CES 2024: A Honda beleáll az elektromobilitásba, a Sony segít

Jobb későn, mint soha.

A Honda nagy erőkkel volt jelen az idei CES-en, egyébként is hagyományosan jól teljesítenek az amerikai piacon, ugyanakkor viszont az elektromos hajtásra való átállásból nem nagyon vették ki a részüket. Ezen egyelőre nem változtat, hogy a Vegasban levő standjukon nem kész, hanem koncepció jellegű autókat raktak ki, azok viszont meglehetősen izgalmasak. Mármint külsőleg, mert a belterüket nem láthattuk és egyelőre semmiféle technikai információs sem áll rendelkezésre. Pár képet azért a beltérről is kiadtak.

[+]

A Saloon egy jókora, ék alakú limuzin, a Space-Hub pedig egy kisbusz jellegű képződmény egy meglehetősen érdekesre sikeredett hátsó púppal. A gyártó azt mondja, hogy ezek az új, 0 Series tagjai, amit azért neveztek el így, mert tiszta lappal akarnak indulni az EV piacon, leghamarabb 2026-ra lehet mindkét koncepcióból végleges autó, de hogy ennyi idő alatt mennyit fog változni a formaterv, azt nehéz megtippelni. Ám az ilyen kiállítások pont alkalmasak arra, hogy szondázzák a közvéleményt. Az új éra jele, hogy a logó is megváltozott, jóval áramvonalasabb lett.

[+]

Sokkal inkább kézzelfogható termék a Sony-val koprodukcióban készülő Afeela. Ez külsőre nem új, ugyanezt az autót tavaly is elhozták, ám azóta egy csomó elektronikai és IT fejlesztés költözött bele, illetve itt már ismertek a technikai paraméterek is. A csaknem 5 méter hosszú limuzin összkerékhajtást kapott, két darab 180 kW teljesítményű motor hajtja, 91 kWh-s akkumulátor gondoskodik az elegendő energiáról, 150 kW-tal tud tölteni DC-n, 11 kW-tal pedig AC-n. Ezekből is lehet érezni, hogy az Afeela nem egy elrugaszkodott koncepció, ezek kvázi iparági átlagnak számító adatok.


[+]

Az Afeela jó példa egyébként arra, hogy az autógyártóknak az is járható út, ha az informatikai fejlesztéseket olyanokra bízzák, akiknek ebben van tapasztalatuk. Számos gyártó kapott már pofont ezen a területen (az egyik legnagyobbat a Volkswagen szenvedte el, képtelenek voltak egy értelmes rendszert időre elkészíteni), a Honda pedig ezügyben abszolút támaszkodik a Sony-ra. A japán gyártó kameratechnológia és infotainment kapcsán meglehetősen nagy játékos, ők ezt az együttműködést használják arra, hogy a vezetéstámogató rendszereiket demonstrálják, az infotainment rendszerben pedig igen sok Sony-hoz köthető megoldás (zene, film, játék) bukkan fel.


[+]

A Hondának tehát nem kell bajlódnia az IT feladatokkal, amely jó esetben felgyorsíthatja a fejlesztést, az Afeela jelen állapotában már gyakorlatilag sorozatgyártásra kész, de még mindig nincs hivatalos dátum arra vonatkoztatva, hogy mikor kerül piacra az autó.

Előzmények

Hirdetés