- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
- Mobil flották
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Fotók, videók mobillal
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Huawei Mate 40 Pro - a csúcson kell abbahagyni?
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Vodafone mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Rárepültek a gyártók a Snapdragon X-re
ph Persze ebben a Qualcomm mellett fontos szerepe van a Microsoftnak is, aki teljes erővel beállt a CoPilot+ PC programba.
-
MultiVersus - Íme a launch trailer
gp Az érdeklődőknek alig egy hetet kell már csak várniuk a teljes kiadás megjelenésére.
-
Sarokba szorította a Huawei az Apple-t Kínában
it A Huawei olyan nagy versenyt teremtett az Apple számára Kínában, hogy utóbbi érezhetően csökkentette az országban az iPhone-ok árait.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz Sziszifeca #25996 üzenetére
Ezt rosszul látod, nem mindenki erre vár, különbözőek vagyunk különböző igényekkel.
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
abydos
aktív tag
Aki vett Indexet az Alyx miatt, szerinted pont akkor adja el?
Februárig biztos nem lesz készleten Index, ez simán kitolódhat az Alyx-ig. Egy pillanat alatt fel fog szökkenni a használt Indexek ára.
Az az akciós Index az lesz, hogy nem 1500€ lesz használtan, hanem max 1400.
Ha akarsz Indexet, most foglalj le egyet, amíg olcsó, az 1000 eurójával...VRHír.hu - We AR here // http://vrhir.hu // Csatlakozz hozzánk, ha VR hírekre szomjazol :)
-
JoolsNOS
veterán
Valaki másnál is megvan a probléma, hogy oculus progi vagy gép újrainduláskor nem érzékeli a gép rendesen az oculust. Kell neki egy usb kihúz/bedug, hogy felismerje. Ha igen van működő megoldás?
I5 9400F, Asrock B365M Pro4, GTX1060 6GB, 16Gb DDR4, Seasonic Focus 650 Platinum TV: 65A7GQ
-
barcalaci84
őstag
válasz Jinxb1rd #25969 üzenetére
Én most vagy 10 nap után vettem elő a BS - t, és nekem úgy tűnik nincs már tracking probléma.
Azt mondjuk nem tudom h béta update van - e most épp vagy a rendes, de nálam elmúlt a probléma...De ha csak experten hibázik nálad, akkor én inkább arra gyanakszok h nem a trackinggel van baj, hanem te hibazgatsz...
Eleinte én is morogtam a tracingre aztán, ahogy ügyesebb lettem rajottem h csak bena voltam és vagy túl korán ütöttem vagy későn vagy rosszul.... Csak ezt eleinte experten nem olyan könnyű észrevenni... -
Joshi
titán
válasz Sziszifeca #26005 üzenetére
Nem emlékszem hogy mit mondtál a Project Cars 2-ről. Az eredeti már jó volt Reverb-vel?
-
Sziszifeca
őstag
Szia.
Hát ugyanolyan f.s.
pár dolgot low-ra kellett vennem hogy lássak is valamit mert távolra nem láttam. Meg a felbontást a stramvr-ben 350-400-ra fel kellett vennem hogy türgető legyen.
Kivancsi lennék hogy akinek Hp-ja van az miket állit hogy jól nézzen ki. Most tűrhető, de az iracing szebb nekem..>>Youtube/Sziszifeca<<
-
Joshi
titán
válasz Sziszifeca #26016 üzenetére
És mindez 1080Ti-vel?
-
Joshi
titán
válasz Csavez™ #26020 üzenetére
Oculus Rift CV1: 2160×1200 (1080×1200 per eye) ~2.6MP
Oculus Rift S: 2560×1440 (1280×1440 per eye) ~3.6MP
Valve Index: 2880x1600 (1440×1600 per eye) ~4.6MP
HP Reverb: 4320x2160 (2160×2160 per eye) ~9.3MP
Ezek alapján enyhe túlzás az, hogy a Valve Index sokkal nagyobb felbontású mint az Oculusok. Inkább úgy fogalmaznék, hogy a HP Reverb a sokkal nagyobb felbontású a többinél.
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
És még ez is kevés, mert a szemenkénti 4K felbontás ilyen közelről bizony még mindig kevés. Mondjuk ez már azért elfogadható lenne. A gond azzal van, hogy nincs az a VGA ami ekkora felbontáson tudja a 90fps-t vagy ennél többet. Ja és a SLI/Crossfire ugye kukázva lett, szóval még inkább távol vannak ezek a felbontások.
A jövő VR felbontása valahol itt kellene hogy kezdődjön:
7680x2160 (3840×2160 per eye) ~16.5MP
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
válasz Sziszifeca #26024 üzenetére
Ja semmi, ennél már csak a 2080 és a 2080Ti erősebb. Pont azért mondom hogy jelenleg csak eddig lehet nyújtózni, vagyis mindig csak addig lehet amíg a takaró ér.
[ Szerkesztve ]
-
Jinxb1rd
addikt
válasz barcalaci84 #26010 üzenetére
Nem csak behaluzom, hanem látom, hogy a rúd máshol és máshogy áll, nem a kezemben van. Elszámolódik valahol valami, és hátrébb vagy lentebb kerül, úgy meg nyilván nem fogom rendesen eltalálni a kockákat, ha hirtelen 'kikerül a kezemből' a cucc.
[ Szerkesztve ]
We are only Stardust...
-
Raymond
félisten
A render resolution a Reverb-nel joval kozelebb van a panel felbontasahoz mint az Index-nel (vagy a Rift/Vive-nal):
2016 x 2240 = 4.52 MP = Index
2512 x 2460 = 6.18 MP = ReverbEzek a per eye 100% amit a SteamVR-ban latsz. Tehat a Reverb csak 36%-al magasabb felbontast szamol alapbol mint az Index.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Mert a lencsek torzitasa miatt nagyobb felbontasban szamol mint a kijelzo fizikai felbontasa. Hogy mennyivel az gyartotol es termektol fugg. A lentiekhez meg par tobbi:
1512 x 1680 = 2.54 MP = Vive
1344 x 1600 = 2.15 MP = Rift CV1
1648 x 1776 = 2.93 MP = Rift S (Quality Mode)
1504 x 1616 = 2.43 MP = Rift S (Performance Mode)
1808 x 2000 = 3.62 MP = Oculus LinkJa, es ezert van az hogy kb. ugyanannyi GPU teljesitmeny kell a Reverb-nek 90Hz-en mint az Index-nek 120Hz-en:
6.18 x 90 = 556
4.52 x 120 = 542[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Joshi
titán
válasz Raymond #26031 üzenetére
Ja hogy akkor ezek a specifikációban megadott felbontások már a torzításos értékek nem pedig a kijelző valós felbontása?!
Egyébként akkor is jól példázódtam Cshavez fórumtársnak, hogy a Reverb-nek többet kell számolnia mint az Indexnek, ezért van az hogy az Index támogatja a 120 vagy akár a 144Hz-et is.
[ Szerkesztve ]
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz Jinxb1rd #26027 üzenetére
*köhm-köhöm* insideouttracking *köhm-köhöm*
Bocsi, csak megfáztam...[ Szerkesztve ]
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
Dyingsoul
Topikgazda
Bocsi, hogy belevau, de Raymond azt írta, hogy "nagyobb felbontasban szamol mint a kijelzo fizikai felbontasa".
Szóval a kijelző felbontás annyi amennyi meg van adva a specben, de nagyobb felbontásban rendereltet képet magának az adott SDK, hogy a lencsék torzításából adódó hibák miatt helyes képet kapjon a szemed a fejszettben.Ezek a számok honnan vannak amúgy Raymond? Tök érdekes ez az infó és ezeket az adatokat eddig még nem láttam sehol vagy sajnos elmentem mellettük.
Egyébként a GPU teljesítmény növekedésről is túlságosan lineárisan gondolkodsz Joshi. Messze vagyunk a szemenkénti 4K-tól, az tuti de ott a foveated rendering, az NV GPU-k felépítésükben is változni fognak jövőre (MCM Dizájn, hasonló az AMD Zen CPU-kban látott Infinity Fabric-hez) és az új felépítésnek köszönhetően az SLI teljesítmény is sokkal jobb lesz állítólag. (Ha az NV is úgy akarja...)
