- Poco M6 4G-ként érkezik a Redmi 13 4G
- Két marokkal szórja a Realme a GT 6 infómorzsáit
- Xre.hu
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iPhone topik
- Az iPhone 15 frissítésgaranciát, a 16 szép rendereket kapott
- Ránézésre nem változik a Pixel Watch 3
- Letiltás - hogy is van ez?
- Apple iPhone 13 Pro Max - őnagysága
Hirdetés
-
Az EU-s bejegyzésekkel tréningezi az AI-t a Meta
it A Meta közölte: az AI tréningezéséhez ezentúl az európai közösségi médiás bejegyzéseket is felhasználják.
-
Tényleg jobban fogyaszt a Peugeot, az Opel és a Citroen?
ma Mármint magukhoz képest, a Stellantis csoport márkáiban használt CMP platformhoz tartozó hajtáslánc optimalizációjának eredménye a mindennapokban is érezhető.
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nozs23
addikt
A Bloomberg azért általában eléggé megbízható. Teljesen hétköznapinak számít, hogy az informátorok névtelenek akarnak maradni.
Semmi meglepő nincs ebben. A folyamatos és kemény árcsökkentésekkel csökkent a profit, egy leépítéssel ebből visszahozhatnak. A márka megítélése sem olyan már, mint pár éve volt.
Szépen lassan pukkad a lufi, ami nem azt jelenti, hogy a Tesla egy szar, hanem azt, hogy az piaci értékelése egy vicc. Nem egy szuper mega Ai / szoftver gyártóról van szó, amit a Musk szeret beadni, hanem egy autógyártóról, aki szépen lassan belekóstol a konkurenciába, ami reális értékre fogja csökkenteni az értékelésüket.
-
nozs23
addikt
A Tesla lufi lassan már vagy 10 éve pukkan, csak az okok változnak.
Tavaly év elején ugyanez a műsor ment, akkor az árfolyam $113-ig ment le, most éppen $188-on áll.
Annyi különbséggel, hogy a 10 évből nagyjából 9-ig nem volt konkurencia és a cég vezetője nem próbálta aktívan elidegeníteni az amerikai társadalom 50%-át.Nem azért vágják sorra az árakat, mert annyira kedvesek, hanem azért mert szükség van rá.
-
válasz #54625216 #30 üzenetére
Tudok errol, de a valtashoz ott is kellett egy ingerkuszob, mikor az autok megbizhatoak es a tomeg szamara elerhetove valt. De az en problem nem a haladas, hanem a penzlehuzas es sokak szamara eletkeptelen megoldasok. Uljon az orakat varva ,hogy tolse az autojat, es telen imadkozzon, hogy a fele hatotav meglegyen. Azert irtam,hogy szerintem a megoldas egy hatekonyabb akkumegoldas/energiatarolas, es logikusabb javitasi lehetosegek, ne egy millas lampatest legyen a kocsiban, es meg tudjam tenni a sok csomaggal azt a nagytavu utazast, amit egy EV-vel nem lehetseges jelenleg. Azert nemhiaba dobta ki az EV-ket a Herz autokolcsonzo is. Termezsetesen sokak szamara megoldas, pl aki csak varosban ,vagy a kozelben jarkal autoval, relaitve kis csomagokkal.
És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!
-
Attila0
őstag
válasz #54625216 #30 üzenetére
Én értem hogy az EV-terjedése kapcsán párhuzamot próbálsz vonni az ICE kontra lovaskocsi helyzettel. De szerintem azt a tényt is érdemes lenne megvizsgálni, hogy pl. az EV-k akkumulátoraihoz szükséges nyersanyagokhoz is ugyanolyan könnyen hozzáférhetünk-e, mint 100+éve a nyersolajhoz. (A villanymotorhoz szükséges dolgokról, nem is beszélve.) Mert szerintem itt is nagyot bukhat a teljes átállás.
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
-
Shadowbull
addikt
válasz #54625216 #51 üzenetére
Úgy tudtak növekedni hogy brutálisan levitték az árakat és még így sincsenek kihasználva a gyártási kapacitások. Berlin kábé félgőzzel megy, a kínai gyár sem megy maximumon, Fremont sem, Texas meg pláne.
Nem véletlenül állították le a mexikói terveket.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
válasz #54625216 #53 üzenetére
Talan olvastad ezt is akkor: https://www.forbes.com/sites/petercohan/2024/01/25/tesla-stock-price-down-25-in-2024-time-to-take-your-profits/?sh=72a7fe95701a
vagy
https://www.wardsauto.com/industry-news/tesla-earnings-miss-expectations-growth-slowing-2024Lehet,hogy a volumen megvan, de a margin lement.
És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!
-
Shadowbull
addikt
válasz #54625216 #53 üzenetére
"Ha fél gőzzel mentek a gyárak 2023-ban, akkor hogyan tudtak többet termelni, mint 2022-ben?"
Hát például úgy, hogy a gyártási kapacitás még attól is sokkal nagyobb mint amennyit legyártottak végül.
"majd további csökkentéssel próbálták ellensúlyozni a recesszió hatását"
Nem. A további növekedést kellett megtámogatni az árcsökkentéssel.
"volt honnan visszavenniük, miközben a konkurenciának nem."
Ez így általánosságban megint egy teslafan legenda. Valójában a Tesla a nettó profitja egy részét tolta bele az árcsökkentésbe. Messze nem volt akkora játéktér nekik sem, mint ahogy az elképzelitek.
"A Tesla árcsökkenéséből levezetni tehát, hogy általában véve nincs kereslet EV-kre,"
Nade ilyet nem is mondott senki. Az eredeti kijelentésed az volt, hogy olyan óriási a kereslet, hogy nem bírják kielégíteni. Ez szimplán nem igaz.
De ez nem jelenti azt, hogy egyáltalán nincs kereslet.[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz #54625216 #57 üzenetére
"miért nem akkor csökkentették tovább az árakat, hogy növeljék a keresletet?"
2022 őszétől elkezdték csökkenteni az árakat.
"viszont 2023-ban a nagyobb eladási volumennek köszönhetően így is jobb eredménnyel zártak."
Az abszolút eredmény nem mérvadó. A forgalomarányos profit a mérvadó.
"különben a nettó profit csökkent volna."
Csökkent is,. méghozzá jelentősen. 2022Q1ben még 19,3% volt az EBT marzs, 23Q4ben meg 8,7%....
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz #54625216 #59 üzenetére
"pedig akkor állításod szerint alacsonyabb kapacitással mentek ugyanazok a gyárak."
Hmm, és hol állítottam ilyet?
"Miért is?"
Nézd, ha neked alapvető közgazdasági összefüggéseket kell magyarázni, akkor enyhén szólva sem vagy vitapartner.
"Egy céget az érdekli, hogy 2023-ban több nyereséget termeljen, mint 2022-ban"
Hát, nem. A profitráta egy nagyon lényeges mutató. Ha csökken a marzs, akkor a befektetett pénz alacsonyabb hatékonysággal dolgozik, és felmerül a kérdés hogy nem kéne inkább másba fektetni.
A Tesla tőzsdei értéke pláne nem egy csökkennő marzsot áraz."Direkt linkeltem a nettó profit definícióját"
Köszi, nincs rá szükségem, tudom anélkül is hogy mi a nettó profit. Továbbra is lényegtelen.
"nettó profit 2023-ban 15 milliárd dollár volt, ugyanez 2022-ben 12.6 milliárd dollár."
A nettó profit úgy lett 15 milliárd 23ban, hogy Q4ben elszámoltak 5,7 milliárd dollár állami támogatást. Anélkül jócskán 10 milliárd alatt lettek volna.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz #54625216 #61 üzenetére
És azt honnan veszed hogy ezek a ma meglévő gyártási kapacitások már 2022ben is megvoltak?
"Valójában a Tesla a nettó profitja egy részét tolta bele az árcsökkentésbe"
Talán ha megnéznéd az üzleti jelentéseket (és meg is értenéd) akkor pontosan látnád hogy ez történt. Az EBT marzsot fentebb írtam.
"azokat nem a year to year marzs érdekli, hanem hogy a cég képes-e elérni a hosszú távú céljait"
Pontosan erről beszélek. A Tesla célja az volt, hogy 2030ban évi húszmilliós eladásuk lesz, világbajnok marzsok mellett. Namost a marzsuk már most nem világbajnok, az évi húszmilliós eladást meg feladták...
Ha a Tesla egy kis vacak autógyártó a sok közül, amelyik elad évi pár millió autót és keres rajta egy keveset, akkor mi is indokolja hogy 2x annyit érjen mint a Toyota, vagy 10x annyit mint a BMW? Elárulom, semmi."Ehhez pedig az kell, hogy a cég évről évre több nettó profitot termeljen."
Ez (is) kéne, csak nem megy.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz #54625216 #63 üzenetére
"Ha nem voltak meg, akkor mihez képest mennek most fél gőzzel?"
Hmm, a ma meglévő kapacitásokhoz képest .. ez azért annyira nem bonyolult.
"ha ugyanaz a makrogazdasági környezet lenne most, mint mondjuk 2018-ban."
A spekik mégis úgy döntöttek hogy nem ér annyit a Tesla mint két éve. Konkrétan feleannyit se ér.
"Talán ez"
Az égvilágon nem jelent semmit. Az autóipar nem EVbōl áll, és ha majd sok évtized múlva csak abból fog állni (ha egyáltalán) akkor a Toyota meg a BMW meg mindenki más is azt fog gyártani.
"Jó, ha neked a 15 milliárd kevesebb, mint a 12.5 milliárd, akkor nincs több kérdésem"
Látom, továbbra se érted.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
senior tag
válasz #54625216 #65 üzenetére
A Tesla folyamatosan épít újabb gyárakat, illetve bővíti a meglévők kapacitásait. Így pl. 2019-ben még csak évi 650 ezer autót volt képes gyártani, de 2023. harmadik negyedévére az éves kapacitás 2,35 millióra nőtt. Azaz a Teslának nem jelentett volna gondot 2023-ban az eredetileg tervezett 2 millió autó legyártása sem, de mégsem gyártott ennyit, csak 1,81 milliót. És azért csak ennyit gyártott, mert nem talált több vevőt.
Egy másik indikátor arra, hogy jelenleg a Tesla nem tudja kihasználni a kapacitásait, hogy megszűntek a várólisták. Egy-két éve még óriási üzlet volt Teslát venni továbbértékesítési szándékkal, mert akár egy évet is várni kellett rá, így a frissen átvett példányokat többért lehetett elpasszolni a használt piacon, mint amennyibe eredetileg került. Mára a várólisták elfogytak, azaz az utolsó negyedévekben a Tesla már több autót gyártott, mint értékesített, azaz egy szolid raktárkészletet is felhalmozott. (Ezzel amúgy nincs egyedül: a legtöbb autógyártónál ugyanez a helyzet, pl. nemrég volt hír, hogy a VW elektromos autókat gyártó részlege öt napos munkahétre áll át, mert elfogytak a várólisták, és nincs elég új vevő.)
Fentiek nem azt jelentik (egyelőre), hogy a kereslet csökkenne, csak azt, hogy messze nem nő olyan ütemben, mint amire a gyártók számítottak, azaz jelenleg sok gyártó küzd azzal, hogy a méregdrágán megteremtett gyártókapacitást nem tudja kihasználni.
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
Shadowbull
addikt
válasz #54625216 #65 üzenetére
Hajaj, szovegertes....
"Tehát a Tesla 2022 óta bővítette a kapacitásait"
Igy van. 2022 Q1 jelentes.
Az eves kapacitas 2022 ev elejen minimum 1.050.000 volt, 2023 vegen meg minimum 2.350.000."szerinted keresleti problémával küzd, mert nem használja ki 100%-ig a bővített kapacitásait."
Nem. Keresleti problemaval kuzd, ezert kell csokkenteni az arakat, es ezzel egyutt sem sikerul kihasznalni a beepitett kapacitasokat.
"Nem is olyan régen még ezek a gyártók azt állították, hogy gazdaságosan gyártható tisztán elektromos autót csinálni lehetetlen vagy hülyeség, majd amikor kiderült, hogy de, akkor azt, hogy nem lehet gazdaságosan tömeggyártani."
Senki sem allitott ilyet. Ez tipikus teslafan baromsag.
"a tradicionális autógyártók 2030 utánra tervezik ugyanezt,"
Szinten marhasag. Egyedul a Toyota az, akinek nincs az eladasaihoz komolyan merheto EV kinalata, de ennek ellenere rekordevet produkaltak.
"miközben a trendből teljesen nyilvánvalóan kirajzolódik, hogy addigra már késő lesz."
(ásít) Aha. ez is egy hulyeseg.
"A Microsoft"
Ugyan kerlek. Ez autoipar, teljesen mas kavehaz. Johogy nem nokiazni kezdesz el.
"Belinkeltem, majd idéztem is a nettó profit definícióját, de csak futod az ámokot."
Aham. Neked nincs lovesed se arrol amirol vitatkozni probalsz, de en futom az amokot.
Megprobalom meg egyszer.
2022
INCOME BEFORE INCOME TAXES: 13.719
2023 (fentebb volt a link) 9.973Negy milliarddal kevesebb egy ev alatt, ugy hogy a forgalom tobb mint 15 milliard dollarral nott.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen