- iPhone topik
- Netfone
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Redmi Note 9 Pro [joyeuse]
- Touroll J1 - amikor az átlagos is elég
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- CES 2024: Kezünkben az Asus új mobil kontrollere
- Bugfix van, magyarázat nincs az iOS-ben újra feltűnő, korábban törölt fotókra
- Huawei Watch 3 Pro - óraátállítás
Hirdetés
-
Akciófigyelő: Humble Games Bundle - Nightdive FPS Remasters
gp Számos remek játék szerezhető be PC-re az elkövetkező több mint húsz napban.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
Új hozzászólás Aktív témák
-
tibor.sz
tag
Sziasztok!
Új vagyok itt és egy 2010. decemberi gyártású V60 D5 AWD Geartronic Summum boldog tulajdonosa. Sosem volt még ilyen kaliberű autóm, de 25 év gályázás után úgy gondoltam, hogy megérdemlem. Mit mondjak, egyszerűen más érzés egy ilyen autót vezetni, vagy csak ülni benne. Az előző (és egyben első) tulaj rakatott bele a márkaszervizben egy BSR csomagot is, úgyhogy lépeget is a kicsikém, ha kell.
Nyilván mindenből a legjobbat akarom adni neki, de a márkaszervizek áraitól kicsit hanyatt vágtam magam. Van pofájuk pl. 8.700 Ft-ért adni ugyanazt az olajat, amit én megvettem máshol 2.750 Ft-ért (literjét természetesen). Azért 6 liternél az már tétel. És nyilván az egyebek is hasonló áron vannak.
Rengeteg kérdésem lenne (majd nyilván lesz is), de most ami a legközelebb aktuális lesz, az a fékek cseréje. Tudja valamelyikőtök, hogy melyik cég a Volvo gyári beszállítója? Valahol olvastam, hogy talán az ATE, de ehhez a típushoz is ők? Gondolom, ha a gyári beszállítótól nem Volvo logóval veszem meg ugyanazt a féktárcsát + fékbetétet, akkor az olcsóbb lesz, minőségben pedig ugyanaz. Vagy van esetleg valami javaslatotok, hogy milyen fékeket vegyek? Brembo, Textar? A Bárdi webshopját nézegettem, többfélét is kínál hozzá, de nem mindegyik tűnik egyformának. Honnan tudjam, hogy pontosan melyik fajta jó hozzá? Vagy ne szarozzak, és vegyem a gyárit? Vannak olyan források, ahol emberi áron meg lehet venni a gyárit?
Előre is köszi:
Tibor
-
tibor.sz
tag
Köszönöm aneda és FeRRaR1 fórumtársaknak a választ. Szóval fékben ATE vagy a gyári.
Nézegettem a német ebay-en a gyári tárcsákat és betéteket, de több cikkszámmal is találkoztam. Ugyanígy néztem magyar oldalt is (nordicstore.hu), ott is ez a helyzet. Különböző gyári termékek, különböző cikkszámon és különböző áron. Ez igaz a tárcsákra és a betétekre is. Nem egyforma a méret, hűtött - nem hűtött (hátsó tárcsánál van hűtött és nem hűtött is), 16,5"-os fékrendszerhez, 17,5"-os fékrendszerhez stb. Logikusan én is úgy gondolnám, hogy nem feltétlenül ugyanaz a fék kell egy D2-eshez, mint egy T6-oshoz. Azt hogyan tudhatom meg, hogy egy adott konkrét autóhoz (jelesül egy 2010-es V60 D5 AWD-hez) melyik fajta a jó? Ugyanez igaz az utángyártottakra is, többféle cucc is van ugyanazon gyártónál. Rosszat meg nem szeretnék rendelni.
FeRRaR1: a válaszodban küldtél egy linket, ami egy korábbi hozzászólásodra mutat. Tudnál esetleg küldeni egy linket az említett angliai bolthoz is, ahonnan vásároltál? A gyári tárcsa rozsdásodására találtál megoldást?
-
tibor.sz
tag
Ja, és még egy dolog:
A német ebay-en - beütve, hogy gyári Volvo féket keresek - kiadott jónéhány Ford találatot is (Galaxy, S-Max, Mondeo). Mivel a V60 is még Ford termék, ezért logikusnak tűnik, hogy akár a fékek is teljesen ugyanazok lehetnek egyes Volvokban és Fordokban, csak az egyik dobozán Volvo embléma van, a másikén meg Ford. És nyilván az ár sem ugyanaz. Azt hol lehetne megtudni, hogy melyik Ford modell féke (tárcsa, betét) tök ugyanaz, mint egy adott Volvo modellé?
-
tibor.sz
tag
válasz FeRRaR1 #8282 üzenetére
Köszönöm! A hozzászólást olvastam már, mielőtt kérdeztem, keresgéltem egy kicsit ;-)
Viszont azt még mindig nem tudom, hogy a több cikkszám közül honnan tudjam, hogy melyik a számomra megfelelő. A wikingerparts honlapját is megnéztem jelenleg 6 tárcsa és 6 fékbetét kitt van fenn a V60-hoz, természetesen mind más cikkszámmal és más árral.
-
tibor.sz
tag
Én is azon a véleményen vagyok, hogy a specifikációk a fontosak, nem pedig az adott gyártó. De mivel szerintem nincs olyan hatalmas különbség az azonos specifikációjú olajok ára között, ezért célszerű kifejezetten azt az olajat használni, amit az autógyártó előír. Az már viszont nagyon nem mindegy, hogy az adott olajat hol veszed meg.
Az én autómhoz a Volvo a Castrol Edge Professional Titanium A5 0W-30 olajat ajánlja. Na most erre az olajra 1 éve a márkaszervizben kaptam bruttó 8.700 Ft/literes ajánlatot. A Castrol mintaboltban a Mogyoródi úton megvettem literjét 3.900 Ft-ért.
http://castrolmintabolt.hu/webshop/product/castrol-edge-professional-titanium-volvo-cars-a5-0w-30-1-literes/417/Idén pedig ugyanezt az olajat akcióban megvettem a filterabc webshopban 2.750 Ft-ért.
https://filterabc.hu/CASTROL-EDGE-TITANIUM-PROFESSIONAL-A5-0W30-1L-Volv6 liternél azért finoman szólva sem mindegy, hogy 52.000 Ft vagy 16.500.
A filterabc webshop egyébként nagyon korrekt és gyors volt, ingyenes szállítás, másnapra otthon volt az olaj. Ország boltja díjazottak, talán nincs velük gond. A honlapjukon az is fent van, hogy melyik olaj esetében miről lehet felismerni az eredetit, mert a hamisítás - a Castrolnál különösen - valós probléma volt a közelmúltban. (Nincs semmi közöm a céghez, nem vagyok fizetett emberük)
-
tibor.sz
tag
Sziasztok!
A vajszínű bőrbelső ápolására tudtok ajánlani valami okosságot? Milyen szerekkel, hogyan, milyen időközönként stb? Vagy tudtok valami helyet, ahol értenek hozzá és szépen megcsinálják?
Jelenleg még szép az állapota (6 éves és 105.000 km van az autóban, vigyázva is volt rá), de szeretném, ha ilyen is maradna.Üdv Mindenkinek:
Tibor
-
tibor.sz
tag
válasz FeRRaR1 #8307 üzenetére
Köszi a jó tanácsokat!
És tudtok esetleg olyan autókozmetikát, műhelyt, ahol jó alapanyagokkal szépen meg is csinálják? Vagy jobb, ha az ember maga csinálja?
Más:
Hátsó ablakokra felrakható napvédőkről van valakinek tapasztalata? Az én autóm ugyanis gyárilag nincs sötétítve, fóliáztatni meg nem akarom, mert ha megbontják a kárpitot, az biztos, hogy nem tudják ugyanúgy visszatenni (más autónál már sajna jártam így). Viszont a nyáron nagyon hiányzott, mert a kislányom fejét néha nagyon érte a nap. Ezek az univerzálisok meg sz@rt sem érnek. Tudom, hogy létezik gyári megoldás is, az kb. 36.000 Ft a hátsó ajtókra + kb. 49.000 Ft a csomagtér ablakaira. De ugyanilyen rendszerű megoldásnak tűnik ez is, csak éppen kb a felébe kerül. Valaki használt már ilyet, más hasonlót vagy akár a gyárit? -
tibor.sz
tag
válasz csabi94 #8311 üzenetére
Azt adom, hogy a fóliázás jól néz ki. Azt is, hogy az lenne a kézenfekvő és nem is drágább megoldás. Csak sajnos nekem elég rossz tapasztalatom van a fóliázással, pedig olyanok csinálták, akik márkaszervizeknek és autószalonoknak is dolgoznak. Egy másik gyártmányú autómat fóliáztattam... Nos, az ajtóbehúzót (ahol megbontották a kárpitot) szarrá karcolták, letörtek néhány fület és azóta az automata ablak félúton megáll (nyilván akad), és időnként kiugrik a helyéből. Egy kurva parkolóházba nem merek beállni, mert ha a parkolójegyért leengedem az ablakot, nem biztos, hogy fel is tudom húzni. A csomagtér nyilván nem gázos, mert ott fix üvegek vannak, így ott nem bontanak, de a hátsó ajtóknál sajna igen.
-
tibor.sz
tag
válasz belaazallat #8313 üzenetére
Oké, ezen már túl vagyok.
De akkor tudtok mondani olyan helyet, ahol tutira szépen és megbízhatóan fóliáznak? Nyilván ezer hely van Budapesten, ilyen is , olyan is, de akkor melyik, ami jó?
-
tibor.sz
tag
Na, ez már jobban hangzik
Tehát akkor:
1. Ki lehet rajta látni, azaz nem zavaró?
2. Ha menet közben leengedem az ablakot, a huzat nem viszi le?
3. Valóban pontosan illeszkedik és esztétikus?Ha esetleg budapesti vagy, valamikor összefuthatnánk, szívesen megnézném élőben is, hogy milyen. Persze csak, ha nem zavar. Most tavaszig amúgyis ráér...
-
tibor.sz
tag
válasz csabi94 #8321 üzenetére
Azt nem tudom, hogy mi áll jól neki, de a Totalcaron voltak ezzel kapcsolatos cikkek. Pl. ez vagy ez. Azt nem tudom, hogy a V40-hez van-e a ködlámpa helyére beilleszthető Osram, mert ha jól tudom a V40-nek szögletes a ködlámpája, de lehet, hogy tévedek. Univerzális LED csíkot neves gyártótól pedig pl. itt találsz.
-
tibor.sz
tag
válasz kelekyle #8595 üzenetére
A gyári előírásban szereplő specifikációknak mindenképpen feleljen meg. Az A3/B3 és az A5/B5 az olajdoki szerint gyakorlatilag tök ugyanaz, de a C3 már teljesen más, tehát erre mindenképp figyelj oda.
A Castrol márkához szerintem nem feltétlenül kell ragaszkodnod (főleg ha nem találsz olyat, amilyen kell), vannak még más kiváló olajok is, amiket elkerültek a hamisítási botrányok is. A VOLVO a Castrolt ajánlja, de ez inkább csak ajánlás. Szerintem.
-
tibor.sz
tag
válasz kelekyle #8598 üzenetére
A Liqui Molyt nagyon dícsérik, én még nem használtam, mondjuk nem is olcsó. Az Eneos meg japán olaj, szerintem túl nagy gond azzal sem lehet, de én még azt sem használtam. Biztos vannak itt olyanok, akik használták már egyiket vagy másikat. Én Castrolt használok az autómba, jó áron meg tudtam venni, így nem nézegettem másfelé.
-
tibor.sz
tag
Sziasztok!
V60 D5 Geartronic AWD.
Az összkerékhajtás rendszerben lévő olaj cseréjéről tudtok nekem valami infót adni?
Kell-e egyáltalán cserélni? Ha igen, mennyi időnként / km-enként (az autóm 2010-es gyártású, 2011-es forgalombahelyezésű és 110.000 km van benne), mennyi és milyen olaj kell bele, és tudtok-e ajánlani olyan helyet, ahol profin megcsinálják?Köszi
-
tibor.sz
tag
válasz haxxika #8653 üzenetére
És Nálad mennyi idő / hány km alatt adta meg magát az osztómű? Mert azt nyilván nem tanácsos megvárni...
