- Termékoldal is van a Galaxy Watch FE-hez
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Nubia Neo 5G - olcsó játék
- iPhone topik
- Látóhatáron a drágább HMD készülékek
Hirdetés
-
Bemutatkozott a Redmi 13 4G
ma Ne keverjük össze a Redmi Note 13 4G-vel vagy a Redmi 13C 4G-vel.
-
Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
it A Tesla egyik részvényese perelte be Elon Muskot, 7,5 milliárd dolláros bennfentes kereskedelemmel vádolja őt.
-
Nem kap több frissítést a Wolcen: Lords of Mayhem
gp Szeptembertől a többjátékos mód már nem lesz elérhető.
-
Mobilarena
Vodafone (ex UPC Magyarország Kft.) (analóg / digitálisTV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Watercolour
aktív tag
Nem, ez a hiba egyértelműen a upc.hu-ban lévő, szerveroldali hiba. Valid SSL tanúsítvánnyal szolgál ki egy error paget, amin egyértelműen látható, hogy szerveroldali hiba van.
Látatlanban felesleges találgatni, de a gateway timeoutból, és abból, hogy nem minden kliensről rossz, viszont ahonnan rossz, onnan mindig rossz, azt sejtem, hogy a kliens IP címéből dönti el a load balancerük, hogy melyik backend kiszolgálóhoz továbbítja a kérést (ami szvsz eléggé retardált dolog), és egy vagy több ilyen szerver nem működik.
[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
válasz pinnacle #64446 üzenetére
A Connect Box-szal több gond is van, mint ahogy az írásomban teszteltem és kifejtettem, és kismilliószor a topicban is kitárgyaltuk.
2017-ben egy ilyen nagy sávszélességet kezelő kábelmodemnek nem szabadna ennyire betegesen működnie.
Az, hogy a topic nincs tele az ezzel kapcsolatos panaszokkal azért van, mert a hibák az átlagos felhasználó számára, átlagos felhasználással viszonylag nehezen észrevehetőek, de attól léteznek, és befolyásolják a felhasználói élményt.(#64451) 4Grider
A UPC Magyarország technikailag elismerte a hibák létezését, lásd az idézetet az írásomban.
A problémák (legalábbis amikről írtam) nem múlnak el ideiglenesen sem egy újraindítástól.[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
válasz pinnacle #64458 üzenetére
A MAC addresst nem lehet elrejteni. Valószínűleg csak szar a program, amivel nézed a wifi hálózatokat.
A készülék típusa néhány AP esetében azért nem látszódhat, mert a program OUI adatbázisa elavult, és nem tudja az AP MAC addressét kikeresni belőle.(#64459) nicu71
Az általam említett Connect Box hibák modem módban, saját routerrel is jelen vannak, nem lehet őket megkerülni. -
Watercolour
aktív tag
válasz Levi123 #64462 üzenetére
Ha van nálad Digi vagy T optika szerintem ennél sokkal jobb árat ki tudsz alkudni a lemondás menüpontban.
Ha használod játékra az interneted (tehát számít a latency) és nincs égető szükséged az 500 megabitre, szerintem mindenképpen kerüld a Connect Boxot. Tekintettel arra, hogy 500-as csomaghoz csak ezt lehet használni, ezért maximum 240-es csomagot tudsz igényelni a régebbi eszközökkel (Ubee, Cisco, Technicolor).
-
Watercolour
aktív tag
válasz Levi123 #64466 üzenetére
Olvasnivaló a Connect Boxról. A latency kiugrásokat pont egy TC7200-zal hasonlítom benne össze.
(#64467) mackosajt
A Hitron is Puma 6 chipes, a postomban leírt problémák ezért azt is érintik, nem csak a Connect Boxot.
Próbáld meg a TCP mérést is, lehet, hogy a Hitronra már megérkezett az a firmware patch, ami az ICMP ping spikeokat eltünteti, ezzel elrejtve a problémát.[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
-
Watercolour
aktív tag
Igyekszem némileg kulturált formába önteni később, és az írásomban kitérni erre is, de előzetes információt szeretnék arról megosztani, hogy a Connect Box-szal a TCP kapcsolatok felépítése átlagosan háromszor annyi ideig is tarthat, mint egy Technicolor TC7200-t használva, alacsony késleltetésű kapcsolatok (tehát Magyarországon hostolt szerverek) esetén.
Nagykép 3 órányi, éjjeli statisztikáról.
Ennél jobban tényleg nem tudom szemléltetni, hogy a Connect Box egy ipari hulladék.
[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
Ahogy ígértem, frissítettem a Connect Box hibáiról szóló írásomat a TCP kapcsolatok felépítési idejének mérésével, és az abból levont következtetésekkel, valamint kértem a UPC-t, hogy adjanak friss információt mind a latency spike, mind a DoS sebezhetőség javításáról. Amint válasz érkezik, frissíteni fogom az írást.
-
Watercolour
aktív tag
válasz Gubek-Einste #64572 üzenetére
Hogy őszinte legyek, a UPC-től nem is számítok értelmes válaszra semmilyen témakörben. Inkább jelzésértékű a kérdés.
-
Watercolour
aktív tag
válasz Victoryus94 #64577 üzenetére
A közelmúltban is írta valaki, hogy fenyegették a fair use miatt, és régebben is előfordult, bár tény, hogy elég ritka eseménynek tűnik, de láthatólag foglalkoznak vele. Nem tudsz tenni ellene semmit azon kívül, hogy nem fizetsz elő.
Az aránytalanul alacsony feltöltési sávszélességnek technológiai okai vannak.
-
Watercolour
aktív tag
válasz #72042496 #64584 üzenetére
A Connect Box problémáit "hétköznapi internetezéssel" viszonylag nehéz észrevenni, viszont nagyon jól mérhető és sok anyag van róla az interneten. Gyanítom, hogy ha egymás mellett használnánk két modemet (egy CB és egy bármi más) internetezésre, jól összehasonlítva is szembetűnő lenne a különbség.
A Horizonról nem tudok nyilatkozni.
-
Watercolour
aktív tag
válasz sixpak #64589 üzenetére
A "wifipédia" nevű marketingoldaluk rendszeresen "csodarouternek" hívja a Connect Boxot. Kissé bicskanyitogató.
Sajnos pereskedni végképp nincs kedvem/időm/energiám, de lehet, hogy a DoS sebezhetőség miatt egy NMHH bejelentést megérne a dolog. A latency ugrándozás is eléggé szar, csak sajnos mivel arra nem vállalnak szerződésben garanciát, ezért a hatóság sem tudna vele mit kezdeni.
A DSLReports fórumban arról elmélkedett valaki, hogy ha DoS alatt van tartva a modem, akkor a telefon se működik rajta keresztül, ezért szó szerint megakadályozhatsz valakit, hogy a 911-es segélyhívót tárcsázza, amit Amerikában eléggé komolyan vesznek.
Azon gondolkodom még, hogy ha felcsatlakozol egy Connect Box által sugárzott wi-free hálózatra, meg tudod-e fektetni a modemet, mert akkor még az IP címét (vagy a mögötté lévő router IP címét modem mód esetén) sem kell tudnod, csak fizikailag a közelben lenned. Szerintem működik így is, mert simán LAN-ból is támadható, tehát gyanús, hogy wi-freeből is.[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
válasz Skyhigh #64651 üzenetére
Ez eléggé tipikus UPC ügymenetnek tűnik, kitartást kívánok. Esetleg, ha fel akarod venni velük a kesztyűt és érvényesíteni az igazad, a közelmúltben ezeket javasoltam egy fórumozónak.
-
Watercolour
aktív tag
válasz Intruder2k5 #64708 üzenetére
Bár ezt a részét nem néztem át a szerződésnek, de őszintén kíváncsi lennék, hogy mit jelent a "szerverüzemeltetés" a UPC értelmezésében.
- Ha van egy NAS-om, amit el tudok érni távolról (bármilyen protokollon), az szerverüzemeltetés?
- Ha van bármilyen szoftverem, ami TCP/UDP szerverként viselkedik, tehát X porton hallgatózik, az szerverüzemeltetés?
- Ha van egy raspin egy openvpn szerverem, hogy nyílt wifi hotspotokon félig-meddig biztonságosan tudjak netezni, az szerverüzemeltetés?Ez eléggé bármit-belemagyarázós korlátozásnak tűnik.
-
Watercolour
aktív tag
válasz Osiris #64882 üzenetére
Kötbérigényt tessék bejelenteni, valamint ha 15 napig nem tudják a bejelentett hibát elhárítani, rendkívüli felmondással élhetsz határozott idejű (hűség-) szerződés esetén is, jogkövetkezmény nélkül (tehát nem kell kötbért fizetned).
Úgyis hamarosan startol a négybetűs konkurencia a XI. kerület elég nagy részén.
[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
válasz Vangelis #64916 üzenetére
BUÉK neked is!
Kötbért akkor köteles adni a szolgáltató az előfizetőnek, ha a bejelentett hiba a szolgáltató felelősségi körébe tartozik és a bejelentéstől számítva 72 órán belül nem tudták kijavítani a problémát.
Tekintettel arra, hogy még nem jelentetted be a hibádat, valószínűleg nem kötelesek neked kötbért fizetni.
Nem is értem, miért vársz több mint egy hete egy nyilvánvaló hiba bejelentésével.[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
-
Watercolour
aktív tag
válasz DiabloCorsa #65062 üzenetére
Tapasztalatom szerint az ilyen egyszeri telefonos felajánlásokat soha nem szabad elfogadni. Jóval alacsonyabb összeggel próbálják az ügyfél szemét kiszúrni, mint ami a valódi kötbér összege lenne a hosszúra nyúlt javítás után.
3 hónapos hibámra próbáltak különböző ügyintézők ajánlani 2 ezer, 4 ezer, később 9 ezer forintos egyszeri jóváírást, egyiket sem fogadtam el. Végül a jóváírt kötbér több, mint 50 ezer forint volt. -
Watercolour
aktív tag
válasz viktorhu #65066 üzenetére
A DoS sebezhetőséget leszámítva szerintem a különbség maximum akkor lehet szembetűnő, ha egymás mellett tesztelnéd a connect boxos interneted egy normális modemmel. Nagymennyiségű kapcsolat esetén hajlamos köhögni, ami általában packetlossban nyilvánul meg.
Alapvetően a kapcsolat nem használhatatlan. Én néhány naponta szoktam újraindítani. -
Watercolour
aktív tag
válasz viktorhu #65069 üzenetére
Teljesen mindegy, mi végzi a NATolást. A DoS sebezhetőség is létezik modem módban.
Ennyi eszközt valószínűleg simán bírnia kéne.(#65070) pinnacle
Benne van az ÁSZFben a kötbér számításának minden részlete.Tehát mivel egy szerelő nem tud a problémákról, az hiteltelenné teszi a kismillió mérést, kutatást, magyarázatot és gyakorlati tapasztalatot szerte a világon? Nem igazán értem, mire akarsz kilyukadni azzal, hogy egy szerelő nem hallott a Connect Box hibáiról.
Mind a latency spike problémát, mind a távoli DoS sebezhetőséget dokumentálták, az Intel, az Arris és egyéb kábelmodemgyártók is elismerték. Minden Puma 6-os eszközt érintenek.Kérem, ne terjesszünk hamis információkat!
Rengeteg forrásból meg van erősítve a problémák létezése.
Több Puma 6-os eszközről találhatók mérések és tesztek az interneten, a problémák felismerhetők.
Az érintett gyártók elismerték a problémák létezését.
A problémák nem képezik a továbbiakban vita tárgyát.[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
Ha 500-as csomagod van, csak a fehér Connect Boxot választhatod, mert a UPC modemei közül csak ez képes rá.
Egyébként egy formára préselt ipari hulladék, olvasnivaló itt.
-
Watercolour
aktív tag
válasz pinnacle #65105 üzenetére
Nem, ez nem "csak az én problémám", csak szimpla internetezéssel és windowsos ping paranccsal nem látható a latency spike, és az előfizetők nagyrésze nem kezd el biztonsági problémákat tesztelni az eszközén az interneten elérhető dokumentációk alapján (sajnos).
De ezeket már kismilliószor érthetően leírtam, és az írásomban is kifejtettem.
Ezek tények:
- A Puma 6 chipsettel szerelt eszközök (ezért a Connect Box is) távolról egyszerűen kihasználható DoS sebezhetőségtől szenvednek, amitől egy pársoros scripttel vagy programmal (amiből az interneten több is megtalálható, például ez és ez) teljesen térdre kényszeríthető, működésképtelenné, tetszhalottá válik a támadás megszűnéséig.
- A Puma 6 chipset (ezért a Connect Box is) latency spikeoktól szenved (kifejtve az írásomban, összefoglaló információk itt és itt), ami felhasználótól és körülményektől függően változó (negatív) hatással lehet a felhasználói élményre.
- A gyártók a problémákat hivatalosan elismerték.Attól, hogy Pistike a speedtesten öccázat' mér, bejönajutúb, meg a kertvégébenismegyawifi, attól ez az eszköz egy szar.
Egyszerűen fel nem tudom fogni, hogy ott vannak a számok, a tesztek, a gyártók beismerései és te ennek ellenére nem érted, hogy mi a probléma. Ezen nem tudok segíteni.
Az írásomban is érthetően leírtam, de neked összefoglalom mégegyszer:
A problémák elég súlyosak, csak nem annyira szembetűnőek, hogy egy átlagos felhasználó átlagos internetezés mellett észrevegye őket.
A biztonsági problémát pedig addig nem fogja észrevenni, amíg egy kedves jóakarója nem kezdi el DoSolni az eszközét.[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
válasz urbanjozsi #65125 üzenetére
Nem. Az 500-as nethez a UPC-nél kizárólag a Connect Box jó.
[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
válasz urbanjozsi #65131 üzenetére
A Connect Box sebességével tudtommal nincsen probléma, ha jó a vonalminőség, bírni fogja az 500 megabitet.
A probléma a Connect Box Puma 6 chipsetjének biztonságával és a latency spikeokkal van, melyekről ide kattintva olvashatsz többet.
Ezeken a problémákon a modem mód és saját router sem segít.[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
Igen. Ha "IPv6 módban" vagy, akkor a modemet nem lehet modem módba kapcsolni. Igazából ebben a módban a UPC DS Lite implementációja miatt nem lesz valódi IPv4ed, csak egy IPv4 tunnelt kapsz egy CGNAT mögé IPv6 felett. Mivel az IPv4 tunnelezve van, kisebb lesz az MTU, és emiatt szarakodik egy csomó szolgáltatás, ha a UPC átkapcsol IPv6-ra.
Szóval igazából a UPC esetén 2 mód közül választhatsz:
- IPv4 van, IPv6 nincs (viszont van modem mód)
- IPv6 van, IPv4 tunnelbe nyomorítva (nincs modem mód és elveszted a publikus IPv4 címeket)[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
válasz Lazarski #65439 üzenetére
Megnéztem a számláimat, összehasonlítottam az idei elsőt a tavalyi utolsóval. Úgy tűnik az "ePack kedvezmény" számlatételnek eddig 18%-os áfatartalma volt és ez most változott 5%-ra, tehát feltételezem, értelmezésük szerint ez az internetelőfizetésre vonatkozó kedvezmény, nem a teljes csomagra.
Nem kenyerem a UPC-t védeni semmilyen témában, de szerintem nincs ezzel jogilag semmi probléma.
Egyébként a MyUPC tényleg elég sokat betegeskedik mostanában, a számlázás menüpontban a számláim nagyon ritkán jelennek meg. Többször próbáltam már az elmúlt 1-2 hétben megnézni a számláim, és ma volt az első alkalom, hogy valóban megjelentek.
[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
válasz canniball #65446 üzenetére
Nem lesz internetszolgáltatás a kedvezmény.
Viszont ők csak a nettó árból adhatnak kedvezményt, hiszen az ÁFA "nem az ő pénzük, hanem az államé", és ha ők a kedvezményt úgy könyvelik el, hogy az internetszolgáltatásból adják, akkor muszáj ugyanazon az áfakulcson könyvelni, mint azt a szolgáltatást, melynek (nettó) árából adják a kedvezményt. -
Watercolour
aktív tag
válasz ztsoft #65497 üzenetére
Több alkalommal volt már panasztételem a UPC-nél, és egyetlen panaszomat sem sikerült kielégítően megválaszolniuk, és még nagyon enyhén fogalmaztam.
Előfordult olyan, hogy nem is értettem, hogy tulajdonképpen mire válaszolnak, mert semmi értelme nem volt a levélnek, és olyan is, amikor a 6 kérdésemből 1-re válaszoltak, és arra is teljes hülyeséget, már a levél is önmagával ellentmondásba került, mert a kedves ügyintéző belekeveredett a dátumokba.Ha nem írásban a weboldalon, MyUPC-n vagy facebook üzenetben teszel panaszt, csak magadat szívatod. Ha mindenképpen telefonon akarsz, akkor írd meg előre, és mondd az ügyintézőnek, hogy le fogod diktálni szó szerint a panaszod, gépelje le, bár én még ebben sem bíznék.
Sajnos az ügyfélszolgálat az esetek túlnyomó részében teljesen inkompetens.[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
válasz Toth_Jani #65514 üzenetére
Aki ipari alkalmazásra használja az otthoni előfizetést, az meg megérdemli a smucigságáért.
Senki nem beszélt "ipari alkalmazásról".
A latency spike felhasználástól függetlenül létezik. A távolról kihasználható DoS sebezhetőség felhasználástól függetlenül létezik.Továbbá arról nem is beszélve, hogy ha a UPC-től vásárolsz üzleti előfizetést, mert - a te szavaiddal élve - "ipari alkalmazásra" használnád (bármit is jelentsen ez), Hitron CGNV4 modemet fogsz kapni, mely szintén Puma 6 chipsetes, ezért ugyanazok a hibái, mint a Connect Boxnak (latency spike, DoS).
A kis szociológiai értekezésed a játékok kinövéséről pedig eléggé anekdotikus, és egyáltalán nem értem, hogy jön a témához.
[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
válasz Toth_Jani #65522 üzenetére
"Ipari alkalmazásnak én azt nevezem amikor a előfizető hőbörög hogy nem tud naponta 100 gigát feltölteni."
Senki sem hőbörgött azért, mert nem tud naponta 100 gigát feltölteni. Szó sem volt adatforgalomról, feltöltési sebességről. Továbbá senkit sem érdekel egy csak általad használt kitalált fogalom hasraütésre megállapított definíciója. A szolgáltatásnak a szerződésben meghatározott paraméterekkel kell működnie. Az, hogy Toth_Jani a prohardverről erről mit gondol, a kutyát nem érdekli.
"Kérnék rá példát..."
Miért, egészen pontosan ki vagy te, hogy bárkinek magyarázkodnia kellene neked? Egyébként továbbra sem beszélt senki naponta 100 GB feltöltéséről, nem tudom, ezt melyik álmodban láttad.
"A késést pedig szintén csak a játékoknál tudom értelmezni..."
Ez azért van, mert nem értesz hozzá. Számos más dolgot befolyásol a latency, például DNS kérések, TCP kapcsolatok felépítését, realtime adatforgalmat (video- és audiohívás, streaming), satöbbi.
Még ha igazad is lenne (ami hangsúlyozom, nincs), akkor sem érdekel senkit, hogy Toth_Jani a prohardverről véleménye szerint a játékokat érintő hardveres hibákkal nem kell foglalkozni, hiszen a játék hülyeség, majd kinövi a kedves előfizető.Nem vagyok hajlandó a továbbiakban a fröcsögéseiddel foglalkozni, mert láthatólag a téma technikai részéhez inkompetens vagy és a stílusod is irritál.
(#65523) rgeorge
Igazából teljesen mindegy, a CB hibáit a chipset (Puma 6) okozza, és a Hitronban is az van. Az itt kitárgyalt hibák minden Puma 6-os eszközt érintenek.(#65525) faranus
"Karácsony után a két ünnep között járt le a 30 napos határidő, amin beül kell elvileg kijavitaniuk a külső hálózati hibát."Ezt a 30 napos határidőt ők mondták neked? Mert a saját ügyemre visszaemlékezve ilyet sehol sem olvastam, bármilyen hiba kijavítására 72 óra áll rendelkezésükre. A "külső hálózat" kifejezéssel nekem is dobálóztak, de valójában nem jelent semmit, sem az ÁSZF-ben, sem a vonatkozó törvényekben nincsen a javítási határidő megkülönböztetve "külső hálózati" és "belső hálózati" hibák esetén.
"nem kaptam hivatalos értesitést arról, hogy ki lett javitva"
Ezt is rendszeresen eljátszák, pedig a vonatkozó törvény (és nyilván a saját ÁSZF-jük) szerint a hiba kijavításáról 24 órán belül kötelesek tájékoztatni az előfizetőt.
Az egész történeted elolvasva kísértetiesen hasonlít az én tavalyi ügyemhez. Már a sokadik ilyen történetet olvasom, úgy tűnik, ez a szokásos ügymenet a UPC-nél.
A törvény szerint ha a bejelentett hibát 15 napig nem tudják kijavítani, akkor jogkövetkezmények nélkül (tehát kötbérfizetés nélkül), azonnali hatállyal felmondhatod a szerződést.
Neked annyi szerencséd van, hogy van másik internetszolgáltató a lakóhelyeden. Nekem sajnos nincs, ezért 3 hónapig cirkuszoltam velük, mire kijavították, majd még külön kardoskodni kellett velük, hogy fizessék ki a kötbért, amit nagynehezen, de sikerült.[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
válasz erahurka #65582 üzenetére
Szerintem a célra legmegfelelőbb egy 0-24 futó linuxos miniszámítógép (raspberry pi, orange pi, HTPC). Szoftverekből tengernyi választék van, én collectd, influxdb és grafana hármast kezdtem el használni, a céljaimnak tökéletesen megfelelnek.
A collectd ping plugin-jével valamennyire mérhető a kapcsolat stabilitása, de saját collectd plugint is írhatsz, amely olyan metrikákat gyűjt, amilyeneket szeretnél.Az "elérhető sávszélesség" egy elég értelmezhetetlen fogalom. Ahhoz, hogy ez megállapítható legyen, gyakorlatilag folyamatosan tesztelnie kellene a sávszélességet, ami hosszútávon elképesztően sok adatforgalmat jelentene. Persze nem lehetetlen kivitelezni, csak nem túl praktikus.
[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
válasz headhunter #65613 üzenetére
Mint ahogy már többször kitárgyaltuk, ez sem túl jól mérés esetünkben.
Bár valamennyire látszik a tipikus Puma 6 betegség rajta, több okból sem optimális a mérés:
- A pingelés másodpercenként 1 csomaggal történik.
- A méréshez használt eszköz Angliában van hostolva, ezért a legkisebb latency rá 30-40 közötti.
- A távolság miatt nagyobb eséllyel ütközik a mérés egyéb hálózati körülményekbe, ezek is okozhatják a kiugrásokat.Ez azért probléma, mert a Puma 6 spikeok 1.97 másodpercenként történnek, tehát minimális esély van rá, hogy az 1 másodpercenként történő pingelés beleesik a betegeskedő időszakba, valamint a távolságból adódó viszonylag magas alap latency miatt a tüskék sem lesznek annyira látványosak, és nagyon sok hálózati tényező befolyásolhatja a mérést, mert nagyon sok routeren halad át az ICMP csomag, mire megteszi a hosszú utat.
Persze a semminél jobb, de nem éppen optimális.
[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
válasz headhunter #65619 üzenetére
Androidra nincs ötletem.
Windowson és Macen a Pingplotter jól működik (a használatáról beszéltünk már a topicban).Látom, sok embert keresnek hűségújítással telefonon. Azt javaslom, nézzék meg, hogy a konkurenciánál (ha van az adott helyen) milyen ajánlatok elérhetőek. Tapasztalatom szerint a gyanúsan jó ajánlat általában azért van, mert a konkurenciának is van jó ajánlata az adott előfizetői helyen, vagy hamarosan lesz, mert az egyik konkurencia terjeszkedni tervez az adott helyen.
[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
válasz fister #65637 üzenetére
A "a packet lossos, 2000ms-re kiugráló pinges szar" alatt pontosan mire gondolsz? Szakadozik a neted vagy a Connect Box Puma 6 gyengeségeiről beszélsz?
Ha az utóbbi, akkor nem, nincs még javítva és valószínűleg nem is lesz, mert hardverhiba. Gyanítom, hogy nem erre gondolsz, mert azért ennyire nem durva ez a hiba.
Ha az előbbi, akkor a UPC nyelvezetével élve "külső hálózati hibát" sok-sok hónap alatt javítják általában.Van konkrét tapasztalatom a kötbérezésről. Valóban fizetned kell a nem működő szolgáltatást, kötbérezés csak a javítás után történik, a hiba bejelentésétől számított 72. óra letelte után a hiba javításáig terjedő időszakra.
Valószínűleg többször is vissza fogják utasítani, erélyesen a torkukra kell lépni, hogy fizessenek, minden ügyintézőnek elmondani a teljes történetet és nyomatékosítani, hogy naplót vezettél a történtekről és az NMHH-hoz fogsz fordulni. (Amit egyébként nem árt valóban megtenni.)Mindenképpen érdemes elolvasni az ÁSZF vonatkozó pontjait, amely összhangban van a törvényekkel, hogy tisztában legyél a jogaiddal és a szolgáltató kötelességeivel.
Külön felhívnám a figyelmed a jelenleg hatályos ÁSZF 12.4-es pontjára, mely szerint ha a hiba első bejelentésétől számított 72 óra után 15 nap elteltével sem tudta a szolgáltató a hibát kijavítani, az előfizetési szerződésed azonnali hatállyal, jogkövetkezmények nélkül felmondhatod (tehát nem kell kötbért fizetned akkor sem, ha hűségszerződésed van).(#65640) fister
"Az ügyfélszolgálatos azzal fáraszt, hogy nem lakáson belül van a probléma, és ezért nem fizetnek kötbért."Ezt nekem is mondogatták. Ez egy rendszeresített hazugság a UPC-nél.
Kérd meg, hogy pontosan idézze be az ÁSZF vagy a vonatkozó törvény azon pontját, mely alátámasztja ezen állítását. Ha nem tudja/akarja megtenni, tegyél panaszt, és kérd, hogy magyarázzák meg a jogi alapját ennek a kijelentésnek, és jelezd, hogy válaszukkal menni fogsz az NMHH-hoz.
(Azért adom ezeket a tanácsokat, mert nekem ugyanezt hazudozták, háromszor dobták vissza a kötbérigényem ezzel az ócska hülyeséggel. Negyedjére kértem írásban pontos ÁSZF és EHT vonatkozó pontjaival alátámasztott, jogi indoklást arra, hogy miért nem fizetnek, és közöltem, hogy NMHH-hoz és ügyvédhez fogok a válaszukkal fordulni. Ezen ültek egy hónapig, majd küldtek egy szívhezszóló bocsánatkérő levelet, hogy ne haragudjak, fizetnek. Őrült magyarázkodás volt, hogy a kollégák félreértették az ÁSZF-et, meg ügyviteli rendszert cserélnek, ami megzavarta a tájékoztatást, ilyesmi.)
[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
válasz fister #65642 üzenetére
Igen, ez jóval durvábbnak tűnik, mint a Puma 6 vergődés.
Hasonló szakadozás volt az én problémám is, bár ennél ritkábban csinálta, és percekig 80-100% volt a packet loss (elvileg zajbetörés volt a hálózaton).Ha gondolod, az Interval mezőt kisebbre veheted, hogy nagyobb felbontású mérést végezzen a program, akár 0.3-0.1 másodpercre.
-
Watercolour
aktív tag
válasz woodworm #65666 üzenetére
Ja értem, nem tudtam, hogy friss eszköze van. Azért is érdeklődtem, mert azt pletykálták a DSLReports fórumon, hogy egy Arris Puma6-os eszközhöz az egyik amerikai DOCSIS szolgáltató elkezdte kinyomni az új firmwaret, amely állítólag javít bizonyos hibákat. Még senki nem jelezte, hogy megérkezett volna hozzá a frissítés, és bármit javított volna, ezért érdemes óvatosan kezelni ezt a pletykát.
-
Watercolour
aktív tag
válasz Pécsi gyerek #65783 üzenetére
Ha a kacsa nem tud úszni...
-
Watercolour
aktív tag
válasz ArthurShelby #65809 üzenetére
Bocs, hogy belekötök, csak nem szeretném, ha téves információ terjedne ezzel kapcsolatban.
A probléma valódi oka az, hogy a UPC "Dual Stack Lite" nevű megoldást használ az IPv6 rolloutra. Amikor a UPC köznyelven szólva "átrak IPv6-ra", akkor valójában az történik, hogy szó szerint átrak IPv6-ra, tehát a natív IPv4 kapcsolatod szimplán megszűnik.
Természetesen ez a mai világban elfogadhatatlan lenne, hiszen az interneten használt szolgáltatások nagyrésze csak IPv4-en elérhető, ezért ebben a módban számodra a UPC az IPv4 kapcsolódást úgy oldja meg, hogy a natív IPv6 kapcsolatod felett létrehoz egy IPv4 tunnelt a saját LSN-jéig.Miért okoz ez problémákat?
- Az LSN miatt megszűnik a publikus IPv4 címed(címeid), NATolva leszel. Nem fognak működni a port forwardok, nem tudsz kapcsolatot fogadni az internetről, csak az internetre kifelé indítani ("nem leszel aktív" torrenten).
- Minden IPv4 csomagod egy IPv6 csomagba van csomagolva, tehát az eddigi 1500-as MTU-d 1460-ra csökken (40 byte elveszik az IPv6 fejléc miatt). Ezekután, ha küldesz egy IPv4 csomagot, ami nagyobb, mint 1460 byte, a router a kliensednek egy ICMP Fragmentation Needed üzenettel válaszol. Ha a csomagodon a DF (Don't Fragment, ne tördeld) flag be volt állítva, és az adott alkalmazás/eszköz/bármi ezt nem tudja helyesen lekezelni és újraküldeni a csomagot, akkor a csomagod szimplán és némán elveszik.
Ez a fő oka annak, hogy különböző nehezen diagnosztizálható okból szimplán "nem működnek" szolgáltatások, ha a UPC bekapcsolja nálad az IPv6-ot.Tömörítve:
Nem maga az IPv6 a hibás, hanem ahogy a UPC megoldotta az IPv6 támogatását. (Tehát a UPC.) -
Watercolour
aktív tag
-
Watercolour
aktív tag
válasz st6969 #65910 üzenetére
Tudtommal visszatehető most is, modemregisztráció után, csak lassabb lesz a neted (240 megabitet tud a TC, azt hiszem).
Ahogy az írásomban is írtam, böngészésnél és letöltésnél általában nem érezhető, maximum akkor, hogy egymás mellett tesztelnél egy Connect Boxot egy "nem beteg" modemmel.Mindenképpen javasolt bridge módban használni saját routerrel, mert - bár a hibáit nem javítja meg - de biztonsági szempontból jobb ötlet.
Új hozzászólás Aktív témák
● Kötbér kijátszására, annak elkerülésére segítséget kérni szigorúan TILOS!
● Olvasd el az összefoglalót!
● Jelszinteket ide írhatsz!
● Díjnet téma ITT!
● Szolgáltatók összehasonlítása ITT!
● Mobil szolgáltatások ITT!
- PayPal
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Kupon kunyeráló
- Nyomtató topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- OLED TV topic
- TV antenna és jelerősítés
- Robotporszívók
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs