Q3-at is remekül lehozta a Honor

Az európai mobilpiac 12 éves mélyponton van a nevezett időszakban, de a top 5-be lendült Honor ez sem zavarja.

A Counterpoint adatai alapján az európai mobilpiac az idei harmadik negyedévben 11%-os visszaesést mutat éves összehasonlításban. Nyugat-Európában valamivel kedvezőbb a helyzet, regionális bontásban tőlünk balra 8%-os csökkenést regisztrálhattak, Kelet-Európában viszont 15% ez az érték, mindazonáltal az Apple például annak ellenére tudta növelni piaci részesedését a dobogó második helyén, hogy 2014 óta nem szállított le ilyen kevés készüléket Q3-ban, de a Samsung is 12 éves mélyponton van a leszállított készülékeket tekintve, noha stabilan őrzi elsőségét piaci részesedés tekintetében.

A leszállított készülékek alapján sorrendben Samsungból, Appleből, Xiaomiból, Realmeből és immár Honorból álló top 5 márka közül kizárólag a Honor volt képes növekedést felmutatni a megelőző azonos időszakhoz éves összehasonlításban viszonyítva, ami számszakilag 8%-os pluszt jelent. A Samsung 15%-os mínuszát az új összehajtható modellek népszerűsége mérsékelte erre a szintre, az Apple viszont 24%-os piaci részesedést ért el 3%-os csökkenés mellett is, ami az eddigi legnagyobb Q3-as tortaszelet "evör".


[+]

A Xiaomi Kelet-Európában továbbra is 35%-kal veszi ki a részét a piacból, a gyártó által leszállított készülékek száma viszont 13%-kal kevesebb, mint tavaly ilyenkor, azzal együtt, hogy továbbra is jelen vannak az orosz piacon. Ott egyébként a Transsion márkái tarolnak, a Tecno és az Infinix 192 és 518%-ot erősödtek, mondjuk potens konkurencia nélkül ez nem olyan nehéz, a belépő kategóriában pedig eddig is erősek voltak a régióban. Az Oppo is érdekes helyzetben van, a nyugat-európai szabadalmi vita éves összevetésben 23%-os visszaesést eredményezett, a szankciókkal nem élő Kelet-Európában viszont továbbra is 27%-os növekedést produkáltak, ami jelentősen kozmetikázta a regionális eredményt.

Előzmények

Hirdetés