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
Joshi
titán
válasz Dyingsoul #26034 üzenetére
Távol álljon tőlem hogy a mesterekkel szemben vitába szálljak, de akkor Rajmi a #26031 hszben nem jól írta ki a Megapixel értékeket. Ha pl Reverb kijelzőjének natív felbontása az amit én írtam, vagyis 4320x2160 (2160×2160 per eye) azaz ~9.3MP, akkor Rajmund nem tudom mit számolt főleg úgy, hogy a renderelt felbontásnak még többnek kellene lennie.
Egyébként se hinném, hogy a nagyobb renderelt érték többet érne mint a valós kijelző pixel száma, hiszen úgy is a valós kijelzőt látod ráadásul nagyítva. Én itt inkább azt gondolom, hogy natív 4K megjelenítés lenne jó minimum szemenként. Ilyenkor nyilván nincs semmi trükk ami ronthatna a látványon. Hozzáteszem én nem ástam bele magam a VR megjelenítés rejtelmeibe, de a szúnyogháló és részletesség probléma egyértelműen a felbontás korlátai miatt van.
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
válasz Dyingsoul #26036 üzenetére
Többször elolvastam amiket írt, de ezt egy szóval nem említi.
Meg ugye itt oké hogy magasabb felbontásban számolunk (renderelünk) hiszen nem 2D van, de attól még a kijelző valós 2D felbontása határozza meg a szúnyogháló effektet és úgy általában a részletesség mértékét. Nehéz ezt így elképzelni, jó lenne egy videó hogy megértse/átérezze az ember.
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
Ja látom hogy szerkesztette a (#26028) hszt ahol már írja a szemenkéntit.
Na mind1, a lényeg hogy a szemet nehéz átverni, attól az még olyan amilyen. Meg aztán lehet hogy a jövő VR cucca nem is lencsés megoldás lesz, vagy az lesz de sokkal kifinomultabb. Van itt még mit fejleszteni az egyszer biztos.Szerintem valami ilyesmi lesz a véső megoldás.
[ Szerkesztve ]
-
kisfurko
senior tag
Az egy minta/pixel elég kevés. Ha pl. egy fekete felületen van egy, a pixel méretnél kisebb fehér folt, és pont nem arról veszel mintát, akkor sötét marad a pixeled, ha róla veszel, akkor fehér lesz (időben meg villog a kis mozgások miatt), holott a valóságban valami szürkét látnál. Ez a vibrálás, hirtelen kontrasztváltás sokkal természetellenesebb, mint a kisebb felbontás. Az ember szeme nagyon érzékeny a kontrasztváltozásra, ezért kell a nagyobb mintavételezés. A texture filteringet is ezért fejlesztették, mert nélküle "zizegtek" a textúrák. Ott is egy pixelre több texel jut.
Én még csak CV1-et próbáltam, de a videók alapján messze az Oculusnak van a legjobb mintavételezési eljárása. Nekem a CV1 képe sokkal természetesebbnek hat, mint bármelyik Valve-HTC (nem a színek). Nem a felbontás a minden. Az index képe nekem nem tűnik annyival jobbnak, mint a Rift S-é (bár biztos, hogy élesebb).
