- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Touroll J1 - amikor az átlagos is elég
- Xiaomi Mi 9 SE - csúcsimitátor
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Mobil flották
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Samsung Galaxy S10 és S10+ duplateszt
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
Hirdetés
-
Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
ma Kínában más néven már startoltak, az európai árak magasabbak, de elviselhetők.
-
Leszavazta az ötleteket az Amazon, de jöhet az AI-alapú, havi díjas Alexa
it A befektetők a cég kérésére minden fontos és jelentősnek tűnő javaslatot elutasítottak. Jöhet azonban a havi díjas, AI-alapú Alexa.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mobilarena
Vodafone (ex UPC Magyarország Kft.) (analóg / digitálisTV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Watercolour
aktív tag
válasz mike710 #62187 üzenetére
Ahogy írtam, a probléma minden Puma 6-os eszközt érint. A te Connect Boxod is Puma 6-os.
A grafikonod első pillantásra tipikus latency spike-os Puma 6 betegséget mutatja, bár kissé enyhébb verzióban, mint az enyém, ennek az okát nem tudom, továbbá hosszabb, alaposabb tesztelés lenne szükséges ahhoz, hogy komolyabb következtetést lehessen levonni.legelek:
Számomra válóok lenne, de nincs másik szolgáltató, akire válthatnék.[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
válasz headhunter #62192 üzenetére
Sajnos számunkra ez a teszt nem túlságosan releváns, mivel Magyarországról pingelve a legközelebbi szerverüknek is elég nagy a pingje, ezért nem látszódik túl látványosan a szórás.
(#62190) gduck:
Neked ott rendesen szétesett valami. Winpcap-et feltetted? Nem rontottál el valami beállítást?[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
válasz mike710 #62194 üzenetére
A legkisebb érték is 66ms rajta, ezért írtam az előbb, hogy ennyire messzi szerveren nem lehet megbízhatóan mérni.
Ha jól tudom a Cisco csak 240-es csomagig használható (javítsatok ki légyszi, ha tévedek). 500-as lakossági előfizetéshez csak Connect Box használható.
Ha 240-es vagy kisebb csomagod van, én a helyedben megpróbálnám kicseréltetni velük, hátha sikerül. Bár ha nem használsz saját routert a modem mögött, akkor érdemes azt is figyelembe venni, hogy a Cisco nem tud 802.11ac wifit, és ha jól tudom, általánosságban is gyengébb a wifije.(#62195) gduck:
Sajnos nem találkoztam még ilyennel, ezért nem nagyon tudok tanácsot adni. Esetleg nézd át a beállításokat, amiket változtattál, hátha ott csúszott félre valami.[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
válasz kabelmania27 #62198 üzenetére
Egyrészt nem adják, másrészt szintén Puma 6-os, szóval nem lenne vele előrébb.
(#62197) mike710:
Jól érted.Kíváncsi leszek, mond-e bármi értelmeset a telefonos ügyfélszolgálat. Én facebookon próbáltam őket kérdezni erről, több, mint egy hónap után válaszoltak, de gyakorlatilag semmi értelmeset nem mondtak. Még annyit sem, hogy foglalkoznak-e az üggyel vagy sem.
[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
válasz mike710 #62201 üzenetére
Valahogy gondoltam, hogy ilyesmi lesz a válasz.
Tekintettel arra, hogy nem ők döntenek az eszközökről, hanem az anyacégtől kapják, ezért még ha el is ismernék, túl sok mindent nem tudnának csinálni vele.
(#62202) khorvat
Melyik környék?(#62203) headhunter:
Mivel android, feltételezem wifi, amin ilyen jellegű tesztet futtatni teljesen használhatatlan eredményt fog adni.
Ha esetleg van hozzáférésed egy Windows-os géphez, egy jól beállított pingplotterrel, modem módban lévő eszközzel, és kábeles kapcsolatottal jól lehet mérni, ha közben teljesen használaton kívül van az internet kapcsolat.[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
Ezt kábelen, modem módban hozza? Eléggé furcsák a kiugrások. Esetleg próbáld meg más magyar hostra, kicsit nagyobb interval-lal (lehet, hogy a webszerver nem szereti, hogy ennyi kapcsolattal bombázzák), és ICMP módban is.
Igyekszem megmérni valamikor egy ismerősömnél lévő Technicolor modemet.
-
Watercolour
aktív tag
válasz mike710 #62231 üzenetére
Rövid válasz: Nem.
Hosszú válasz: Mivel a problémák a hardver hibáiból és/vagy gyengeségéből adódnak, ezért kisebb terhelésnél elvileg nem jelentkeznek annyira. Ha nem a chipsetnek kell NATolni, az nyilvánvalóan kisebb terhelést jelent, tehát elvileg modem módra állítva nem kellene a problémáknak jelentkeznie, vagy legalábbis kevésbé.
Ennek ellenére a tapasztalat azt mutatja, hogy mind a latency spike, mind pedig a távolról (internet felől) történő DoS sebezhetőség is jelen van modem módban is, ezt saját magam is meg tudom erősíteni, teszteltem.[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
válasz ztsoft #62242 üzenetére
Sajnos ez a webes teszt eléggé használhatatlan eredményt ad, mivel a legközelebbi szerverük is igen messze van tőlünk, ezért a legkisebb ping is elég magas lesz (ahogy látod, a legkisebb pinged 67ms).
Esetleg ha tudsz megfelelő körülmények között (modem mód, kábelen közvetlen PC, 0 adatforgalom mellett) egy jól bekonfigurált PingPlotterrel mérni magyar hostokat, az talán jobb eredményt ad.
-
Watercolour
aktív tag
válasz 4Grider #62310 üzenetére
"egy modem ellen ddos támadást indítani"
Nem DDoS támadásról van szó. A Puma 6 egy hibájáról, ami minimális mennyiségű kisméretű UDP csomagtól teljesen megfekszik, és nem továbbít adatot.
A gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy ha bárki tudja a publikus IP címed (és nem szükséges, hogy a CB router módban legyen, ha modem módban van, bármilyen rádugott eszköz publikus IP címét kell tudni, tehát pl a saját routeredét), egy pársoros script segítségével, ami az előbb említett IP címedre random portokra kicsi UDP csomagokat küld, nagyjából 200-300 KByte/sec sávszélességgel teljesen meg tudja fektetni az interneted. Tekintettel arra, hogy a UPC lakossági csomagjaihoz hiába nem ad fix IP-t, akkor is csak szökőévente változik, ez igen komoly támadási felületet jelent, mert egy szimpla modem újraindítással sem tudod kivédeni a támadást.
-
Watercolour
aktív tag
válasz pinnacle #62378 üzenetére
A Puma 6 chipset (ami a Connect Boxban is van) hibái nem hely- és emberfüggőek. Minden eszközben jelen vannak, a tiédben is, függetlenül attól, hogy érzed vagy nem. A problémák kimértek, dokumentáltak, bizonyítottak, és mind az Intel, mind pedig a kábelmodemgyártók (Arris, Netgear) hivatalosan elismerték létezésüket és ígértek javítást.
Az más kérdés, hogy az ígéretek ellenére nem jött még mindig semmilyen javítás.
[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
válasz #41133696 #62387 üzenetére
2. Mivel a CB-t reklámozták agyba-főbe hogy jönne ki ha visszahívnák mindet, és mondjuk Ubee-ra cserélnek?
Tudom, durva lenne, de tisztességesen "jönne ki".
3. Feltételezem, hogy készítenek újabb CB-t, de még nincs készen..
"Készítenek", azaz megveszik a létező legolcsóbb kínait, ami papíron megfelel a követelményeknek és ráragasztanak egy UPC matricát, pont mint a Connect Box esetében.
Szerintem a UPC és az Intel között semmilyen szerződés nincsen, max a UPC/Liberty Global és a Compal között.
[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
Összeszedtem a Connect Box / Puma 6 problémákat egy írásban.
Észrevételeket, javaslatokat és véleményeket várom privát üzenetben, illetve ide a fórumba.
[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
A Connect Box-os elemzésemet kiegészítettem egy csúcsidőn kívüli ICMP ping átlagidő és szórás grafikonnal, valamint a hozzá tartozó magyarázattal.
[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
válasz wjbhbdux #62668 üzenetére
Tekintettel arra, hogy a Connect Box webes adminfelületének biztonsági hiányosságai két éve ismertek, valamint egy távolról kihasználható Puma6 DoS sérülékenység április óta publikus, szerintem ne számíts rá, hogy túl gyorsan javítanák.
Egyébként még a WPA2 támadás technikai részletei sem ismertek, szóval talán érdemes várni egy kicsit.
[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
válasz #41133696 #62670 üzenetére
Alapvetően ez nem furcsa, routereknél is előfordul, hogy akár kettőnél több hardververzió is forgalomban van, és sok esetben a gyártó nem szokta ezt külön dokumentálni.
Valószínűleg semmi komoly különbség nincsen köztük, például változott valamely jelentéktelenebb alkatrész beszállítója/típusa. -
Watercolour
aktív tag
válasz MK VII #62809 üzenetére
Ha sok idő van még hátra a hűségedből és felhívnak "kecsegtető ajánlattal", ami újabb 2 év hűséggel jár, tapasztalatom szerint könnyen lehet, hogy azért van, mert egy potens konkurencia megjelenni készül a lakhelyeden és a UPC ezt "kiszagolta", és minél tovább magához akar láncolni téged, mint ügyfelet.
(#62817) kabelmania27:
Manapság az interneten az oldalak betöltési sebességében nem fogsz különbséget érezni 100 megabit felett. Javascripttel teletömött oldalak inkább a géped hajtják meg, valamint a DNS feloldások és TCP kapcsolatok felépítésének késleltetése okozhat még esetleg érezhető különbséget. (Lásd még: Connect Box latency spikejai)[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
Szia,
személyes tapasztalataim:
- az idő nagyrészében padlógázzal vagy közel padlógázzal megy az 500/22, bár mások tapasztalata alapján ez erősen terület- és szerencsefüggő.
- ha nincsen probléma a kapcsolattal, stabil is, bár a modemet érdemes újraindítani néhány naponta akkor is, ha modem módban használod.
- a Connect Boxban Puma 6 chip van, ami némileg problémás.
- ha elhúzódó, nehezebben diagnosztizálható hibád van (például véletlenszerű packetloss hullámok), készülj fel néhány hónap háborúzásra, hogy megszereljék.[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
válasz golfvariant #63030 üzenetére
Ha jól rémlik, nem maga az IPv6 a probléma, hanem a UPC IPv6 implementációja.
A DS-Lite miatt, ha átállítanak IPv6-ra, publikus IPv4-es címet nem fogsz kapni, hanem egy CGNAT mögötti privát IPv4 címet kapsz, amit IPv6 felett tunneleznek hozzád. A tunnelben kisebb lesz az MTU, mint a natív IPv4 kapcsolaton, ami egy halom alkalmazásnál problémákat okoz.(Javítsatok ki, ha tévedek.)
(#63031) MK VII
A latency spikeokat a Connect Box Puma 6 chipsetjének hibája okozza, ami független az IPv6-tól. Nem azzal kevered?[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
válasz ztsoft #63112 üzenetére
Ismerős a helyzet, ugyan ezt játszották velem 3 hónapon keresztül. Én a helyedben felhívnám őket és még most az elején közölném, hogy a hiba továbbra is fennáll, valamint X időben jelentettem be a hibát először, attól számítva a 72 óra ekkor és ekkor telt le, tehát ettől az időponttól a hiba kijavításáig szeretnél kötbért kérni.
Az én álláspontom szerint neked, mint előfizetőnek, kizárólag azzal kell foglalkoznod, hogy a bejelentett problémád valóban elhárult-e vagy sem. A helyedben magasról tennék arra, hogy ki és mit cseszett el vagy végzett el hanyagul.
Amellett, hogy a helyzethez szerintem ez az egyetlen jogos hozzáállás (hiszen fizetsz egy szolgáltatásért, amit ők részben vagy egészben nem teljesítenek szerződésben vállalt kötelességük ellenére), nekem már a hócipőm tele van a UPC teszetoszaságával, ügyfél hülyének nézésével, hazudozásával és általános inkompetenciájával.(#63113) LouiS22
A technikus lelkivilága (aki a UPC alkalmazottja/alvállalkozója)
A kijáró technikusok tudtommal az Ericcson Magyarország alkalmazottai. -
Watercolour
aktív tag
válasz ArthurShelby #63149 üzenetére
Bár tényleg nagyon offtopic, de szakmai körökben sok embernek van véleménye Stingről, és általában nem pozitív.
A Connect Box problémáival tisztában vannak, de erős a gyanúm, hogy nekik az égadta világon semmi beleszólásuk és közük nincsen ahhoz, hogy az anyacég milyen eszközöket nyom éppen (már ha egyáltalán érdekel bárkit is).
Éppen ma tűnt fel, hogy mostanában mennyire gyakran látni a TV-ben UPC-s reklámot, amiben, ha jól emlékszem "csúcskategóriás" jelzővel illetik a Connect Boxot.[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
válasz ArthurShelby #63162 üzenetére
Watercolour is többször írta, hogy modem mód nem old meg mindent
A modem mód szó szerint semmit nem old meg. Ahogy a tesztemben is írtam és a videóimon is látható, a Connect Box modem módban is megfekszik az egyszerű DoStól, és a latency kiugrások is ugyanúgy tapasztalhatóak.
[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
A konkurencia fórumtémájában szó volt arról, hogy meglévő előfizetők meglévő hűségszerződését, függetlenül attól, mennyi idő van hátra, új, 1 éves hűségszerződésre van lehetőség "cserélni". A témát átfutva ezt többen írták az elmúlt néhány napban.
A UPC-nél vajon van ilyen?
-
Watercolour
aktív tag
válasz zoli62 #63281 üzenetére
"Ennek kapcsán kiderült, hogy Csíkszeredából telefonál"
Ez nem újdonság, a magyar UPC ügyfélszolgálata már majdnem 3 éve Romániában van."Romániában a UPC optikai hálózatot fejleszt"
Magyarországon is sok helyen húznak optikát. Az más kérdés, hogy nem FTTH/FTTB, hanem a saját CMTS-ig, ahonnan DOCSIS 3.0 megy tovább az előfizetőknek. A román oldalt elnézve náluk is ez a helyzet, szintén a "csodálatos" Connect Box-szal."és elég erős a versenytárshoz képest is"
Nálunk is elég erős, tudtommal országosan a második vagy harmadik legnagyobb kábeles szolgáltató."megkerestem az ottani csomagárakat, és összehasonlítottam az ittenivel"
Más ország, mások az igények, mások a körülmények. Szerintem felesleges az árakat hasonlítgatni két ország között. -
Watercolour
aktív tag
válasz 4Grider #63443 üzenetére
Pár hete/hónapja éppen vitatkoztam a fórumon valakivel ebben a témában.
Az én véleményem az volt, hogy ameddig az "extrém használat" jogi lehetősége benne van a szerződésben, addig nem lehet adatforgalom szempontjából "korlátlannak" nevezni a UPC internetét.
A vitapartnerem (sajnos nem emlékszem, ki volt) álláspontja szerint soha senkitől nem hallotta még, hogy ezt alkalmazták volna, tehát ilyen nincs. És mégis van.(#63448) Cr00py
A MAC address hamisítható, tehát ha a "szándékos behatolód" minimális hozzáértéssel rendelkezik, nem fogod tudni ezzel megállítani.
Egyébként elég valószínűtlennek tűnik, hogy a jelszóváltoztatások ellenére valaki mindig rákapcsolódik a wifidre. WPA2 van bekapcsolva? Megfelelő bonyolultságú a jelszó?[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
válasz 4Grider #63450 üzenetére
Technikailag valóban igazad van, de felénk az efféle érvelést szarrágásnak hívják.
Nyilvánvalóan érted, mire gondoltam. A logikádat követve a 2 GB adatforgalmi korlátos mobilinternet is korlátlan, hiszen "csak" lelassítják 32/32 kbps-re, miután elérted a 2 GB adatforgalmat. -
Watercolour
aktív tag
válasz pinnacle #63461 üzenetére
"Magától nem lesz olcsóbb, sőt még drágább is ha lejár a hűség."
2. § Az Eht. 127. §-a a következő (6) bekezdéssel egészül ki:
„(6) A határozott időtartamú előfizetői szerződés helyébe lépő új, határozatlan idejű szerződésben meghatározott, az előfizetői szolgáltatásra vonatkozó szerződési feltételek nem lehetnek az előfizetőre nézve hátrányosabbak a korábbi határozott idejű szerződésben szereplő szerződési feltételeknél.”
Értelmezésem szerint ez azt jelenti, hogy a hűségidő lejárta után nem emelhetnek az előfizetési díjon, ha az előfizető nem köt új határozott idejű szerződést.
-
Watercolour
aktív tag
válasz F-ECT$ #63470 üzenetére
Ha hűségidő alatt megemelik az előfizetési díjadat, azonnali hatállyal, jogkövetkezmények (kötbér) nélkül felmondhatod a határozott idejű szerződésed.
"(5)543 Amennyiben a módosítás az előfizető számára bármilyen hátrányos rendelkezést tartalmaz - így különösen, ha a szolgáltatás díja emelkedik, módosul a kínált csatornák összetétele vagy a szolgáltatás tartalma - az előfizető az értesítéstől számított 45 napon belül, azonnali hatállyal, további jogkövetkezmények nélkül jogosult felmondani a határozott időtartamú előfizetői szerződést."
[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
válasz Cr00py #63524 üzenetére
Még mindig kétkedve olvasom a történeted. Ne érts félre, nem állítom, hogy hazudsz, de elképesztően minimális az esélye, hogy ennyire skilles "hekkerbe" akadtál, jóval valószínűbb, hogy elsiklasz valami felett.
(#63525) k.feri80
"Így amikor vissza akarsz csatlakozni, nem a sajátodra, hanem a kamu AP-ba írod be a jelszavad. Természetesen az autentikáció sikertelen. Így újra meg próbálod, de addigra a sajátodra lépsz be. Csak éppen már meg is adtad a jelszavad másnak."Ez egy bődületes baromság, ne tessék paranoid hülyeségeket terjeszteni az interneten. A WPA2 authentikáció nem ennyire primitíven működik, nem lehet ennyire egyszerűen lehalászni a jelszavad.
Némileg leegyszerűsített magyarázat itt.[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
válasz #19482368 #63527 üzenetére
A WPA2 működése nem változott, és láthatóan egyáltalán nem érted a működését, különben nem írnál ilyen hülyeségeket.
A Wi-Free több sebből vérzik, de azoknak a WPA2-PSK szabvány szerinti működéséhez semmi köze.
(#63528) Cr00py
"még a gyári admin-admin párost sem változtattam meg, ahogyan a wifi jelszót sem"
Ez alapvetően egy igen rossz gyakorlat. A gyári wifi jelszót mindenképpen változtatsd meg, mert néha bizony előfordul (például ebben az esetben a UPC eszközeivel), hogy algoritmikusan, az eszköz sorozatszámát alapul véve generálják a wifi jelszavakat, ezért ezek (bizonyos esetekben) a routerek wifi interfészének MAC addresséből kiszámolhatóak, tehát az ideálisnál lényegesen könnyebben feltörhető a hálózatod."Én nem értek ilyen szinten hozzá, hogy mit, s hogyan lehet feltörni, így ez igazság szerint nem is az én gondom."
Ideális világban valószínűleg egy "átlag embernek" nem kellene, hogy ezzel foglakozzon, viszont a technológia annyira átszőtte az életünket, hogy néha sajnos muszáj, már a saját digitális biztonságunk érdekében is. Megértem, hogy a helyzet frusztráló, főleg úgy, hogy rettentő sok baromsággal tömik tele az internetet a látszólagos "hozzáértők".[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
válasz Vangelis #63650 üzenetére
Igen, eléggé.
Ha esetleg nem olvastad volna, olvasd el a postomat is. (Pofátlan önreklám. )
-
Watercolour
aktív tag
válasz erahurka #63659 üzenetére
Hasonló problémám volt nekem is, ugyanilyen (és hasonló) hülyeségeket mondtak nekem, ezért építettem rá monitorozó rendszert, aminek segítségével másodperc pontosan tudom vizualizálni és mondani nekik a jelszintingadozásokat és packetlossokat hónapokra visszamenőleg is. Még ilyen bizonyítékokkal is 3 hónapig tartott, mire nagynehezen kijavították a problémát és elég sok panasztétel és telefonálgatás volt, mire kötbért is hajlandóak voltak fizetni.
Mindenekelőtt persze muszáj kizárni, hogy lakáson belül lenne a probléma.
[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
válasz djstavross #63733 üzenetére
Az, hogy kábelen jó a sávszélesség, azt mutatja, hogy az internetkapcsolattal nincsen probléma.
Támogatja a laptopod az 5Ghz-es wifit?
Ha nem, igazából nem tudsz mit csinálni. Manapság a 2.4-es sávon még a puszta közepén is akkora az interferencia, hogy közel használhatatlan.
Amit tudsz csinálni az a kábelezés, vagy a laptopban kicserélni a wifit olyanra, ami támogatja az 5Ghz-es sávot (802.11ac), esetleg egy ilyet támogató USB-s wifi sticket használni.Emellett megpróbálhatsz egy combosabb wifivel rendelkező saját routert is, de véleményem szerint csak vergődés lesz. Én már régen lemondtam a 2.4-es wifiről, még kevésbé sűrűn lakott területen is közel használhatatlan.
[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
A hiba bejelentésétől számítva 72 órájuk van a hibát kijavítani amennyiben valóban az ő felelősségi körükbe tartozó problémáról van szó (tehát "nem nálad van a hiba").
Ha ez volt az általuk felajánlott legkorábbi időpont, akkor a bejelentéstől számított 72 óra után ketyeg a kötbér egészen addig a napig, amíg a hibát ki nem javítják. Tessék jelezni, hogy igényt tartasz rá.
[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
Ez nyilvánvaló, de attól a kötbérhez jogod van, és hátha jobban csipkedik magukat, ha tudják, hogy az éppen szopatott ügyfél tisztában van a jogaival és a szolgáltató kötelezettségeivel.
Ha 15 napig nem javítják ki, a határozott idejű szerződésed is felmondhatod jogkövetkezmények nélkül.
-
Watercolour
aktív tag
válasz kgymac #63830 üzenetére
A kötbér nem feltétlenül fog menni szvsz, mert trükkök azért vannak.
Aki hagyja magát hülyének nézni, azt hülyének is fogják nézni.
A UPC-nél ez tapasztalatom szerint halmozottan igaz, kizárólag úgy érdemes bármiről tárgyalni velük, hogy a vonatkozó törvényeket és az ÁSZF-et alaposan átnézed a témában, és erélyesen kiállsz az igazad mellett.
(Sajnos tapasztalatból beszélek.) -
Watercolour
aktív tag
válasz Maarki #63857 üzenetére
A UPC jelenleg hatályos Általános Szerződési Feltételek 5.2.1.1 Extrém használat pontjában ez ki van fejtve. A pont szerint a szolgáltatónak lehetősége van szankcionálni az előfizetőt sávszélesség lassítással vagy a szerződés felmondásával, amennyiben az előfizető adatforgalma egymást követő három hónap átlagában a 300 Gigabyte forgalmi mennyiséget meghaladja.
A pletykák alapján viszonylag ritka, hogy emiatt valóban szankcionálnak, de a jogi lehetőségük adott rá, és van, akivel meg is teszik.
Az ellenőrzés nem tűnik automatikusnak, nagyon sokan írták, hogy rendszeresen bőven túllépik és semmi sem történt velük, még egy értesítést sem kaptak. Olyan poszt is van a fórumban, akit (ha jól emlékszem) szerződés felmondással fenyegettek.
[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
Nem csak vicces lenne, jelenleg is az, benne van az ÁSZF-ben, és bár láthatólag ritkán, de alkalmazzák is néha.
Például itt, de a közelmúltban is írta valaki, hogy hasonlót kapott.
-
Watercolour
aktív tag
válasz atos30 #64025 üzenetére
Mehetek reklamálni
Az ügyfélszolgálat fos. Idővel megszokod.Az internet sebessége össze-vissza változik, 250-es a net, de vezetékesen is átlag 50-60 néha megugrik 200-210-re.
A FP 240-es csomag garantált letöltési sávszélessége 60 Mbit/sec. Ha ezt nem hozza vezetéken, lehet reklamálni.Wifin mégszarabb a helyzet. 5 GHZ-en hozza a sebességet, ha közvetlen mellette van a telefonom. 2 méterre már 170, 10 m-re 30-50 Mbps.
A wifi olyan, amilyen. Mivel nagyon sokmindentől függ a teljesítménye, ezért arra nem vállal garanciát senki.A fehér connect box-ot kaptam.
Részvétem. Sajnos már mindenki azt kapja.Bekapcsolás után pár percel az állapot jelző ledek az elején kialszanak és csak alul világit a kis csík. Ez valami feature vagy bug?
Feature. Enyémen sem világítanak. -
Watercolour
aktív tag
-
Watercolour
aktív tag
válasz sixpak #64039 üzenetére
Ezesetben talán a legjobb alternatíva keresni hardveraprón egy használt régebbi UPC-s modemet (Ubee, Cisco, Technicolor), valahogyan rávenni a UPC-t, hogy regisztrálja neked és modem módba kapcsolva, saját routerrel használni.
Ez nyilván erős kompromisszum, mert egyrészt limitálva leszel 240-es csomagig (ezek a modemek nem tudnak többet), másrészt ha baj van a modemmel, nem nagyon tudsz mit csinálni vele. -
Watercolour
aktív tag
válasz pinnacle #64174 üzenetére
Az interneten található információkat, valamint a saját tesztjeim eredményét megosztottam ebben az írásomban.
A wifijét nem teszteltem és nem tudok róla nyilatkozni. A cikkem más problémákkal foglalkozik.
Tekintettel arra, hogy sokszor kérdezik, bekerülhetne a téma összefoglalóba?
-
Watercolour
aktív tag
válasz pinnacle #64177 üzenetére
A DSLReports fórumban pár szakavatottabb ember követi az eseményeket, de egyelőre az a frissítés még csak pletykaszinten létezik, és valószínűleg csak a DoS problémát javítja, ha egyáltalán javít valamit, és nem tudni, mennyi idő alatt jut el az előfizetőkhöz.
Arra tippelek, hogy egyáltalán nem cserélnek más típusú modemre, kérésre sem.
[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
Ha nincsen kimondottan szükséged az 500 megabitre, én nem váltanék a Connect Box unalomig ismételgetett problémái miatt.
-
Watercolour
aktív tag
válasz faranus #64286 üzenetére
Leírásod alapján a helyzeted kísértetiesen hasonlít az én nyáron történt 3 hónapos vergődésemre, melyet véletlenszerű szakadozás-packetloss hullámok okoztak. Az enyém talán valamivel még egyszerűbb is volt, mert nekem az elejétől elismerték, hogy látják, hogy valami hiba van, csak nem javították ki.
Összességében a következő tanácsokat tudom neked adni:
- MINDEN történésről vezess naplót. Percre pontosan jegyzeteld, kivel beszéltél, mit mondott, mi történt, mi volt a hibajelenség. Tudom, fárasztónak hangzik, de sajnos ez egy hosszú menet lesz. Tapasztalatból mondom.
- Ha van lehetőséged, építs egy monitorozó rendszert, mellyel éjjel-nappal megszakítás nélkül, másodpercre pontosan naplózni tudod a szakadásokat, csomagveszteségeket, és ezt tudasd is az ügyfélszolgálattal.
- NE rögzítsd a telefonhívásokat, mert törvénytelen. Ezért kell a napló vezetése. (Vagy legalábbis ne hangoztasd és ne használd fel semmire.)
- Higgadtan, de erélyesen mondd el az ügyfélszolgálatnak, hogy a hiba továbbra is fennáll. Ne hagyd, hogy lerázzanak. Ragaszkodj hozzá, hogy legyen nyitott (tehát nem lezárt) hibajegyed, ezt a MyUPC-ben meg tudod nézni a "folyamatban lévő ügyeim" menüpontban.
- Olvasd át a hatályos ÁSZF vonatkozó részeit (szolgáltató hibajavítási kötelezettsége, elmaradás esetén mi történhet: kötbér, rendkívüli felmondás, stb.)
- Higgadtan fenyegetőzz NMHH bejelentéssel és az ügy végén tedd is meg a bejelentést. Mondd el, hogy naplót vezetsz a történtekről, és a hatósághoz fogsz fordulni. A hatóság az eljárás alatt egyébként a hangfelvételeket ki fogja kérni a szolgáltatótól, ezért nem szükséges neked (és nem is szabad) rögzíteni.
- Ragaszkodj ahhoz, hogy kötbért kérsz, hiszen nem tudták a hibát 72 órán belül kijavítani. Ha elutasítják, panaszold meg, és kérj írásban pontos jogi indoklást arra, hogy miért nem kötelesek kötbért fizetni. (Ezt valószínűleg megpróbálják elcsalni úgy, hogy a te hibajelentésed a technikusi kiszállással lezárták, tehát elvégezték 72 órán belül, viszont a "külső hálózati hibát" akár hónapokkal később is kijavíthatják, szerintük azért neked nem kell kötbért fizetniük. Három alkalommal tettem panaszt, a legutolsóban pontos jogi indoklást kértem arra, miért nem fizetnek, mire úgy döntöttek, hogy mégis fizetnek és bocsánatot kértek.)Kitartást, nehéz lesz.
[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
válasz faranus #64292 üzenetére
A semminél jobb a ping, de 24/7 monitorozásra kissé alkalmatlan. Windowson talán pingplotter vagy multiping használhatóbb, és talán az ingyenes verziójuk is működik erre a célra.
Linuxon (pl egy raspberry pivel) igazán profi monitorozást lehet összedobni 1-2 óra alatt (collectd/telegraf, influxdb/prometheus, grafana/chronograf).
-
Watercolour
aktív tag
válasz Toth_Jani #64336 üzenetére
A CB több szempontból, objektíven egy kifejezetten rossz eszköz.
Attól, hogy egy speedtesten tudsz 500 megabitet mérni, attól még nem lesz egy modem jó.
Új hozzászólás Aktív témák
● Kötbér kijátszására, annak elkerülésére segítséget kérni szigorúan TILOS!
● Olvasd el az összefoglalót!
● Jelszinteket ide írhatsz!
● Díjnet téma ITT!
● Szolgáltatók összehasonlítása ITT!
● Mobil szolgáltatások ITT!
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Vicces képek
- CADA, Polymobil, és más építőkockák
- Energiaital topic
- Milyen TV-t vegyek?
- Touroll J1 - amikor az átlagos is elég
- Házimozi belépő szinten
- További aktív témák...
- Üzletből, garanciával, Macbook Air Retina 13" 2020, 8GBRAM 256GB SSD magyar bill
- Lenovo ThinkStation P330 Workstation: 3D tervezésre (CAD), videó vágásra, animációk készítésére(DCC)
- ASUS ROG STRIX RTX 3070 8GB
- Eladó ASUS ROG STRIX SCAR II GL704G kishibás gamer notebook
- ÚJ! // ÁR ALATT! // Edifier S3000 MK II // Muziker garancia
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest