Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • V/

    Topikgazda

    válasz Churpik #73434 üzenetére

    Ne haragudj de most ezzel akkor mi is van?
    Amiről itt írunk az ESC000.... logisztikai azonosítós nem nyilvántartott levélküldeményekre nem vonatkozik amit ide beemeltél, nézd meg a felhozott Postatörvényt és az alapján készült Magyar Posta szerződési feltételeket. 9. KÁRTÉRÍTÉSI FELELŐSSÉG rész 9.2. Nemzetközi viszonylatba feladott valamint a külföldről Magyarországra érkező postai
    küldeményekre vonatkozó kártérítési felelősség
    Viszont mivel ezek speciálisan vannak kézbesítve a belföldi kézbesítési kártérítés vonatkozna ugyan, de hivatalosan nem tudjuk hogy konkrétan a logisztikai cég mikor adja át nekik kézbesítéshez, így csak a külföldről érkező küldemények szabályozása lenne alkalmazható ha postai küldeményként indult volna Kínából, ami meg nem igaz.

    Arról nem is beszélve hogy a küldemény a feladó tulajdona a kézbesítésig, így biztosított küldemények esetén is a feladónak van joga az átvevő szállítónál reklamálni, kártérítést intézni, akkor is ha a mi Posta törvényünk lehetővé teszi azt hogy a feladó lemondjon a címzett javára erről a jogról.
    Egy Kínában indult küldeményre egyébként elég nehezen lehet kivitelezni ezt. Két esetről tudok amikor meg lett keresve az AliExpress-es eladó ilyennel, inkább refund-ként visszaadta a pénzt, ahelyett hogy valami angol nyelvű lemondó nyilatkozatot csinált volna.

    Szóval értem én hogy sokan nincsenek ezekkel tisztában, de azért ez nem teljesen releváns információ a topikban felhozott problémához, elfér, csak nagyon nem kell túl tárgyalni.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák