üzenetek

hozzászólások


jeni
(PH! félisten)

Ennek a jó hírére érdemes lenne végre a Pannóniát is felébreszteni!
Ugyanúgy mint a Csepel teherautó márkát is.


-NOKIA-
(Ármester)

Végre ezen a téren is fejlődünk! :R


tomazin
(PH! kedvence)
Blog

nem volt most teljesen időm végigolvasni, csak az első oldalt, de blinkee nem hasonló (működő) koncepció?


elefant
(HÁZIGAZDA)

Uhh, igen!


Lanash
(fanatikus tag)

Kár, hogy nem olvastad el!
Nem a kölcsönzés, hanem az eladás a cél.


sztanozs
(PH! addikt)
Blog

Ez a robogó baromi ronda...
Az ötlet érdekes lehet, de egy csomó cégnek szerintem egyszerűen nem éri meg áramot árulni. Minimális bevétel és könyvelési borzalom (főleg, hogy vsz nincs erre engedélye sem)...


-Skylake-
(őstag)

Ja, a sok hulye aki probal kitalalni ertelmes dolgokat. Assak el magukat , igazad van.


amoledus
(fanatikus tag)

Valóban nem a legszebb ráadásul a "chopper electric scooter" típusú roller koppintása annak ellenére az elképzelés nem rossz ,csak kérdés mekkora lesz a kereslet.


hemaka
(PH! nagyúr)

Nem itthoni piacra lonek ugy latom, legalabbis ezzel a cirka 2 millios arral biztosan nem.
A masodik, marketingesek altal megalmodott kepet nem is ertem igazan.

[ Szerkesztve ]


-Skylake-
(őstag)

En nem latok kalapot a kepen, felteszem erre celzol. Gondolom olyan ember is zenelhet akinek van penze.


Csorbi
(őstag)

"A pilot után Veszprémben elindítjuk 2019-ben a rendes üzemeltetést"

Veszprémi Linda? ;]


Plebi
(senior tag)
Blog

Tetszik, de az ára nagyon magas és amennyiben ezt sem lehet "okosítani", hogy ne csal 45-el menjen, akkor városban veszélyes is. Persze értem, hogy ez a jogszabály, de egy robogó sem, még a cél vespa sem 45-el halad, egyszerűen a városban letolnak, ha nem mész 50-60 között. Ezzel ki lehet lőni, de utolérnek utána.


sztanozs
(PH! addikt)
Blog

Nem a "sok hülyével" van a probléma, hanem azzal, hogy ezek a kezdeményezések legtöbbször naiv elképzelések, konkrét költség- és megtérüléstervezés nélkül. Értem én, hogy ez a tervezőasztalon jól néz ki, de ha a valóságot nézzük, akkor profitorientált és költségérzékeny cégek (akiknek amúgy ki kellene váltani az korlátozott energia-kereskedelmi és villamos-gépjármű töltési engedélyeket, méréshatósági engedéllyel ellátott villamos-mérőberendezéseket beszerezni, stb.) nem fognak ebbe beruházni. És ha nem lesz normális töltőhálózat és a csak a repi-okból beruházó energiaszolgáltatók töltői maradnak, akkor az egész már is nem lesz rövid távon működőképes.

Így lesz egy papíron szép és előremutató ötletől soha meg nem valósuló megoldás.

[ Szerkesztve ]


Tikakukac
(Jómunkásember)

Ébresztik azokat folyamatosan. Csak mivel piacképtelen a hazai gyártás ezen része, így szépen döglik is meg minden kezdeményezés. Próbáljunk valami kisebbet összehozni, majd gyártunk autót meg motort, amikor felnő hozzá az ország :K

A rotyogó meg jó, meg fjúcsör. 6k ajróért viszont nyilván nagyon réteg cucc tud lenni. Magyar embernek 100k is durva összeg egy robogóra. Anyám a 15k-s régi céges robeszre is húzta a száját és után a beleölt 20k-ra is, mire fel lett újítva. Szóval :B


RoBos
(kvázi-tag)

Úgy látom a tervező a Frédi-Bénin nőtt fel, mert elég kőkorszaki lett a design!
Ez most komoly?! :F


atike
(PH! nagyúr)

Ronda de legalább drága. Hááááát..... :U


oszi666
(őstag)

ez a robogó egy formatervezői bravúr. gyönyörű

#atike :D ellentétes vélemények :DD szerintem legyűgöző pedig nem szeretem a kocka formákat

[ Szerkesztve ]


Busterftw
(fanatikus tag)

En is ezen agyaltam, nem tunik se ergonomikusnak, se biztonsagosnak, se praktikusnak.

Ezzel a Vespa presztizs dumaval fogjak megolni az egeszet. Foleg olyan arerzekeny piacon, mint a magyar.
Inkabb gyartananak olcso, mindenkinek elerheto modelleket.

Pl itt spanyolban a Mooving vagy Blinkee 1 ev alatt nagyon elterjedt, pedig ezek csak elekromos robogo berlesre valok.
El vannak szorva a varosban, barhol otthagyhatod oket, app-ban megnezed merre van egy, lefoglalod, odabattyogsz, aztan percenkent fizetsz 19 centet, ha meg epp allsz akkor 9 centet.
Lehet venni bundle perceket is amit leutazol, ugy megolcsobb.

Ilyenen kene Magyarorszagon is, igaz nem tudom van-e.


cinemazealot
(PH! addikt)
Blog

Hát a formaterv nálam is kivágta a biztosítékot. A cikk ugyan később említi, hogy a 70-es 80-as évekbeli jövőkép ihlette a gépet, de nemhogy eltelt azóta majd' fél évszázad, de még baleset-megelőzési szempontok is közrejátszanak egy jármű formavilágának kialakításakor. Én ezt inkább tekinteném költséghatékony gyártást/javítást elősegítő tervezésnek (nincs szükség bonyolult ívelt sajtoló/fröccsöntő alkatrész gyártó gépekre), amilyen anno a Puli elektromos autó is volt, szegénykém, az is eléggé baltával szabott formatervezés volt. :F

Attól függetlenül, hogy a bő másfél millás árat én is sokallom, az ötletet maximálisan támogatom. Itt az ideje, hogy Magyarország mára már alig észrevehető iparából valami elkezdjen visszaépülni.


adlersson
(tag)
Blog

5-6000€? Gogoro véletlen beköszön Európába, a magyar kollegák már le is húzhatják a redőnyt.

Másrészt meg ha "nem tömegtermék", mennyi időnek kell eltelnie az árak meg a gyártás optimalizálásához, hogy e kitűzött, forradalmi közlekedési mód elterjedhessen, mert így Jóska bá' nem fog késztetést érezni, hogy a pakurás Barkast lecserélje.


Polarstar
(PH! nagyúr)

A Blinkee már ittvan. Mire elkezdik a tesztüzemet - már szinte mindenhová betolják a cuccaikat a sokkal tőkeerősebb üzemeltetők.

Minden tiszteletem a gyártó-tervezőnek, de kételkedem a piaci sikerben. 6000 ejróért? Ne mááár.
Manapság, mikor lehet bérelni és valódi értelemben az orrod előtt van a bérelhető dolog - venni értelmetlen.
Fura, de a Volvo is erre indult el. Az embereknek továbbra sem a kocsit tulajdonlása, hanem a helyváltoztatás kell...
6000 euró meg azért akárhogyis nézzük: pénz.


Somatom
(PH! kedvence)
Blog

Biztos, hogy nem Sapi fantáziáján hasalt el a dolog. Ő már többször bebizonyította, hogy neki teljesen elmentek otthonról. :) Anno a Time Machine első lett a motorépítő EB -n, majd ötödik a VB -n.

[ Szerkesztve ]


vadkörte
(PH! addikt)
Blog

A koncepció alapvetően támagatandó és erősen szimpatikus. Úgy is mondhatnám, hogy tetszik és szívesen át is ülnék egy elektromos robogóra a kocsiról, még askkor is, ha csak otthon tudnám tölteni.

A "motor" olyan amilyen. Dizájn termék és ez olyan szerintem, mint az ízlés. Nem vitatkozunk róla, mer ami nekem tetszik, attól más viszolyoghat. (amúgy szerintem is érdekesen néz ki...)

A koncepciójuk sírját itt ássák meg:
"Az árat így nagyjából 5000-6000 euró környékére lőttük be jelenleg. Tehát egyáltalán nem egy tömegtermékről van szó, és ez a külsején is meglátszik."
Ha tervbe vennék egy vállalhatóbb külsejű, de egyszerűbb és (jelensősen)olcsóbb - akár kissebb hatótávolságú, mondjuk 30-60Km - modell futtatását is, valószínűleg kelendőbb lenne.


Kopi31415
(PH! félisten)
Blog

[link]

Ezen a szinten kell tudni versenyezni árban, de szerintem még ez is drága, figyelembe véve, hogy nem özönlötte el az utakat.


BlackPriest
(őstag)
Blog

az ötlet tök jó, a robogó ízlés dolga, a magyar közlekedési szabályok meg a gyilkolásra vannak kitalálva. nyilván a babetta (ha már Linda) nem is tudott 45-nél, de nem is volt hozzá se fék, se futómű. a törvényhozóknak el kéne gondolkodni azon, hogy a technika 40 év alatt fejlődött. inkább kössék oktatáshoz a robogózást is, ne csak egy autós jogsi kelljen hozzá, de lehessen azokkal is haladni értelmes tempóban


Polarstar
(PH! nagyúr)

Ezt még nem is láttam! Sajnos ezerszer jobban néz ki, mint a Linda.

És iszonyat sok van már most is. Hollandok is csináltak egy nagyon durvát. A Johammer csiga formája nagyon vicces. :D Mondjuk ott van még pár érdekes mashina.


arty
(PH! addikt)
Blog

szerintem is kellene robogóra vizsga! én sok-sok év autózás után idén ültem életemben először át robogóra, volt meglepetés (és esés is)... a 60km/h viszont már ok/elég, 45-el halott lennék.


hemaka
(PH! nagyúr)

Igazabol azt nem ertem, hogy tegyuk fel a no most varja hogy feltoltodjon a robogoja es gondolta addig zenelget egyet?
Ugy indult el, hogy le volt merulve? Vagy ha mesz valahova, akkor ameddig elintezed a dolgaid, toltodik a robi, az ok.
Azt mar meg sem merem kerdezni, hogyan es mivel vitte oda a hangfalat es a gitart, a hatara volt kotve? :DDD


bozont
(PH! kedvence)
Blog

Ez a koncepció az árammegosztásról nem rossz, nekem még a motor formája is bejön. Viszont valahogy mégsem áll össze a dolog. Először azt írja hogy erre a megosztós szolgáltatásra épülne az egész. Utána meg hogy a motor nem tömeg, hanem rétegtermék és bemondanak egy olyan árat ami még külföldi mércével is sok.
Egy szolgáltatásnak az a lényege, hogy minél többen igénybe vegyék, így lesz belőle pénz. Nekem ez valahogy nem fér össze a rétegtermékkel.


Busterftw
(fanatikus tag)

Engem inkabb az foglakoztat, hogy a gitart es gitar erositot hova pokozta fel a csaj amikor elindult.


jeni
(PH! félisten)

ez ezerszer szebb és motor formája van de egyéb szállításra viszont alkalmatlan


klaczi
(senior tag)

Akár innen is elindulhattak volna. Az eredmény kellemesebb lehetett volna.
Ez tényleg magyar robogó........... volt.
Az "dizájner" aki képes ilyen ocsmány holmit előállítani..........

[ Szerkesztve ]


Juhaszatti
(senior tag)

A céljuk hogy élhetőbbé tegyék a városokat, és sok embert ültessenek át autókból erre....presztízsrobogó, nem tömegtermék, 5-6000 euró. Érzek némi ellentmondást.


MaCS_70
(PH! kedvence)

Pontosan így vagyok ezzel én is, kiegészítve azzal, hogy egy olyan járműnek erősen kétséges szerintem a presztízsértéke, ami de facto a leglassabbak közé tartozik az utcán.

A 45 km/h egy ismert elméleti érték, tulajdonképpen magasabb is, mint a megengedett legnagyobb sebesség, de a legolcsóbb 50-es robogók többsége is tudja az 50-55-öt. De sebaj, majd lehet hekkelni...

A másik problémám a dizájn. Az, hogy szerintem nem csak bántóan ronda, hanem kifejezetten igénytelen formaterv, csak egy dolog. Az viszont már egy másik, hogy csomagtartót sem látok rajta, ami enyhén szólva megkérdőjelezi a használhatóságát.

Az árammegosztás pedig nem lenne rossz ötlet, ha a magyar szabályozás nem tenné gyakorlatilag kivitelezhetetlenné. Állami monopóliumról van szó.

MaCS


TheLázs
(újonc)
Blog

Ilyen létezik (B125).


lugoka
(újonc)

Ez nagyon vicces :DDD 5 - 6000 euro? Megveszem, lemerül és várok a város egyik felén míg feltölt? Vagy átülök a lemerült kölcsönzöttről a feltöltött kölcsönzöttre, amit meg se kellett vennem? Gyorstöltés nélkül mennyi idő alatt töltődik értelmes szintre 10 óra? Arról már nem is beszélve, hogy a gyorstöltést mennyire szeretik az akksik :D Majd Svájcba megveszik, meg pár trendi fiú, lányka nálunk is.
Nehogy egy olcsón, tömegesen használható valamit fejlesszünk. Így majd lehet picsogni ha megbukik :C


Kopi31415
(PH! félisten)
Blog

Csomagot az ülés alá tehetsz rajta.


Tikakukac
(Jómunkásember)

10 óra alatt autókat töltesz fel :B


BlackPriest
(őstag)
Blog

ja, de ettől nem mehetsz gyorsabban egy 50-essel :U


MaCS_70
(PH! kedvence)

Hát, a képeken nem látok csomagtartók az ülés alatt.

MaCS


dabadab
(Jómunkásember)
Blog

"A masodik, marketingesek altal megalmodott kepet nem is ertem igazan."

Az szerintem arról akar szólni, hogy a "power sharing" rendszerrel nem csak robogót lehet tölteni, hanem rá lehet dugni mindenfélét, aminek 230 volt kell (pl erősítő).


TheLázs
(újonc)
Blog

Nem értem a problémát...

Na jó, de értem. Engem annyiban érint, hogy a két simsonom simán kiénekli a 65-öt, vagy többet. Elvileg nem hajthatnám rendszám nélkül. Mondjuk, ha tehetném, lerendszámoztatnám, de nem sikerült megoldani ezeket úgy, mind németországban, hogy "köröztethetik" a vasat X ezer FT-ért Y napig, aztán utána, ha senkinek a fészeréből nem hiányzik igazolhatóan, akkor a tiéd, és legálisan rendszámozható.


DigitXT
(PH! félisten)

Hátööö... teljesen komolyan gondolták ezt a formát és az árazást? Egy robogónál
az lenne a lényeg, hogy ha már van hely bőven az ülés alatt (mert kicsi a kereke),
használjuk csomagtartónak. Erre ezen van a wc-deszka, és a kihasználatlan hely.

Értem, hogy még képlékeny fázisban van, de ez így fos. Ám ha összeáll, akkor...!

Tikakukac: hát, ha akkukímélő módon töltöd C/10-zel, akkor mindegy, mekkora...

[ Szerkesztve ]


Kopi31415
(PH! félisten)
Blog

Az egész lyuk a csomagtartó.


sztanozs
(PH! addikt)
Blog

Ha C/10-zel töltöd, akkor az pont 10 óra... nem is neked, inkább neki...

[ Szerkesztve ]


MaCS_70
(PH! kedvence)

Ja, tehát az a csomagtartó, hogy pakolhatok a taposólemezre... :Y

MaCS


dabadab
(Jómunkásember)
Blog

Már azt leszámítva, ugye, hogy a csomagot egyáltalán nem tartja :)
Meg a sisaknak sincs helye.

Az egész úgy néz ki, mintha olyasvalaki tervezte volna, aki soha életében nem ült robogón és kb. az egyetlen dolog, amit érdekelte, az az, hogy minél olcsóbban gyárthatóra hozza ki a gépet.


Tikakukac
(Jómunkásember)

Nem mertem leírni, de nekem is ilyen szakdoga iparművészeti szakdoga dolog jött le elsőre.

Az is igaz és a funkcionális szépséget díjazom és az ergonómiát. Jó a fjúcsör kinézet, de valahogy mégsem ilyeneken ülünk :B


dz1989
(senior tag)

Mint egy sci-fi ből lenne egy pillanatra felvétel. :Y


Kopi31415
(PH! félisten)
Blog

Melyik csomagtartó tartja a csomagot?

A nem ült robogón megállja a helyét, a minél olcsóbb nem. Ez rohadt drága így kivitelezve. Szerintem semmi financiális kérdés nem lett végig gondolva, különben sokkal pontosabb árat is tudnának mondani.

#51: Nem, az sem tart semmit. A gumi pók tart. Egyébként nem kellene.

[ Szerkesztve ]

üzenetek