Xiaomi M365 elektromos roller teszt

A jármű, amire első alkalommal kicsit mindenki szkeptikusan néz, mégis csak fülig érő mosollyal lehet róla leszállni, és még közlekedési alternatívaként is releváns. – írta: szentkuti11, 6 napja

Bevezető, első élmények

Manapság már nagyon csukott szemmel kell járni ahhoz, hogy ne vegyük észre a Xiaomi egyre durvább, világszintű térhódítását, és ami a mobilokat illeti, egyértelműen mondhatjuk, hogy a siker nem is érdemtelen. A semmiből hatalmasra nőtt cég azonban nem elégszik meg azzal, hogy elismert telefongyártóként tartsa őket számon a világ, ennél többre gyúr: márkanevüket megtalálhatjuk laptopoktól kezdve TV-ken és audio-kütyükön át az okosotthonos kiegészítőkig, legyen szó akár szónikus fogkeféről, légtisztítóról vagy WC-ülőkéről.

Nem csak szórakoztat, valós közlekedési alternatívát nyújt
Nem csak szórakoztat, valós közlekedési alternatívát nyújt [+]

Természetesen nem mindent maguk gyártanak, de tapasztalataink alapján ez aligha jelent bármi negatívumot, az általunk kipróbált termékek egytől egyig teljesítették azt, amit ígértek. A roller pedig nem csak simán teljesítette, amit szigorúan véve kellett neki, hanem egy egészen különleges közlekedési látásmódot és egyben élményt adott nekünk Budapest útjain.


[+]

Sokféle járművel közlekedtem az utóbbi években, de a roller tartósabban sosem szerepelt az életemben, mindig úgy tekintettem rájuk, hogy közlekedőeszköznek nem elég praktikusak, szórakozásra pedig vannak sokkal jobb alternatívák, és ez a véleményem nem is változott meg – egészen addig, amíg ezt a különleges tesztkészüléket ki nem próbáltam. Az elektromos hajtás egyszerre tette használhatóvá és élményszerűvé a rollerezést számomra, és a környezetemben lévők is hasonló visszajelzéseket adtak: a szkeptikus, már-már lesajnáló kérdéseket kipróbálás követte, és általában az egy körből mindig még egy lett, aztán még egy, és megint még egy. Mindez ebben a hidegben.

Mínuszokban lefagy a mosoly az ember arcáról
Mínuszokban lefagy a mosoly az ember arcáról [+]

Ami az első pillanatban feltűnt, hogy ez egy olyan elektromos roller, aminek bár az elméleti hatótávja nem rossz, összességében tényleg az utolsó mérföld leküzdéséről szól, tehát: vagy olyan helyekre juthatunk el vele könnyen, amiért autóba, motorra, tömegközlekedési eszközre vagy biciklire nem ülnénk, viszont gyalog elindulni már sok lenne, vagy használhatjuk kiegészítőként is, feldobhatjuk a metróra, könnyedén betehetjük egy autó csomagtartójába, és így tovább. Ebből adódik, hogy nagyon egyszerű összecsukni, hogy műanyag a fékkarja, hogy nincs rugózása és hogy az igazán kényelmes városi rollerekhez képest egészen picik a kerekei.

A legnagyobb ütőkártya: a hordozhatóság
A legnagyobb ütőkártya: a hordozhatóság [+]

Akinek a komfort, az úttartás és a kiemelkedő minőségérzet számít, válasszon mást, de szerintem jó kompromisszum, hogy cserébe csak 12,5 kilót kell megemelni, ha a hónunk alá akarunk csapni egy elektromos járművet, ami elméletileg akár 30 km-t is képes menni alattunk. Papíron egyébként 100 kilogramm a maximális terhelhetősége, szerintem én téli öltözetben, hátizsákkal meg is haladtam ezt az értéket, tehát mondhatni, éles volt a teszt.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!