- Így nézhet ki a tömzsi Xperia 1 VI
- Samsung Galaxy Watch Active 2 - láthatatlan gyűrű
- Honor Magic V2 - origami
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- T Phone 2 5G - kétszer olyan jó
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
Hirdetés
-
Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
it Két kriptocéget perel New York államügyésze, mert több mint 1 milliárd dollárral károsították meg az áldozatokat.
-
SGF24 - Befutott a Monster Hunter Wilds legújabb előzetese
gp Az új rész jövőre érkezik, ennél pontosabb dátumot nem kaptunk még sajnos.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mobilarena
Ez a topik kizárólag gamer, több pont egyes/virtuális térhangzású, vezetékes és vezeték nélküli fejhallgatókkal foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
daehun
tag
válasz bayarena #25017 üzenetére
Szerintem csak stereo, de nem követtem a fejleményeket.
Én ezeket nézném meg olcsóbban:
HyperX Cloud Alpha
Steelseries Arctis 1 Wireless
Beyerdynamic Custom GameVagy drágábban nézhetnél még pl. studio füleseket (nem mindegyik hangzása lesz optimális játékra), ha a mikrofon nem igény. Ha pedig igen, akkor ModMic vagy V-Moda Boompro-t rá tudnál tenni így vagy úgy. Kicsit macerásabb ez, de kb. a legjobb audiót és mikrofont adná a saját kategóriájában.
A kérdés szerintem itt mindig az, hogy mennyivel jobbért mennyi plusz pénzt vagy hajlandó rááldozni. A fent említett három hangzása nagyon korrekt és ezek után szerintem eléggé rá kell fizetni, hogy jelentős javulást észlelj (persze 100-150k-ért fogsz találni ilyet).
-
daehun
tag
válasz bayarena #25023 üzenetére
Játékra jobbnak kellene lennie, igen. Amiket leírtam azok az ajánlottak, és 100-k fölé én biztos nem mennék (mert nincs mit venni a headsetek közül, ami előrelépés lenne).
Azért tartsd észben hogy (ahogy elnézem) egy ~130-160k-s fülest próbálsz összehasonlítani egy 30-50k-al. De az ár nem feltétlen jelenti azt, hogy az adott célra optimális is, ahogy ezt te is tapasztaltad.
Én nem hallottam a te fejesedet és te sem ezeket, szóval az egyetlen út hogy kiderüljön jobban tetszik-e az az ha veszel vagy kipróbálsz egyet és eldöntöd magadnak. Ha nem tetszik akkor elállsz a vásárlástól 14 napon belül.
-
daehun
tag
válasz bayarena #25025 üzenetére
Ez így ebben a formában nem igaz. Felül-alul hallásban 5.1/7.1 semmit nem segít. A játék továbbra is csak horizontális információt ad a hangokról, pont úgy, mint sima stereo-nál. Nem létezik olyan, hogy alattad/feletted.
Ahol létezik, azt úgy hívják, hogy HRTF (stereo). Itt a játékmotor már nem csak egy síklapra pakolgatja fel a hangokat (előtted/mögötted), hanem 3D-s térben helyezi el ezeket. Itt már van olyan, hogy feletted/alattad és ennek megfelelően torzítja el a hangokat, hogy a térhatás meglegyen. Ez az egyetlen eset, ahol valódi információd van a pontos pozícióról. Viszont ez játék függő, pl. CSGO-ban van, tudtommal Overwatchban is, de sok (legtöbb) játékban nincs.
Erre még az is rájön, hogy sok 5.1/7.1-es füles csak stereo jelet kap, és csak abból próbál utólag okoskodni egy EQ-hoz hasonlóan. Szubjektíven lehet hogy jobban bejön a hangzás, de objektíven ez nem tud neked több információt generálni a semmiből. Van olyan is, ami valóban 7.1-et kap inputként és azt downmixeli stereora, de alul-felült akkor sem fogod jobban hallani.
Elsősorban egy jó stereo fülest akarsz ami pontosan vissza tudja neked adni, hogy milyen szögből és mekkora távolságból jön az ellenség mindenféle 7.1 effektek nélkül is. Ha a füles hangja alapból rossz, azon semmilyen 7.1 effekt nem fog sokat segíteni. Az 3 amit említettem az mind stereo.
Lehet hozzájuk venni 7.1-es hangkártyát, de én sok értelmét nem látom, plusz kérdéses, hogy PS-en futna-e nem csak stereoban is.
Ha az Alpha-ra gondoltál, az most ~33k. Az Alpha S kevésbé ajánlott (~43k).
[ Szerkesztve ]
-
Bajgunar
aktív tag
válasz bayarena #25030 üzenetére
De a Roccat Real 5.1
Az, hogy EZ már nem kapható.
Akkor mi? (OK, eddig működik, DE ha bekaksizik...)?
Akkor mit vegyünk?
Van vmi, ami jack-es és real 5.1?
Tudsz ajánlani vmit?Minek hirdet az, aki nem tud reagálni privire? Törölje a hirdetését, meg magát is... Csak teleszemeteli az oldalt...
-
daehun
tag
válasz bayarena #25027 üzenetére
A pro-k 99%-ban stereot használnak.
A 7.1 nem fog neked új információt generálni ami nem létezett előtte. Viszont ami alapból is ott volt, abba belenyúl, kicsit átformálja, lényegében egy bónusz effekt. Ez vagy bejön neked, vagy nem.
Például ha fogsz egy EQ-t és felerősíted a lépéseket, a robbanásokat pedig lehúzod, akkor is egy hasonló effektet értél el, mert új információt nem hoztál létre, de elképzelhető, hogy a te füled könnyebben tudja feldolgozni/kihallani a részleteket. De ha már volt alapból egy jó fejesed, ami EQ nélkül is megfelelő egyensúlyban tartja a hangokat, akkor igazából nem értél el sokat (lehet, hogy rontottál is). A 7.1 nem ezt csinálja, csak próbálom érzékeltetni a szubjektív értékét az effektnek ezzel a példával.
Azt is érdemes megjegyezni, hogy milliónyi formája van a különböző surround/5.1/7.1 megoldásoknak. Van ami sikeresebb, van ami nem. Pl. azok amik egyszerűen kapnak egy stereo jelet a játéktól, ráraknak egy effektet és visszaköpik azt a füledbe, az tényleg egy EQ szintjén van kb (pl. Cloud II hangkártyája ilyen). Ettől még lehet, hogy van akinek ez bejön.
De van olyan is, ami kap a játéktól egy 7.1 jelet, azt kicsit szofisztikáltabban visszaalakítja stereora (HRTF algoritmussal), így pl. lehet hogy könnyebben el tudod különíteni, hogy a lövés pont előről jött vagy hátulról. A probléma itt továbbra is az, hogy az eredeti, játéktól kapott jel csak egy sík lap, felül/alul információ nincs benne. És itt is inkább csak a meglévő, limitált információba turkálsz bele, hogy szubjektíven jobban hallj (vagy nem).
Csak hogy tiszta legyen, a HRTF nagyon leegyszerúsítve kb annyi, hogyha például hátulról jött egy hang, akkor a tested blokkolja a frekvenciatartomány egy részét, így mondjuk csak a mély hangokat hallod meg elsősorban (mélyre torzult fegyverhang = hátulról lőnek). Ha előről jött a lövés, akkor nincs semmi blokkolva és normálisan hallod a fegyvert. Ugyanígy megoldható a torzítás arra ha alulról vagy felülről jött a hang (HA van erről információja az eszköznek!). A valóságban ennél bonyolultabb ennek a számolása.
Ha a játék (aminek van tudomása arról, hogy az ellenség alattad vagy feletted van) saját maga megcsinálja a HRTF kalkulációt, akkor a stereo jelben alapból megkapod azokat az információkat, hogy 3D térben honnan is jött a hang. Ez a legoptimálisabb felállás. De még itt is vannak variációk, mert mindenki kicsit máshogy hall és a HRTF algoritmusokból is van több féle.
Nem tudom mennyire volt ez érthető, de lényeg az, hogy a semmiből új információt nem tudsz teremteni. A meglévő információkat át tudod formálni, hogy szubjektíven jobb hangzást kapj, de objektíven nem csináltál semmit.
A hangzáshoz még annyit, hogy az én tapasztalatom az, hogy minél inkább jobb egy fejes alap hangzása, azt annál inkább rontja el bármilyen csodaeffekt. Például én egy Alpha-t használok egy 7.1 képes hangkártyával, de csak stereoban használom, mert az effektek inkább "elmossák" a hangok precizitását. Ez viszont fordítva is igaz. Egy alsó (értsd: kuka) kategóriás Sennheiserrel, ami játékra nem jó (hasonló problémák mint a te fülesed) a 7.1 és egyéb surround csodaeffektek segítenek kicsit.
Alpha S hangzása egy kicsit pontatlanabb, mint az Alpha-é, és a kábelek hossza, mute/volume control elhelyezkedése kicsit rosszabb. Alpha S-hez van 7.1 hangkártya (PS-en jó eséllyel csak stereo) és cserepárna. Ez szerintem +10k-t nem ér meg, de igazából az S-el sem nyúlnál mellé.
Revolver sem rossz, de panaszkodtak páran, hogy a fejrögzítés hangosan nyikorog ha mozgatod a fejed. Hangminőségben kb. hasonló vagy kicsit az Alpha alatt van. V-alakúbb a hangzásvilága, viszont a hangzástere tágasabb, ami bónusz lehet neked.
-
daehun
tag
válasz bayarena #25027 üzenetére
Egyébként még annyit, hogyha jack-eset választasz és direktben a controllerbe dugod bele, akkor nagyon magas Ohm-os fejesek max hangereje kevesebb lesz (Cloud I/II/Alpha valamennyivel magasabb az átlagnál, de nem vészes). Akiket ismerek és Cloud-al játszanak azoktól nem hallottam ilyet, de azért neten látni pár ilyen panaszt. Elenyészőnek tűnik, de azért tudj róla.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD CPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Azonnali fotós kérdések órája
- Milyen rovar lehet ez?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen monitort vegyek?
- Így nézhet ki a tömzsi Xperia 1 VI
- Gyúrósok ide!
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Politika
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen