Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dippe

    tag

    válasz TeebyKay #7034 üzenetére

    A WD40 neve: Water Displacement, 40th formula. Elsősorban vízkiszorításra, rozsdagátlásra fejlesztették ki. Nagyon jól fut az anyagokon, továbbá van kenőképessége is. Ahogy fabula írta, nagyon híg. Továbbá nem tartós, pár hónap után ismételni kell a használatát. A rozsdamentes lineáris rudak rozsda elleni kezelésére jó.

    A többi "WD40" termék - szerintem - nagyon túlárazott. pl. a PTFE-jevel egyáltalán nem voltam elégedett. Csak az eredetivel van jó tapasztalatom. Vannak helyek, ahova nem lehet beférni, nem megy be a sűrű olaj. Továbbá függőlegesen fölfele is fut, nagyon jól terül! Még mindig jobb WD40-el olajozni egy kiszáradt csapágyat, mint semmivel ...

    P1P-től függetlenül, mivel ott még nekem nem kellett csapágyakhoz nyúlnom: a porvédő lepattintható a csapágyakról, és be lehet vinni kevés hígabb zsírt. Ha műanyag porvédős egy csapágy, akkor injekciós tűvel is bevihető.

    Gyári leírás:
    "The bearings are greased from the factory, in order to prevent rust and prolong the service life, regular cleaning, and anti-rust maintenance are recommended for linear rods."
    Tehát elvileg csak tisztítás és rozsda védelem kell a lineárokra. Elvileg erre a WD40-el való kezelés is elég lenne. A fölösleget fel kell itatni, mert nem olajzás a cél.
    Továbbá a írja, zsírozni akkor kell, ha hangja van a csapágynak.
    Felbuzdulva kérdéseiden, ma én is elvégeztem a karbantartást :). Én Mannol fehérzsírt (kb.1500Ft) nyomtam a trapézmenetes orsóra, a lineáris rúdra meg automata váltó olaj ment vékonyan(kb. 3eFt/l).
    Ha valaki tud ellenérvet ezek ellen az anyagok ellen, szívesen meghallgatom, mert nem célom amortizálni a gépet.

Új hozzászólás Aktív témák