Két éve mélyrepülésben a mobilpiac

2023 második negyedéve zsinórban a nyolcadik, ami az előző negyedévhez képest és éves összehasonlításban is csökkenő tendenciát mutat.

Az Omdia kalkuláció alapján a 2023-as második negyedév sem lesz sikeresebb a leszállított készülékek tekintetében, mint az előző nyolc. A 256,9 millió készülék 9,5%-os visszaesést jelent az előző év megegyező időszakához képest, az előző negyedévet pedig 1,5%-kal múlja alul, ehhez minden nagy gyártó legalább, de jellemzően több, mint 10%-os volumencsökkenéssel "járult hozzá" 2022 Q2-höz képest.

Továbbra is a Samsung vezeti listát 53,3 millió leszállított készülékkel, ami az előző negyedhez képest 11,5%-os visszaesés, amit lehetne magyarázni az S23 széria előző negyedévet meglódító hatásával, de ezt rögtön cáfolja az éves összehasonlítás, ami még nagyobb, 14,3%-os csökkenést jelent. Ez a tendencia az alsó- és középkategóriás készülékek iránti kereslet szignifikáns csökkenését sejteti, ezzel együtt a Samsung továbbra is tartani tudja piacvezető pozícióját 20%-os globális részesedéssel.

Az Apple a tavalyi megegyező időszakhoz képest kisebbet bukott, mint a Samsung, de a 43,2 millió készülékkel így is 11,7%-os lemaradásban van magához képest, az előző negyedévet pedig 24,6%-kal jobban hozta le köszönhetően a iPhone 14 szériának. A második negyedév az Apple esetében mindig gyengébb, de jellemzően mindig ellenállóbb volt a negatív piaci hatásoknak, amit idén már nem biztos, hogy magabiztosan elmondhat majd magáról, főleg, hogy az alapmodell és a Plus verzióra továbbra is szerényebb a kereslet, mint a jelenleg is egyre kelendőbb Pro és Pro Max-ra.

A Xiaomi egyelőre még tartaja a harmadik helyet, de a 33,2 millió leszállított készülék 15,7%-kal gyengébb, mint a tavalyi performansz. A kínai gyártónak a hazai konkurencia (beleértve a hatodik helyezett Vivot) okozhat kellemetlen meglepetéseket, Európában viszont lépéselőnyben van, főleg, miután az Oppo kivonult a piacról (a OnePlus viszont maradt). A Honor tovább erősít a második negyedévben is, Q2-ben 25,9%-kal több készüléket szállítottak le, és a fokozottan nehezített pálya ellenére a Huawei is 15,6%-kal jobb második negyedévet tudhat magáénak (amihez azért kellett egy kimondottan ergya első).

A piaci részesedés tekintetében ötödik helyen feltűnt Transsion Holding pedig a Tecno, az Infinix és az Itel gyártója, amelyek a Közel-Keleten, Délkelet-Ázsiában, Dél-Ázsiában, Afrikában és Latin-Amerikában bővítik a kínálatot. Mellesleg a Transsion az első nem afrikai gyártó, aki értékesítés utáni terméktámogatást kínál a kontinensen, a Tecno márka kínált elsőként amhara billentyűzetet Etiópiában, az Infinix és az Itel pedig natívan támogatja a legtöbb afrikai nyelvet.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés