Hirdetés
-
2026-ban hozhatja saját IGP-jét a Samsung
ph Persze nagy kérdés, hogy mennyire lesz majd valóban saját tervezésű.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Frissítve! Véget is ért egyelőre a Helldivers II körül balhé
gp Úgy tűnik, hogy egyre több sötét felhő kezd gyűlni a játék körül a Sony döntése miatt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Nyúltáp
senior tag
a kártyák közti különbséget szerintem korrektül kihozza.
Amúgy felesleges annyit benccsmarkolgatni. Egyedül a viewportban számít a vga teljesítménye. A fenti módszerrel nagyon könnyen el lehet dönteni, hogy melyik a jobb.
Amúgy milyen vga-kat akarsz tesztelni?
op9: laptop-al nyomod?Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Basmacskin
aktív tag
Régi verziós 3D Studio Max R2-m van, windows-os. Érdemes lenne e újabb verzót beszereznem, és ha igen, mik az új verzió előnyei.
--- Geri vagyok ---
-
Nyúltáp
senior tag
válasz Basmacskin #402 üzenetére
Mindenféleképpen érdemes. Bár nemtom mihez használod. Igazából nem ismerem 2est, 3.1-től használom maxot. Modellezésben sok újdonság nincs (esetleg editable poly/nurbs támogatása..ami azért nem csekélység). Főleg az interface-t gyúrták át. +rengeteg új render fjúcsört pakoltak be plö GI/caustic. Sok-sok új anyagtulajdonság, új fény/árnyék típusok sötöbö.
Igazából 4es 5ös verzió az, amivel már meg lehet ugyanazokat a dolgokat csinálni, mint a legújabb hetessel. Csak épp néhány dolog nincs beépítve, hanem be kell szerezni hozzá pár plugint. plö ruhaszimuláció/fagenerátor/fizikai szimulációk.
ilyesmik.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Basmacskin
aktív tag
én főleg modellezésre (.3DS) és animálásra (csak szigorúan limb) használom, dehát ezekszerint nem érdemes frissítenem. Kösz.
--- Geri vagyok ---
-
op9
aktív tag
Üdv!
Jaja... laptoppal nyomom.
Került fel egypár újabb kép: Bővebben: link
Ez egy elhagyatott parkoló akar lenni kezdeti fázisban .
Viszont érdekelne, hogy hogyan lehet megoldani, hogy az árnyékoknak ne legyen ilyen éles határuk. Amúgy 18 db Spot van benne és így már 33 perc körül volt egy kép (Adv. Ray Tracer-rel).
Üdv!How Bad Do You Want It?
-
Nyúltáp
senior tag
válasz Basmacskin #404 üzenetére
Törvényes keretek közt....nemtom.
Amúgy meg frissítéssel nem veszthetsz semmit, szerintem próbáld meg, ha meg jobban tetszik 2, akkor maradj annál.
op9: Végre készül vmi környezet
Nemtom, milyen árnyéktípust használsz. Meg azt se, hogy GI fake-re használod omnikat, vagy a neonlámpák fényét akarod szimulálni. Ha GI fake, akkor egyszerűen kapcsold ki az árnyék vetésüket, és csak a tényleges főfényeknél hagyd bent. Ha neon, akkor meg használj shadow map-ot (gondolom most raytraced shadow), esetleg próbálkoz area shadow-al, de az nem hinném, hogy működne/hihető lenne ilyen bevilágításhoz.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
jaj, most látom, hogy adv. ray tracer-t használsz. Azért olyan sok a renderidő.
Shadow map-al simán 10edére csökken, de még szimpla ray tracer-el is köbö a 3adára.
Ha mindenáron ragaszkodsz az árnyéktípushoz, akkor a shadow integrity és a shadow spread növelésével tudod elmosni őket...de brutálisan meg fogja dobni a renderidődet.
Csak viszonyításképp:
gyorsan összedobtam egy 4 omni-s scenet
render idők:
shadow map-el: 1 mp
shadow map megnövelt sample rate-el (20): 4 mp /így köbö ugyanazt az eredményt kapod, mint adv. ray traced-el. (az 1 perces verzióval)
ray traced-el: 5 mp
adv ray traced-el(shadow integrity 1/ shadow spread 1): 15 mp
adv ray traced-el(shadow integrity 5/ shadow spread 10): 1 perc 5 mp
(inkább a shadow integrity dob rajta sokat időben)
[Szerkesztve]Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
MUŁĐER
addikt
helló
segítene valaki, tök gáz, de eltűnt a gizmóm..mindegyik, vagyis nem jelenik meg a képernyőn, se a move, se a rotate,semmi, és hát kéne ugyebár..vagy véletlenül megnyomtam a hide gizmo gombot? van ilyen egyáltalán?Robotika törvényei: 3. A robot megvédi magát halálos fegyverzettel, mert egy robot rohadt drága.
-
MUŁĐER
addikt
megtaláltam
izé, van nekem egy V-ray free-m..Na most abban hogy lehet tükröződő felületet berakni?Mert raytrace nem műxik ugye, az a speciális v-ray tükröződő anyag viszont nincs sehol..vagy free-ben nincs?Robotika törvényei: 3. A robot megvédi magát halálos fegyverzettel, mert egy robot rohadt drága.
-
Nyúltáp
senior tag
hali
gondolom ilyen szintű különbség nincs free meg normál verzió közt.
Tükröződést/átlátszóságot asszem csak vray material-al kezel.(átlátszóság nem biztos)
Tükröződést a reflection színének megváltoztatásával tudsz létrhozni (fekete= nem tükröződik, fehér= full tükröz)
Átlátszósághoz meg a refraction színét kell állítgatni (nemtom mi benne a logika amúgy)
a lényeg, hogy csak vray material anyagtípúsnál műxenek.
[Szerkesztve]Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Monya78
veterán
A szakdolgozatomban a SoftQuadrosításról írtam és egy Ti4200-es, ennek a SoftQuadrosítását és egy eredeti Quadro4 700XGL-t hasonlítottam össze a SpecViewperf-ben...
Csak a szakdoga elbírálásánál majd három kérdést tesznek fel, ebből az egyik hogy miért nem igazi 3D-s tervezőprogramokban teszteltem, és hogy lehetett volna ott összehasonlítani a kártyák teljesítményét... -
Nyúltáp
senior tag
aha, értem.
Akkor, próbáld a feljebb említett kamerás módszert.
Amúgy tesztelheted azt is, hogy a viewportban megjelenített textúrák mennyire lassítják be progit. Plö mikor én egy 3000x2000es képet nyomtam be véletlenül, úgy betetült a program, hogy kivenni is alig bírtam.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Monya78
veterán
Tesztelni már nincs idő (1 hét múlva kell beszámolni, plusz akkor van az államvizsga), plusz úgy is csak szóban kell magyarázgatnom...
El tudnád mondani, hogy mi az a viewport? Itt mi történik, stb...
Mi a különbség a rendereléshez képest...
A viewport csak egy pillanatnyi megtekintése az objektumnak? A renderelés után lesz a kész objektum?
[Szerkesztve] -
Nyúltáp
senior tag
A viewport (nézetablak..hülye magyar fordításban) maga a program szerkesztő felülete. Itt látod a jeleneted egy lebutított nézetét. Beállítástól függően lehet egyszerű drótvázas megjelenítésű is, de akár a csúcsfényeket, fényeket, árnyalást, textúrákat sőt 5ös max óta directx 9es effekteket is tudja kezelni. Persze minőségben még mindig messze van a végső rendertől (mert akkor ugye a gépnek real-time kéne tudni számolni a rendert is)
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
MUŁĐER
addikt
na, csináltam egy Battletech mech-et, egy Vulture-t...
Bővebben: link
most kéne textúrázni, avval fogok szenvedni egy darabig,azt még csak most tanulgatomRobotika törvényei: 3. A robot megvédi magát halálos fegyverzettel, mert egy robot rohadt drága.
-
Terapeuta
őstag
Sziasztok !
Lenne egy nagyon ''lámernek'' tűnő kérdésem. Én a gmax-al kezdek ismerkedni, ami ugye a 3dmax lebutított és főleg ingyenes verziója. A textúra kezeléssel kapcsolatban volna egy kérdésem: bármilyen szép textúrát szeretnék felrakni egy felületre (arányokra figyelek, tehát nem esik szét) az mindig pixeles lesz. Nyilván ennek az oka az, hogy nagy felületre szeretném feltenni (nagyságrendileg: 10*3 méter) az 512*512-es textet(ez arányaiban kb. 512*160-as ).
Van erre valamiféle megoldás (arra vonatkozóan, hogy a felfeszített textúra visszaadja ugyanazt a fajta szépségét, mint az eredeti kép fájl) ? A gépemen itt figyel a 3d max 7.0, de énnekem elég összetett , azért nem használom, viszont megemlítettem, hátha azzal lehet javítani .
Köszönettel: TpEgyszerűen gondolkodni nagyon nehéz...
-
veterán
Kira a vulture
A GMAX-ot meg sajna nem ismerem, így segíteni sem tudok... A render képen is pixeles, vagy csak a viewportban?Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
MUŁĐER
addikt
válasz Terapeuta #417 üzenetére
szerintem kezd el a 3d max 7-et..tudom hogy nehéznek tűnik de könnyen meg lehet tanulni, én is kb, 1, 1,5 hónapja kezdtem vele komolyabban foglalkozni és a modellezés már megyeget...kezd el csinálni a tutorialokat, és rájössz hogy milyen egyszerű meg felhasználóbarát! Meg nézz körül Bővebben: link itt video tutorialokért, nagyon sokat érnek! Nagyon jó látni hogy is csinálják a tapasztalt modellezők a dolgokat, trükköket lehet ellesni, stb...
[Szerkesztve]Robotika törvényei: 3. A robot megvédi magát halálos fegyverzettel, mert egy robot rohadt drága.
-
Terapeuta
őstag
válasz Menthirist #418 üzenetére
Sziasztok !
Már a viewportban is (vagyis szerkesztés közben...nehogy félre értsem a dolgot ).
Tulajdonképpen a gmax egy lebutított 3d 4.0 (nem biztos)...szóval a lényeg, hogy az alapelvek ugyanazok, csak fapados (egy fórumban olvastam, nem tapasztalat). Ezért is mertem itt kérdezni ezzel kapcsolatban. Azt hiszem, hogy ezzel nem lehet renderelni ( nem számolgat semmit...igazából nem tudom, hogy ez a fogalom pontosan mit takar ).
A 3dmax-on gondolkodom, de félek tőle, és nem tudom, hogy van-e exportere a TRS-hez (gmax-hoz van).Egyszerűen gondolkodni nagyon nehéz...
-
Nyúltáp
senior tag
válasz Terapeuta #420 üzenetére
Jó a mech
Terapeuta:
A Gmax nem a max egy lebutított változata, hanem a játékokat bütykölni szeretőknek kiadott szerkesztő prog. (ezzel is a játék piacon megszerzett vezető szerepüket akarták erősíteni). Ezért sem lehet vele plö renderelni.
Viewportban azért pixeles a textúrád, mert lebutítja, hogy realtime tudj vele dolgozni. (max-ban is így van).
Igazán nem ismerem gmax-ot, de azt kéne elérned, hogy ne egyszer feszítse a textúrád a felületre, hanem ismétlődjön párszor. Tile néven keresd anyagszerkesztőben...vagy akárhol.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
op9
aktív tag
Hali!
Köszi az 5leteket!
Kipróbáltam a Shadow Map-et, de egyszerűen nem vetett árnyékot a kocsi, és így alulról minden visszatükröződött a kocsi belsejébe, ami megintcsak furi volt. Majd teszek fel róla képet... (Bár Brazil-lal renderelek, lehet, h a shadow map-et nem szereti...)
A shadow spread elég volt az élek elmosására, de a 30 perc helyett 20 perc lett a renderidő . Az integrity tényleg visszafogja eléggé, így nem is eröltettem.
Majd folytatom a környezetet, aztán dobálom a képeket.
Üdv!
[Szerkesztve]How Bad Do You Want It?
-
MUŁĐER
addikt
még 1 mech, egy Madcat.. van egy ötletem egy képhez, ahoz csinálok most mecheket,
Bővebben: linkRobotika törvényei: 3. A robot megvédi magát halálos fegyverzettel, mert egy robot rohadt drága.
-
veterán
tetszik, csak az egycsövű gpu nem tetszik
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
MUŁĐER
addikt
naigen..ettől húzom a szám, a textúrázás már nem megy annyira valami egyszerű terepfestés lesz rajtuk szerintem. Mindenféle csili-vili klánfestést nem vállalok
amúgy köszönöm a dícsérő szavakat, jólesik
[Szerkesztve]Robotika törvényei: 3. A robot megvédi magát halálos fegyverzettel, mert egy robot rohadt drága.
-
Nyúltáp
senior tag
ugyan-ugyan, ne rontsd el ilyen kidolgozatlan textúrákkal. A mech-ed csupán 50%-át adja maga a modell, a többi 50% majd a textúra lesz. Egyszer úgyis el kell kezdeni, itt az idő!
Alapnak jó lesz, ha leszeded a 3d total textures 7ik részét. Azokból nagyon szépen össze lehet majd ollózni a textúráid.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
-
Nyúltáp
senior tag
torrent:
Bővebben: linkAmiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
MUŁĐER
addikt
helló
milyen progival tudnék fölvenni video tutorialt? Vagyis azt fölvenni hogy mit csinálok a monitoron, hozzá hangot?Robotika törvényei: 3. A robot megvédi magát halálos fegyverzettel, mert egy robot rohadt drága.
-
veterán
Hát én hypercam-ot használok, mert modemes vagyok, és az volt kicsi... Az tud felvenni videót, csak ablakokban vagy területen belül is, plusz hangot... Én azzal csináltam a videótutorjaimat és segítségeimet...
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Nyúltáp
senior tag
no, csak nem mindenki tutorialokat gyárt?
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
veterán
Nem. Itt lakásfelújítás valamint a programunk heggesztése zajlik
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Nyúltáp
senior tag
válasz Menthirist #435 üzenetére
asse rossz, apám épp most fúrta meg vízvezetéket, úgyhogy emeleten nincs víz...béna.
télleg, játékotokkal mi van mostanság?
esetleg néhány screenshot a pórnépnek?Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
veterán
Hogy hol tartunk? KB. itt... Az eddigi terveink szerint kb. a nyár végére talán sikerül megcsinálnunk a papírmunkát (értsd: megtervezni, mit is kell illetve akarunk csinálni). Szóval egyenlőre mennek az ötletelések, a fegyverek, tárgyak, fejlesztések összeírása (még nagyon bétás állapot), az idegen oldal történetének és világának kitalálása (na ezzel már jobban haladtunk). Felfogadtunk egy Concept artist-ot is (A programozó barátnője), szal most ő tervezi az arcokat, karaktereket, én rajzolgattam a hangárokat (a pályák közti vásárlások helyszíne), azaz csak kis mórickarajzokat róla. Felmerült kérdéseket beszéltünk meg (pályaszerkezet, felépítés, tervezés, pályák száma), chapterek beosztása. Most kellene elkezdenem a cutscene-ek felosztását, de még nagyon képlékeny minden. Hogy hány chapter legyen, mondjuk az megvan, hogy mi lesz a főszál. Szal tervezgetünk-tervezgetünk, eleinte a történetet, majd a karaktereket, én a látványvilágot, videókat, míg a programozó a programozandó feature-öket...
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
ja volt már két meeting is. Miskolcon összejöttünk, beültünk egy teaházba, egy japán jellegű sarokba (10 centi magas asztal, szék nélkül, csak ülőpárnával), és ott jó kis teázás közepette ment a brainstorming. Közben mindenki iszogatta a megrendelt kis teáját (ott hagytunk 4-4 ezer forintot hárman). Fotózgattunk, rajzolgattunk, beszélgettünk a dolgokról (programozó, concept artist és én ) Minden, amiről beszéltünk, arról csinál rajzot a rajzolónk, de a háromnegyede selejt lett persze Be kell majd scannelni, megy a making of rovatba
Szal most mindenki fejleszt otthon, és mennek az email-ek...Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
MUŁĐER
addikt
na, elkészült az elementálom is nagy nehezen..ezek a gömbölyded formák sok bosszúságot tudnak okozni
Bővebben: link
[Szerkesztve]Robotika törvényei: 3. A robot megvédi magát halálos fegyverzettel, mert egy robot rohadt drága.
-
veterán
Nem rossz, de nekem nem tetszik a feje, de főleg a lába... De ez az én bajom
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
RefeeZ
tag
jupijupi első hozzászólásom nahszal fasza látni h lesz kitől kérdeznem a dolgokat ha nem értek vmit a textúra csomag torrentet pedig THX! ;)
-
veterán
Majd meglátjuk, tudunk-e segíteni...
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
RefeeZ
tag
ohh ahogy néztem azért a hozzászólásokat,azért van némi köze néhány embernek itt a dolgokhoz szal ha ti sem akkor nemtom kiP
[Szerkesztve] -
veterán
Hát ha nem kérdezel túl bonyolultakat... Én spec maya-zok, szal MAX-ban nem tudok segíteni...
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
PrinczA
őstag
Szamitogep hazat szeretnek tervezni magamnak, de nem tudom milyen progival kezdjek hozza.
Tudnatok ebben segiteni nekem?
Olyan progit szeretnek amiben meg tudom rajzolni az alkatreszeket es terben tudom forgatni ossze vissza, hogy berajzolhassam hova kell vagni sinnt meg furni + mit tudom en, a vegeredmenyt pedig kinyomtatni pappirra, hogy az asztalos ismerosom is megertse. -
RefeeZ
tag
nah hát sry princza nekem spec foggalmam sincs,de szintén volna egy kérdésem mégpedig h nagyon égő dolog-e h smaxban a beépített renderert használom?vagy ilyen nullszint alaprendereket nem érdemes amúgy se másban kiszámoltatni?
-
RefeeZ
tag
mit értesz te gyenge alatt?hol tom beszerezni?nehéz?
-
RefeeZ
tag
ahh,értem sry látod nemtok én ilyeneket télleg elég ''kezdő'' vagyok ami annyit tesz h 3al toltam hónapig kb aztán 5el toltam egy hónapig szintén kb de elég kevés dolgot tok:// jó 2hónaptól nem várok semmit ráadásul az a 2hónap se egybe volt és évekkel ezelőtt szal mostanság álltam neki 7nek és igyexem bepótolni amit tudok szal ilyen és ehhez hasonló idióta kérdésekre számítsatok előre is sry infot meg köcce
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali mobilos kérdések órája
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Fotók, videók mobillal
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Politika
- Háztartási gépek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- Dell Latitude 7480 - i5 7300U / 8-16GB RAM / újszerű állapot - számla, 6 hó garancia
- GARANCIÁS DJI Mini SE eladó
- Asus ROG Strix G513IE laptop / RTX3050Ti GPU / 144Hz / Ryzen 7 4800H / 1tb SSD /16gb RAM 3200MHz
- 27" Eizo Flexscan EV2780 IPS LED Használt monitor 2év garancia MONITORCENTER
- HP Victus 16 - 16.1" FHD IPS 144Hz / i5-12500H / 16Gb DDR5 / 1Tb PCIe 4.0 / RTX 3050 Ti / HUN
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest