- Az iPhone 15 frissítésgaranciát, a 16 szép rendereket kapott
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Melyiket válasszam?
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Samsung Galaxy Z Fold3 5G - foldi evolúció
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Hivatalos képen a Samsung hajlíthatók
- Netfone
Hirdetés
-
Hivatalos képen a Samsung hajlíthatók
ma Csak épp nem hivatalos forrásból érkeztek. Merre vagy, Z Fold Ultra?
-
Computex 2024: látogatóban a Chieftecnél (videóval!)
ph Mélynyomót formázó microATX ház, egy ígéretes üvegtorony és vízhűtések is előkerültek a standon.
-
A személyes adatainkkal, képeinkkel tréningezi az AI-t a Meta
it Sürgős hatósági beavatkozást sürgeti a NOYB, ugyanis június 26-tól a személyes bejegyzéseink, privát képeink és online követési adataink alapján is tréningezné az AI-t a Meta.
-
Mobilarena
DIGI internet Gyakran Ismételt Kérdések
(Kattints az Összefoglaló kinyitása feliratra!)
Utolsó frissítés: 2024. február
Új hozzászólás Aktív témák
-
#29810560
törölt tag
válasz DonMaster #70649 üzenetére
Én ezt úgy tanultam anno az iskolában, hogy a megrendelő képzetlen az adott szolgáltatás tekintetében - még akkor is ha NASA mérnök, fizkai Nobel díjas és Ő tervezte a holdkompot - tehát, ha DIGINet FTTH 1000 szolgáltatást létesítek akkor tökmindegy, hogy mi volt régen, tökmindegy hogy ki írja alá a munkalapot - akár a macska is alákaparhatja - úgy adom át a szolgáltatást - ha már leellenőrizni nem tudom - hogy nyugodt lehessek afelől, hogy az előfizető biztosan megkapja - legalább a garantált - szolgáltatást. ... ha másért nem azért, mert se...be rúg a főnököm, ha mégegyszer vissza kell mennem, mert az már plusz költség.
-
gkrisz78
tag
Eddig nem voltam gépközelben (dolgozni is kell .
Mivel én vagyok az érintett egy kicsit én is hozzá szolnék.
Igen, jó fej voltam mert felkészültem, és raktam egy elosztót az ajtótol nem messze a beépített szekrénybe, hogy ne kelljen az optikával össze vissza görbítgetve eljutva a szobába bejönnie, hanem a meglévő koax és netkábelt felhasználva jóval kevesebb munkával járjon a bekötés. Ezt meg is mutattam az otthonmaradóknak.
Arra nem gondoltam igazatok van, hogy egy új telefonkábelt is ki kell húzni ehhez, de talán az egyszerűbb mint az optikát vezetgetni.
A románszerelő úgy volt vele, hogy eddig 100-as csomagom volt, biztos jó lesz ezután is, no de ilyet nem forgalmaz már a digi FTTH területen, tehát így nem is építhette volna ki a rendszert.
Csütörtökön sikerült elkapni egy másik (magyar) szerelőt, aki ránézett és szidta a külföldi kollégáját, de sajnos neki nem fért bele a plusz óra, hogy kijavítsa amit a másik elrontott.
Jöttök itt azzal, hogy aláírta valaki, no de egy laikus honna tudja, hogy jól lett-e megcsinálva? Mivel a központban az átállítás nem azonnali, így a sebességmérés ekkor még nem mérvadó, max a hálókártya tulajdonságainál látja, de ezt ne várjuk el egy hozzá nem értőtöl.
Szóval itt egyértelműen a román szerelő akarta kevesebb munkával megoldani a feladatot, de végül több munkát csinált másnak.
Amúgy most hívtak, hogy jönnek és kijavítják délután.Xiaomi Mi A1 + Xiaomi Huami Amazfit Bip
-
Laccoss
addikt
válasz gkrisz78 #70653 üzenetére
Akkor egy lényeges kérdés. FTTB-n is így volt az UTP kábel bekötve? Így szétszedve? Vagy ezt a román szerelő krimpelte?
Mert ha az előbbi, akkor kb. csak rádugta az ONT-re, ahhoz hogy a kábelezés hogy van megoldva az átadási pont után csak kérésre, és pénzért csinálják meg.
[ Szerkesztve ]
-
iMaverick
addikt
válasz #29810560 #70651 üzenetére
Én ezt úgy tanultam anno az iskolában, hogy a megrendelő képzetlen az adott szolgáltatás tekintetében
Most nem azért, de még a koax-os internet mellett 2 évig szenvedtünk az internettel, mert szar volt a Digi-s modem (egy Scientific America-s volt konrétan). Random időközönként egyszerűen meghalt rajta a net, ilyenkor áram ki-áram be és megjavult. Volt rajta egy D-Link Dir655-ös router, legfrissebb firmware-rel, stb.
Többször bejelentettük, mindig első kérdés: Van-e router? Van. Akkor kössük be direktbe... (Megjegyzem volt, hogy direkt átvezettük fater PC-ig LAN kábellel, így használta 1-2 napot a számítógépét... Akkor is el-elszállt a net.)
Kijöttek, újra csinálták a koax csatlakozókat. Nem segített.
Többször "elsírtam" magamat a szerelőknek, hogy higyjék már el: a modem a szar, a router-nek semmi baja, pont ezért vettem egy "normálisabb" (25.000Ft-os) router-t.
Az egyik ilyen "sírásom" alkalmával elsüti a szerelő (egy idősebb fószer), hogy állítsak be fix IP címeket... Mondom neki, hogy az mire lenne jó? Meg azt amúgyis a router intézi, blabla... Erre megkaptam, hogy "Uram, ha Ön jobban tudja!"
Na erre aztán elcsattant az agyam nekem is, közöltem vele, hogy a modem mögötti rész az már igenis az én szakmám, ezt űztem már akkor is vagy 5 éve (+előtte "hobbiból", amikor még tanultam).
Erre kiviharzott a kocsijukhoz, behozott egy láthatóan használt, de működőképes Cisco modem-et. Rádugta, beregisztráltatta a központossal. Volt netünk. Elment, mondta hogy telefonáljunk, ha megint "lefagy" a net.
Nem kellett többet ezzel hívni őket... Mindez 2 évünkbe került...
Hozzáteszem a mostani FTTH-val eddig semmi gond.
[ Szerkesztve ]
"Sokkal könnyebb gazdagon boldognak lenni, mint szegényen" (Moldován András)
-
#29810560
törölt tag
válasz Laccoss #70655 üzenetére
Az FTTB-nél bejön a kábel és a túfelén van leválasztva (illetve a DIGI dobozában a lépcsőházban). Valószínűleg ennek megfelelően elvágta a kábelt és kétfelé krimpelte az ONT-nél.
Na, ezt nem kellet volna.
.. hanem levágni és bekötni mindkét véget Gigabitre és szólni, hogy a telefonhoz kellene egy telefondrót, hamár nem volt náluk. -
gkrisz78
tag
válasz Laccoss #70655 üzenetére
Ezt ő csinálta, FTTB-n volt digi-s router amitől ment a telefonhoz a kábel.
Írta valaki, hogy csak a az ont-ig az ő felelősségük, ok, akkor kérhettem volna, hogy az ont-ot hozza el a lakás másik felébe, ahol a régi router volt, nem biztos hogy jobban örült volna, az optikával kalandozásnak, mintigy, hogy a régi rendszerre rá tud csatlakozni az ajtó közelében. Szerintem ez egy mindkettő félnek jó kompromisszum, és kár ilyenkor belekeverni, hogy az ont-tól már felhasználó gondja a kábelezés, meg a sebesség, meg pénzt kérhet érte.
[ Szerkesztve ]
Xiaomi Mi A1 + Xiaomi Huami Amazfit Bip
-
#29810560
törölt tag
válasz gkrisz78 #70658 üzenetére
"Ezt ő csinálta, FTTB-n volt digi-s router amitől ment a telefonhoz a kábel."
Mindkét végén a drótnak?
No, most aztán tényleg "elvesztettem a fonalat", ha eddig FTTB-n nem volt fizikai - drótos - telefon leválasztás, hanem Gateway oldotta meg a telefont akkor most, miért így kötötték? -
gkrisz78
tag
válasz #29810560 #70659 üzenetére
Igen, mindkét végén ő csinálta. Hogy ne kelljen 20 m telefonzsinórt kihúznia. Persze azt nem kérdezte, hogy lehetne-e, vagy megoldható-e, mert így csak 100-as net lesz továbbra is, egyszerűen így döntött, látva gondolom, hogy eddig is 100-as net volt, jó lesz az ezután is. És az otthonlevő felhívott volna, ha iyen jellegű kérdést intéz hozzá, ebben biztos vagyok, nem bológatott rá, hogy persze jó lesz ez így is (mint ahogy itt többen feltételezték).
[ Szerkesztve ]
Xiaomi Mi A1 + Xiaomi Huami Amazfit Bip
-
-
Laccoss
addikt
válasz gkrisz78 #70662 üzenetére
Nem volt szó védésről, csak egyrészt nem értettük miért csinálta, másrészt pedig, hogy nem tudtuk, hogy az otthon lévő nem e bólogatott, hogy jó lesz az úgy. Mint írtam, sokak egy plusz kábeltől már írtóznak.
És amúgy ezért is érdemes minden bekötést a behozási ponthoz legközelebb elhelyezni. Nem véletlen, hogy a villanyóra, vagy a vízóra sem a ház közepén, vagy a túlfelén van.
Optikát húzhatnak szépen körbe a lakásba, de minek? Ha kábelcsatornába tudják vezetni, szó nélkül megcsinálják.
[ Szerkesztve ]
-
DonMaster
addikt
válasz gkrisz78 #70662 üzenetére
nem védi senki, a digi ont-ig biztosit netet, ont-böl 1000-res jön cat5e kábelen nem? akkor jol végezte dolgátt,
te azt irod hgoy ezt meg ezt nem mondta, de ottsem voltál, rokonod stb.-d aláirta hogy átvette, lehet mondta lehet nem mondta, ez akkor is user error, kár is ragozni.
nyilván 1000-resnél nem kelelt volna 100-as kábelt használjon, de ettöl függetlenül a kiépités megtörtént 1000-res netre. az hogy a belsö hálod fél-ig átalakult és 100-as lett abban anyirol tehet hogy belenyult, de azon kivül ö az 1000-rest kiépitette, nyilván lehetetl volna mondani a hozzátartozodnak, hogy kérd hogy külön telefon kábelezzenek, ez megitn csak user error, mégha a szerelö lusta is volt, nem történt ilyen kérés, igy igy lett kialakitva a kábelezés ami szerinted szar igen az amugy más szerint is, ettöl függetlenül ha az a kérdés ki volt a hibás akor az a user nem a szerelö százalékban mréve, 90% user 10 %szerelö hiba történt.LG V30-> Iphone 12 Pro Max
-
#29810560
törölt tag
válasz DonMaster #70664 üzenetére
Látom mégiscsak hozzá kell szólnom. (Pedig már nagyon nem akartam. )
Szóval ... a munkalapot elvileg csak akkor kell aláírnom, ha a szolgáltatás megléte és garantált sávszélessége biztosított ill. azt a létesítő szerelő a szolgáltatás átadási pontján "bizonyítja" pl. a saját eszközén sávszélesség méréssel.
Tudtommal a központban akkor kapcsolják át Gigabitre az ügyfelet - javítson ki valaki bennfentes, ha nem így van - ha a munkalap leadásra került, mert ez igazolja, hogy a létesítés/átszerelés megtörtént.
DE! A munkalapot addig nem tudják leadni/lezárni a munkát amíg az az előfizető részéről alá nincs írva.
Jól tudom?Akkor ez így most, hogy?... hogy 'eccerűen' fogalmazzak/kérdezzek.
... mert, ez így nekem a 22-es csapdájának tűnik, ha ki akarom zárni az említett USER ERROR-t, vagyis hiszem, ha látom alapon csak akkor írok alá, ha a szerelő már kimérte a sávszélt és OK lett.
-
Laccoss
addikt
válasz #29810560 #70665 üzenetére
Kimérni nem tudja, és te sem, mert csak pár óra múlva lesz meg az a sebesség. Viszont magának az eszköznek az alkalmasságát, működőképességét meg tudják nézni, hisz ha ráköti a hálózatra az optikával, akkor a ledek visszajeleznek, ill. a központból letöltődik rá a konfig. Ha gond van, az optikát is le tudják tesztelni.
-
gkrisz78
tag
válasz DonMaster #70664 üzenetére
A saját (vagyis a régebbi általuk bevezetett) lan kábelét rontotta le ezzel. Az hiába cat5e ha szétszedi 2 felé, magyarul az eddig gigabitet tudó kábelt ő tette 100-assá. Ez normális dolog szted? Tudom hogy ont-ig ok, majd leszükítem, ez értő szakember hozzáállás? Mi benne a 90% user error, hogy az átlagos user nem ért hozzá annyira mint te?
Szerencsére nem mindenkinek ilyen a hozzállása, és már ki is javították a digi saját itthoni szerelőjével.
Na mindegy hagyjuk...[ Szerkesztve ]
Xiaomi Mi A1 + Xiaomi Huami Amazfit Bip
-
#29810560
törölt tag
-
Vakegérke
veterán
válasz #29810560 #70675 üzenetére
Addig kizabálják a hűtődet, megisszák a sörödet, összerondítják a WC ülőkédet, szagolni kell a büdös zoknijukat. Inkább aláírom, hogy bekötötték.
Szép szolidan, szép szolidan, elvégre nem vagyunk otromba állatok... (KFT) Birodalmi Szóvivő és Békenagykövet (:L topic)
-
#65537792
törölt tag
Ma voltam bent a digiben. XV. Rákospalota. 100-ról szerettem volna 500-ra(jelenelg ez a legnagyobb) váltani, mert láttam 200Ft a difi a kettő net között.
Nem lehet, mert jön az átállás 1000-re, a 100-as árában. Szóval, ha itt más is ebben gondolkodik, akkor fölösleges bemenni. Csak várni kell a csodát. -
őstag
Az előbb beszéltem a környékünkön dolgozó Digi szerelővel (12 éve itt kószál, már köszönünk egymásnak ), Tehát Bp. Kacsóh lakótelep lassan a patakig kész. A Kassai térnél már rohangálnak az üzletkötők.
-
#29810560
törölt tag
válasz #65537792 #70680 üzenetére
"Csak várni kell a csodát."
Akkor énekeljük együtt! Évek óta nem történik semmi csak várom a nagy csodát.
-
Lackooo84
nagyúr
-
pw12345
aktív tag
válasz gkrisz78 #70629 üzenetére
A csatlakozó bekötés is minőséginek tűnik, ránézésre arra sem tettem volna sokat, hogy akár osztás nélkül átvinné a sávszélt.
Nincs mese: OTTHON KELL LENNI, (VAGY MAGADNAK KÖTNI, MERT MÁS CSAK TAKNYOLJA: NEM ÉRDEKLI, NEM AZ ÖVÉ, MINÉL ELŐBB VÉGEZNI AKAR, VALAMIT ODAHÁNY), és folyamatosan figyelni a szakik minden mozdulatát.
Az más kérdés, hogy, ha saját barmolást kell javítani, az lenne a minimum, hogy leszakad a pofájuk, régen ez volt a módi. Sok idős, és "csak" felhasználó előfizető is van, nem mindenki kábelszerelő, aztán csak, azt látja, hogy B átkötés után, a beígért Gb helyett taknyolást kap. Lövése nincs, milyen kábelnek, milyen portba kell mennie: várja a sebesség növekedést. "lehet nem volt nála RJ11 kábel": milyen szerelő az, mire készült, ereszcsatornára?
Ez csak egy kábelszolgáltató, de a gázos, vizes, villanyász simán megvariálja a mérőt, plombát (pláne, ha jutalék is jár a feketézők után, az is aláíratja, de nem szól, hogy gond van: át kell olvasni, hogy sérülésmentes, rendben talált mérőt vett át és az újat is alaposan ellenőrizni átvételkor), aztán nézheted az alsó hangon félmilkás büntető számlát.Másik érdekes hozzáállás. Befenyített az ügyfeles még év elején, hogy februárban húzzák a lépcsőházi optikát és márc 1-től kötik lakásra. Ha nem tetszik kivágnak. Kb. rajtam kívül senki nem tudja a házban mi az FTTH
(informatikus, rendszergazda, programozó, stb, is terem itt), nemhogy azt majd átkötik valamikor. Azt sem tudják, hogy eddig B-n voltak. Eddig, annyi történt, hogy a tré bejelentkezett szerelni, hogy kötnek. Mikor? Egykor... Mit? Majd valamit... Erre a minap húzzák az egész utcában aknába/ból az ipari méretű optikát, onnan az épületekbe. Kérdem: "Honnan gyütt maga, lyó napot kívánok, honnan gyütt maga, lyó napot kívánok, honnan gyütt maga?" Hát nem a Magyar Rádiótól. Kérném szépen: UPC.
Most, akkor -
nyikszi
őstag
válasz Lackooo84 #70687 üzenetére
Nekem nem kell a telefon, át is mentem voip-ra, de ez is csak ideiglenesen, mert a számot elhordoztuk és most elég sok embernek az a szám van megadva. És sokan inkább vezetékesen hívnak (idősek, nincs mobiljuk). Ezért gondoltam pikk-pakk meglesz az 500-as net, de semmi Majd rájuk csörgök.
''Ha az agyunk olyan egyszerű lenne, hogy megérthetnénk, olyan egyszerűek lennénk, hogy nem értenénk.''
-
balhmm
tag
Mint Digis üzletkötő mondom: ez nem user error, amiről ti itt beszéltek! A szerelőnek hibátlan munkát kell végeznie akkor is, ha a 100 éves mami van otthon! Minden ilyen után újra kell szerelőt küldenünk, így a mi területünkön mindenkit kérünk, hogy jelezzen vissza a bekötés után a munka minőségével kapcsolatban, hogy szűrni lehessen azokat, akik csak rohannak és összecsapják a munkát!
-
gkrisz78
tag
-
VIBO
őstag
Hali. Digi netnél a vlan id-t ki kell pipálni vagy nem? Mire jó az?
iPhone 14 pro, Buds Pro, Apple Watch Ultra, MK7 GTI, Zenbook i7
-
VIBO
őstag
Valamiért nem jön wifin a net. Archer C5 router. Hogy kell beállítani?
iPhone 14 pro, Buds Pro, Apple Watch Ultra, MK7 GTI, Zenbook i7
-
adika4444
addikt
válasz balhmm #70691 üzenetére
Hali!
Nem kötekedés, de a belső hálózat miért a szerelő dolga?
Elvileg ugye az átadási pont a LAN port... Nem hagyhatja úgy ott, hogy teszteli, hogy működik-e, aztán majd az ügyfél megcsinálja?
Persze ha kész rendszerbe nyúl bele az más, de talán ezért lenne jobb nem piszkálni.
szerk:
Egyéni megbeszélés persze más, Telekom szerelővel bizniszeltem már, hogy mit meg hogyan kössön.[ Szerkesztve ]
üdv, adika4444
Új hozzászólás Aktív témák
Olvasd el az összefoglalót!
Társtopikok:
● DIGI kábel TV
● DIGI Mobil
● DIGI műholdas TV
● DIGI vezetékes telefon
Router kérdésekkel ezekbe a topikokba fáradjatok!
● Milyen routert?
● Router gondok
- Megpróbálják a spanyolok: megvédenék a gyerekeket a közösségi médiától
- Computex 2024: az MSI és a Mercedes-AMG frigyéből két laptop született
- eMAG vélemények - tapasztalatok
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Politika
- Steam topic
- BestBuy topik
- Az iPhone 15 frissítésgaranciát, a 16 szép rendereket kapott
- A személyes adatainkkal, képeinkkel tréningezi az AI-t a Meta
- Formula-1
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen