Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Levat

    csendes tag

    válasz Soká #46149 üzenetére

    "Megismétlem a biztonság kedvéért, én magam a bizalom feltétlen híve vagyok, úgy gondolom, hogy őszinteséggel többet nyer mint veszít az ember."

    Nálam ugyanez működik, és nem is tervezek változtatni rajta.

  • BlackBird

    újonc

    válasz Soká #46149 üzenetére

    (#46149) Soká

    Ahogyan elnézem, itt senkinek nem az őszinteséggel van baja. Az a kérdés, hol van a vevőre tartozó információmennyiség határa. A kettőt nem érdemes összekeverni. Van, akinél egy anyagköltség kimutatást is tartalmazó árajánlat a saját üzleti felfogásából fakad, de sokaknál egyszerűen csak a megfelelési kényszer szüli, mert úgy gondolja, hogy enélkül nem megy. Láttam nem egy olyan asztalost is, aki nyílt árkalkulációval dolgozott: a vevővel közösen mentek megvenni az anyagot, aztán jutalékként számláztak 30 százalékot a szakbolt felé. Így került zsebbe a profit másik fele. Ők így látták célszerűnek és gyanítom, talán többen vannak ezzel hasonlóan a KATA bevezetése óta.

    (#46151) thyeby

    A bizalom kialakítása beszállítói és vevői oldalon, sőt a munkaadó-munkavállaló kapcsolatban is fontos, ez szerintem mindenki számára nyilvánvaló. Az ember állandóságra és lehetőség szerint nyugalomra törekszik a vállalkozásában, hiszen úgyis sok a változó. Teljesen más a helyzete annak, aki egymaga dolgozik (esetleg másodmagával) és megint más annak, aki egy egész céget visz. Más úgy tele lenni munkával úgy, hogy egymagad vagy és megint más, ha egy jónéhány embert foglalkoztató vállalkozást viszel. Ugyanez érvényes a bizalomra is. Ha ott állsz szemtől szemben a megrendelővel, más lehetőségei vannak a bizalom kiépítésének, mint amikor már a vevőt nem is ismered, sőt, esetleg nem is hallottál róla, csak egy sor egy Excel táblában.

    Nagyon sok asztalos (és egyéb mesterember) "megreked" azon a szinten, hogy egyedül, vagy másodmagával dolgozik. Tele van munkával, leterhelt, hétvégén is dolgozik. Van aki ezt így szereti (mert imádja a munkáját és így is van elég pénze), mások viszont egyszerűen csak nem tudnak feljebb lépni. A legtöbbször éppen azért, mert nincs bizalmuk másokban - miközben esetben ők maguk azok, akik az anyagköltség pontos kimutatásával igyekeznek elnyerni a vevőik bizalmát.

    (#46156) mdk01

    A normális árajánlat fontosságát én is osztom, a fotorealisztikus látványtervek is ezt szolgálják. A korábbi vállakozásom kezdő szakaszában én tárgyaltam az ügyfelekkel és gyakorlatilag nem is volt senki, akinek feleslegesen adtunk volna ajánlatot. A tisztességesen kidolgozott árajánlat is erősíti a vevő bizalmát. A régi honlapunkra például kitettük a konyhabútorok elemjegyzékét is. Nagyon kevesen éltek azzal a lehetőséggel, hogy utánaszámoljanak (viszonyításképpen megadtunk átlagos folyóméter árakat is), de a vevők mégis nagyon örültek neki.

Új hozzászólás Aktív témák