Nekem az első dolgom, hogy antialiasing be, és SS 1.5-re, ha bírja az 1070Ti. Régen is inkább alacsonyabb felbontáson és antialiasinggal játszottam, mert zavarnak a pixeles, természetellenes "részletek". Amire nagyon emlékszem, a kábelek a Half Life 2-ben.Amikor először kipróbáltam a Riftet, akkor az volt az első dolog, ami feltűnt, hogy ahhoz képest, hogy pixeles a kijelző, egyáltalán nem zavar. Mert automatán 3D-vé konvertálta az agyam. Biztos különbözőek vagyunk, de én nem tudom hova tenni ezeket a "kipróbáltam a VR-t, és milyen pixeles, meg életlen, bezzeg a monitoron" kijelentéseket, mert nem látod a pixeleket, mert nem azt nézed. Látszik, hogy lehetne sokkal jobb, de a térlátás kárpótol mindent. Monitoron nem is látom, milyen messze vannak a dolgok, VR-ben meg még a korlátozott felbontással (és lencsével) is sokkal jobban megítélem. Az Assetto olyan jó, hogy a G erőket leszámítva majdnem, mint az igazi. Audi S1-et vezettem sokat, élőben meg Polo GTI-t. Látványosan jobban megyek VR-ben, mint monitoron, mert látom, hogy merre fordulok, csúszok, mennyire fékezek (messze a G29 fékpedálja a legnagyobb illúzióromboló). A G erőket meg hozzáteszi az agyam, kivéve a hajmeresztő manővereknél, mert hülye azért nem vagyok az igazi autóval
-
barcalaci84
őstag
válasz Jinxb1rd #26027 üzenetére
general fülön nézd meg h neked is ez-e az oculus app verziója:
12.0.0.282.262 (12.0.0.281.262)
szerintem nincs probléma nálam , mert ma is gyakorlatilag minden számot SS-re csináltam experten és expert+ -n és többnyire első is lettem a magyar listán ( Zsozark-t mondjuk csak 1-2 számnál tudtam megelőzni)
karácsony előtt én is tapasztaltam amit írsz, most én csak indítás után a menüben tapasztaltam h nincs helyén először a kontroller , de a helyére áll és 1 óra alatt én egyetlen tracking problémát se észleltem)ui: ráadásul nálam a játéktér jobb oldalán van egy tükör is , ami elméletileg bezavarhatna , de nem érzem szükségét az elmúlt félév alatt h letakarjam...
-
Raymond
félisten
Azt kb. egy percen belul szerkesztettem hogy ha veletlen valakinek nem lenne vilagos a szamokbol hogy szemenkent ertendo akkor ott legyen
"Meg ugye itt oké hogy magasabb felbontásban számolunk (renderelünk) hiszen nem 2D van, de attól még a kijelző valós 2D felbontása határozza meg a szúnyogháló effektet és úgy általában a részletesség mértékét."
Nem azert renderelsz magasabb felbontasban mert "nem 2D van", a kijelzokre mindig 2D-ben renderelsz, maskepp nemigen menne. a 3D hatas attol van hogy a ket szemed picit mast lat, ebbol rakja az agyad ossze a 3D-t."Egyébként se hinném, hogy a nagyobb renderelt érték többet érne mint a valós kijelző pixel száma, hiszen úgy is a valós kijelzőt látod ráadásul nagyítva."
De tobbet er, ha a kijelzo nativ felbontasaban renderelnel akkor kepminoseg romlana ugyanis egy renderelt pixel tobb fizikai pixelt takarna es te epp az ellenkezojet akarod elerni. A lenyeg pl. itt van mindjart az elejen [link] vagy picit mas szemszogbol (hehe) itt [link] A masodik linknel lathatod egyebkent hogy miert szebb valamivel a kepe a CV1-nek mint az eredeti Vivenak meg ha ugyanazokat a kijelzoket is hasznaljak. A PPD (pixels per display) ertek magasabb a CV1-nel mert valamivel kisebb a FOV."Én itt inkább azt gondolom, hogy natív 4K megjelenítés lenne jó minimum szemenként. Ilyenkor nyilván nincs semmi trükk ami ronthatna a látványon."
Nem eleg, lasd feljebb." a szúnyogháló és részletesség probléma egyértelműen a felbontás korlátai miatt van."
Nem csak a felbontasbol adodik hanem (ami talan fontosabb) a kijelzo pixelei kozott ures/fekete terbol is. Ket azonos felbontasu es fenyereju kijelzonel az lesz a jobb (kevesbe halos) amelyiknel kisebb a pixelek kozti ter. A Samsung ezt probalta megoldani az Odyssey+ anti-SDE retegevel. Mivel a szemed a vilagos reszeket (pixeleket) latja jobban a kis elmosodas amit bevittek azt jelentette hogy a fekete reszt nem latod vagy nem veszed annyira eszre. Az eredmeny az lett hogy nincs SDE, viszont olyan eles kep sincs mint a tobbi HMD-nel mert ott az enyhe elmosodas.En mondjuk nagyon varok egy legalabb Index FOV-al, Reverb felbontassal es Rift S inside-out tracking-el ellatott wireless HMD-t lehetoleg kenyelmes fejtartoval es beepitett fulesekkel Csak ez meg odebb van, ha 2021-ben (a vege fele) jonne valami akkor az mar nem lenne rossz es aranylag koran jott.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz Dyingsoul #26034 üzenetére
Ezeket az SDK-kbol olvashatod ki amikor lekerdezed a HMD spec-eket, de egyszerubb a SteamVR settings-ben megnezni az ertekeket Az ugyanugy a meghajtokat kerdezi le hogy milyen hardverrrol van szo es az alap erteket veszi 100%-nak. Ezert van az hogy ha az Oculus Debug Tool-ban beallitasz magasabb ertekeket SS-el akkor a SteamVR azt fogja 100%-nak venni. Pl. 1.5x SS-nel a Rift 2016x2400-at mutat SteamVR 100%-on.
A ""standard" WMR kimaradt a listabol, ott 1593 x 1593 a felbontas az 1440x1440-es kijelzoknel.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
a2d2
addikt
Srácok aki kipróbálná az egyik legjobb fitness játékot az most vegye meg mert fél áron van és jöjjön versenyezni!!
Dance Collider [link]
Ezt nyomom felváltva a Thrill of the fight-al (szintén akciós).[ Szerkesztve ]
A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt
-
kisfurko
senior tag
Én nem győzködtem senkit, csak próbáltam elmagyarázni, hogy a dologban sokkal több van, mint a kijelző felbontása. Szimpla számítógépes grafika, mintavételezés stb., olvass utána, ha nem hiszed el. Én tudom, hogy a Reverb kijelzője jóval nagyobb felbontású, ahhoz direkt nem is hasonlítottam a Rift S-t, én csak annyit próbáltam írni, hogy a Rift S-nek, ahhoz képest, hogy milyen felbontású, egyáltalán nincs szégyenkezni valója a többi, magasabb felbontású mellett. A CV1 képe is szebb, mint a Vive-é, pedig a felbontás ugyanaz.
-
Hunner
senior tag
válasz Márton #26047 üzenetére
Arra szerintem keresztet vethetsz. Egyre többet hallom azt a kifejezést hogy a Beat Saber a VR Tetrise. Ez nem pejoratív, a tetris semmi kiemelkedőt nem csinált sosem, mégis addiktív, jó, klasszikus és mindenki ismeri. A Beat Saberre is ez a sors vár. Humblin konkrétan elfogytak a kulcsok, annyira viszik a népek. A fentieket figyelembe véve, teljesen fölösleges leárazásra várni. Ha teljes áron is fogy, minek akciózzák?
[ Szerkesztve ]
Oneplus 8 Pro - Canon EOS 600D - EOS M50 - Sigma 18-200 f/3.5-6.3 DC OS HSM II - Canon 50 f/1.8 STM
-
Márton
nagyúr
válasz Hunner #26048 üzenetére
Hogy az olyanok által, mint én, még 2-3x akkora tábora legyen
Nekem nem sürgős, vagy 10 megvett játék várakozik rám türelmesen..
Na majd ha nyugdíjas leszekEmlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
Márton
nagyúr
válasz Márton #26049 üzenetére
Nagggyon durva. Épp gondolkozom, hogy megvegyem-e a dance collidert az Oculuson, mert akciós. Még jó, hogy bevillant egy rövid pillanatra, hogy október 7-én már megvettem a Steam-en. Nah, itt látszik mennyi időm is van a VR-ra
Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
Új hozzászólás Aktív témák
- IPhone 14 128GB gyári független 2026.11.09. Apple garancia
- Gigabyte AORUS GeForce RTXTM 3070 Ti MASTER , 8GB GDDR6X, 256-bit GV- N307TAORUS M-8GD - Garancia
- iPhone 12 64Gb Fehér - Újszerű állapotban, 95%-os akkumulátor.
- Creative SFXI SoundBlaster X4 Külső hangkártya
- KIÁRUSÍTÁS! MINI PC : Intel Pentium J4205 - 8GB DDR4 - 256GB SSD
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest