Építs és működtess saját Tesco áruházat!

2014 júliusában az áruházlánc előállt egy mobiljátékkal, az Én Kicsi Tescómmal. Az applikáció ingyenes, így bárki számára elérhető, aki rendelkezik okostelefonnal.

A játék lehetőséget ad arra, hogy felépítsük, majd üzemeltessük saját Tescónkat. Kezdésként egy tutorialon keresztül megismerhetjük a funkciókat és a játék nyújtotta lehetőségeket, utána viszont szabad kezet kapunk. Irányíthatjuk a rendeléseket, kedvünkre szerkeszthetjük a belső tereket, kitalálhatjuk a polcok, pultok elhelyezkedését, illetve még az árufeltöltéssel is bíbelődhetünk.

Érdekesség, hogy minden vásárló egyedi igények sokaságával érkezik hozzánk, amiket érdemes szem előtt tartani, annak érdekében, hogy sikeresen üzemeltessük áruházunkat. Vannak, akik a sajátmárkás termékeket keresik, de akadnak olyanok is, akik olcsón szeretnének kijönni a vásárlásból.

Én Kicsi Tescóm

Ahogy fejlődik áruházunk, egyre több funkció válik elérhetővé. Egy bizonyos szint után, az élelmiszerek mellett, árulhatunk műszaki cikkeket és ruházati termékeket is. Tescónk előbb vagy utóbb kinövi magát, és egyszerű szupermarketből hatalmas Tesco Extra lesz, ehhez azonban rengeteg építőanyagra, munkásra, és játékpénzbeli tőkére van szükség..

A játék folyamatosan változik attól függően, hogy épp milyen akciók, programok vannak az üzletláncnál. Remek példa erre, hogy a Tesco hűségprogramjai a játékban is megjelennek, és többek között lehetőségünk van tematikus dekorációkkal feldíszíteni áruházainkat, illetve témához kapcsolódó termékekkel megtölteni polcainkat. Jelenleg az aktuális Angry Birds Star Wars promóció jelenik meg a játék különböző pontjain, de találkozhattunk már a Simpsons Család vagy a Rubik-hetek által megihletett tárgyakkal és dekorációkkal.

Én Kicsi Tescóm

A játék belül azért is érdemes ezekben részt venni, mert a cég tárgynyereményeket is biztosít heti rendszersséggel, így a szórakoztatáson túl még olyan plusz élménnyel lepi meg a felhasználókat, mely más mobilalkalmazásban futó játékban nem megszokott.

Közösségi funkciókból is akad bőven! Nem csak megnézhetjük Facebook-ismerőseink üzleteit, de kereskedhetünk velünk, illetve versenyezhetünk is a nagyobb forgalomért. A játék hetente új kihívásokat ad, amelyek sikeres teljesítése esetén felkerülünk egy online ranglistára.

A Mobilarena véleménye

Az Én kicsi Tescóm több egy áruházlánc ügyes önreklámjánál, noha a márkajelek és a játékmenet előrehaladtával a heti tescós akciók is megjelennek. A játék átgondolt, összetett és remekül néz ki, így hosszú időre lekötheti bárki figyelmét.

Mivel valóban egy miniáruház irányítása a feladat a beszerzéstől a raktározáson és a termék előállításon át az eladásig, a dekorációig, sőt: akár az online kereskedelemig ismerőseinkkel, a játékos stratégiai és szervezőképességeire is szükség lesz a létesítmény fejlesztéséhez. Emellett a felhasználó némi rálátást nyerhet, hogy bármilyen üzlet vagy vállalkozás mögött milyen szervezőmunka áll, illetve mennyire fontos a lelkiismeretes menedzsment a siker és a fejlődés érdekében. Az Én kicsi Tescómat lehet naponta rövid ideig, vagy akár hosszú órákon át játszani, mivel elég sok újdonság, kiváltható extra, jutalom és heti küldetés elérhető a türelmes áruházmenedzsernek, szóval a POSSIBLE Games fejlesztőcsapata remek munkát végzett, külön öröm, hogy a szoftver magyar felülettel rendelkezik.

„Az emberek szeretik ezt a játékot, mert a napi több, rövid feladat illeszkedik az életritmusukba. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint a játékmenetek hosszúsága. A felhasználók átlagban 11 percig játszanak az Én Kicsi Tescómmal, míg az iparági átlag 3 perc körül van” emeli ki Késmárki László, a POSSIBLE Games Kft ügyvezetője. „Számomra megdöbbentő, milyen sokan játszanak napi rendszerességgel. Egy letöltésre 51 játékindítás jut, amely letöltés-játék arány példátlan.”

A nyári indulás óta a játék sok változáson ment keresztül, mindezt a gördülékeny játékmenet és a pozitív játékélmény érdekében. A legnagyobb újítások közé tartozik, hogy a kezdeti egyhez képest most már több áruházat is üzemeltethetünk, illetve a több lehetőségünk van kapcsolatba lépni és együttműködni ismerőseinkkel. A játék rendkívüli sikereket ért el a magyar mobilalkalmazás-piacon. A fél éves élettartam alatt az applikáció 155 000 letöltést számlál, és összesen 13 milliószor indították el.

A POSSIBLE Games

A POSSIBLE Games a POSSIBLE csoport tagja, Késmárki László és a Carnation Zrt. közösen alapították, céljuk, hogy egyedi és minőségi mobiljátékokat készítsenek. Játékaik egyaránt kihívást jelentenek a hardcore gamereknek és az alkalmi játékosoknak. 2012-ben a világvége körülötti felhajtást a TheEndApp nevű futós játékkal lovagolták meg, amely a top 10 játék között volt mind az iTunes, mind a Google Play virtuális piacterén, és több mint 7 millió játékost szórakoztat világszerte. Az amerikai 20th Century Fox leghíresebb franchise sorozatához, a DIE HARD-hoz készített mobil játékkal pedig új műfajt teremtettek: az endless shootert.

Előzmények