Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • mityku

    aktív tag

    válasz Gyantusz #2779 üzenetére

    „Jó, természetesen nehéz termékeket, ill. tűzveszélyes (vegyi) anyagokat, mint pl. a kőolaj, ma is tartályhajók szállítanak, de már vannak érdekes elképzelések alacsonyan a víz felett repülő szállító légi ''járművekről'', amik kihasználják a felszín közeli ''párnahatás elvét'' is. Ezek gyakorlatba való átültetése a következő 10-15 évben nem várható.”
    Ha jól emlékszem a „Kaszpi-tengeri szörny” (orosz fejlesztés nem hiába) is ilyen konstrukció lett volna, ugye?

    Ju-52 volt szerencsém Pesten a Közlekedési Múzeumban (a Petőfi Csarnoknál van a kiállítás [a repülésé] ) megnézni + fotózni, van egy - két látványos cucc ott!


    „Ez a három motoros kombináció úgy látszik a fejlesztő gárda rögeszméje lett... (alapvetően tévút, figyelembe véve a későbbi típusokat)”

    Szerintem abszolút otromba ez az elrendezés! Sőt még az se nagyon tetszik, mikor a harmadik sugárhajtóművet a függőleges vezérsík alá teszik (későbbi utasszállítóknál) (ha jól tudom van/volt a Tupoljev - szériába is ilyen).

    Így, ahogy felvázoltad a légiszállítás lehetőségét, könnyen lehet, hogy a háborút jóval hosszabb ideig eltudják húzni a németek (sőt biztos), bár az amcsik és angolok mindent megtettek volna, hogy a szállítógépek gyárait elpusztítsák! (illetve a szállítókapacitást)

    Gigantokat kár volt elpazarolni! Kitenni egy közvetlen harcérintkezésnek, mikor semmi védőfegyverrel / manőverező képességgel nem rendelkezik, egyszerűen ostobaság volt! Tényleg érdemesebb lett volna bevetni őket a keleti fronton (ahova viszonylagosan nyugodt körülmények között tudtak volna hadianyagot illetve katonákat szállítani).

    Optimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther

Új hozzászólás Aktív témák