Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Stauffenberg #35082 üzenetére

    A havi kalibrálásnál megjelenő " nem vészes" eltérés a vörös/kék árnyaltokat mutató saját tesztfotójukon érzékelhető. Árnyalatokról beszélünk, ami a legtöbb fotósnál már simán egy átlagos preset használatakor is mást mutat.


    "Ha a környezeti fényeknek nem csak a fényáramát, de színhőmérsékletét is beleméred, akkor természetesen össze-vissza fogja tologatni a profilt"
    A színhőmérséklet elvben állandó (a helyiségben nincs fényforrás csere jóideje), de a "fény mennyisége" változhat, annak függvényében hogy menni a kintről bejutó természetes fény. (aminél ugye tudjuk hogy az 5600 K csak bizonyos napszakban tekinthető fixnek- illetve ott sem, de ez most nem olyan fontos)
    Ami lényeges az nem más, mint a kijelző fényereje mint trükkös rész, ugyanis egy megvilágított kép a monitoron ragyog, de a papírképen a sötét részek simán bebukás közelibe kerülhetnek. És itt látom jelentőségét a kalibráló eszköz külső fénymérésében.
    Most pl tablók készültek épp, és jó azt látni hogy a nyomdából azt hozom el amit otthon is láttam. Elegendő részletet, és színeződésektől mentes feliratokat.
    De írhatnám ezt színes termékeknél is, ahol a lila vagy pink árnyalatok baromi kényesek.
    Igaz a kedvencem amikor CMYK-ban dolgozom és nyomdai anyagot készítek elő- majd azt a megízó mobilon nyitja meg és problémásnak látja az arcbőr színét... és magyarázd el neki...

    Nálam is legalább kétféle kalibráció van érvényben. Az egyik az esti munkáknál, amikor a helyiség világítása van csak. És a másik amikor nappal dolgozom. A wb kb azonos, de a fénymennyiség eltér. Ilyenkor váltok... (videozni meg nem videozom)

Új hozzászólás Aktív témák