Hirdetés

A djuice és a Telenor egymást erősítve működnek tovább

Szinte napra pontosan egy éve indult el nagy csinnadrattával a djuice, amely a 26 év alatti fiatalok kedvenc mobilszolgáltatójává szeretett volna válni. Bár a kommunikációban igyekeztek magukat függetleníteni a Telenortól, a djuice nem tekinthető különálló operátornak, hiszen a Telenor hálózatát és erőforrását használja. Az a pár tucat ember, aki a djuice-nál dolgozik, nem lenne képes egymaga fenntartani és üzemeltetni egy szolgáltatót, a stratégiai döntések, a speciális programok, a marketing, illetve a kommunikáció van a kezükben.

Amikor a djuice indult, akkor az új filozófiával átitatott szerveződés három évet kapott a Telenortól arra, hogy nyereséges brand épüljön fel. Egy év eltelte után azonban - teljesen érhető módon - az anyavállalat áttekintette az eddigi tapasztalatokat és eredményeket, majd arra a döntésre jutott, hogy a djuice hatékonyabban működhet akkor, ha a korábbinál sokkal jobban támaszkodik a Telenor erőforrásaira. Ez nem új törekvés, az induláskor létrehozott értékesítési hálózat kapcsán is már tavaly arra jutott a djuice és a Telenor vezetősége, hogy néhány, nagyvárosi djuice café segítségével egyszerűen képtelenség eljutni az összes potenciális ügyfélhez, ezért egy ideje már Telenor üzletekben is lehet kapni djuice termékeket. A djuice már tavaly novemberben 60 Telenor üzletben vált elérhetővé, mostantól pedig az összes Telenor értékesítési pont foglalkozik a djuice portfoliójával. (Ez egyébként mára fordítva is így van, bár ezt elég kevesen használják ki.) Változott a készülékstratégia is. A djuice-nál nem lehetett nem észrevenni, hogy az előzetesen megálmodott, jó áron elérhető, de nem húzónevekből építkező paletta egyszerűen hidegen hagyja az ügyfeleket, ezért novemberben ismét a Telenor segített, s a készülékportfólió felsőbb kategóriás okostelefonokkal éppúgy gazdagodott, mint mondjuk az Emporia időseknek szóló modelljeivel.

A fenti változások érezhetően eredményesek voltak, mindenki számára elérhetőbbé vált a djuice és márkát is közelebb vitte a tervek megvalósításához. Ugyanakkor a Telenor segítsége nélkül is el tudott érni a csapat olyan célokat, amelyekre büszkék lehetnek, s a jövőben is építenének rájuk. A közösségi jellegű kommunikáció hatására a djuice-nak Facebookon például több követője van, mint az anyavállalatnak, és egy évvel az idnulás után a fiatalok 28%-a nyilatkozik úgy, hogy a djuice a kedvenc mobilszolgáltatója. A Mylife program ugyan kissé döcögősen indult, de ma már az a tapasztalat, hogy egyre több és több ügyfél veszi igénybe az így nyerhető kedvezményeket, ez nyilván hosszabb távon válhat majd az értékesítést valóban befolyásoló tényezővé.

A Telenor folytatni óhajtja ezeket a vívmányokat és eredményeket. A brand eddigi arca, Biró Balázs távozik ugyan a vállalattól, ám a djuice csapata megmarad, az ügyfelek semmiféle változást nem fognak tapasztalni, továbbra is megy a Mylife, különálló márkaként üzemel a djuice, nincs változás a tarifákban, a konstrukciókban, a filozófiában és a kitúzött célokban sem. Egyetlen dolog fog látszani kifelé a szervezeti átalakulásokból: megszűnik az Eiffel téren található djuice iroda, mivel leginkább logisztikai és szervezeti okok miatt a djuice csapata visszatér a törökbálinti Telenor székházba. Az U26 viszont nem szűnik meg, marad a djuice egyik főhadiszállása, megmaradnak a programok és a Bisztronómia fakultáció, azaz az éttermi rész is.

A djuice jövőjével kapcsolatban ugyanakkor nagyon egyértelmű a Telenor álláspontja. A korábbi vezérigazgató, Anders Jensen szerint a koncepciónak mindenképpen működnie kell, a jelenlegi első ember, Christopher Laska is azon az állásponton van, hogy az ilyen jellegű befektetéseknek hosszabb távon van értelme. Az biztos, hogy a djuice egy évvel ezelőtt sikeresen felkavarta az állóvizet, s a másik két szolgáltató is elkezdett olyan megoldásokon dolgozni, amelyekkel a fiatalokat meg tudják tartani. Teljesen új volt, hogy egy mobilszilgáltató nyithat szórakozóhelyet, szervezhet koncertet, eseményeket, konferenciát, fókuszcsoportot, életstílus-programot, és megpróbálnak közvetlenül kommunkálni a felhasználókkal. A Mobilarenán futó djuice blog is pont erről szólt (és szólni fog a jövőben), nem tarifákkal, technikai megoldásokkal akar a középpontba kerülni a djuice, hanem minden mással, amit a fiatalok számára igyekszik megteremteni.

A djuice-Telenor szervezeti változások eredményeit valószínűleg egy újabb év múlva fogjuk csak meglátni. Annyi bizonyos, hogy az anyavállalat úgy ítélte meg, hogy a djuice - legalábbis eddig - pénzügyi szempontból nem hozta azt a volument, ami megfelenek a Telenor elvárásainak. Ugyanakkor más szempontok alapján elégedettek lehetnek - igaz, hogy egy mobilszolgáltató esetén a népszerűség nem pontosan az a mérőszám, amivel a részvényesek boldogok lesznek. A cél most az, hogy a megszerzett ismertséget, a kitalált filozófiát úgy forgassa meg a cég, hogy abból nyereség keletkezzen. A Mylife program tovább folytatódik, gyakorlatilag az ügyfelek által eddig megismert koncepció és filozófia változatlan marad, ha nagyon egyszerűen akarunk fogalmazni, akkor csupán annyi történt, hogy a Telenor az eddigieknél komolyabban besegít abba, hogy a djuice márka a terveknek megfelelő sikereket érhessen el.

Azóta történt

Előzmények