Teljesen átépítették a Model 3-at

A Tesla első tömegjárgányának az álla esett le, a luxusautóinak pedig az ára.

Egy év félinformációi után megérkezett a Project Highland néven futó Model 3 vérfrissítés, amely annyira átszabta a külsőt és a belsőt, hogy a Tesla szerint minden második alkatrészt lecserélték.


[+]

A Model 3 volt az első nagy gyártásszámú, elektromos szériaautó, és hat évvel a start után már kezdte éreztetni a korát. Mivel pedig idő közben a Model Y crossover lett a népszerűbb választás (és a legkelendőbb személyautó), ideje volt a szedánt újragondolni.


[+]

Az első szembetűnő változás szemből nyilvánvaló: az új kiadás egyszerűbb, tisztább és sportosabb íveket használ új lámpákkal, melyek stílusa hátul is változott. A friss formával jelentősen csökkent a légellenállás (0,219 Cd), ami közrejátszik a 11/12%-os hatótáv növekedésben. Az alapváltozat WLTP hatótávja 554 km-re, a Long Range kiadásé 678 km-re nőtt, a végsebesség egyaránt 201 km/h-en állapodott meg.


[+]

A hátsókerék hajtású alapmodell 6,1 mp alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, a kétmotoros Long Range 4,4 mp alatt. Performance Model 3-at egyelőre a Tesla nem kínál, hiszen át kell állítani és újra felpörgetni a sanghaji és fremonti gyártósorokat, és emiatt is legkorábban október-november környékén teljesíti a gyártó a friss megrendeléseket. A Model 3 alapkiadása 17,8 millió forintba kerül, a Long Range pedig 21,3 millió forintba, azaz nem nőttek az árak.


[+]

A kijelzőszám viszont igen: egyfelől 15,4"-en nagyobb a fedélzeti képernyő, másfelől hátulra is került egy 8"-es panel, ahonnan a multimédia és a klíma is állítható, illetve játékokkal és mozgóképekkel lehet az utasoknak elfoglalnia magukat. A belső tér kapott egy körbefutó, programozható LED csíkot, az első ülések pedig a fűtés mellett szellőztetést, amiből a kényelmesebb dizájnra váltó hátsó ülések kimaradnak, viszont megismétlik a perforált kivitelt.


[+]

A legnagyobb újítás viszont megosztó: eltűntek a kormány mellől a karok, úgyhogy az irányjelzés a kormány balján elhelyezett, kapacitív gombokkal történik, a váltás pedig a képernyő szélén végighúzva az ujjat, a Model S Plaid példáját követve.


[+]

14 helyett helyett immár 17 hangszóróból szólhat a zene, a Model 3 pedig csendesebb lett elöl-hátul dupla rétegű üveggel, jobb hangszigeteléssel és egyéb változásokkal. A felfüggesztés és az abroncsok is változtak, az Ultra Red és Stealth Grey pedig úk, vörös és szükre színváltozatokat jelöl. Felniből a 18"-es Photon és a 19"-es Nova közül lehet választani.


[+]

Az új kiadáshoz új WiFi és Bluetooth chipek tartoznak, a két vezeték nélküli töltő mellett elérhető három USB-C csatlakozó (a kéztámasz alatti 65 watton laptopot is képes tölteni). Nem erősítette meg a Tesla, de valószínűleg az új Model 3 már HW4 önvezető számítógéppel és friss kamerákkal érkezik – egy új optika felbukkant az átszabott légbeömlő alatt, valószínűleg az emberi/gépi parkolást segítve.


[+]

Szintén nem egyértelmű, mely modellek milyen gyártású és kapacitású akkumulátort használnak, de esélyes az LFP (vas-foszfát) vagy LFMP (vas-mangán-foszfát) katód használata, legalábbis a sanghaji változatok esetében. A hátsó csomagtartó űrtartalma 561 literről 594 literre nőtt – az első csomagtartóval az összkapacitás 682 liter lett. A frissített Model 3-at a CarWow már körbe is járta:

Míg a Model 3 megújult, a Tesla két luxusjárművének az ára változott drasztikusan: a Model S Long Range 45,5 millió forint helyett 36,3 millióba kerül, a Plaid csúcskiadása ára pedig 55,3 millió forintról 42,1 millióra csökkent. A Model X Long Range 49,9 millió forint helyett 38,2 milliótól, a Plaid pedig 56,7 millió forint helyett 44 milliótól kaparintható meg.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Tesla

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés