Hirdetés

Remekül teljesített a Huawei az első negyedévben

A tavalyi év egyik legjelentősebb mobilpiaci híre az volt, hogy a Kínai Népköztársaság gyártói közül elsőként a Huawei szállított le több mint 100 millió mobilt 12 hónap alatt. A sikerből kivette a részét a Honor brand népszerűsége és a széles termékpaletta kínai és nemzetközi elérhetősége, a lendület pedig továbbra is kitart: a Gartner elemzői cég számolgatásai szerint, a tavalyi első negyedéves eladásokkal szemben (18,111 millió készülék, 5,4%-os piaci részesedés) 2016 első három hónapjában a sencseniek 28,861 millió mobilt passzoltak el, 8,3%-ra hizlalva világpiaci jelenlétüket.

Fel kell készülni a hatalmas, de ergonomikus tepsi méretre
A Huawei Mate 8 az első negyedév egyik kiemelkedő ajánlata volt [+]

A dobogó tetején továbbra is a Samsung áll, amely a tavalyi 24,1%-hoz képest 23,2%-ra esett vissza, igaz, az S7 generáció sikere majd csak a második negyedévtől mutatkozik meg a statisztikákban. Jelentősebb az Apple visszaesése a vizsgált időszakban: 60,177 helyett 2016 elején csak 51,629 millió iPhone-t adtak el, a részesedésük pedig 17,9%-ról 14,8%-ra esett vissza. A negyedik helyre az Oppo lépett elő (4,6%), az ötödikre pedig a Xiaomi (4,3%), miközben a Lenovo kiesett a top5-ből. A többi gyártóval együttvéve, a Q1-ben 349,251 millió mobilt sikerült elpasszolni, 3,9%-kal többet, mint egy évvel korábban, ugyanakkor jóval kevesebbet, mint a megelőző három hónapban, amikor 403,109 millió okostelefon talált gazdára.

Előzmények

Hirdetés