, lehet hogy ezt a problémát is orvosolták már. Ha valaki megmérné pontosan az jó lenne, mert ha nem engedi 14.4V fölé a feszt, akkor egy nagyon jó töltő is lehet belőle.
Ugyhogy a fenti írásom a tavalyi vagy azelőtti Auto XS töltőkre vonatkozik, ebből az újból én nem veszek addig amíg nem tudom a feszültségértékeit.
-
zsozso710711
újonc
Sziasztok ma picit nyomoztam. A mai korszerű,autók Max 15.8V- csúcs feszt ki bírnak. Elvileg enyit még minden elektronika kibír.CTEK MXS 5.0 RECOND módban töltött 15 V felett használati utasítása a recond módra 15,8 V. A aksi a autóba szerelve tölthető. Vagyis ara jutottam,hogy az olcsóbb töltök tökéletesen megfelelnek. A fenntartó töltésre kapcsolás bármelyik töltőnél időben megtörténik. Meg sem közelíti a 15.8V-ot. A 14.4V- szinte mindegyik szabályoz- kapcsol. Szerintem átlagos felhasználónak,tokéletesen megfelelnek az olcsóbb töltők.
-
honvéd44
újonc
Az Extol nem zenél, csendben, hangtalanul dolgozik,tehát megfelel az általad elvárt paramétereknek, a CTEK azonban danolászik, ill. fütyül, zizeg egy-két kivétellel mind, miközben tölti az akksikat. Akkor mind rossz, mert zajos kissé? Tény, és abban nincs vita közöttünk, hogy normális töltő csendben dolgozik, az elektronok hangtalanul suhannak a fizika törvénye szerint. Viszont láttam videón a CTEK belsejét, hát nem semmi ami bele van zsúfolva elektronikából, kb. egy kiló cucc. Az én Extolom 76 deka, nincs egy kiló sem, igaz csendes is.
-
Kiscupák
újonc
Németországban dolgozó ismerős OTT, NÉMETORSZÁGBAN VÁSÁROLT CTEK MXS 5.0 továbbfejlesztett töltője NEM SÍPOL, ismétlem: NEM SÍPOL egy 95 Ah-s öreg akksi és egy másik, 85 Ah-s akksi recond módban való töltése/regenerálása közben. Hangtalanul dolgozik. Talán mégis igaz az a tézis és "feltételezés", miszerint a CTEK esetleg tényleg Kelet-Európát "választotta" a sípoló széria elsózására... Persze ha hivatalosan is "létezik" sípoló széria... Csupán hangosan gondolkodom, feltételezve dolgokat... Nem először és nem utoljára történne ilyen a világtörténelemben egy brand esetében, hogy esetleg ki kell futtatni egy "nem megfelelő" alkatrészekkel szerelt szériát valamelyik, a márka számára kevésbé fontos és nem nagy piacon. Ezt támasztaná alá a 26.000 Ft-ról 19.990 Ft-ra hirtelen mélyen akciózott ár és az ingyen LED-es csatlakozó is, "ajándékba". Németországban dolgozó ismerős nem kapott semmilyen ingyen LED-es csatlakozót a töltő mellé a vásárlásakor, és a töltő ára is 79,95 EURO volt egyébként. Ez ugye nem 19.990 Ft, ha kiszámoljuk...
Mindenesetre érdekes...
Persze sosem tudjuk meg a valódi igazságot, mint más hasonló esetben sem. Nem tartozik ránk. A márka belső ügye.
Már megint az a forgatókönyv, hogy Nyugat-Európából kell hozni a terméket, hogy ok-s legyen, mint a mosóporokkal, Milka csokival, öblítőkkel és egyéb más termékekkel csináljuk? Lassan már hozzászokunk ehhez, sajnos. És nagyon szomorú!
[ Szerkesztve ]
-
thon73
tag
Nagyon köszönöm!
A "kis zöld magyar-t" hogyan keressem meg? (Mondjuk google-n, hogy mibe kerül vagy legalább hol lehet kapni.)
Megveszem.
Veszek egy bármilyen (az enyémben pl. Varta van) megfelelő méretű gondozásmentes akksit.
Veszek egy 15A-es biztosítékot.
Majd berakom az akksit, bekötöm; rákötöm a töltőt, csipeszeket levágva, fixen; úgy hogy a + szálra rakok egy 15A-es biztosítékot.
Valahogy beszervezem a töltőt az utastérbe, rádugok egy hosszabbítót.
És kész?Ha ez így működik, akkor egy pont öt éves kínlódás végére tettünk pontot. Képzeld el egy olyan ember csalódását, akinek sofőrt is úgy kell megkérnie - és nem indul az autó. Hálásan köszönöm!
((Már csak egyet nem értek: az autót több szervíz átnézte, többször. Ez miért nem jutott egyiknek sem az eszébe? Amikor az ötlet felmerült, azt mondták: lehetetlen. Utána két órás googliba került, hogy ide jussak. Itt meg két perc alatt megoldódni látszik. Tényleg nagyon köszönöm! Na, jó ez off, de tényleg nagyon örülök. )) -
kisbalazs83
aktív tag
Köszi!
Nem csak robogóhoz, hanem autóhoz és robogóhoz is lenne. Az Optimate 6-ból van olyan változat ahol a középső alsó leden (AMPS) 0.4 van és van olyan változat amelyiken 1-es. Melyik lehet az újabb verzió?[ Szerkesztve ]
65JZ1000, 65PUS7506, 55OLED754, FTXF42D
-
kisbalazs83
aktív tag
Másokat is érdekel a dolog: [link] A gyártó részéről azért ez nem volt korrekt dolog. Legalább adtak volna neki más nevet, mondjuk Optimate 6.1, de ugye akkor nem futna ki a 15-240Ah-s verzió és a nyakukon maradna. A Verzió2 ami használható 3Ah - 240Ah akksikhoz. Az egyik webshopot felhívtam és náluk 1-es felirat van az AMPS alsó leden. Szóval érdeklődni kell vásárlás előtt.
65JZ1000, 65PUS7506, 55OLED754, FTXF42D
-
kisbalazs83
aktív tag
Ez az Zavaros az egész. Nem vagyok jó angolból, de a kérdező "is" az után érdeklődik (2013-ban, azaz 2 évvel ezelőtt), hogy miért van valahol 3Ah to 240Ah és valahol pedig 15Ah to 240Ah-nek írva és honnan lehet felismerni a 3Ah to 240Ah-s változatot. Az Optimate válasza pedig ellentmond a dobozról található képekkel és leírásokkal.
Szerintem annyi helyen gyártják már, hogy azt se tudják melyik milyen. Legalábbis nekem ez jött le eddig.Ezen az oldalon (szerintem hivatalos) OptiMate 6 azt írja 3 to 240Ah és a 0.4 felirat van az alsó AMPS leden.
Az weboldalon alul letölthető pdf-ben is a 0.4-esről van kép és a TM180 verzió mert a 2. oldalon jobb oldalt írja, hogy TM180.
Erről az oldalról a CONTACT-BUY-ra utána a TECMATE-INT.COM Europe & UK-ra kattintva eljutunk ide: http://tecmate.com/ itt pedig a legfrissebb 2015 katalógusban TM181-nek írja a 3-240Ah-snak reklámozott verziót és ugye az európai katalógus.Na erre mit mondasz?
[ Szerkesztve ]
65JZ1000, 65PUS7506, 55OLED754, FTXF42D
-
Petyka3
aktív tag
Köszi a felajánlást Úgy néz ki, hogy megoldottam. Volt egy rossz akkum itthon, azzal hiába kötöttem össze, sajnos annyira nem sikerült rátölteni, hogy az XS töltő hajlandó legyen tölteni... Ma volt egy ötletem, mivel buta töltőt csak ígérgettek, de sajnos nem kaptam meg, így rákötöttem egy PC tápegység 12V-os ágát. Töltöttem egy órát, minden mindegy alapon. Mikor elérte a 11.5V-os feszültséget, rákötöttem az XS töltőt, rögtön felismerte és elkezdte tölteni. Kíváncsi leszek rá, hogy megjavul-e. Köszi mindenkinek a segítséget.
-
Danex
addikt
Üdv, egy 6V 4Ah és egy 12V 7Ah-s akksihoz, 0.3Ah-s töltőt vagy inkább a 0.8Ah-at vegyem?
-
Danex
addikt
Végül egy másikat vettem (12V 0,8A) másik üzletből (ott tudtam a többit is beszerezni).
Rámertem az akksijaimra, a 12V-os 6,8V-on áll, a 6V-os közel 0-án. A töltő 12V-os módban 17.8V-al tölt, normális ez a magas feszültség?
Illetve töltés közben elég az akksik hőmérsékletét nézegetnem, hogy esetleg ne melegedjenek túl vagy már a menthetetlen kategóriába esnek?
-
OldAkita
aktív tag
Kedves Brogyi! Kérlek újfent erősítsd meg. Ha egy olyan aksit töltök ami az autóban marad télen az udvaron, akkor rajta maradhat a CTEK 5-ös? Mert eddigi tudásom szerint télen nem lehet tölteni. Mondjuk ennek ellentmond hogy ha télen kocsikázunk akkor is tölt automatikusan ahogyan mindig amikor jár a motor. Boldog lennék ha télen is töltőn maradhatna.
Ami a CTEK MXS5-öt illeti. kb másfél éve vettem, nem tudom hogy újnak vagy réginek számít. Akkor egy fogyasztásmérőt tettem elé és olyan téves megállapítást tettem amit kénytelen vagyok visszavonni. Azt állítottam hogy tizenegynéhány Wattot akkor is eszik ha már feltöltött. Ez nem igaz. Lassan 8 hónapja folyamatosan rajta van és bár Watt-ot nem tudok mondani pontosat de ha valaki szakadatlan rajta hagyja mikor tényleg feltöltött és csepptöltésre áll rá akkor már olyan keveset fogyaszt hogy havonta nem több 50FT-nál. Ami a melegedést illeti, valóban a langyos és a meleg közötti állapotot lehet tapintani az alján, de ehhez hozzá kell tennem hogy nyáron amikor 38-39 volt árnyékban napon meg 40-50 körül, akkor a CTEK MXS5 a motorháztető alatt, vígan töltött, nem sípolt, vagy ha igen nem hallottam soha. Néha gondolok rá vajon mit csinál a 44Ah-s Banner akkum mivel állandóan 100%-ig töltött. Ez aksi gondozásmentes, feltételezem ki sem lehet nyitni. Azonban azt olvastam ha egy ilyen aksi teljesen fel van töltve akkor a gyárilag kialakított szellőzőn ki tud párologni a pezsgő elektrolit. Mivel az enyém folyamatosan feltöltött állapotban van, tehát elvileg pezseg, akkor vajon folyamatosan párolog is? Mert akkor a végén csak lefogy az elektrolit hiába gondozásmentes. Vagy rosszul gondolom? -
pimmi
senior tag
köszi, a töltés és egyebek jók, azt nézettem a nyáron, egy ignis 60 ezer km,
Az én favoritom a "kis zöld, na ezt nem értem
5km nem sok sajna nem , azt mondta egy akkus, aki nekem töltötte már tavaly, hogy ennyi idő alatt nem töltődik vissza hidegben
ok, és ez a töltő amit linkeltem, felejtsem el? és ezzel mehet saruval fent? köszi
ok ezt akkor felejtem , szerk[ Szerkesztve ]
-
Imike_80
aktív tag
@ (#1224) crissprivat: Köszi, lehet a kocsinak is van baja, de talán nincsen!
@ (#1226) Brogyi: Most néztem, 6 / 12. Először azt hittem, hogy 2012 júniusi, de elnéztem, pont frodítva, tehát valószínűleg 2006 12. havi. Szóval már nem fiatal. A pontos típusa: Daewoo 54551 Calcium MF Battery. Van egy betekintő ablak rajta, felette 3 szimbólummal. Zöld (OK), fekete(tölteni kell), fehér (cserélni kell). Nekem zöld az állapota.
Nem, semmi bajom az Aldis/Lidl-s töltővel. Nem is vártam tőle többet/csodát. Szerintem teszi a dolgát. Az akksim akkor lehet, hogy hamarosan kuka lesz? Elképzelhető. Picivel több, mint 3 éve van nálunk a kocsi. Szóval bármi előfordulhat. Csak, tavaly télen is kicsit nehezen tekerte, aztán egész nyáron tökéletes volt, ezért feltételeztem, hogy idén is csak ez lehet a baja. De megértem, s elfogadom, ha elfáradt. Megszolgálta az üzemidejét
Nagyon köszönöm a felajánlást! Ezzel a kocsival nem megyünk Pestre. Csak helyben használjuk, meg ilyen 20-30 km-es távokra. Persze erre nagyon jó!
Köszönöm. Üdv.[ Szerkesztve ]
-
pimmi
senior tag
Hát én nem értek ehhez, de az aldis használati ezt írja:
A készülék csak száraz, védett környezetben használható, -5 és +40 °C környezetihőmérséklet
tartományban.
és
Speciális, (hópihe) töltőprogram a 14 – 120 Ah kapacitású gépjármű akkumulátorokhoz 0 °C hőmérséklet
alatti töltés esetére. A megnövelt töltőfeszültség és az igen magas töltőáram (3,8 A) hatékony töltést biztosít.viszont amit nem értek hogy a normálhoz ezt írja, akkor ez miben különbözik a hópihéstől?:
A 14 – 120 Ah óra közötti normál 12 voltos gépjármű akkumulátorok töltésére alkalmas.
A megnövelt töltőáramnak (3,8 A) köszönhetően hatékony töltést biztosít.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- HP 27-cr0757nz - ÚJ 27"-os FullHD All-IN-ONE PC - i7-1355U, 32GB, 1TB SSD, W11, 300nit
- Eladó Fujifilm X100T fekete
- Iphone 6S silver 64GB 81%akku
- Lian Li O11 Dynamic LIMITÁLT SZÉRIÁS (2000 darab összesen) ház (PCMR Edition)
- HP Prodesk 600 G4 DM mini pc, G5420T, 4-8GB RAM, 120-240GB SSD, 2 év gari, áfás számla
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen