Hirdetés

djuice blog: Véget ért a Nyárfalók

A Mobilarena technikai érdeklődésű olvasói e bejegyzés címét meglátva jogosan tehetik fel a kérdést, hogy hogyan kapcsolódik egy nyári játék a technológiához. Alapvetően nem túlságosan, gondolhatnánk elsőre, de a helyzet az, hogy a nemrég lezajlott a djuice Nyárfalók több volt, mint egy bulizós-fesztiválozós reality-show. Lássuk, hogy miért!

Mi volt ez az egész?

A játék keretein belül négy csapat indult neki a nyárnak, egészen pontosan a fesztiváloknak, buliknak és egyéb mulatságoknak. Mindezt részben szórakozásból tették, de azért nyilván motiválta őket, hogy komoly pénznyeremény (3 millió forint) várt a nyertes csapatra. Emellett elmehettek az összes nagyobb hazai fesztiválra, minden héten kaptak zsebpénzt, de nem "ingyen": hétről hétre különféle feladatokat kellett végrehajtaniuk,  melyeket a djuice.hu-n és a csapatok blogjain keresztül bárki adhatott nekik. Ezek lehettek fesztivál-specifikusak vagy teljesen átlagosak is, végrehajtásuk gyakorlatilag kötelező volt, hiszen a már említett zsebpénzeket a fiatalok az alapján kapták, hogy hányan lájkolták őket: az első helyezett a hét végén 150 000, a második 90 000, a harmadik 45 000, a negyedik pedig 0 forint költőpénzt kapott.

Ki került be?

A csapatokat a djuice első körben a djuice.hu-n elérhető webkamerás online casting során válogatta ki. A jelentkezőknek öt-öt feladatot kellett végrehajtaniuk (játszd el a halálod stb.), ezek alapján lettek behívva a személyes válogatásra. A négy győztes (beválogatott) csapat neve: IV, NBT (nincs B terv), pontbandelben, instantkaosz.

Mik voltak a játékszabályok?

A csapatoknak hét fesztivált kellett végigjárniuk (VOLT, Balaton Sound, EFOTT, Coke Club, Művészetek Völgye, Bánki Tó Festival, Sziget), ténykedésüket pedig dokumentálniuk kellett, amihez kaptak egy-egy netbookot, mobilnetet, digitális kamerát, fényképezőt és mobiltelefont. A számítógépeken persze videóvágó és egyéb szoftverek is voltak, melyek használatához alapvető képzést is kaptak. Az anyagokat YouTube-ra és a blogjukra posztolhatták, érdemes volt minél hamarabb minél több feladatot teljesíteni, mert így fizikailag több esély volt rá, hogy több like-ot kapjanak a konkurenseknél a heti etapban. A játék második felétől volt Twitter is, ezt azonban nem igazán használták ki a játékosok.

Miért érdekes mindez?

Bár a telekommunikációhoz szervesen nem kötődik, azért érdemes elgondolkodni azon, hogy miért is lehetett ilyen népszerű egy efféle játék Magyarországon. Az biztos, hogy hasonló sosem volt, ez gyakorlatilag egy közösségi médiára épülő reality-show, ahol a feladatok adásával teljes mértékben a figyelő közönség határozta meg a forgatókönyvet. A megvalósításért a srácok feleltek, technikai oldalról mindenkinek adott volt minden, persze nyilván lehettek olyanok, akik jobb előképzettséggel rendelkeztek videóvágásban, de a jelek szerint nem ez volt a jellemző. A Nyárfalók teljesen spontánra sikerült, az pedig mindenképp egyedülálló benne, hogy a mobil technológiai eszközöket ilyen komplexen használták fel benne.

IV - ők nyertek
IV - ők nyertek

Ki nyert?

A játékot és a 3 millió forintos fődíjat végül az IV csapata nyerte, mivel 4744s Facebook követőjük volt. Második helyen a 4156 rajongóval rendelkező pontbandelben végzett, a másik két csapatnak hozzájuk képest elenyésző (1470 és 912) mennyiségű followerük volt. A játék a djuice-nak a jelek szerint jól bevált, hiszen összesen közel 13 000 követőre tettek szert, 117 000 like-ot kaptak, ami a brand erősítése szempontjából nem épp rossz. Szinte biztos vagyok benne, hogy a djuice által kitaposott utat a jövőben más cégek is fogják használni; bár nem én voltam a Nyárfalók célközönsége, az biztos, hogy a négy csapat tagjai életük egyik legjobb nyarán "vehetek részt", ami a jelek szerint több ezer más embert is elszórakoztatott.

Utóhang?

Az eseménynek van egy kis utóhangja: még pár napig, egészen pontosan szeptember 17-ig lehet játszogatni, a csapatok ugyanis kiválasztottak egy-egy videót a saját alkotásaikból, melyet a legjobbnak ítéltek meg. A tisztelt érdeklődők pedig kiválaszthatják azt, amelyik nekik a legjobban tetszik, ezzel regisztrálva magukat a játékba, ahol egy HP Compaq netbookot és ahhoz kapcsolódó djuice mobilinternetet nyerhetnek. A szavazás Facebookhoz kötött, részletek errefelé.

Bocha

Azóta történt

Előzmények