- Netfone
- Milyen okostelefont vegyek?
- Mobil flották
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
- Motorola Moto G54 5G Power Edition - nem merül le
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iPhone topik
Hirdetés
-
Spanyol botrány: ellophatták a járművezetők adatait
it A spanyol közlekedési hatóság észrevette, hogy valaki adatokat próbált szerezni tőlük – lehet, hogy járművezetők millióinak privát adatait árulják online.
-
(Újra)indítjuk a PH! YouTube-csatornáját
ph Jó pár éves kihagyás után, a Computex örömére elkezdjük a videós tartalmak gyártását is.
-
A mobilos témát keresni kell a Computexen, de akad
ma Nulladik és első napi összefoglaló, meg némi személyes vélemény a 2020-as csúcsmobilok kapcsán.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
#00809728
törölt tag
válasz LEFTHORSE1 #5895 üzenetére
Fényezők 4bar felett fujják.
max spray változatban van 0,5bar. -
#00809728
törölt tag
válasz Highend55 #5898 üzenetére
Gépi polír gyors,nagyobb hatás,
mondjuk ez karctól is függ.Pld a napokban volt nálam egy szuzuki garázsos megy piros lakkozott és egy 2cm vékony karc volt az egyik ajtóba.
Ezért felesleges elövenni a gépi polírt...
Kicsit kézzel eligazitottam majd ment rá az autóra a wax...
5h végeztem.... lehet nem vagyok szakember....[ Szerkesztve ]
-
Highend55
tag
válasz #00809728 #5902 üzenetére
Eddig csak poliroztam (próbáltam) kézzel.
Waxot mivel viszitek fel kézzel vagy géppel ?Autóm szine estoril blue [link] jó állapotban van de közelröl nézve látszik rajta a gépi mosások nyomai.. (elözö tulaj)
Ezért gondoltam megérne egy misét géppel átmenni rajta (polir meg wax) -
Manitou
addikt
Hi!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy házilagos féstésnél milyen műveleteket célszerü elvégezni.
Adott a kocsi tetején egy kb 1x5 cm-es rész ahol még régen valaki szétbarmolta a festéket tippem szerint valami tetőcsomagtartóval. Ezt a részt szeretném lefesteni. Színazonos javítófestékem van hozzá. Gondolom előtte érdemes felcsiszolni , zsírtalanítani, aztán valamivel lealapozni és végül lefesteni.
Kérdés jók e a meglátásaim és ha igen /vagy nem, akkor mivel és hogy an célszerü elvégezni a műtétet?
Az igazi az lenne, ha a tető telibe lenne fényezve, de ettől az opciótól most eltekintenék. -
Autoglym
tag
válasz Highend55 #5898 üzenetére
Hú de szép ez a kocsi Jól írtad, de nem kell az első mosás után szárazra törölni és a wax már maga a finishing termék. Az Extra Gloss Protection nevű szer egy szintetikus védőbevonat, az Aqua Wax és a HD Wax, meg carnauba (tartalmú) wax
Professzionális autóápolási termékek - www.autoglym.hu
-
#00809728
törölt tag
válasz Manitou #5905 üzenetére
1hszben le van írva
de ide is beteszem
Fényezés kezdőknek:
Szoval rozsda felfutás ill goc pontokat kőfelverődés okozta hibákat keres.Jól csiszold át csiszologéppel szárazon ne garázsba 100-as vászonnal.Ha vedlik a festék mint írtad akkor csutira szedd le ha lehet fémig.Müanyag ellemeknél természetesen ne fémig hanem a müanyag szinéig.
Majd jőhet az alapos zsírtalanitás ha kell 2* ismételd meg
Alapozó festék én itt wash-primert használok menőbb festékboltokban van nem alapozó hanem rozsdagátló előkészitő az alapozónak.
Alapozónak cinkromátos téglavőrőst szoktam használni de ha tehetősebb az íllető akkor 2komponens alapozot szoktam.
Száradás után becsisz finoman éppen ,hogy csak szárazon.
Majd jőhet a kittelés 2komponens jobbik fajtából.
Majd csiszolás csiszolópapír 100-120-as+vizzel és természetesen fa db-ra szoktam rárakni vagy tegnap láttam a Tescoba 600ft-ért gumitalpat az egyenes fellületekért+papírruhát
Ha már ott jársz vegyél papír ragasztószallagot 2-3cm széles+észter hígitót+takarófoliát de ha tudsz papírt szerezni az jobb.
Kitt csiszolás után jőhet rá a szorókitt itt én szinezőt szoktam belerakni és ebből is a drágábbat ajánlom /lechler,glasurit,standox stb.../ de van a body 4:1 nagyon jó kis husos anyag.
Jó sürün vastagon elég jól takar mindent.
Majd jőhet ismét majd a vizes csiszolás ha sima piros,fehér akkor 400-500-as papírt javaslok.Ha metal akkor mehet 400-as papírral de a végső esetben már amikor ugy gondolod már csak hangyaf*szanyit kell csizolni és kész a mű akkor kell 1000-es papír.
Ragasztással ha megvagy akkor papírruha fel, majd át kell ovatossan tőrőlni pamut rongyal 2-3* ha lehet fehér legyen és majd meglátod még mennyi kosz jőn le.
+én szoktam svábronygot venni azaz /mézeskendőnek/ is hívják elég ragacsos azt finoman a fellületen át kell tőbszőr huzni vigyázva ovatosan ne ,hogy beleragadjon stb....
Ha ezzel magvagy akkor egy elhunyt szakitól lestem meg ő még átmosta a kezét észter hígitoval majd levegőt fujatva a kasztnira áttőrőlgette a tenyerével.Nos nem hiszed el de még akkor is fog lejőnni kosz bőven.
Majd a fényezés előtt kitakaritani a garázst teljesen semmi porfogó ne maradjon bent és ami bent marad az legyen majd enyhén vizes.Tehát be kell locsolni mindent mert a viznek van egy vonzása és a porszemek egyből megtapadnak rajta.
Majd jőhet a 3 rétegő agyonszűrt 2-3* festék.Lényeg jó meleg legyen és a kocsi is.A legjobb a fujás és az előkészités előtt jól felmelegitettni a napocskával.Jobban terül a festék.
Festék a gyár által megadott bekeverést használd attól ne térj el.
Minőségi festéket vegyél /mobihel-lchler,glasurit-standox/
Én felsőtartályost használok ott a gravitáció hatására megy bele a festék és 5-6bar elég is.Az alsótartályoshoz nagyobb bar kell mert ott a nyomás viszi ki ill a szorás is levegővel térténik tehát olyan mintha 2 felé dolgozna a kompresszor.
Fujást elősszőr vékonyan átlátszoan vidd fel és várj vele kb 10percet.Majd jőhet a következő akkor azt már telibe kell és nézd mindig oldalról hova megy a sugár és jól locsold meg azaz üveges legyen a teteje /sík/Probáld meg egy más fellületen ha nem vagy benne biztos.
Ha végesztél kb 30-40perc után jól hígitsd meg a festéket kb duplájára és ovatossan nagy bar kb 6-7 fujd át kb ugy mint az első réteget.
Nem fog megfolyni hanem szép fényes egyenletes réteged lesz majd.
De ha über jót akarsz és nem metal lesz a gép akkor vehetsz rá lakkot akkor tuti szép lesz.Boltban elmondják ,hogy használd. -
Speciali
tag
egy hete végeztem a vas fényezésével. Leicler festékeket használtam. Már egy hét eltelt, de még mindig be tudom nyomni a körmömmel a festéket. Mikor fog ez keményre száradni?
Polírozni akarom, de így nem lehet. -
Speciali
tag
válasz #00809728 #5916 üzenetére
Kevert festék, tehát hagyományos értelemben nem is lehet bontatlan, az edzőt új dobozból öntötték ki, mivel nekem nem kellett annyi. Higítónak észtert használtam, de nem hiszem hogy ez lenne a gond. De majd lefújom valami kemény lakkal az egészet. és azt polírozom majd.
-
Moric
aktív tag
válasz Manitou #5912 üzenetére
A tetővel én nem nagyon foglalkoznék. Az nem javítható szépen.
A barna foltokat (talán rozsda) eltüntetném, ennyi.A lökössel el lehet szórakozni, az nincs szem előtt. Feltöltöd kittel, majd lefestheted, lakozhatod. Arra figyelj, hogy mikor visszacsiszolod a sérülés környékéről ne tüntesd el az összes festést.
-
Speciali
tag
válasz #00809728 #5920 üzenetére
azért tök hülye nem vagyok ám.
a festéket szinkod alapján kértem, egy RAL színt, és azt kaptam amit kértem, nem hiszem hogy pont ilyen szin maradt meg nekik 2,8 kg. Meg láttam amint keverik,egy fehér szin volt. Az edzőt gyári dobozból öntötték, nem értem, mit kellett volna néznem a dobozon.
Rendszeresen vásárolok butoripari festékeket, lakkokat, ott nem is vagyok ott, amikor kiszerelik a cuccot, csak telefonon adom le a rendelést, és soha semmi gond nem volt. Ide is igy mentem, hogy nem fogom a címkéket nézni.Csak az edzővel lehet gond, ha gond van.De annyira csak nem hülyék, hogy felhigitják.Mellesleg ember legyen a talpán, aki ezt a boltban észre veszi.
Harmadik napra használtam fel.
Butorfestékeket akár fél év múlva is ha használom, teljesen jo. Azok is Pur anyagok. Az edző szokott bekötni, de azt észre lehet venni.
A boltban kérdezték, mikor akarom felhasználni, mert beköthet az edző a műanyagban.[ Szerkesztve ]
-
#00809728
törölt tag
válasz Speciali #5921 üzenetére
Senki nem nézet hülyének csak probálok segiteni.
Én meg azt nem tudhattam,hogy te törzsvásárló vagy.
Eddzőnek ha sokáig van levegőn az sem jó..Én is jártam úgy glasurit lakk lefestettem a felnit majd 4nap mulva kevertem egy ujabb adagot és lefujtam egy újabb adag felnit.Megszárdt meg jó is volt de puha maradt.Mondanom sem kell kromofág majd újrafujás.
Levegőt értheted úgy,hogy nyitott edény vagy akkora edényben van,hogy több a levegő.Csupán probálok segiteni de ha ugy gondolod ezzel csak alkalmatlankodok akkor hagyjuk a toppikot meg mások számára...
-
Speciali
tag
válasz #00809728 #5922 üzenetére
Nem, náluk nem vagyok törzsvásárló.
Máshol vagyok az, a bútorfényező festék forgalmazónál.
Tudom hogy segíteni próbálsz, amit köszönök, nem kell félreértened.Hát lekromofágozni nem fogom az egész autót, az biztos. Marad ez, ami van. Majd valamikor kap egy lakkot, de azt nem náluk fogom megvenni az tuti.
-
Cola111
aktív tag
Sziasztok, ti mivel ápoljátok az autótokat?
Én a RIWAX cég autóápolási termékeit használom (Riwax insect clean,Riwax törlőkendő kívülre,szerintem jobb mint a vileda, más anyagból van,Riwax mikroszálas kendőt a beltér tisztítására használom a Riwax Multi brill műanyag ápolót hordom fel vele, használom még a Riwax wheel cleaner felnitisztítót valamit a Riwax wax shampoo-t, és a Riwax vízlehúzóval távolítom el a kocsirol mosás után a vizet. Sterimóval mosom 150bar nyomású
Az üvegekre ablaktísztítót fúlyok, még nem próbáltam a Riwax cég üvegtisztítóját.
Ezekkel a cuccokkal próbálom óvni az autóm fényét ( Opel Meriva 2011-es model metálfénnyel(ezüst tó), nagyon kényes szerintem a fényezése, bár még nincs egy éves az autó, de rettentően kell rá vigyázni,mert különben minden meglátszik rajta, de gondlom más autóknál is ugyan ez a helyzet.
[ Szerkesztve ]
-
LEFTHORSE1
őstag
Egy kérdésem lenne, ennek a szép piros Ferrarinak a szín kódját szeretném megtudni
Cseberből vederbe
-
#00809728
törölt tag
válasz LEFTHORSE1 #5925 üzenetére
Hy!
Nem fogsz talélni mert egyedi.De ha bemész kimondottan a standox érdekeltségbe ott tudnak kikevertetni de még sem lesz olyan.
Gyárilag használnak egy aláfújó szint amit csak a standoxosok is találgatásból fogják neked megmondani.
+ a ferrarinál 6* lakkoznak és nagyon drága lakkal ami elég massziv és ellenáll a kisebb pld sövénykarcnak stb....
Lehet azóta már van szinkod plg dupont,lechler,glasuritnál ..keress rá a neten.. -
Autoglym
tag
válasz Cola111 #5924 üzenetére
Ha már ennyire odafigyelsz az autóápolásra, ami tényleg dicséretes, ne használj szilikonos vízlehúzót, mert ha alá megy egy porszem, akkor szépen végigkarcolod vele az autót. Inkább mikroszálas türcsit vagy műbőrt használj!
Professzionális autóápolási termékek - www.autoglym.hu
-
Cola111
aktív tag
válasz Autoglym #5930 üzenetére
Ez jó ötlet, délután meg is nézem a boltba.
Egyébként találtam a porszívonkhoz direkt autótisztító kefét, de nagyon drága
CarClean szett , ennyit nem ér szerintem -
Autoglym
tag
válasz Cola111 #5931 üzenetére
Akcióban szokott lenni néha, de nem tartják állandóan. Amikor végre betették akcióba, vettem is kettőt nagy örömömben. De hogy minek kettő, azt ne kérdezd Viszont a Flexi fugatisztító jó lehet a célra. Mármint a nehezen hozzáférhető helyekre...
Professzionális autóápolási termékek - www.autoglym.hu
-
LEFTHORSE1
őstag
válasz #00809728 #5926 üzenetére
Tulajdonképpen a bringám kerék agyait akarom lefesteni, olyan pirosat akarok amely napfényben nincs narancs árnyalata, és nem olyan egyszerü tompa színt akarok, hanem olyat amelyik szinte világit, de nem metalizált és se nem elox fényezésü, gyöngyház festékre gondoltam kemény akrillakkal felüllakkozva, talán egy Mazda2-n láttam olyan pirosat, de az erős napsütésben egy pici narancs színezése is volt. Arra gondoltam hogy a fehér alapfestékre egy sötétebb pirosat fújok, majd rá vékony rétegben (hogy kissé áttetsző legyen a sötétebb) a gyöngyházas Mazda pirosat, majd persze az edzős akrillakkot. Még sosem láttam élőben gyöngyház fényezést. Ja és ezt ezt a vázat szépitgetem
Cseberből vederbe
-
Speciali
tag
válasz LEFTHORSE1 #5933 üzenetére
Jól szétkaptad a bicajt! Ez egy dirt gép? Ha lesz időm, én is átfényezem a bicaj vázam, de csak lakkal. Arra gondoltam, teszek valami kis színt a lakkba, és így kissé színjátszós lesz, mert az alap elox fekete.
Igazi gyöngyház festék az horror drága, amik vannak, azok csak utánzatok a legtöbb esetben. -
szepsy
senior tag
Magasnyomású mosós fórumot hol találok??
Karcher 2.38-ról lenne szó, csapról tökéletesen üzemel, de hordóba belelógatva a csövet egyszer megy, egyszer nem:S
Nincs nyomás, pedig levegőtlenítem, levettem a sugárcsőt.[ Szerkesztve ]
-
szepsy
senior tag
válasz #00809728 #5936 üzenetére
Ha minden igaz megoldódott.
Most mostam vele nem volt gond.
Fentebb kell lennie a hordónak mint a gép és egy kisnyomás jön létre, folyik magától a víz a hordóból, ennyi pont elég a gépnek és nyomatja rendesen.
Elé minek szivattyú, felhívtam őket mielőtt megvettem, elvileg kútból is szív, bár ha hordóból is csak ha fentebb van akkor ... -
LEFTHORSE1
őstag
válasz Speciali #5934 üzenetére
Hát amit a netről megtudtam eddig hogy a normál gyönygyház festék gyöny szemcse tartalma váltakozhat 10-től 70 százalékig és két színárnyalatot tud, az amelyik 4 színváltós annak litere 180 ezer forint is lehet (brrr). Lehet hogy nem is gyönygyházas festék kellene nekem hanem valami metalizált de nem olyan dúrva szemcséjü hanem egészen finom szemcsékkel melyek szabad szemmel nem különithetőek el, létezik ilyen festék?
Cseberből vederbe
-
Oracle
senior tag
Hi
Régi suzuki swift 1.3 glx-be szeretnék olajat és olajszűrőt cserélni, de nem tudom pontosan milyen olaj és szűrő való bele, esetleg tudja valaki? az autó olyan 10év körüli. Anyós kocsija, aki csak tankol és megy tegnapelőtt megnéztem a nívópálcát és száraz volt gyorsan kapott 1liter 15w40es olajat,addig amíg nem csinálok rajta teljes olajcserét, mondtam hogy ne nagyon használja addig.
-
Deadzone41
őstag
sziasztok! szeretném egy picit rendbe tenni frissen vásárolt használt autóm. bevásároltam pár dolgot farecla termékekből, név szerint Scratch Remover-t és hi-gloss félkemény viaszt. vettem még a waxoláshoz mikroszálas kendőt, és a karceltávolításhoz tapadós kendőt a felület előkészítéséhez. van valami tanácsotok, tippetek az alkalmazásukhoz ami esetleg nincs benn a használati utasításban? a polírhoz jó bármilyen pamut anyag mondjuk egy trikó vagy póló is? kézzel szeretném csinálni az egészet.
-
#00809728
törölt tag
-
#00809728
törölt tag
válasz Deadzone41 #5943 üzenetére
Farecla
Jó termék de azzal ovatosan anno én is bevásároltam belőlle és szivtamaa fogamat mert nagyon durva pilrozó anyag.KB mint a ciff surolószer.
Nem tuom mi a terved mert én viaszt és kendőket olvastam.
Talán dobnál fel képet a kocsidról közelit akkor segithetnénk is. -
#00809728
törölt tag
Tisztelt Autódoktor Úr!
A kocsi egy 2000-es 1.3-as Swift (háromajtós sport kiadás, ha ez számít), melyben 35 ezernél lesz lecserélve a motorolaj is, mivel az előző tulaj 20 ezernél ezt már gondosan megtette.
Bár a gépkönyv 5W-30-asat ajánl, egyes megbízható baráti vélemények szerint ez nem megfelelő, ők 10W-40-eset javasolnak. A szintetikus, félszintetikus vagy az ásványi olaj jobb-e ebbe az autóba? Az autót rendszeresen használom autópályán, így - véleményem szerint- az olaj is nagyobb igénybevételnek van kitéve.Válasz:
Alternatív megoldás a 10W40.
Vagy szintetikus vagy félszintetikus, ehhez kell tartania magát. Persze sokat dönthet a pénztárca is, bár szerintem a motor megérdemli, és meg is hálálja a törődést!2 munkatársamnak is ilyen 1,3glx sedanja van.
EZT HASZNÁLJÁK CASTROL 10W-40Érdemes lenne előtte kimosni a mocit mert nem tudni milyen olaj volt benne
wynn s[ Szerkesztve ]
-
Deadzone41
őstag
válasz #00809728 #5945 üzenetére
képeket most lusta vagyok csinálni . egy izmosabb karmú kutya átmászhatott a motorházon, a körme nyoma meglátszik azt szeretném első sorban leszedni. valahogy így képzeltem: lemosom a felületet, tapadós kendővel letörlöm az esetlegesen rajta lévő waxot, port meg zsírt, nedves pamut anyaggal és a szerrel megpróbálom lepolírozni a karcot. valahogy így terveztem. aztán ha kész átkenem a waxal a kocsit maljd kifényesítem. vannak a kocsin ilyen fél centi átmérőjű kör alakú talán lakk lepattogások. aztis megpróbálhatom lepolírozni vagy inkább csak ártanék vele és felszedném a festék réteget is? amúgy az autó fekete metál ha ez számít.
-
#00809728
törölt tag
válasz Deadzone41 #5947 üzenetére
Hy!
Hát probáld meg de szerintem nagy munka lesz a kutya állrali karcolásokat kézzel eltüntetni.Ha lehet ne legyen napon az autó és sok vizet használj és mindig figyeld.
Lakk lepattogzások ellen nem tudsz mit tenni szépen le fogja magát vedleni.
Újrafujás megoldható lenne
Új hozzászólás Aktív témák
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen