Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dkess

    őstag

    válasz MadMancs #28095 üzenetére

    Szia,

    Én is a héten kötöttem szerződést Digi Mobil -ra (eddig nem voltam tesztben). Igen, januárt követően is előfizetéssel. Apropó, én úgy gondolom, hogy petíció helyett a "pénztárcával szavazás" az egy fokkal előnyösebb - akár a Digi számára is.

    A tapasztalatok egyelőre pozitívak. VoLTE, VoWifi nálam is tökéletesen működik (S10). Nálam a gyakorlatban viszont a 9/2 szokott meglenni. Amit eleve érdekesnek találtam korábban tanulmányozva az elméleti maximum sebességeket az az, hogy:

    - Plusz, Max, Junior: max. 29,3/11,2 Mbit/s,
    - Aktív 50 (ami lenne a "csak netes" csomag): max. 15/2 Mbit/s.

    Azaz a "beszélgetős" csomagok mellé adott az elméleti maximum sebességek jóval nagyobbak, mint a dedikált netezős csomag mellé. Persze a gyakorlati sebességek nem érik el a kisebbiket sem ... A gyakorlatban egy 20/5 -öt azért "el tudnék viselni" - remélem azért lesz majd elmozdulás január egyet követően (azaz azok akik nem kívánják használni azok kiesésével) e tekintetben ...

    Úgy nagy általánosságban azt tudom mondani, hogy aki arányaiban leginkább lefedett környéken mozog annak megérheti második SIM kártyaként használni. Én is így tervezem használni ...

  • dkess

    őstag

    válasz #04535040 #28099 üzenetére

    Igen, az idézett "viszont" -ot enyhe negatív felütésnek gondoltam - igaz, visszaolvasva meg inkább pozitívnak érződik. Amire válaszoltam a 8/5 -el kapcsolatban azt nagyon kicsit jobbnak tartom a 9/2 -nél ...

    Most visszakerestem Nálad mi újság volt. Ping 20 ms és Jitter 205 ms (nálam: ping: 12 ms és jitter: 8 ms - 9,44/2,03 Mbit/s) ... Meg a maximum sebesség (azaz ennél csak akár jóval kevesebbek voltak Nálad) amit ki tudtál préselni az 2/1,5 volt. Értem a frusztrációt - ez szerintem is a használhatatlanság határát súrolja, ráadásul alulról ...

    Akkor én is átértékelem ezt a városunkban tapasztalható 9/2 -őt ... :)

  • dkess

    őstag

    Ez a távközlési szektor érdekes dolog. Mind a vezetékes és mind a mobil infrastuktúra tekintetében a "világ tetején ülünk" (vastagon top10 mindkettőben - főleg vezetékes terén szerintem jövőre meglehet akár a világ top5 is simán). Árban a vezetékes jó (nézd meg a Digi -s számládon mennyit fizetsz a gigabit -es net -ért) - mobil fronton viszont eddig "megkérték az árát". Persze cserében a lefedettség terén meg a generációváltások ütemezése is olyan volt. Munkámból kifolyólag eléggé bejárom az ország sok szegletét illetve külföldön is előfordulok szépen. Van némi összehasonlítási alapom. Egyébként van ahol más országokban fordított az árazás aránya - pl. a vezetékes jóval drágább és a mobil olcsóbb és akár úgy, hogy f@shalmaz mindkettő technikailag ...

    Amennyiben a vezetékes és mobil árakat összeteszem (együtt számoljuk), akkor e tekintetben sem állunk rosszul finoman fogalmazva. Ezt úgy, hogy a mögötte levő infrastruktúra meg világ top színvonalú mind a kettőben. Igen, mobil fronton árakat tekintve van hova fejlődni és támogatom egy új szolgáltató piacra lépését is, de azért valljuk meg távközlésben pont nem állunk úgy, hogy "palotaforradalmat" kellene csinálni ... Persze én sem vagyok "minden jónak elrontója" ... :)

    @trec12

    Igen, ezt fel sem akartam hozni, hogy mennyit üldögéltek a kiosztott frekvenciákon. Más meg fejlesztgetett azért. Most ez alapján kinek van igaza. Persze, ha cirkuszolni kell, akkor OK. Most akkor kinek hinnél nmhh -ként? Aki odatette magát vagy aki csak a balhét nyomja neked?

    Ez szándékosan sarkítottam ki ennyire, hogy így is lehet nézni. Igen, van másik olvasata is a dolgoknak, de ne menjünk el teljesen abba az irányba, hogy "szegény ártatlan bárányka Digi - Őt mindenki csak bánccsa" ... :) Persze én is drukkolok - hajrá, meg minden, de szívesen látnék további fejlődést is a balhék helyett/mellett (tudom valamennyire kellenének azok a frekvenciák is, de majd megalkudnak, ha komolyan gondolják) ...

    [ Szerkesztve ]

  • dkess

    őstag

    válasz nyitom #28162 üzenetére

    Mármint, hogy nincsen "három év mobil rádiótelefon szolgáltatásnyújtási tapasztalat" -uk (amire válaszoltál)? Hát nem. De hogy jön ide a pártpolitika?

    Azt azért vegyük észre, hogy ez a három éves tapasztalat felfogható enyhe "trollkodásnak" is a hatóság részéről. Miért is? A Digi -nek 6 éve vannak meg a frekvenciái. Ennek a 3 év a fele. Ugyanakkor még a felének a fele sincs meg a valóságban. Azaz szépen rajta csücsültek a frekvenciákon - míg a másik 3 szolgáltató gyilkolta a pénz, paripa, fegyvert a fejlesztésekbe (igen, másoknál indul az 5G is ...) ...

    Aztán eljött a 2020 - a frekvenciasávok értékesítésére vonatkozó kiírás éve. Elkezdenek kapadozni, hogy valamit fel tudjanak egyáltalán mutatni közben széttrollkodják a hatóságot és az összes iparági szereplőt. Azzal tisztában vagyok, hogy most már kénytelenek ezt az utat járni.

    Az igazság az, hogy a Digi kapja a magas labdákat folyamatosan. Ők meg eddig tojtak mindenkire - köztük az előfizetőkre. Bő egy éve tesztüzem (ebből érdemi, kvázi már második SIM -ként használható szolgáltatási színvonal leginkább idén második félévre) és úgy egyébként a tenderrel kapcsolatban is csak leginkább támadó attitűd van mindenki felé ... Azért álljon meg már a hegyi menet - ne mindenkinek kelljen vigyázzba állnia, mert a Digi méltóztatott megjelenni a piacon. Illene letenni valamit azért az asztalra is lassan ...

    Tudod azért még akkor is jelentősen más lenne a helyzet, ha csak mondjuk 2 éve (és még csak nem is 6 éve ...) indítanak egy tesztüzemet amit egy évvel ezelőtt lezárnak. Aztán azóta meg be tudnának mutatni éles üzemben mondjuk 100.000 mobil előfizetőt. Hidd el enyhe barokkos túlzással a "lábaik előtt csúszna" a hatóság meg az összes konkurenciájuk is. De nem ...

    Nem dolgozom a távközlési szektorban - sem állami alkalmazott nem vagyok. Van ugyanakkor Digi mobil előfizetésem január egyet követően is. Drukkolok is Nekik. Ugyanakkor ne képzeljük, hogy a "patyolatfehér és jóságos Digi küzdelme az ősgonosz hatósággal (+ konkurencia)" helyzetről lenne szó ...

    [ Szerkesztve ]

  • dkess

    őstag

    válasz nyitom #28164 üzenetére

    Állami szférában nincs tapasztalatom. Versenyszférában van sok. Utóbbi esetén tételezzük fel van egy olyan szektor, ahol vannak nagy/közepes/kicsi szereplők dögivel meg a hatóság is valamilyen szinten. Aztán jön egy vadiúj kis/közepes szereplő, aki előadja azt amit a Digi itt. A többit a képzeletedre bízom ... :)

    @Lajosnagy17 említette, hogy azt kérdezte volna a konzultáción, hogy "Milyen feltételek esetén indulhatunk?". Én nem ezt tettem volna - legalábbis nem a hangsúlyos elemként. Én valami olyasmi iránt érdeklődtem volna, hogy - akár bizonyos egyéb feltételek helyett - lehetne-e olyan opciót érvényesíteni a kiírásban, hogy különböző elnyert frekvenciasáv mennyiségek esetén akár sávosan milyen garanciavállalási lehetőségek/kötelezettségeket lehetne vállalni az elnyert frekvenciákkal kapcsolatos fejlesztésekre. Értve ez alatt a mennyiségi/arányos dolgokat - határidőkkel (akár több lépcsősen).

    Személy szerint, ha a hatóság menne el ebbe az irányba , akkor annak örülnék. Tulajdonképpen óvatos puhatolózásnak is felfogható, ami eddig a Digi felé ment. Érzésem szerint (és ami tudható) eddig "nem vették a lapot". Szerintem amennyiben a Digi egy kicsit rugalmasabban áll a dolgokhoz, akkor lehet tárgyalni mindenkivel. Szerintem nincs itt a szó szoros értelmében vett "Digi ellenesség" -ről a hatóság részéről. Ugyanakkor a jelzés egyértelmű Feléjük: ez így és ebben a formában a továbbiakban nem lesz elég ...

    [ Szerkesztve ]

  • dkess

    őstag

    válasz Sdi #28167 üzenetére

    Nekem nincs "versenyszférám". Egyébként, ha ezt általános értelemben vesszük ezt a versenyszféra dolgot, akkor azt kell mondanom nincsenek "teljesen egyenlő feltételek". Sőt mondok egy még igazán "keményebb" dolgot is: az élet semmilyen területén nincsenek "teljesen egyenlő feltételek".

    Persze ez sok mindenből jön - amiből csak egy és talán nem is a legfontosabb dolog, hogy ki hány éve van benne meg miben jellegű dolgok ...

    Explicit módon nem írtam, hogy "nincs semmilyen hatósági keresztbetevés". Legyünk pontosak, ha kérhetem. Amit írtam, hogy ami van azt a Digi leginkább magának köszönheti és tulajdonképpen magukat lövik lábon éppen - nem kell ehhez hatóság sem.

    Én úgy gondolom - persze a tévedés jogát fenntartom - hogy a hatóság(/kormány/fidesz vagy a "pirézek" akárki) nem ellenérdekelt a Digi -vel kapcsolatban. Amit most csinálnak (fejlesztés eddig javarészt nuku - pampogás meg ezerrel) abban persze igen, de ...

    És igen - a hatóságnak(/akárkinek) az alábbi dolgok között kell "egyensúlyozni":

    - vannak a "gonosz" nagyok, akik igen - immáron évtizedek óta tolják bele a nagy dellát és erőforrásokat a fejlesztésekbe, akikkel egyéb területen is lehet együttműködni és alapvetően nem tolják ezt az "elszabadult hajóágyú" attitűd dolgot. Igaz, mobilfronton meg is kérik az árát ...
    - van a "jóságos" Digi, aki az elmúlt 6 évből majd 5 -öt seggelt a kapott frekiken és alapvetően "jókorát rúg mindenkibe (hatóságba is)" aki csak szembejön.

    Igen, érdek lenne egy olyan szolgáltató, aki kicsit más színt is hozna a piacra (nem a kékre gondolok :) ). A magyar piac 3-4 szolgáltatót elbírna azért ...

    Ugyanakkor kíváncsi lennék mi lenne a véleményed előfizetőként, ha a Digi mondjuk vinné a frekvenciák negyedét (csak példa) és 5-6 évre megint "ráseggelne" ezekre. Aztán a tender évében lenne némi "kapadozás" aztán a kiírás időpontjára meg jönne a menetrendszerű "hangulatkeltés". Én nem lennék maradéktalanul boldog ...

    Éppen ezért lettem volna elégedettebb az előző hozzászólásom alapján, ha a Digi:

    - "mondjuk 2 éve (és még csak nem is 6 éve ...) indítanak egy tesztüzemet amit egy évvel ezelőtt lezárnak. Aztán azóta meg be tudnának mutatni éles üzemben mondjuk 100.000 mobil előfizetőt",
    - most a kiírást megelőzően - akár proaktívan - arról egyezkedtek volna a hatósággal, hogy a feltételeknél milyen a fejlesztésekre vonatkozó kritériumok szerepeljenek az eltérő nyert frekvenciasáv mennyiségekre vonatkozóan (és mondjuk az ilyen "3 év" meg hasonlók helyett).

    Teljesen más lenne a leányzó fekvése. Már akkor is, ha a kettőből csak egy feltétel teljesült volna ... Amennyiben meg ebben az esetben lenne a hatóságnak "ambivalens érzései", akkor feltételezésem szerint egy petíció is sokkal inkább eredményt érne el még azoknál is, akiknél ez nem "fideszkérdés" alapból ...

  • dkess

    őstag

    válasz RoyBatty #28174 üzenetére

    Sok pénzbe, emberi erőforrásba és akár időbe is telik mire - pláne egy akkoriban a vadonatúj 4G - hálózat/fejlesztésre kerül? Igen. Fordítsuk meg az észrevételedet: igen, a Telekom megtette. Mint ahogy most az 5G -vel kapcsolatban is "molyolnak". Igen, az 5G is pénz/ember/időbe fog telni.

    Mindenkoron a hatóság dolga lenne egy "nulláról induló" versenyzőt felhozni? Amennyiben így történne hányan kiáltanának korrupciót (gyanítom sokkal többen mint most)?

    Vegyük észre - nem arról van szó, hogy 6 év kitartó munkájával jutottak el oda ahol vannak és nem arról van szó, hogy az ennek megfelelő ütemű fejlődésben bárki korlátozná Őket. Gyakorlatilag az idei évet nyomták meg érdemben, tulajdonképpen még tesztüzem van mindig és most a tenderre is a "savazás" van letéve eddig.

    Ok, én állami szektorral nemigen vagyok tisztában, de kérdezném ki hogy áll a versenyszférával? Nem akarok tényleg sokat ezen lovagolni, de képzeljük el azt, hogy mondjuk egy milliárdos nagyságrendű projekt folyamán ezt teszed le az asztalra az ügyfélnek. Aztán a teljesítés határidejére és a következő időszakra vonatkozó tender időpontjára elkezded "szétsavazni" a kedves ügyfelet.

    Ki gondolja úgy, hogy nem rúgnának ki úgy páros lábbal, hogy hazáig repülnél? Avagy amennyiben Te lennél az ügyfél helyében akinek sok múlik ezen a dolgon? Akkor nem tennél ugyanígy? Azért ne gondoljuk azt, hogy a hatóságot maradéktalan boldogsággal tölti el, hogy ezt kapja az új piacra lépő szereplőtől ... Ne "indulat" oldalról közelítsük az üzleti jellegű kérdéseket ...

    @Sdi

    A topikot már jóval előtte elkezdtem követni, hogy írni kezdtem volna ide illetve vissza is olvastam. Igen, tisztában vagyok vele, hogy mi ment itt ... :) Ugyanakkor igyekszem rávilágítani olyan aspektusokra is, melyek magyarázzák ezt a "vesszőfutást". És igen, kellemetlen a kérdés bár, de a Digi -nek is kellene kezdenie valamit a témakörben, mind a fejlesztések terén/ütemén - mind a kommunikációjuk terén a petíció helyett/mellett is akár ...

    Tavaly június óta van tesztkártyád? Szuper, és mire tudtad használni akkor? Elmondom nálam mi a szituáció: vidéki kisváros, de nem "világvége" (nem Dunántúl). Mindenhol - még a panelekben is - gigabites FTTH gigabites vezetékes net - alapvetően ez "sunshine és happiness". Kb. idén második félévre mondom azt, hogy itt kvázi jó a mobil szolgáltatás (mint második SIM -re) - a SIM -et is most váltottam ki (egyúttal szerződést kötöttem január egyet követően).

    Namost, a szomszédos városban nulla db torony. A mind a kettőnk mellett elmenő azon város mellé eső részre egyszámjegyű főút+sztráda+vasútvonal a cellmapper és a Digi legfrissebb lefedettségi térképén is (+ maga a város teljes egésze) egy nagy "fehér folt" ... Hegy, de még egy domb sincs sehol a láthatáron ... :)

    Namost az idei évet megelőző jó 5 évben mit is csináltak? Valamint egészen biztosan csak ez a kommunikációs eljárásuk lehet célravezető (lehet most már igen, csakhogy korábban is elkezdhették volna illetve nem feltétlenül ezt)? Az a baj, hogy ez egy kicsit több, mint a "Digi követett el hibákat / senki fia sem hibátlan/" dolog.

    Egyébként megvan a veszély, hogy egy nagyobb adag frekvenciasáv esetén újra ráüljenek arra megint? Mondjuk a 2014 -et követő gyakorlatuk alapján? Avagy a friss pénzügyi eredményeiket is figyelembe véve? Biztos nincs ilyen veszély? Avagy annyira "elvetemült ötlet", hogy a hatóság próbál (ezt lehet Ők sem megfelelőképpen teszik minden szempontból) valamilyen "épkézláb" vállalást kipréselni a Digi -ből. Persze a hatóság lehetőségei is korlátozottak hiszen vannak dolgok, amiket nem dönthet a Digi helyett. Igen, a frekvenciák kérdésében van döntési kompetenciája csak ...

  • dkess

    őstag

    válasz zelikocc #28178 üzenetére

    Miért is téves? Nem tudom, hogy 2015 -től mit nyújtottak - felénk történetesen mobil fronton semmit. Egyébként saját hálózaton nyújtottak szolgáltatást 2015 óta? Ez a Kelet-Magyarország is kicsit értelmezhetetlen - Magyarországra kapták a frekvenciákat avagy csak Kelet-Magyarországra? Persze világos, hogy jelenleg is most ott erősek.

    Tehát akkor erre alapoztak? No meg "nem ültek a frekvenciákon" - csak "más volt a tervük"? :) Mi lenne, ha a hatóság is erre hivatkozna a Digi -vel kapcsolatban, hogy "nem ülünk a frekvenciákon" - csak "most más a tervünk"? :D :D Gyanítom nagyon hamar "elpattanna a húr" sokaknál - és teljesen jogosan ... Na, pont ez az egyik bajom (a másik a megkésett kommunikáció és annak módja) a Digi -vel ezzel kapcsolatban ...

    A Románia példa? Very welcome!! Gyerünk, hajrá! Ugye világos, hogy egy szavam se lenne, ha úgy nyomulnának, mint ott? Ugye "második SIM -es" szolgáltatási színvonalat kb. mostanra érték el nálunk (mármint ahol van lefedettségük). Korábban is írtam, ha pl. két évvel ezelőtt kezdődően lement volna mondjuk egy egyéves tesztüzem, aztán az utóbbi egy év éles pl. 100.000 előfizetővel. Továbbá pláne, ha a továbblépés érdekében arról menne az alku, hogy 5G (mint Romániában) lenne meg ilyen-olyan fejlesztési kötelezettségekről tárgyaltak volna a hatósággal a kiírandó tender feltételeivel kapcsolatban az elmúlt egy évben - hovatovább mondjuk egy stratégiai partnerséget is sikerült volna tető alá hozni, akkor emeltem volna a kalapom, hogy így kell ezt. Ez történt? Tegyük a szívünkre a kezünket: nem ...

    @Sdi

    A Digi oldalán (vagy bárki más oldalán levő) "mocskos anyagiakért" a hatóság a felelős? Igen, könnyebb annak aki nagyobb és/vagy régebben van a piacon. A Digi döntése volt (persze az anyagiak is szerepet játszhatnak benne, de ezért más nem felelős), hogy mikor lép piacra és milyen ütemezéssel fejleszt.

    Most a "hatóságot hagyjuk már"? Az Ő dolguk, hogy a Digi minden nyűgjét megoldják? Esetleg a hálózatot is lefejleszthetnék helyettük, nem?

    Azt az "elegendőt, amit most látok" azt nem tudták volna úgy abszolválni, hogy pl. egy éve éles üzemben legyenek? Esetleg némi konstruktívabb kommunikációval a hatóság irányában? Nem írok mindent a Digi számlájára, de abban egész biztos vagyok, hogy az előbb emlegetett dolgok esetében sokkal előrébb járnának a tenderrel kapcsolatban - ráadásul már bevételük is lehetett volna ebből az elmúlt egy évben. Most a hatóság ezen "savazás" meg az elmúlt 6 év fejlesztési üteme, meg esetleg a cég anyagi helyzete alapján "találgathat", hogy mi a terve a Digi -nek ...

    Ahogy írtam is korábban két dologra szerettem volna rámutatni:

    - ez a szituáció nem az "eredendő jó" (Digi) és az "ősgonosz" (hatóság, esetleg még a konkurencia) örök harcának egy stációja,
    - egy kicsit más szemszögből rávilágítani a dolgokra, hogy bizony a kedvenc szolgáltatónk füle mögött is van némi vaj és igenis lenne mozgástere a dolgok előnyösebb mederbe terelésével kapcsolatosan ... és akkor még nagyon diplomatikusan fogalmaztam.

    Továbbra is tartom a véleményem, hogy amennyiben nem a hatósággal állnának szemben, hanem mondjuk "színtisztán" versenypiaci körülmények között és ezt a teljesítményt valamint kommunikációt pakolják az asztalra azon ügyfelük részére akitől kb. a cég élete múlik, akkor már évekkel ezelőtt repültek volna a projektből ...

  • dkess

    őstag

    válasz DrBubo77 #28186 üzenetére

    Köszönöm szépen a válaszod.

    Igen, a kérdésemben benne volt a "saját hálózaton" kitétel is. Ahogy olvasom a cikket a linkeden, akkor 2015 -től még nem - 2019 nagyjából második félévétől (ugye Te az elsők között május 27 -én hoztad ki a SIM -et) kezdték meg a saját hálózaton a szolgáltatást.

    @Sdi

    Amennyiben azt sikerült leszűrnöd, hogy a "hatóság jóságáról" értekeztem, akkor valóban inkább hagyjuk.

    Kicsit más kérdés, ha már előkerült. Nem tudom volt-e már erről szó. Van esetleg a cellmapper -ből kiolvasható olyan technikai paraméter, hogy melyik cella max. 2 Mbit/s feltöltéssel és melyik az amelyik max. 5 Mbit/s -es? Avagy a Digi csak egyfajta eszközt/beállítást használ és kizárólag a cella terheltségétől függ az aktuálisan mérhető értékek?

    Nekem az eddigi megosztott eredményekből és saját tapasztalat alapján is nagyjából e két érték közül valamelyik szokott nagyjából aktuális lenni ...

  • dkess

    őstag

    Apró információ - nem tudom kinek mennyire hasznos. A Digi Mobil január egytől nyújtott szolgáltatást az Android -os app -ban jelenleg módosítani nem lehet. Sem a 'Szolgáltatások'/'Meglévő szolgáltatások' - sem a 'Szolgáltatások'/'DIGIMobil' menüpontban. Ez utóbbiban lehet beállítani amennyiben nincs még, hogy mi legyen január egytől - de meglevő január egyet követő előfizetést nem lehet átállítani (pl. a Max -ról a Plusz -ra).

    Szerencsére személyesen nem kell bemenni - telefonon keresztül egy perc alatt átállítják és rögtön látszódik az app -ban is. Kérdeztem, hogy van-e tervben, hogy esetleg ilyet lehessen átállítani app -ban a jövőben - a call-centeres hölgy említette, hogy valószínűleg igen (tudomása nincs róla), de logikus lenne.

    Apró érdekesség és túl sok relevanciája nincs, de mivel pont a váltás miatt meg tudtam nézni mindkettőt az app -ban így ezen 2 csomag díjai az alábbiképpen mutatkoznak az app -ban:

    - Plusz: DIGIMOBIL PLUSZ: 500 Ft és DIGIMOBIL PLUSZ NET: 500 Ft,
    - Max: DIGIMOBIL MAX: 0 Ft és DIGIMOBIL MAX NET: 1000 Ft.

    Persze végeredményben mind a kettő bruttó 1000 Ft alapdíjas. (az a része is világos, hogy a különbség a 200 perc a Plusz -nál és az adatmennyiség 15 GB vs. 30 GB ...)

    [ Szerkesztve ]

  • dkess

    őstag

    válasz dethroner #28312 üzenetére

    Szerintem, ha felhívod Őket, akkor egyből át is tudják rakni. Pont nemrég írtam, hogy jan. egytől induló Max -ot a hívás alatt átrakták Plusz -ba (app -ban ellenőrizve). Igaz ez nem Aktív50, de szerintem ott is hasonló gyorsasággal el tudnak járni ...

  • dkess

    őstag

    válasz martonl #28332 üzenetére

    A Csepel-szigeten kb. egyszerűbb leírni, hogy hol van - mint azt, hogy hol nincs ... :) Már az északi részen is ahogy nézem Halásztelek már nem fért bele stb. ...

    Egyetértek a déli részes (Dömsöd és Ráckeve) dologgal. Akkor az 51 -es úton is be lenne tömve a rés arrafelé. Ami érdekes, hogy az eggyel délebbre fekvő Tass és Szalkszentmárton meg OK ...

    Én sem vagyok hozzáértő, de az alacsonyabb frekvenciás lefedettség meg mehetne az utakra. Az OK, hogy a keleti országrészen ahol aránylag jó a lefedettség és amely domborzatilag meglehetősen sík, de itt meg a távolságok miatt alakulhatnak ki "fekete lyukak" a települések közötti útszakaszokon. Itt nyilván elsősorban a jelentősebb és forgalmasabb útszakaszokra gondolok elsősorban ...

  • dkess

    őstag

    válasz poci76 #28377 üzenetére

    Amennyiben el akarnám viccelni a dolgot, akkor:

    - "<24:00", azért nem jó, mert a 24:00 az "nem értelmezhető" (így maga a reláció sem),
    - "<=23:59" meg azért nem jó, mert továbbra is kimarad egy perc (tovább pontosítva egy mp vagy egy századmásodperc stb.). A kérdés azért nem bagatell teljesen, mert pl. egy minden hónapban egy percig nem érvényes szolgáltatás tekinthető pl. folyamatos szolgáltatásnak?

    A kérdés azért is érdekes, mert ezt országonként eltérő, hogyan ítélik meg. Aki pl. foglalkozik ilyesmivel országhatárokon átívelő szerződéskötésekkel az tudja (és nem is kell messzire menni) ... :)

    Például van ahol - amennyiben nap pontosan adod meg az intervallumot - akkor pl. egy hét megadása (dátumokkal) az hétfőtől-hétfőig tart. Azaz mind a kezdő - mind a záró dátum nulla óra. Persze ez okozhat érdekességeket a tapasztalatlan kollégák részére ... :) Magyarországon pedig a szabály a megadásra: kezdő dátum - 0 óra ; záró dátum: az adott nap utolsó pillanata. Azaz nálunk magyaroknál érdekes és meglepő módon (ez külföldinek tényleg lehet komoly meglepetés !!) a példánál maradva egy hét hétfőtől vasárnapig (annak utolsó pillanatáig) tart ... :)

    Azaz a korrekt megadás ilyen esetekben:

    - ha időpontot is szeretnénk megadni (és ilyen éjféles időpontokat és nem EOBD például): kezdő nap 0:00 és a záró napot követő nap 0:00. Persze bár pontatlan, de nem szokott komoly gond lenni a záró nap 23:59 vagy 24:00 megadása is (mert "rímel" a magyar logikára),
    - avagy mindinkább pontos és általánosságban is használt megoldás, ha egyszerűen csak napot adsz meg kezdő és záró dátumra is (pl. amennyiben magyar cég nyújt szolgáltatást magyar embereknek Magyarország területén a magyar jogszabályi érvényességgel jellegű szerződés esetére). Ekkor ugye a fentebb tárgyalt alapszabály érvényes ...

  • dkess

    őstag

    válasz dchard #28380 üzenetére

    A "0-24" nem jogi terminus, hanem egy hétköznapi kifejezés. Pont mint az "éjjelnappali". Ez utóbbit sem értik meg sehol máshol a világon - pláne így magyarul leírva ... :) Namost a "0-24" kifejezés rövidebb leírva illetve egy fokkal "nemzetközibb" is - ilyenformán helyes a használata.

    A "24-7" meg érdekes módon (nem feltétlenül) helyes. Ugye egy éjjelnappalinak nem kell a hét minden nap nyitva tartani (pl. minden vasárnap zárva vagy ilyesmi). Másfelől utalhat egy "24/7/365" jellegű dologra is. Igen? Biztos, hogy ünnepnapokon is nyitva van? Igen, lehet ilyesmi is, de nem feltétlenül erről van szó.

  • dkess

    őstag

    válasz domper2015 #28390 üzenetére

    Igen, mostani állás szerint január egytől nincs roaming. Később valószínűleg lesz valami, de hogy milyen feltételekkel meg mikortól az kérdés ...

    Ugyanakkor amennyiben jól értem akkor több (pl. ottani helyi) SIM is van az illető készülékében. Így amennyiben marad a Digi -s is akkor azt állandó VoWiFi -n tartja (Digi -nél ez működik külföldröl is). Ezen keresztül helyi hívás díjban tudtok beszélni, mintha itthon lenne. OK, Neki kelleni fog otthon/kávézóban/okospad/stb WiFi -je ehhez, de valamit valamiért. Amennyiben sürge és nincs elérhető WiFi a közelben, akkor meg hív a másik SIM -ről és kész. Visszafele is működik - ha éppen nem éred el Digi -n akkor küldesz SMS -t, hogy hívjon vissza. Amennyiben sürgős, akkor hívod a másik számon. A jelenlegi helyzetben sem olcsóbb gondolom a Digi roaming, ha éppen nincs VoWiFi -n ...

  • dkess

    őstag

    válasz adolfo01 #28466 üzenetére

    Pontosan így van (így kellene lennie). Sőt amennyiben majd jövőre valamikor amikor a roaming szabályozás illetve díjszabások életbe lépnek, akkor amennyiben ez a része (ami a képeden van) változatlan marad, akkor azt is jelenti, hogy a világ bármely pontjáról (nemcsak EU), ha bármely belföldi hálózatra illetve bármely EU hálózatra telefonálsz, akkor az is benne van a 200 percben ...

    Egyébként a "hálózaton belüli" fogalom a Digi HU esetén csak a Digi HU mobil és vezetékes szolgáltatást jelenti. Más országok Digi szolgáltatása az más hálózat ... Ez persze mérsékelten releváns e szempontból - csak érdekesség például, hogy Digi HU hálózat semelyik másik EU országban nincs ... Ennyit a hálózaton belüliségről is ...

    Az én értelmezésem szerint azzal, hogy a hálózaton belüliséget is kihangsúlyozták eredetileg a lebeszélhető perceknél és a percdíjnál is arra próbáltak utalni elég erőteljesen, hogy Digi Mobil HU -ról kezdeményezett hívások esetén egyáltalán nem lesz ingyenes hívás se a Digi HU mobil - se a Digi HU vezetékes irányokban (azaz pörögni fog a számláló illetve a 200 percbe is bele fog számítani).

    Az, hogy Digi HU vezetékesről milyen árban (avagy ingyenesen) lehet hívni január egytől a Digi HU mobilt (akár itthon akár külföldön) az ettől teljesen független dolog ...

  • dkess

    őstag

    válasz herdsman12 #28478 üzenetére

    Igen, úgy gondolom mindenképpen szükséges tisztázni az "ingyenesség" fogalmát ahhoz, hogy az előző hsz -emet megfelelően értelmezni tudjuk.

    A 200 perc nem ingyenes hívás (!!). Semmilyen irányban. Még korábbi hozzászólásomban pont részleteztem is, hogy a Digi milyen formában forintosítja ezt (ezen 2 csomag díjai az alábbiképpen mutatkoznak az app -ban):

    - Plusz: DIGIMOBIL PLUSZ: 500 Ft és DIGIMOBIL PLUSZ NET: 500 Ft,
    - Max: DIGIMOBIL MAX: 0 Ft és DIGIMOBIL MAX NET: 1000 Ft.

    Azaz a szolgáltatás alapdíja a 200 perc lebeszélhetőséggel: 500 Ft. Max. esetén 0 Ft - de ott lebeszélhetőség sincs ...

    Akkor mi is lehetne csak példának okáért ingyenes? Pl. ha a Digi HU mobilok avagy akár a Digi HU vezetékes vonalakat is beleértve ingyenesen beszélhetnének egymással. Ez a 200 perc vonatkozásában úgy értelmezhető, hogy nem fogyasztaná a 200 perces keretet - illetve természetesen külön percdíj sem lenne annak elfogyását követően az ezen típusú hívások esetén. Azonban ez nincs így. A Digi HU mobilról kezdeményezett minden hívás ("belföldi és EU irányban" a Digi megfogalmazása esetén) Plusz előfizetés esetén:

    - fogyasztani fogja a 200 perces keretet,
    - annak elfogyását követően pedig percdíj kerül felszámításra.

    Értelemszerűen beleértve a bármilyen (mobil/vezetékes) hazai Digi -s számot is hívva ... Azt a részét megismételném az előző hsz -emből: hogy ez a Digi HU vezetékesről kezdeményezett Digi HU mobilra történő hívás esetét nem érinti - arra értelemszerűen a Digi HU vezetékes díjszabásai érvényesek ...

    A változás az, hogy január egyet megelőzően a tesztcsomaggal Digi HU számot ingyen hívhatsz most még - ez nem így lesz január egyet követően ...

    Ugye most még ez van: 0 Ft/hó havidíj és 0 Ft/perc DIGI vezetékes és mobil irányokba . Namost január egytől a Plusz csomagban lesz havidíj is és a 200 percbe és azt követően a percdíjba is is számolódni fognak a DIGI HU vezetékes és mobil irányú hívások is.

    Hozzáteszem amennyire jól értem, akkor ez jelenleg általánosságban nem kérdés itt a fórumon.

  • dkess

    őstag

    válasz BlacKSouL #28505 üzenetére

    A válaszom @pjen -nek is szól.

    Igen, alapvetően jó a gondolatmeneted - azt leszámítva, hogy 4 Ft/percet és 10 percet alapul véve nem 400 Ft -ra jön ki a matek, hanem 40 Ft -ra ... :)

    Amennyiben csak a 200 percet fohyasztod, akkor Plusz előfizetés esetén az 500+500 Ft -os alapdíjat számlázzák és egyéb hívásdíjat nem ...

  • dkess

    őstag

    válasz #72445440 #28576 üzenetére

    "Asszongya" az idézett Digi oldal:

    "VoLTE (voice over LTE): hanghívás LTE-n, azaz 4G-s adathálózaton keresztül

    ...

    Szükséges feltétel a hívó fél részéről:

    - Internet eléréssel rendelkező Wi-Fi hálózathoz kapcsolódás"

    WTF? :)) Továbbá:

    "VoWIFI (Voice over Wi-Fi): hanghívás Wi-Fi hálózaton keresztül

    ...

    Szükséges feltétel a hívó fél részéről:

    - VoLTE/4G képes készülék (kizárólag olyan készülékekkel használható, mely támogatja az adott technológiát és a márka gyártója engedélyezi a DIGI hálózatához való csatlakozást). A DIGI folyamatosan bővülő készüléklistája ITT érhető el!" (ez az egyetlen feltétel)

    OK, világos, hogy összekeverték a kettőt, de tényleg elolvashatná valaki mielőtt kirakják ... :) Úgy egyébként érdemes ez alapján is kicsit óvatosan kezelni, amit ezen technológiákkal kapcsolatban kiírnak (itt most az "FB -s ingyenes hívásos" posztra gondolok).

    adolfo01@ [link]


    Tehát, ha a "csúnya nagyok" nem engedik fel a hálózatukra a Digi -t, mint "belföldi roaming" tekintetében (mondjuk megállapodás hiányában) ahol gond van a lefedettséggel - ott majd felengedik az adathálózatukra voip szolgáltatásra? Hát, ennek nem látom sok realitását.

    A másik oldalról az átlag "egy-bit -es Jóskapista" -t (mint átlagos előfizetőt) szeretnéd terhelni voip beállításokkal? Meg még egy technikai megvalósítás, amit szupportálniuk kellene a Digi oldaláról? Inkább maradjunk az egyes pontnál ... :)

  • dkess

    őstag

    válasz Martin92HUN #28642 üzenetére

    Alapvetően két úton tudsz elindulni - sajnos mind a kettő "kerülőút":

    1.

    Amennyiben abban a szomszédos városban (vagy bármely lefedett területen) van Digi -s rokonod, barátod, ismerősöd esetleg kollégád és be tudsz társulni hozzá. Egy előfizetéshez 4 db SIM kártyát lehet igényelni - ahol ezt nem maxolták ki ott akkor Te is kaphatsz egyet. Persze, hogy hogy számoltok el havonta az egy másik kérdés ...

    2.

    Amit itt is írtak többen, hogy a műholdas TV -re előfizettek ( [link] ). Sok esetben még a beszerelést sem kérték. Adott esetben akadékoskodhatnak, hogy a beszerelést követően adnák ki a SIM -et, de ahogy írták itt korábban meggyőzhetőek, hogy ne kelljen addig várni ... Persze jó kérdés, hogy ezzel együtt is megérné-e Neked.

    Jester01@ [link]

    Ez nem annyira a helyhez kötésről szól. Egész egyszerűen a meglevő frekvenciákból kellett nagyon gyorsan (kicsit a mostani tender miatt is) egy legalább 100.000 -es Digi Mobil ügyfélbázist felépíteni. Ez pedig úgy tűnhetett Nekik, hogy a meglevő vezetékes ügyfélbázis alapján könnyebben fog menni Nekik. Így pl. nem futnak bele a konkurencia csomagajánlataiba, olyanokat céloznak, akik nem "idegenkednek a Digi -től (mert ügyfelek eleve) - ráadásul vannak ügyfélpontok valamint a szerelő gárda is értelmezhető mennyiségben elérhető arrafelé. Ugye a tornyok telepítésénél prioritás:

    - a kiemelt területek: Budapest- és közvetlen környezete, Balaton, Sztráda (úgy-ahogy),
    - Vezetékessel lefedett területek (főleg Kelet-Magyarország).

    Minden más aránytalanul nagy befektetéssel, aránylag kis eredménnyel járt volna. Ráadásul így Ő nekik is lesz egyfajta ügyfélmegtartó csomagajánlatuk amivel a jelenlegi fő bizniszüket (vezetékes üzletág) bebetonozhatják kicsit. Igazából ezen az alapon is van lehetőségük a jövőben is elsősorban növekedni mobil fronton - persze főleg, ha még javulni tudnak a lefedettségben (sokan e miatt kötnek január egyet követően szerződést ...). Nyilván, ha átlag 5-10.000 HUF lenne az átlag mobil-előfizetői díj és sorok állnának minden területen, akkor más lenne a leányzó fekváse, de nem ebbe a ligába neveztek egyelőre semmilyen szempontból ...

    Mennyi mobil előfizetés lehet jelenleg? 125.000? Ezzel persze meglesz az idén december 31 -i 100.000 előfizetéses határ, ami a tenderhez kell (ennek elérése is fontos szempont volt), de szerintem január egytől sokak nem fogják folytatni egyelőre ...

    Kicsit hasonlít a vezetékes terjeszkedési modelljükhöz annak idején. Relatív kis bekerülési költségű helyeken tömegével bekötni aránylag olcsón. Ők alapvetően ilyesmiben jók ...

  • dkess

    őstag

    válasz cdl #28654 üzenetére

    Az 50% kimeríti a "aránylag olcsón" fogalmat. Persze vitatkozhatnánk a pontos százalékokon, de nem érdemes.

    Aki emlékszik - különösen az első évekre - mi volt a Digi stratégiája? Panel/társasházi környezetben (csak) becsöngetek mondjuk egy 4 emeletes házba (mondjuk 5 szint - szintenként 3 háztartás) és bumm - lett 14 szerződés. Amennyiben tízemeletesbe, akkor még több ... :) Bekerülési költség gyakorlatilag nagyságrendileg kevesebb, mint a többieknél, akik nem csak ezen a vonalon mozogtak. Ahhoz képest, akkor az az 50% nem valami sok - ugye?

    A többiek "b@szakodtak" olyanokkal, hogy a Józsibácsihoz a tanyavilág közepébe is vigyenek valamit. Akár 10 km -eknyi kábelekkel, póznákkal, engedélyekkel, külön eszközökkel stb. Nekik meg erre kellett kitalálni egy árat ami jó mindenkire és együttesen rentábilis lesz. Igen, ezt csinálták úgy - a Digi -vel együtt - hogy mind a vezetékes és mind a mobil távközlési szolgáltatások színvonala Magyarországon világ top5 és 10 között van. Nem véletlenül kötöttek a "csúnya, gonosz nagyokkal" nemzetstratégiai szerződéseket és nem a Digi -vel, akik meg nem mentek le erre a szintre. A politikát meg az érdekli, hogy általánosságban (mindenkinek) jó legyen ...

    Persze ahol a Digi komolyabban megvetette a lábát ott előbb-utóbb leért a "faluszélre" is. Ugyanakkor csak ezen helyeken. Ezt is baromira nem rövid idő alatt.

    Amire csak utalni akarok, hogy vegyük észre, hogy nem arról van szó, hogy "szegény Digi -t mindenki csak báncsa" (pl. frekvenciatender stb.), hanem egyszerűen arról, hogy ideje pakolni is az asztalra - nemcsak elvenni onnan ... Továbbá ne mindenki csak saját magából induljon ki pl. hogy nekem valamivel olcsóbb az egyik szolgáltató, akkor az biztos "szent". És a többi emberrel mi legyen - dögöljenek meg? Elárulom - egyik szolgáltató sem szent ... Mondom ezt Digi vezetékes és mobil (mobil január egy után is) előfizetőként ...

  • dkess

    őstag

    válasz Lackooo84 #28658 üzenetére

    Egy kicsit mindenkinek is szól a válaszom, de ugyanakkor első körben egy gyors válasz Neked is. Gyors kérdés - "kapuszámokat" használva a példában - ásol keményen 2 egységet és lesz 200 ügyfeled avagy ásol keményen mondjuk 420 egységet és lesz 30 ügyfeled. Költői kérdés - kinek "keményebb"?

    Általánosságban. Igen, én is emlékszem hány évet kellett várni a '80 -as években egy vezetékes telefonra. Meg a '90 -es évekre is amikor telefonkártyával meg a telefonszámos notesszel a zsebben mászkált az ember. Az 56K modemes időkre meg hogy mi mennyibe került akkoriban. Meg persze az összes többire.

    Például arra is, hogy nálunk vidéken a "gonosz, csúnyákon" kívül senki nem vitt semmit a családi házas/tanyavilágos vidékre semmit. Amikor lett Digi - akkor Ők sem. Meg persze arra is, hogy kb. mindenhol a "helyi választott tolvaj" -ok (fórumtárs megfogalmazása nagyon találó :) ) uralkodtak az önkormányzatoknál. Amikor jött a Digi hozzánk, akkor a panelekben történetesen a legnagyobb előfizetői bázissal rendelkező szolgáltatót átvette. Mindjárt össze is bartelezett mindenkivel. Egy fillérrel nem volt olcsóbb, mint az elődje. Változás az FTTB (100 Mbit/s -es idők) eljövetelével ütött be. Ekkor a panelok maradékát is letarolták - igen, az árazással is. Persze túl sokat nem kellett azért tarolni, mert az előd szolgáltató folytán a 80% már eleve az övék volt. Ekkor a családi házas vidékeken csak a "csúnya, gonoszok" fejlesztettek/szolgáltattak (főleg a különböző ADSL variánsokat meg koax). Persze a panelok 100 Mbit/s -es net -ével (főleg feltöltési sebesség terén és árakban is) már nem voltak versenyképesek - csakhát a Digi arra a környékre rá se nézett.

    A következő lépcsőfok a FTTH (gigabit -es net, optika a házba húzva). Itt vitték a családi házas környék nagy részét - főleg ahová aránylag könnyen odafértek. Aztán azóta az összes panelben is FTTH van (ONT a lakásban gigabit -es net -tel - kisebbet már nem is tudsz kérni :) ). Igen, ez egy "tökéletes" Digi -s kisváros lett - még Digi ügyfélszolgálat is van (pl. a Telekom meg megszűnt) ... A szomszéd 10 km -re levő kisvárosban (ott is van némi panel, de nagyobb a családi házas részarány) Digi szempontból a "fű se nő". Nulla db mobiltorony (nálunk 3 db van) és lefedettség pedig egyszámjegyű főút megy rajtuk keresztül (rajtunk nem), vasút is dettó továbbá sztráda is megy mellettük (ezen szakaszok is "fehér folt"). Ez van - úgy látszik ott nem éri meg "molyolni" Nekik ...

    Kicsit rövid(ebb)re fogva. Afelől nincs kétségem, hogy ahol lehetőségük volt ott egyből beleültek a "jóba" (akár nulla "ásással"). Ahol meg erre nem volt lehetőség oda nem mentek vagy csak jóval később (időfaktor) amikor már körülötte mindent letaroltak. Félreértés ne essék - jól csinálták és ahol most ott vannak ott az áraik is jók. Ugyanakkor eszembe sem jutna, hogy valahova "nem engedték oda" Őket. Sőt. A mobiltendernél is ezt érzem (erről írtam már korábban pl. [link] és [link] ). Megkapták a frekiket? Igen (azaz "oda lettek engedve"). Mit csináltak vele majd 5 évig? Semmit. Félreértés ne essék, ha ez az attitűd lesz fél- vagy egy év múlva, akkor szó nélkül fogom visszaadni a SIM kártyájukat ...

    Plussz ugye a "nagyon vidékre" meg lett a SzIP meg a SzIP 2.0 programok, mert ezek nélkül (a könnyű vidékek kiesésével együtt számolva) már a nagyok sem lennének képesek fejleszteni. Azzal is tisztában vagyok, hogy az országnak azért vannak/voltak e szempontból "neuralgikus pontjai" (pl. 29 -es körzet, Budapest belváros meg az M0 -ás környéke egyes szakaszokon stb.), de azért mindezekkel együtt is alapvetően nem állunk rosszul ...

    Persze most sem tökéletes a szolgáltatás meg vannak fehér foltok, de minimum olyan fejlesztési tempó kelleni fog amit az utóbbi 1 - 1,5 évben műveltek. Én személyszerint akkor elégedett leszek. Azonban, ha majd' 5 évre ráseggelnek a kapott frekikre megint ... Éppen ezért nem voltam hajlandó semmiféle petíciót aláírni. Egyfelől én pénztárcával szavazok (szerződést kötöttem mobilra január egyet követően is) másfelől tartom a véleményem - tessék a piacon versenyezni és ne "hangulatot kelteni" ...

  • dkess

    őstag

    válasz mjuti #28659 üzenetére

    Nincs külön "kulon voltes / vowifis lefedettseg". Egyfelől a VoWiFi az ott van, ahol WiFi van - annak semmi köze a mobiltornyokhoz. Akár egyedülálló módon külföldről is tudsz Digi -vel VoWiFi -zni jelenleg.

    3G -s lefedettségük egyáltalán nincs, mert nem használják ezt a technológiát. A 2G/4G (VoLTE -vel együtt) lefedettségük meg nagy vonalakban megegyezik, mert ugyanazon toronyra rakják mindkettőt. Így csak az eltérő rádiófrekvenciákon történő sugárzás terén a fizikai dolgok miatti illetve a technológiából magából eredő különbség jöhet szóba.

    Amennyiben szóba jöhet a telefon cseréje VoLTE/VoWiFi -sre (akár a Digi -től vásárolva - így meglenne az otthoni lefedettség) és egyébként meg lennél elégedve máshol a mobillefedettséggel, akkor lehet érdemes belevágnod a dologba.

    kimista@ [link]


    Dual-SIM -es a telefonod? Amennyiben igen, akkor második kártyának szó nélkül kikérsz egy Digi -s SIM -et. Idén még tesztüzemben működik a dolog (kvázi "ingyenes", de mindenesetre, ha telefonálsz is róla, akkor is nagyon olcsó). Akár úgy is, hogy szerződést kötsz január egy utánra is - legfeljebb lemondod (akár még idén), ha mégsem jönne be. Ilyenformán leteszteled majd két hónap alatt, hogy mennyire jön be Neked a dolog illetve ki tudod-e teljesen váltani a Telekom -ot. Nálam történetesen marad a Telekom is - kis előfizetéssel.

    Egyébként egyetértek 4Grider -el. Annyi, hogy beltérre VoWiFi -t használok ahol csak tudok. Nálam is 2. SIM -re van/lesz - arra jó igazán még a dolog jelenlegi állapotában. Illetve az is befolyásolhatja a dolgot, hogy mennyi Digi -s rokon/ismerősöd van. Különösen, ha igaz lenne az ami a Digi FB -ján terjed, hogy maradna valamilyen formában (akár csak VoWiFI -n) a hálózaton belüli ingyenesség. Bár logikai oldalról vizsgálva ez utóbbi dolog nem fog összejönni valószínűleg. Nálam történetesen a tágabb család is Digi -s ...

  • dkess

    őstag

    válasz 4Grider #28696 üzenetére

    Teljes mértékben egyetértek veled - szerintem vagy belföldi mobilhálózaton bonyolított hívásra is igaz lesz ez vagy egyáltalán nem. Mindenesetre érdekes, hogy ennyire reklámozzák ezt.

    Ugyanakkor egy helyzetben jelenleg is eltér a VoWiFi használata esetén bonyolított hívás díja a mobilhálózathoz képest - már jelenleg is. Ez pedig a külföldi roaming esete. Ez jelenleg van - jövőre hivatalosan még nincs (mármint maga a mobilhálózatos roaming - de valószínűleg lesz majd). Külföldön VoWiFi -vel (ez csak a Digi -nél működik így jelenleg) hazai percdíjakkal és feltételekkel lehet beszélni, míg a roaming hely függvényében (akár EU -n kívülről is lehet) változatos díjszabások vannak illetve lehetnek majd ...

    Ez persze "mérsékelt" relevanciával bír a konkrét kérdéssel kapcsolatban (amikor a belföldi mobilhálózathoz képest emlegetnek külön díjszabást), de mindenesetre érdekesség ...

  • dkess

    őstag

    válasz 4Grider #28699 üzenetére

    Pontosan így van, de erről nem is írtam. Arról írtam, hogy az eltérő metódussal bonyolított hívások esetén eltérő díjazás van külföldi roaming helyzetben ...

  • dkess

    őstag

    válasz csacsi67 #28706 üzenetére

    Most végignéztem a készülékeiket. Mindehyik Dual-SIM -es és a 3 Nokia -n kívül (10K HUF és alatta) mindegyik tudja a VoLTE és VoWiFi -t is.

    Azaz mondhatják, ha nincs ilyen készüléked, akkor vehetsz Tőlük. Van olcsó is - még Samsung -ból is (azaz nemcsak kínaiból). Persze, ha a Nokiákban is lenne (azok durván olcsóbbak a többihez képest), akkor lenne kerek a történet, de ...

    Mindazonáltal egyetértek - hálózaton belül belföldön vagy legyen minden ingyenes vagy semmi sem. Ebből komoly félreértések lehetnének - pont a célközönségnél, akik annyira sem vágják a témát mint mi ...

  • dkess

    őstag

    válasz csacsi67 #28710 üzenetére

    Igen, tudom - az én szüleim is bő egy évtizede nyugdíjasok.

    "Tudod" létezik olyan is és most saját példával indítok, hogy 2 db A3 -ast vettem mindkettejüknek korábban. Azóta édesanyámnál cserélni kellett, mert behalt az aksi - kapott tőlem egy S9 -est. Előtte is én vettem telefont Nekik. Saját pénzből. Pedig nem vagyok egy tehetős ember - nagyon nem (éppenséggel telt rá).

    Tisztában vagyok vele, hogy lehetnek kemény életkörülmények. Gyakorlatilag egyszerű dolgot kell eldönteni - ennél sem én sem a Digi nem tud jobbat ajánlani jelenleg: vagy belefér 28 vagy 32 ezer Ft -os kiadás (a két legolcsóbb VoWiFi képes telefon a Digi -nél jelenleg) legalább az egyik nyugdíjas szülő részére - akár olyan módon, hogy az egész család beszáll (gyerekek, esetleg unokák illetve akár maguk a nyugdíjas szülők is együttesen) vagy azt kell mondanom sajnos (és ezért ne rám haragudj kérlek), hogy nem a VoWiFi képes telefon illetve ezen funkció használata lesz a "legégetőbb" kérdés ... Most mondok még egy nagy "hülyeséget" - közeleg a karácsony (mondjuk ezzel egybekötni a dolgot) ...

    Amennyiben meg használhatatlan a szolgáltatás 2G/4G -n (VoWiFi meg nem játszik a fentebb leírtak miatt), akkor meg sajnos marad valamelyik "csúnya gonosz" feltöltőkártyás megoldása - feltételezem ahogy most is. Ugye itt még az sem érdekes, hogy amennyiben van vezetékes, akkor ingyen tudnának Ők hívni Téged otthonról, mert a Digi mobiljuk (a mostani) használhatatlan a tekintetben, hogy Ők nem elérhetőek mobilon.

    Ugyanakkor az is megoldás lehet, hogy megvárjuk a jövő évi első számlázást és a tapasztalatokat, hogy mennyire komoly a Digi részéről ez a "csak VoWiFi -n Digi hálózaton belüli ingyen hívás" ... (avagy adott esetben lehet végül a mobilhálózaton bonyolított hívás is ingyenes lesz hálózaton belül - nemcsak a VoWiFi -s). Persze ezek csak kérdőjelek egyelőre ...

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák