- Android szakmai topik
- Yettel topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- T Phone 2 5G - kétszer olyan jó
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Várható a HyperOS a Poco F3-ra is
- Xiaomi Watch 2 Pro - oké, Google, itt vagyunk mi is
- Google Pixel 6/7/8 topik
Hirdetés
-
Pénzt akar a WhatsAppból a Meta, az AI majd segít
it Új AI-eszközöket kapnak a cégnek, a Meta célja, hogy több bevételt szedjen ki a WhatsAppból.
-
SGF24 - Remekül fest a Phantom Blade Zero
gp A Summer Game Fest utolsó játéka nem más volt mint a PC-re és PS5-re készülő játék, amelyhez még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
szaszayanou
aktív tag
Látványos funkció, de jelenleg semmi több. Majd ha ezt a képességet kihasználó GUI-val jönnek ki az eszközök, akkor lesz értelme. Addig semmi.
Still stands Thine ancient sacrifice, An humble and a contrite heart.
-
DeltaPower
őstag
válasz szaszayanou #1 üzenetére
amíg a technológia sincs kész, addig hogy írjanak rá alapozva gui-t?
engem inkább az érdekelne, hogy egy ál-3d interface kezelhetősége hogy lesz megvalósítva egy 2d-s érintőképernyőn.
"Moonshine Whiskey (70°, ízesítés nélküli) van. Fincsi" - Teebee - "De az kiírtaná az egész családomat..Akkor is ha csak én innék belőle.." - forintuser
-
rep3at
őstag
Egész jó, a vörös pontoknál tényleg úgy tűnik mintha 3d-s lenne.
Forward thinking. كرر
-
szilagyiv
senior tag
Szerintem ez kamu
Nem hiszem, hogy létezne olyan fejlett arckövető algoritmus (ilyen teljesítményű eszközhöz), ami egy VGA kamera képe alapján ilyen röccenésmentes 3D ábrázolást tenne lehetővé.
A Kinect a 3 kamerájával meg a konzol segítségével talán megbírkózik egy ilyen feladattal, de az iPad nem hiszem.A videó szerintem egy montázs, amit az iPadra ragasztott követőpontok segítségével vágtak össze.
...nem, nincs üldözési mániám -
Dany007
veterán
válasz szaszayanou #1 üzenetére
Azért az még nagyonmessze van!
Gondolj csak bele, akkor folyamatosan mennie kéne az előlapi kamerának, a procinak meg folyamatosan számolni, hogy most éppen milyen szögből is nézed a gui-t.
Azért nem kicsit erőforrás igényes lenne egy komplett GUI-t erre fejleszteni. Nembeszélve az akkumulátorról.Ettől függetlenül szerintem marhanagy ötlet! Van fantáziája annak aki ezt kitalálta!
Ez a tipikus mért nem jutott nekem is eszembe kategória -
#71321344
törölt tag
Azért talán még sincs olyan messze
Nem mai találmány, csak haszontalan egy komplett gui-t erre optimalizálni.
-
.Oldman.
tag
alap.
A gagyi fényképezőgépem is tudja, követni a fejeket és a szemeket. Mosolyfelismerés, arcfelismerés már nem nagy cucc.
Ha a kamera látóterét felosztjuk betekintési szög szerint, az megint nem nagy cucc. Nem kell teret érzékelni a kamerának, csak szöget és síkot a szoftvernek.
Innen meg csak egy sima számítás, amit már a Counter Strike-ban is használtak 10 éve, P1-es gépen, mivel mindegy a gépnek, hogy honnan jön az input. Ebben az esetben a kamera "tengelyén" át a fej ugyanolyan virtuális pont, mint a fent említett játékban a célkereszt.
Szóval szerintem ez kézenfekvő és mivel eddig nem jutott senkinek eszébe, zseniális is. Van benne lehetőség és bőven van egyéb technológia, amit rá lehet integrálni.
..szerintem.om.
-
youngboy
senior tag
Érdekes, de én teljesen megvagyok enélkül is. Tudnék több olyan dolgot, aminek sokkal jobban örülnék, ha fejlesztenék. Pl. üzemidő.
-
szilagyiv
senior tag
Azért messze nem ugyanaz az arcfelismerési szolgáltatás egy fényképezőgépben, mint a cikkben szereplő témánál. No meg nem mindegy, hogy az a "gagyi fényképező" legalább 6Mp felbontással megy neki a dolgoknak, szemben az iPad2 0,3Mp-es előlapi kamerája.
Nem beszélve arról, hogy ha megjelenik még egy arc, akkor azzal nem tud semmit kezdeni ez a szoftver, mert nem tudja eldönteni hová pozícionálja a térhatást.Fából vaskarika ez. Megoldás a holográfia.
-
Rickazoid
addikt
Nem tudtam elképzelni, mi a franc lehet az az arc (ark) követés. Megárt az angol.
Egyébként még mindig nem világos, mire is jó, minek és kinek is kell 3D-s megjelenítés. A nem 3D-s kijelzőn meg megint nem világos minek az ügyeskedős perspektíva, egy kisebb kijelző előtt nem fogsz ide-oda mozogni csak hogy más szögből láss valamit. Nagyban meg már megcsinálták mások is, ennél komolyabbakat is.
Tipikus birkaetető megoldások.[ Szerkesztve ]
Erkölcstelen csíkot húzni a másik krumplifőzelékébe csak azért, hogy legyen egy szünet.
-
kokyt
senior tag
válasz Rickazoid #14 üzenetére
"A nem 3D-s kijelzőn meg megint nem világos minek az ügyeskedős perspektíva, egy kisebb kijelző előtt nem fogsz ide-oda mozogni csak hogy más szögből láss valamit. Nagyban meg már megcsinálták mások is, ennél komolyabbakat is."
3D fényképek nézegetésére, játékokhoz, esetleg kisebb alkalmazásokhoz. Kicsit erőltesd meg a fantáziád Amúgy éppen nagyban nincs értelme ennek a perspektivikus csalásnak, mert nem fogsz a nappaliban szaladgálni, hogy más szögből hogyan néz ki a dolog a tévén, szemből meg úgy is mindegy változik-e vagy sem. Én látok benne lehetőséget.
[ Szerkesztve ]
-
JR.CSé
senior tag
Csak nem tűnik úgy h ez egy újabb parasztvakítás?
"A lényeg lényege lényegében lényegtelen mert a definíció szubjektivitása annyira dekurbinált h nem fér össze a valóság egzisztanciájával."
-
Rickazoid
addikt
Szerintem félreértettél. Mire jó a 3D-s fénykép? Mire jó a 3D-s játék? Mire jó a 3D-s akármi? Nem 3D, te sem látsz 3D-ben, az egész csak egyfajta optikai csalódás, aminek tökéletesen semmi funkciója, csak egy látványelem a sok közül. Semmi nem lesz több attól, hogy olyan mintha kiemelkedne a kijelzőből, mert valójában nem emelkedik ki. Egyébként is valószínűleg nem egészséges az olyan kijelzők gyakori nézegetése, mert rászoktathatja a szemet a fókuszálás szükségtelenségére.
[ Szerkesztve ]
Erkölcstelen csíkot húzni a másik krumplifőzelékébe csak azért, hogy legyen egy szünet.
-
NakedMan
csendes tag
Kinek van szüksége valós 3D-re vagy térhatású kijelzőkre?!
[ Szerkesztve ]
-
Kumite
aktív tag
"A speciális szemüveg nélkül is használható 3D kijelzők képminősége egyelőre közel sem tökéletes,"
Azért a Nintendo 3DS már közel annak mondható. Igaz, kis képernyőmérettel, de működik és jól is néz ki.
A cikkben lévő videóhoz pedig: voltmár ugyanilyen dolog, ráadásul ugyanezekkel a piros-fehér körökkel, csak éppen Wii-re és 4 éve:
Head Tracking for Desktop VR Displays using the WiiRemote . Lehet ugyanazok csinálták / onnan koppintották az ötletet, csak arcfelismerő modullal, nem pedig a Wii Mote-tal összekötve. -
Rickazoid
addikt
Az nem 3D-s látás, hanem két 2D-s látás egymásra vetítve és egy bonyolult algoritmussal egy darab 2D-s képpé alakítva, amihez egy másik bonyolult algoritmus információkat rendel, hogy mi van közelebb és mi van távolabb, mi mekkora, stb. Menny ki az északi sarkra vagy még inkább az Antarktiszra és nézz körbe. Egy 30 méterre lévő jégkupac úgy fog kinézni mint egy 1 km-re lévő sokkal nagyobb, ha nem vagy ismerős arrafelé. A 3D-s látás egy tanult folyamat, ami gyakorlatilag csak viszonyításokra és következtetésekre épül.
3D-s látáshoz 4D-s szemek kellenének, de úgy sanszos, hogy belátnál a tárgyak mögé is, bár 4D-s teret nem tudunk elképzelni így csak találgatás, hogy hogy nézne ki, ha 3D-ben látnánk.Erkölcstelen csíkot húzni a másik krumplifőzelékébe csak azért, hogy legyen egy szünet.
-
kokyt
senior tag
válasz Rickazoid #17 üzenetére
Nem értettelek félre. Én simán el tudok képzelni olyan játékokat, amelyek építenek erre a technológiára. Hogy a felhasználói felület így csak paraszt vakítás, azt aláírom, de... ha már itt tartunk nem az a 16 millió szín, vagy a minél nagyobb felbontás? Dehogynem. Már az egész felhasználói élmény dolgot lehet annak tekinteni, mert az és a felhasználó barátság néha-néha külön utakon jár. Egy szöveget el lehet olvasni 320*240-ben is, és 64 ezer színnel is látod a fénykép témáját. Az egészség témát meg hagyjuk inkább Eleve nem az egy 3.5-4"-os képernyőn filmet nézni vagy olvasni utazás közben.
"A 3D-s látás egy tanult folyamat"
Hatalmas tévedés.
"3D-s látáshoz 4D-s szemek kellenének"
Elég két darab 3D-s is
[ Szerkesztve ]
-
Rickazoid
addikt
-
kokyt
senior tag
válasz Rickazoid #24 üzenetére
Semmit nem tanultam az Ég egy adta világon, így születtem
Bár való igaz, a fenti ökörségek között még ebben a tanulásos dologban talán némi igazság is lehet, csak hát korpa között...
Értem amúgy a gondolatmenetedet, csak hát ennyi erővel a tárgyak mögé látásos gondolatot folytatva a 2D látás sem 2D, mert az is csak tanult, viszonyítás kérdése, és ugye a hátam mögé sem látok, hacsak nem fordulok meg Van némi különbség a "egészben látni a teret", és a "térben látni az egészet" között.[ Szerkesztve ]
-
iZed
aktív tag
válasz Rickazoid #22 üzenetére
hogy lenne mar 2d-s az emberi latas? az valo igaz, hogy a ket szem 2db 2d-s kepet vesz fol, de mikozben mindket szemeddel egy targyra fokuszalsz a szemeid kisse befele neznek, mintha kancsalitanal. ezaltal a ket szem es a targy kozott huzhato egyenesek egy haromszoget alkotnak. Az agy ezutan az egyszeru haromszogelles elve alapjan kiszamolja a terbeli poziciot.
mas szavakkal, ha ket szemmel nezel egy kozeli kis es egy tavoli nagy, de ugyanolyan targyra, meg fogod tudni allapitani, hogy melyik van kozelebb. ez termeszetesen itt a foldon mukodik, egitestek pl csillagok eseten mar olyan hosszu a "kepzeletbeli haromszog", hogy hibahataron belul lesz es nem tudjuk megallapitani. de az eszaki sarkon mukodik
-
Rickazoid
addikt
Nem véletlenül hívják a mélység látását mélységérzetnek és a térlátást térhatású látásnak.
A szemek kettő darab két dimenziós képet dolgoznak fel egyszerre, amit látsz az nem más, mint két két dimenziós kép egymásra helyezve. Ez nem három dimenzió, csak az agyi folyamatok miatt alakul ki a mélységérzet, ahogy te is írtad, az agy pusztán a két dimenziós képek elemzésével határozza meg a tárgyak egymáshoz viszonyított helyzetét a két dimenziós képen. Ezért is lehetséges a 3D-snek csúfolt kijelző, ami optikai csalódásokra épül, egyáltalán ezért lehetségesek az optikai csalódások, amiket térbelinek lát az ember, habár sík. De a te helyzetedet alapul vevő térbeli koordináta-rendszerben nem kapnád meg a két térbeli tárgy helyét pusztán a két tárgy képéből, sem a tőled való távolságukat, sem az egymáshoz képesti távolságukat (habár ez utóbbit ki tudnád következtetni egységeket használva, de nem pontos értékeket), ha nem ismered a tárgyakat, nem láttad már őket korábban, ismert távolságra tőled, tehát nem tudod a méreteiket.
Ha elmész az északi sarkra vagy sokkal inkább az Antarktiszra, akkor nem fogsz rendesen látni, mert nincs viszonyítási alap. Ugyan olyan formákból az agy nem tudja meghatározni a távolságokat, mert nem tudja összevetni őket. Ezt megerősíthetik a Holdon járt emberek is, nem egyszer elhangzott dokumentumfilmekben is, hogy ha nincs viszonyítási alap, akkor képtelenség meghatározni, hogy két távolabbi objektum közül melyik van közelebb és melyik nagyobb. Ha nincs viszonyítási alap, akkor nincs mihez képest érzékelni a teret. Valós három dimenziós érzékelésnél erre nem lenne szükség. Olyan ez, mintha rajzolsz egy lapra két párhuzamos szakaszt, egyik 1 egység hosszú, másik 2 egység hosszú. Pontosan meg tudod határozni, hogy melyik hosszabb, mert a szem látja a különbséget. De egy teljesen fehér szobában, ahol nem látod sem a falakat, sem a padlót vagy plafont, nem tudod megmondani, hogy az előtted lévő két hasáb közül melyik magasabb és melyik van távolabb, ha mindkettő egyforma magasnak látszik adott távolságból egy két dimenziós képen, de egyik arányosan magasabb és arányosan szélesebb, de arányosan távolabb is van. Ha három dimenziós képet rögzítene a szem, akkor a mélységet is rögzítené, tehát a képi információban benne lenne mindkét hasáb tőled való térbeli távolsága is. Ez az, amit nem értenek sokan, hogy három dimenzió az három dimenzió, szélesség, magasság és mélység. Mélységet nem látsz szemből. Amit látsz az nem más, mint két különböző két dimenziós kép. Ha egy kockát szemből nézel, nem azért tudod, hogy kocka, mert látod a mélységét, hanem mert mindkét szemed más-más perspektívából mutatja és lényegében láthatod 4 oldalát is, amiből következhet, hogy kocka, ha olyanok az élei. De egyik szemed attól még maximum 3 oldalát láthatja egyszerre, de ott sem látsz mélységet, csak abból tudod, hogy lehet mélysége, hogy a vonalak azt formázzák meg. De például egy születésétől fogva vak ember nem fogja felismerni a kockát ha meglátja, először meg kell tanulnia, hogy az kocka. Pont a közelmúltban sikerült ezt igazolni, ha jól tudom több, mint 300 éves elmélet vált így ténnyé. Az viszont már régóta tény volt, hogy egy csecsemőnek sincs térlátása. Kísérleteket végeztek már, hogy egy üveglapra (vagy plexire) feltettek egy gyereket, majd átcsalták a másik oldalra. A lap alatt egyik oldalon felszín volt, másik oldalon egy jókora mélyedés, de mindkét oldal ugyan azt a mintázatot kapta. Egy adott életkor alatt minden gyerek átmászott a mélyedésen, míg az idősebbek megtorpantak, mert észrevették a különbséget. Azt is igazolták, hogy egy bizonyos kor alatt egy gyerek nem tudja megállapítani, hogy két különböző méretű (kör alapú hasáb, egyik két dimenziós vetülete 1 egység magas és 2 egység széles, másiké fordítva) üvegbe töltött azonos mennyiségű folyadék közül melyikben van több, jellemzően azt nézik többnek, amelyik üvegben a folyadék magasabban van. De a folyadék nem is kellene, az csak szemléletesebbé tette. Ez pedig azt igazolja, hogy a térbeli objektumok összehasonlítása is tanulandó folyamat, nem születéstől fogva van jelen, hisz akkor egyből tudná, hogy ugyan annyi is lehet.De visszatérve a térlátáshoz, egy idézet innen:
"Mivel a retinánk és így a rajta keletkező valódi kép is kétdimenziós felület, a harmadik dimenzióval való összes ismeretünknek a kétdimenziós vetületek értékelésén kell alapulnia."
És az utolsó mondat is érdekes:
"Egyes vizsgálatok azt mutatják, hogy bizonyos (pl. afrikai) kultúrákban élő emberek ma sem képesek az ilyen perspektivikus elemeket használó képeket megfelelően értelmezni. A térérzékelés tehát bizonyos tekintetben biztosan tanult folyamat."[ Szerkesztve ]
Erkölcstelen csíkot húzni a másik krumplifőzelékébe csak azért, hogy legyen egy szünet.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen