Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • konyi79

    addikt

    válasz Luck Dragon #610 üzenetére

    Megijedni azért nem kell.
    Ez a tényleg folyamatos extrém terhelést jelenti.
    Azaz állandó, mondjuk 75% fölötti teljesítményt, ami teszemazt Logannál folyamatos 160-180km/h autópálya tempónál tudod elérni. Vagy húzol egy lószállítót :) mindezt josszú úton, nem csak felgyorsulsz oda.

    Műszaki háttere ugye az, hogy a gáz kicsivel magasabb hőmérsékleten ég el, emiatt a hengerfej hőterhelése magasabb. Ráadásul előnytelen az égéstér hőháztartása szempontjából, hogy előre el van párologtatva a hajtóanyag. Benzin estén a porlasztott folyadék is a forró alkatrészeken elgőzöl, ami azokat remekül hűti.

    Persze ez itt már borzalmasan motorfüggő, mennyi a rendszerben a tartalék. Nekem volt elgázosítva régen egy GA16-os motorú Nissanom. Na azzal konkrétan nyélgázon mentem el 340 000(!)km-t. Semmi baja nem lett.
    Persze tény, egy mai motorban rejlő tartalékot, vagy nevezzük nevén felesleges túlméretezést nem szabad az ezredforduló előtti japán motorokhoz hasonlítani. Ismerek esetet gázos Fordnál, ami nem bírta ki a berlini kirándulást. De ott se 130-cal mentek a pályán.

    A TCe LPG motorok előnye, a hibás felprogramozás miatti motorkárosodás ugye nem játszik. Állítólag a szelepek is mások. De ilyen terheléses tesztet hogy csinálnak-e vele...? De ha újonnan veszed tök mind1, hisz 200k garancia elérhető rá.

Új hozzászólás Aktív témák