- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Apple iPhone 14 Pro Max - sziget fesztivál
- iPhone topik
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
Hirdetés
-
A kánikula elviseléséhez hardverek is kellhetnek a napernyő mellé
ph Tajpeji kiruccanásunk hetén többek között notebookok, monitorok, NAS, szimulátor-kiegészítő és kompakt hűtő igyekszik árnyékot találni.
-
Új Reno12 modellek is érkeznek
ma A Reno12 Pro mellett belépő ajánlatokkal is készül az Oppo, a Reno12 F 4G-s és 5G-s verzióban is elérhető lesz.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
-
nagyúr
Télleg az utolsó élhető világok egyik lehetséges példányában élünk hát.
Muszáj lesz vennem egy STI-t, meg hozzá pár hektó 100-as benyát a rosszabb időkre... Le lesz konzerválva a garázsban a megfelelő páratartalom és hőmérséklet mellett. Aztán, havonta egyszer teliholdnál kitakarom, beröffentem, és végigordítok vele az OLED-es megvilágítású aszfalton a vinnyogó elektromos szekérkék között rendszám nélkül, kapucnis pulcsiban, dejólesz
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
CB
senior tag
Ez várható volt azóta, hogy a Toyota a GT86-ban használta a Subaru boxer motorját.
Szerintem már jócskán késésben van a konkurenciával szemben, ha csak 2020 után mutat be hybrid autót. Valószínűleg a Toyota fejlesztéseit kapja meg.40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
outsiders
aktív tag
-
nagyúr
Egyik kocsimon se cserélgettem sosenem ily módon a gumikat, de az tény, hogy az elsők jobban kopnak a nyiffanós kanyarok, nagyobb tömeg, fékezés, stb. miatt, szal ha cseréled őket, lehet kicsit spórolni velük, és akkor 10k után még nem kopottat teszel fel hátra, szal van benne ráció.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
_Smooth
senior tag
Hát én is valahogy így sejtettem. 2.0 csak azért van szem előtt, mert kb csak azzal látok autót. 3.0 pedig azért hanyagolódik kicsit, mert szinte kizárólag automatát látok belőle. Ezért próbálok jobban a 2.5-re rámenni.
Igazából hatalmas teljesítményre (végsebességre) nincs szükségem. 140-150es tempónál nem szoktam többet autózni (céges autóval sem a sebességmámor hajtott 200 fölé, hanem, hogy a szombati 800km-es hazautat minél hamarabb letudjam ). Ami miatt kellene a nagyobb blokk, az a megfelelő tartalék, de még előzésnél sem okoz gondot visszaváltani. AWD-s autóhoz még sosem volt szerencsém, bár olvastam/hallottam már korábban is, hogy azért elvesz a teljesítményből. Előző autónk egy 1.6i (88LE) Xsara coupe volt. Nem egy erőgép, de kényelmesen autózható 2fővel. Cégesből benzines is csak 105LE, TSi meg CRTDi/TDCi példányok voltak csak erősebbek (főleg nyomatékosabbak)... Egy 120-160lovas TSi nyomatéka több, mint elegendő. A 150lovas dieselekét érdemben ki se használtam.
Szóval ezekhez tudok viszonyítani, és ott a Xsara LE-tömeg aránya adja a köszöböt, egy Golf V variant 1.6 szívó arányban/dinamikáját tekintve számomra ideális/kielégítő volt. Ha egy 2.0 boxer (akár a 137lovas SOHC(?) is) képes ezt hozni az AWD mellett, akkor alaposan kitárul számomra a piac, mert az már tökre elegendő lenne számunkra (kicsit elmarad az élményautózástól, de racionális kompromisszumot nyújt).
Ezért lettem volna kíváncsi egy táblára, ahol legalább az összes motor alap (max) adatát leírják, esetleg egyes fordulatokon külön részletezve. Így legalább egy kicsivel közelebbi képet kapnék viszonyításként az eddigi néhányszáz autóhoz képest, amihez volt szerencsém. (tudom, csak száraz papír, de már valamivel közelebbi - tömeg-teljesítmény-nyomaték adott fordulaton... persze, a váltó kialakítása és az összkerék is szépen bele tud rontani a képbe, és ezért is szeretnék majd megnézni, kipróbálni párat)(#2009) outsiders
Nagyon kedves Tőled, köszönöm szépen, és ha tényleg komolyan gondoltad, akkor szívesen élnék is a lehetőséggel.
Bár egyelőre a környékbeli használautótelepekre se nagyon van időm beszaladni, de valamikor csak tudunk keríteni rá időt
15cm kellemesen hangzik, akkor nekem is marad egy 10es
Mondjuk nekem a legtöbb gondot a kormány/ülés táv beállítása szokott gondot okozni. Ezt eddig a Golfban tudtam legoptimálisabban megoldani. Ott rendesen ki tudtam húzni a kormányoszlopot, így nem térdeltem le a kulcsot (Xsaraban volt ez a legrosszabb - pedig ott is lehetett mélységében állítani, de alig néhány centit)# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
_Smooth
senior tag
Ezzel a részével azért tisztában vagyok. Mármint abban biztos vagyok, hogy a 2.5-ös jobban autózható a magasabb nyomaték miatt, ezért keresném alapvetően én is azt
De ha az eddig hajtott szekerekhez képest (a sorosnál - no politics - nyomatékosabb boxer) jobban vagy legalább úgy teljesítenek a gyengébb példányok is, akkor nem fog megfeszülni, hogy az amúgy sem túl erős kínálatból nagy mázlival kifogjak egy 2.5-öst (közben elengedve hibátlan 2.0-sokat). De ha a kicsikből (főleg a leggyengébb) tényleg nagyon kevés, akkor teljesen kizárom.Mindenestre köszönöm a listát róluk. Érzésre a 187Nm is elég lenne az 1400kg mellé.
Korábban a kis Xsara 1.6i 8v tudott 88LE@5600RPM és 134Nm@3000. Cseppet se volt izgalmas, de szépen, dinamikusan tudtam azért mozgatni vele az 1100kg-s testét. Ezért is lenne ez az arány a belépő.
Ha jól tudom, akkor egy elsőkerekes esetén kb 10% veszteséggel lehet kalkulálni (BHP vs WHP), míg AWD esetén akár 20-25% is lehet.
Vagyis (pusztán papíron) itt kb 80LE jutott a kerekre, míg a 137lovas verzió esetén kb legrosszabb esetben is úgy 100 körül. Ami 20% többlet a megszokotthoz képest, persze önsúlyban is hasonló a difi.
A legideálisabb a vacak kis golfnál tapasztalt menetdinamika lenne (az mondjuk fele/harmadannyi idős volt, mint a xsara). Az kb 105lovas volt, vagyis durván 95LE a kerekeken. Tehát ez elvileg elég közel lehet a legkisebb 2.0 boxerhez, és ott a súly is kb ugyanaz.
Ha már 2.0, akkor az SOHC költségeit tekintve szimpatikusabb (nyomatékban nincs horror különbség, teljesítménye meg mindkettőnek elég a 140-150es tempóhoz).Tudom, eretnekség a fenti motorokat dinamikus autózással egy mondatban említeni
Azt is tudom, mire képes egy valóban erős autó (250+, nem a 150lovas passat)... de ezeket nem tudnám érdemben kihasználni, azon ritka alkalmakért meg nem racionális döntés. Ügyesen autózva egy ilyen motor is tud némi mókát nyújtani
Szóval a cél továbbra is egy 2.5 lenne, de akkor talán nem vetem el a kisebbeket se. Automatára viszont továbbra se tudom rászánni magam, így a 3.0 kiesik sajna(#2019) Jorus
Detto. Én is inkább belehúzom magam kicsit a kormányba, majdnem egyenes háttal. Szépen belátom a környezetem, gyorsabban, biztosabban tudok reagálni az egyes eseményekre. Sokkal inkább érzem így az autót a végtagjaim meghosszabbításaként, mint fetrengősben, folyamatos ficergéssel, hogy mindent rendesen elérjek.
Biztos van, aki szerint nagypapás, vagy rallys (bár azért messze vagyok egy tapasztal pilótától ), de nem különösebben szoktam adni így mások véleményére.[ Szerkesztve ]
# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
outsiders
aktív tag
Az szép... Első vagy hátsó lengéscsillapító? A hátsó brutál drága, mert automata szintszabályozós. Vezérlés se két fillér, nekem addig van még jó 25k km hálistennek. Egyben ez a mutatvány elmehet közel fél milláig is akár. Kipufogót tuti nem rakatnék rá gyárit, akkor már egyedit ugyanannyiért jobb minőségben.
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
outsiders
aktív tag
Ilyen darabja 100k felett rémlik, Szépvölgyi úton beszéltük a szervizes sráccal, egyiken volt egy kis olajfoltom még nyáron. Ha nem lóg addig nem kell nyösztetni meg cserélni, bár én nem is nagyon terhelem a hátsó tengelyt, általában csak a gyerek ül hátul és a csomag se sok. Vezérlésnél gyertyát is cseréljenek, ne felejtse el
Kipuffot merre rakatnátok amúgy Ti? Én itt a Szentendrei úton néztem a kipuff klinikát, 40k körül lenne az egyedi hátsó dob. Forin egy idő után megadja magát, nálam is időszerű a csere lassan.[ Szerkesztve ]
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
outsiders
aktív tag
BTW most hétvégén belecsavartam 2 nap alatt 500km-t, 8.7 átlagom lett, nagyja tempós (óra szerint 120) országút sok előzéssel. Jó dolog, hogy kettesben is lazán kihúzatható 100ig, elég ott a hármast váltani, az meg majd 140-ig elég. Meglepően jól lép a kocsi, nagyon szeretem
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
outsiders
aktív tag
Lényegtelen az, való életben azért nem 0-100 gyorsul az ember, én inkább 70-80 körülről ha beragadok valami mazsola vagy kamion mögé. Oda a hármas hibátlan, vagy kettes és relatív gyors hármas váltás rá. Jó az az Impreza Szeretem az enyémben a hosszú fokozatokat, de egy hatodiknak jobban örülnék azért ha pályáznom kell, 140 körül már sok a menetzaj, alatta nem vészes.
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
outsiders
aktív tag
Ó én azért tudok ezzel majd 10 lityis fogyasztást is..... Nagy átlagom olyan 8.9 körül van, de néha nem mérem. Legyen több város meg rövid táv és felkúszik szépen. Nekem 140-nél pörög 4000-et kb.
[ Szerkesztve ]
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
outsiders
aktív tag
Na majd most megszólnak minket a H6-osok, hogy itt picsogunk a fogyin.... nekem 8.4 volt az alja eddig, de ott eléggé figyeltem a lábam állására, amit nem szeretek. Odafigyelés nélkül ez a közel 9 lityi a nagy átlag vegyesben, néha elrúgva, GPS szerint a megengedett felett 5-10 km/h-val legtöbbször állandó tempóban ha engedi a forgalom. 158 ló, összkerékhajtás plusz üresen 1400 kiló felett, 2-3 személlyel és csomagokkal magas kaszni és azért van légellenállása is. Nem olyan rossz ez, én rosszabbra számítottam mielőtt megvettem, de nem igazán érdekel az éves 10k körüli futása mellett. Ma már nagyobb motorosat vennék, az is ellenne 10 körül.
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
outsiders
aktív tag
-
_Smooth
senior tag
Igen-igen, próbálni mindenképp szeretném majd, de egyelőre itt közeli kereskedésekbe sincs igazán időm elmenni, pedig már a város túlsó feléről Outsider kolléga is önzetlenül felajánlott egy megtekintést a sajátjára.
Egyébként én is úgy vagyok vele, mint Te. Sőt, még a fogyasztás sem érdekel, tehát jöhetne a H6 is... csak az manuálisban még a 2.5nél is ritkább. És ezért írtam, hogy végülis kompromisszumot inkább ezen a téren fogok vállalni, fontosabb szempont az állapot lesz. Ha 137 lovasból találok jó áron közel szalonállapotút, akkor majd egy kis fizikával kompenzálom a teljesítmény hiányát (lendületből előzünk, visszaváltunk, pörgetünk, ha szükséges).
A teljesítménytöbblettel valós kiaknázásával kicsit úgy vagyok, mint a házimozi projektoromon a 3D-vel. Nagyon ütős, de kb negyedévente egyszer van szükség, hogy beletapadjak az ülésbe egy gázadásnál és azt is többnyire a vendégek lenyűgözésére# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
_Smooth
senior tag
Ez így van... de amikor ennyi feltételnek kell megfelelni és ennyire szűk a piac, valahol mindenképp engednem kell, különben még ennyi ló se lesz alattam :Đ
Most egy lagzi, aztán gyerek, pár éven belül egy építkezés... közben ezt vegyem meg, tartsam fenn/karban, menjen is, de legyen csomagtér is.
Ha valahol kompromisszumot kötök, akkor az valószínűleg a teljesítmény lesz.Amúgy 150-160lovas TSi és TDCi/CRTDI, vagy akár a 120lovas CRDi esetén is azt éreztem, hogy persze, kellemes az a nyomaték, meg nagyon szépen, dinamikusan mozgatható az autó, de abban a formában egy sima kis szívó benzinessel meg tudtam oldani. Ha oda is kellett lépni néha, kellemes volt a tartalék a turbós autóknál, de a legritkább esetben használtam ki a teljes képességüket, és olyankor se vérzett volna teljesen egy szívó.
(#2092) Parci
Automatát kizárólag a H6-osból vennék. Ha foresterből találok véletlenül épp kihagyhatatlan vételt, akkor az is csak manuális lehet.[ Szerkesztve ]
# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
nagyúr
Az faja. Ez meik csoport Subaru FANok Hungary? Az új cég FB-os megjelenése miatt regisztrálni voltam kénytelen vén fejjel a fészbukra, mert csak úgy lehetek fan page admin, ha van személyes profilon, szal ha már ott vagyok, belépek oda is.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
outsiders
aktív tag
Adok-veszek csoportokban vannak néha jó dolgok, ma pl valaki egy F astrát akart eladni...... Komolyra fordítva a szót felnit pl simán lehet jókat onnan nézni.
Bár felnit én ma is innen vennék, nagy választék már nincsen, de baromi olcsó borbet felnik ezek még mindig[link]Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
_Smooth
senior tag
Ne is mondd...
De persze azért nem egyszerre lesz ez program.
Április esküvő, ezért is tavasz végén terv az autó. Gyerek majd legkorábban csak év végére - vagy ahogy alakul.
Építkezés meg legkorábban 2év múlva, de akár 5év is lehet belőle.Kirándulósnak kirándulósok vagyunk, de autóval csak addig szoktunk felmenni, hogy azért ne a főút mellett kelljen lehányni a verdát, már eleve csendesebb részről tudjunk indulni és az autó se legyen ott az út szélén szem előtt. Eddig szerencsére a korábbi autókkal is meg tudtuk oldani, bár volt pár alkalom, amikor nem merészkedtem tovább a sárban - bár a hasmagasság még nem lett volna gond.
Első körben az Outback-ek voltak eddig is porondon. Második körben jönne Legacy kombi és csak harmadikként a Forester. Ahogy néztem, Lega és OBK hasmagassága közt nem eget verő a difi, és már a Legacy is magasabb a legtöbb kombinál.
15cm vs 20cm.
Egészen szélsőséges esetben ennyit még talán egy Lagcyn is tudnék emelni... vagy ezt felejtsem?# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
HÁZIGAZDA
ha elég erős kocsival használsz elég jót, akkor ez egy tapasztalati álláspont. persze, ilyen is van. bár én még nem láttam , mert akinek volt olyan automatája, soha többet nem akart mást. de én arra értettem, amikor valakinek van egy elképzelt véleménye a témáról, de saját tapasztalata nincs igazán.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
hát a hűtött üléses mzc tényleg elég pengén néz ki.
de egyébként nem kell megijedni tőle. a subaru által használt bőr nem egy nagy szám, simán így néz ki 250e km után, főleg a bézs. újszerűre meg lehet csinálni, ülésenként kb. 40e ft-ból. a kocsi meg ijesztően néz ki, szóval el lehet hozni 1,2m ft-ért, aztán hadd szóljon.
de hirdetnek egy 2010-es lega automata kombit is egész jó áron, gondolkodóba estem. igen, uncsibb gép az enyémnél, viszont kényelmesebb és alig kéne ráfizetnem... nem kell valakinek egy egygazdás (velem együtt kettő), faceliftes, 168 ezret futott, fullos 2007-es outback h6?
[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
_Smooth
senior tag
Az tényleg elég jól hangzik. Főleg, ha még kombi is.
Na majd asszonyt rá kell uszítsam a csoportra(#2132) Parci
Azért nem olyan brutál, és maga a műszerfal is kicsit inkább személyautós, mint buszos. De tény, hogy a közepes kombik inkább az én világom. Passzentosabbak[ Szerkesztve ]
# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
nagyúr
Hmm, hmmm.
Tudnál ajánlani 2 millióig valamit hahun? Néztem egy gc8-cat is az a szívem vágya, de nem merném megvenni...
Jah, legacy, vagy impreza. Más nem kellene szubiból.[ Szerkesztve ]
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
nagyúr
-
nagyúr
Okés, bár nincs rá pénzem, de ha netán július után be tudnék egy másik kategóriába ugrani, ford focus mk1 kombi -> subaru lega, vagy impreza, akkor legalább tisztában legyek hogy melyik jó, stb., stb. Mert lehet váltanék akkor. Nincs baj a forddal, egy két dolgot kell majd megcsinálnom, eladni meg sajnálom, mert nagyon egyben van. Nem rohad stb. Audióba is beleöltem 200 k-t legalább. Szóval egy picike hibával patika a kocsi.
Nézegetem, mert a szívem egyik része szubi,a másik lancer, dehát egy normálissabb lancer 5-6 milla...
Annyit autóért nem adok.
Maradt a subaru. De hát ha ahhoz hozzá kell nyúlni, a kifogyhatatlan bankkártyát lehet dobálni a szerelőnek...(#2144) Parci: Azért kérdezem. Oké, a japánok tudnak motort gyártni (szerintem legalább is és jobban megbízok ilyenben, mint egy német motorban) de hát kitudja, mennyire foglalkoztak vele, figyeltek oda az autóra.
[ Szerkesztve ]
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
nagyúr
Nem vészes, egy 5-6 centis részen lett cakkos a pereme, ahogy az egy helyben kipörgő kerék többször elkapta a követ, meg az egyik "küllőből" hiányzik egy kicsi darab. Holnap reggel elmegyek a sarki humishoz, hogy nézzenek rá a felnire meg a futóműre, de érzésre és látványra nincs nagy gondja. Majd holnap délelőtt lefotózom.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
_Smooth
senior tag
Tudom, találkoztam vele neten... nekem kicsi (az impreza is), pedig a toyota-féle plu-in hybrid tetszene.
Talán 20év múlva, ha lecserélem a még meg se lévő Lega/OBK verziót váltó verziót
(mert már most akkora a szerelem, hogy elképzelhetetlennek tartom, h ne Subaru legyen a következő is. Még nem is ültem benne, de eddig amiket olvasgattam, meg videokat láttam róla... Mintha csak nekem találták volna ki. A legelső Impreza WRX STI-t is imádtam, aztán a második generáció második ráncfelvarrása (2003-2005(?)) volt - és még mai napig is - a kedvenc.)# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
nagyúr
Megnézték, futóműnek semmi gondja nem lett, a kereket kellett picit centrírozni, azt annyi. Javíttatni nem akarom, ez csak esztétikai hiba, kisebb karcok a többin is vannak a természetjárásból fakadóan, meg ez ugye nem kirakatautó.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
_Smooth
senior tag
Ez megnyugtató. Bár szerencsére eddig nekem se volt még szükségem elsőkeresek esetén láncra...
Egyes videókon azért elég durván ültetett járművekkel is szépen tolják a mély havat O.O
Én mondjuk alatt megbújó szilárd akadályok miatt jobban izgulok.Egy telek a Mátrában (rönkház a fák között) nekem is nagy vágyam. Egyszer talán az is összejön
[ Szerkesztve ]
# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
HÁZIGAZDA
hát eléggé van értelme az automata mellé... a fülekkel sem rossz, de nem az a lényeg, hanem az s# mód. benyomod, 6000 fölé pörögsz és ott is tart mindig, úgy vált, és azonnal. agresszív állat lesz a kocsiból egy gombnyomásra. sima sport módban, ha rálépsz a gázra, picit még szundikál rajt előtt azért.......
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Nem tudom a dal címét, előadóját
- PlayStation 5
- Xbox Series X|S
- Formula-1
- Xbox tulajok OFF topicja
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- iPad topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen