Megvan a Google Podcasts halálának dátuma

Európában június végéig lehet használni a Google dedikált podcast alkalmazását, utána a YouTube Music marad.

Tavaly szeptemberben jelentette be a Google, hogy megszünteti a Google Podcasts alkalmazást és a hozzá tartozó támogatást 2024-ben az érdeklődés hiánya miatt. A cég egy, az Edison Research által végzett amerikai kutatásra hivatkozott, mely szerint a vizsgált podcasthallgatók 23%-a a YouTube-ot használja elsődleges platformként, míg csak 4% mondta a megkérdezettek közül, hogy rendszeres felhasználója a Google Podcasts szolgáltatásnak. Az USA-ban április 2-án ért véget a Podcasts támogatása, az európai felhasználóknál 2024. június 24-ig ígéri a Google a szolgáltatás működését. Egyelőre viszont úgy tűnik, az amerikai felhasználók is elérik a webről és a már telepített alkalmazásból is a podcast platform tartalmait egy figyelmeztetéssel, hogy immáron a YouTube Music alkalmazást kellene használniuk.

A platformra adásokat feltöltő házigazdák 2024. július 29-ig fogják elérni a Google Podcasts tartalommenedzselési oldalát, innen exportálhatják a feltöltött adásaikat más platformra. Ez a júliusi dátum jelzi a Podcasts végleges bezárásának időpontját is, a már meglévő felhasználók várhatóan július 29-ig még hozzáférhetnek az alkalmazásból feliratkozásaikhoz és átmenthetik őket a YouTube Music szolgáltatásba.

Ilyen értesítésekkel próbálja a Google Podcasts átterelni a felhasználókat a YouTube Music használatáraIlyen értesítésekkel próbálja a Google Podcasts átterelni a felhasználókat a YouTube Music használatáraIlyen értesítésekkel próbálja a Google Podcasts átterelni a felhasználókat a YouTube Music használatára Ilyen értesítésekkel próbálja a Google Podcasts átterelni a felhasználókat a YouTube Music használatára (forrás: Android Police) [+]

A podcastek hallgatására a YouTube Music jelen pillanatban nem tesz korlátozást, tehát a havi prémium előfizetés nélkül is le tudja tenni az ember a háttérbe az éppen hallgatott adást, lezárhatja a készülék kijelzőjét, amit ugye zenelejátszás közben nem tehet meg. Egyelőre reklámmal sem találkoztunk podcastben, viszont a főoldal, a kereső és a könyvtár is inkább a zenékre van optimalizálva. Illetve automatikusan a videós verzió indul el annál a podcastnél, ahol elérhető, nem csak a hang. Feltételezhető, hogy a Google a már meglévő YouTube hirdetési rendszert szeretné bevezetni a podcastekhez is, így monetizálva azokat egy teljesen új reklámrendszer felállítása helyett.

2009 óta próbálkozik a Google különböző podcast platformokkal, 2009-től 2012-ig volt a Google Listen, majd volt külön Google Play Music Podcasts (2016-2020), később pedig a Google Podcasts, majd a YouTube Podcasts, most pedig a YouTube Music. Olyan alternatív megoldást keresőknek, akik nem szeretnék videókkal vagy zenével keverni a hallgatott podcast adásaikat, Androidon a Castbox, a Podcast Republic és a Podbean lehet jó alternatíva, iOS-en pedig az említettek mellett akár az Apple Podcasts is.

Előzmények

Hirdetés