Az olajból mennyi kell, mert ahogy láttam a megadott linken 1 literes kiszerelés van.Egyáltalán nem értek a műszaki részéhez, de a Volvo összkerékhajtásában van első difi, hátsó difi meg az osztómű? Egyben van az egész rendszerben az olaj, vagy mindenhol külön kell cserélni? Vagy totál sületlenségeket beszélek? Ha nem is én csinálom meg, azért szeretem kiokosítani magam.
-
tibor.sz
tag
válasz haxxika #8655 üzenetére
A váltó olajcseréjére már kértem árajánlatot a Protruck cégtől, amit ezen a fórumon ajánlott valaki, de sajnos még nem jelentkeztek (egy hét telt el).
Így ebben a kérdésben (váltóolaj cseréje) is szívesen venném a tanácsokat. De abban legalább már annyiban képben vagyok, hogy biztosan meg kell csinálni és nem szabad elhinni, hogy az élettartam olaj miatt nem szükséges kicserélni.
De az összkerékhajtási rendszer olajcseréjéről semmi infóm nincs.
-
tibor.sz
tag
Szóval, akkor jól értem-e:
1. Az első difi egyben van az automata váltóval (gondolom, akkor ezért van az is, hogy az összkerékhajtás csak automata váltóval együtt rendelhető), így az automata váltó olajcseréje megoldja az első difi olajcseréjét is.
2. A szöghajtásban FeRRaR1 kolléga által szerzett infók szerint nem kell olajat cserélni.3. Az összkerékhajtásból marad még az osztómű (ezt hívjátok Haldexnek, vagy az valami más?) és a hátsó difi. Ezek is egyben vannak vagy külön-külön, azaz egyben kell bennük olajat cserélni vagy külön?
Vagy nagyon sötétben tapogatózom?
-
tibor.sz
tag
Valaki itt a fórumban ajánlotta a Protruck Kft-t, az automata váltó olajcseréjére. A Protruck egyébként a ZF csoport magyar szervizképviselete. A honlapjuk szerint nem ZF gyártmányú automata váltók olajcseréjét is elvégzik, ráadásul épp akcióban. Nosza 2 hete írtam is nekik és kértem egy árajánlatot. Mivel 2 hét alatt nem sikerült válaszolniuk, ezért ma felhívtam őket. Elmondtam, hogy mit szeretnék, erre azt mondja az ember, hogy csak ZF váltókat vállalnak. Mondtam neki, hogy de a honlapjukon kifejezetten fent van, hogy nem ZF gyártmányú váltót olajcseréjét is megcsinálják, még akciós is volt! Erre azt mondja, hogy igen ez így van, mert meg tudnák csinálni, de a gyakorlatban mégse vállalják.
Ismét egy komoly magyar cég...
-
tibor.sz
tag
Még mindig / ismét az összkerékhajtási rendszer olajcseréjéről:
Kértem árajánlatot egy márkaszerviztől, akik az alábbi választ adták:
"A gyár nem írja elő az összkerékhajtási rendszer folyadékcseréjét. Amiben folyadékot lenne értelme cserélni, az a Haldex rendszer. De ha nincs vele baj és működik, akkor nincs értelme. Ott van egy pumpa, ami kapcsolja az összkerékhajtást szükség esetén. A többi helyen mechanikus alkatrészek vannak csak, azokban nincs értelme cserélni, mert nem befolyásolja a működését. A Haldexben a folyadék csere kb 30eFt. De ennek cseréje sem fogja befolyásolni a rendszer működését. Ha valami tönkre mehet, az a pumpa a haldex rendszerben, de akkor szöveges üzenet kap a kijelzőre. Annak cseréje kb 160.000Ft"
Na most akkor kell vagy nem kell cserélni, ha kell, akkor mit és hol, tényleg elég csak a Haldexben vagy máshol is célszerű? Szerintetek?
Kicsit kezdem elveszíteni a fonalat, amit eddig is nehezen találtam...
-
tibor.sz
tag
válasz FeRRaR1 #8692 üzenetére
Én is így gondolom, hiszen szerintük a váltóban sem kell olajat cserélni. Csat a tököm tele van azzal, hogy össze-vissza beszélnek.
Igazából reméltem, hogy legalább azt leírják, hogy hol kell cserélni, mennyi és főleg milyen olaj való bele + Haldex szűrő cikkszáma stb. Szeretem tudni az ilyesmit, elejét véve egy későbbi esetleges átb@szásnak
Tudom, hogy Te nem itthon nyomod, de van valaki esetleg, aki tud megbízható műhelyt ajánlani Budapesten vagy a környékén, ahol ezt az olajcserét meg is csinálják normálisan?
-
tibor.sz
tag
Mellesleg az automata váltó olajcseréjére is kértem árajánlatot a gödöllői váltódoktortól. A sommás válasz ennyi volt: "Tisztelt ...! Nettó 60.000 Ft."
Hát, végülis árajánlat, hiszen írtak egy árat, de ennél azért kicsit többet vártam volna. Pl. hogy mennyi és milyen olajat raknak bele milyen áron, mennyi a munkadíj, aztán tudomásom szerint ők csinálnak valamilyen német technológiával váltó átmosást is, hogy ez mondjuk benne van-e ebben az árban stb.
Vagy én vagyok nagyon eltájolva?
-
tibor.sz
tag
Az árat én sem sokallom, de jó lenne tudni, hogy ezért mit csinálnak.
Valamilyen fórumban találtam az automataváltó olajcseréjével kapcsolatosan egy baromi részletes és hasznos összefoglalót, nekem abszolút kompetensnek is tűnik. Belinkelem ide, szerintem más is hasznát veheti. Eszerint egyébként a gyári Volvo olaj nem más , mint a Mobil ATF 3309, bár ezt azért nem írja tutira.
-
tibor.sz
tag
válasz tibor.sz #8704 üzenetére
Folytatnám:
Továbbá találtam a youtube-on egy videot, amiben egy XC70-es váltójában cserélnek olajat. Ez is hasznos lehet. Eszerint valóban 12 liter olaj kell, de itt gyakorlatilag mindig csak 4 litert töltenek bele, járatják a váltót (gondolom ez az átmosás) és aztán le is engedik. Csak az utolsó 4 liter olaj marad benne.
-
tibor.sz
tag
válasz tibor.sz #8706 üzenetére
És mellesleg a gyári olajból is van többféle cikkszám alatt is. Így pl. a videón szereplőnek más a cikkszáma, mint annak, amit a márkaszerviz nekem megadott a váltó olajcseréjére kért árajánlaton. Mind a kettő gyári Volvo automata váltó olaj, de más-más cikkszámon. Persze lehet, hogy a belbecs ugyanaz, de akkor meg mit variálnak?
-
tibor.sz
tag
Volt a Totalcaron is egy S80 V8 teszt.
-
tibor.sz
tag
Azért az érdekes, hogy a tesztben szereplő autóban 112.000 km volt és már felújított váltó, míg a hirdetett pécsi autóban 151.000 km és már abban is felújított váltó.
Nem bírja a váltó a nagy nyomatékot? Vagy a futásteljesítmény nem frankó?
-
tibor.sz
tag
Én hasonló problémával küzdöttem egy 2011-es V60-nal.
Az első lépés az volt, hogy a navi szoftverjét kellett frissíteni. Ezt teljesen hivatalosan, a Váci úti márkaszervizben csinálták meg, kb. 10.000 Ft-ért.
A második lépés, hogy egy hivatalos Volvo honlapról le kellett tölteni egy üres pendrive-ra az aktuális térképszoftvert, majd azt az autó könyöklőjében lévő USB aljzaton keresztül feltölteni a navigációra.
És kb. ennyi. Most jelenleg nem tudok ennél pontosabbat írni, mert már közel másfél - két éve volt és nem emlékszem pontosan. A link is megvan valahol, ahonnan a térképszoftvert le lehetett tölteni (teljesen ingyen), de azt is keresgetnem kell. Valszeg a másik gépemen van lementve. Majd megnézem. De a lényeg, hogy meg lehetett oldani. Arra még emlékszem, hogy 2016.04.30. lezárású térképet lehetett letölteni, és tavaly őszig nem is volt frissebb. Azóta nem néztem.
-
tibor.sz
tag
Na szóval:
Itt a link, ahonnan letölthető a térképszoftver. Még jelenleg is ugyanaz a 2016.04.30. lezárású térkép van, amit anno én is letöltöttem. Nem tudom miért nincs frissebb...
A navit pedig azért kell frissíteni, mert az új szoftverrel beletesznek valami olyan menüpontot, hogy felismerje a pendrive-ről rátöltött új térképszoftvert. Mert ezek a navik eredetileg még DVD alapúak voltak. Vagy valami ilyesmit magyaráztak nekem. De a lényeg, hogy ez kb 10.000 Ft-ba fájt, a térképszoftver letöltése pedig ingyenes.
Remélem tudtam segíteni.
-
tibor.sz
tag
válasz molnarpeter #9675 üzenetére
Na, ez jó hír, mert én még mindig nem csináltattam meg a váltóolaj cseréjét, bár a linkelt honlapon még túl sok információ nincs (konkrétan semmi :-). Mátrai Zoltán valami Volvo guru? Lehet, hogy most valami nagy hülyeséget kérdeztem, és mint Volvosnak, ismernem kellene, de nem így van...
-
tibor.sz
tag
Sziasztok!
Megint az automata váltó olajcseréjéről. V60 D5 6 sebességes. Valaki ismeri-e ezt az olajat?
3.990 Ft 1 liter (mínusz a kedvezmény), teljesíti mind a Volvo 1161540, mind a JWS 3309 specifikációt. És mivel maga az automata váltó is AISIN, gondolom az olajuk sem lehet olyan szar.
Valahol azt olvastam, hogy a VOLVO gyári olajként talán Mobilt árul, de az is és minden más jó minőségű olaj is drágább.
Valaki használt már ilyet? Mi a véleményetek?
-
tibor.sz
tag
Sziasztok!
Úgy néz ki, hogy a 2010-es V60 D5 AWD Geartronic autómban kilyukadt a vízhűtő.
Mivel vízhűtőt még soha semilyen autómban nem kellett cserélni, így a különböző gyártókat, márkákat sem ismerem. Tudtok esetleg ajánlani valami jó, megbízható márkát és helyet, ahol vehetek? Illetve azt esetleg tudja-e valaki, hogy a Volvo gyári beszállítója melyik cég?
A Bárdinál (ahol nekem van némi kedvezményem) Koyorad vízhűtő van, erről már hallottam, de elsősorban tuningolt gépeknél. Jó márka ez is?Köszi előre is.
-
tibor.sz
tag
válasz molnarpeter #9945 üzenetére
Hát, én nem feküdtem alá :-)
Viccet félretéve, ismerős szerelő mondta, hogy tuti a hűtő, mutatta is az alján a folyásnyomokat, és azt is ő mondta, hogy nem javítható. Én meg nem vitatkozom, mert nem értek hozzá. Igazából nem is nagyon akarnék vele szarozni, ha meg kell venni, hát meg kell venni. Csak nem akarok sz@rt venni, ezért kértem a segítséget, hogy mik lehetnek a jó márkák. Az alkatrész.hu-t megnézem. -
tibor.sz
tag
Igen, a Nissens ajánlották már nekem, de az persze nincs a Bárdinál (azaz nem tudom kedvezménnyel megvenni), másrészt a szintén itt, molnarpeter által ajánlott alkatreszek.hu-n 7 különböző típust dob fel Nissensből az autómhoz 39 és 54 ezer Ft közötti áron. Tehát abból is melyiket?
Koyorad-ról senkinek nincs infója? Mert az a Bárdinál nekem kb 22 ezerbe fájna, ami azért mégsem mindegy.
-
tibor.sz
tag
Sziasztok! A vízhűtő cseréjéhez új hűtőfolyadék is dukál. Emlékszem, hogy olvastam itt a fórumon, hogy csak a gyárit ajánljátok bele, mivel speciális az összetétele, ez oldja meg a kenést, gátolja meg a korróziót stb.
Próbáltam is utána keresni a korábbi hozzászólásokban, de sem a fagyálló, sem a hűtőfolyadék szavak beütésével nem jártam sikerrel. Meg tudná valaki mondani, hogy hol lehet beszerezni a gyári (vagy annak megfelelő) hűtőfolyadékot, mi a pontos neve, illetve mennyi kell belőle (V60 D5 AWD Geartronic 2010)?
A fékolajat is cseréltetném, ezzel kapcsolatosan ugyanez lenne a kérdésem. Milyet (milyen specifikációjút, milyen márkát), mennyit és hol?
Köszi
-
tibor.sz
tag
válasz TheMarci #10040 üzenetére
Itt valaki ajánlott egy százhalombattai céget, most nem jut eszembe a nevük. Ők 90.000 Ft-os ajánlatot adtak 12 liter Mobil olajjal (ami tudomásom szerint a Volvo gyári automata váltó olaja). A gödöllői váltódoktortól nettó 60.000 ezres ajánlatot kaptam. De állítólag ők is átmossák a váltót is.
Más:
Az előző hozzászólásokban volt szó az összkerékhajtás karbantartásáról, az olaj cseréjéről. Mivel engem is érint a dolog - egyelőre semmiféle hiba nincs, csak nem is szeretném, ha lenne - ezért kértem ajánlatot márkaszerviztől is. A következő választ kaptam, idézem:
"Amiben folyadékot lenne értelme cserélni, az a Haldex rendszer. De ha nincs vele baj és működik, akkor nincs értelme. Ott van egy pumpa, ami kapcsolja az összkerék hajtást szükség esetén. A többi helyen mechanikus alkatrészek vannak csak, azokban nincs értelme cserélni, mert nem befolyásolja a műkődését. A Haldexben a folyadék csere kb 30eFt. De ennek cseréje sem fogja befolyásolni a rendszer működésést. Ha valami tönkre mehet, az a pumpa a haldex rendszerben, de akkor szöveges üzenet kap a kijelzőre. Annak cseréje kb 160.000Ft".
Na, most ezek után legyen okos az ember. Ez kb. olyan, mint hogy szerintük az automata váltóban sem kell olajat cserélni... -
tibor.sz
tag
válasz polberto #10064 üzenetére
Én úgy tudom, hogy a gyári automata váltó olaj Mobil1. Viszont a magyar márkaszerviz nekem az olaj lecserélésére Castrol olajról adott árajánlatot.
A Bárdinál kapható AISIN olaj teljesíti a Volvo specifikációját, az adatlapján fel is van tüntetve. De nem hinném, hogy az olajat magát az AISIN gyártaná, mert nem kenőanyag gyártó cég, gondolom ők is veszik valakitől, de azt a Bárdiban sem tudják, hogy kitől. Persze lehet, hogy tévedek.
Én végül ezt az AISIN olajat raktam a váltóba, de csak pár hete, úgyhogy még semmi tapasztalatom nincs. A váltó működik, igaz, előtte is rendben tette a dolgát.
-
tibor.sz
tag
Mondjuk nálam nem volt teljes (átmosásos) váltóolaj csere 12 liter olajjal, hanem csak a sima egyszerű mezei "leengedős" 5 liter olajjal. Remélem ártani azért ez sem árt. A váltónak nem volt semmi problémája, csak már 120.000 km van benne és még nem volt cserélve. Ilyenkor is ki kell nullázni?
-
tibor.sz
tag
válasz tarantawla #10247 üzenetére
Azt nem tudom, hogy a Te autódon hol van, de a következő generáción egyszerre kell megnyomni a bal és jobb tükör gombját és akkor hajlik be.
-
tibor.sz
tag
Sziasztok!
Gumi témában kérnék tanácsokat, véleményeket, tapasztalatokat.
A vas egy 2011-es V60 D5 AWD automata, elég rendesen felextrázva. Nem tudom pontosan hány kilogramm lehet, de biztos nem egy könnyű darab. A forgalmi szerint a saját tömeg 1635 kg (nem vagyok biztos benne, hogy tényleg "csak" ennyi), a megengedett össztömeg 2280 kg. A gumi mérete 215/50 R17. Eddig nincs is gond. Ami a kérdésem, hogy milyen súlyindexű gumit vegyek rá. Elég a 91-es (615 kg/gumi), vagy kell a 95-ös (690 kg/gumi). Jelenleg 95-ös van rajta, de az biztos, hogy már nem a gyári szerelés, így azt nem tudom, hogy gyárilag milyet raktak rá. A megengedett össztömeg alapján a 91-es is elég kellene, hogy legyen, hiszen a 4 gumi összesen 2460 kg-ot bír. Ez még akkor is beleférne, ha kicsit orrnehéz az autó a motor miatt.
Vagy csak túlagyalom?
Előre is köszi
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen