Tovább erősödött a Spotify

A felhasználói bázis és a fizetős ügyfelek száma egyaránt nő, miközben egy áremelés is érkezik, ami további bevételnövekedést hoz majd a cégnek.

Sok gyártó még csak most közli a 2020-as pénzügyi eredményeit, a Spotify azonban nagyon naprakész, már a 2021-es első negyedévük számait is megmutatták. Jelenleg úgy tűnik, hiábavaló volt az Apple One ellen felszólalniuk, hiszen a számaik továbbra is élénken mennek felfelé, sőt, még egy kisebb áremelést is meg tudtak lépni a legfőbb piacaikon (Egyesült Államok, Egyesült Királyság és Európa). Jelen pillanatban körülbelül 356 millió aktív felhasználójuk van (MAU, azaz Monthly Active Users), és ebből 158 millióan fizetős előfizetőként.

A prémium előfizetők esetén 2%-os létszámnövekedésről beszélhetünk három hónap alatt, de ha egy teljes évet vizsgálunk, akkor 21%-kal ment fel a reklámmentességért és egyéb szolgáltatásokért fizetők tábora. A cég bevételei 16%-ot növekedtek egy év alatt, a kiterjeszkedésük pedig folyamatos, most már 178 országban érhetők el, többek közt csomó afrikai ország is a támogatási listájukon szerepel, a mobilapp pedig 36 új nyelvvel bővült a közelmúltban.


[+]

A Spotify továbbra is vezeti a zenei szolgáltatók versenyét, függetlenül attól, hogy egyes cégek nagyon komplex csomaggal együtt árulják a saját zenekínálatukat, másoknál pedig jelentősen jobb minőségű streamelt tartalom férhető hozzá, bár ez utóbbira a Spotify HiFi még rá fog erősíteni, vélhetően 2021 második felében.

A Spotify amellett a tény mellett sem megy el tétlenül, hogy az Apple az új iOS-ekben egyre nagyobb hangsúlyt fektet a podcast-élményre, így ők is új funkciókkal fognak erősíteni a közeljövőben, és az angol nyelvterületen exkluzív tartalmakat is tehetnek a podcastek mögé, ráadásul az előfizetős podcasterek számára jelenleg jóval kedvezőbb anyagi konstrukciót kínálnak, mint az Apple.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés