- Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Hivatalos képen a Samsung hajlíthatók
- VoLTE/VoWiFi
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S10e - esszenciális
- Telekom mobilszolgáltatások
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- iPhone topik
- Honor 90 - modellalkat
Hirdetés
-
The Thing játék jön a Nightdive csapatától?
gp Úgy tűnik, hogy végre kapunk egy remaster kiadást a több mint húsz éves játékból.
-
Olajkereskedelem dollár helyett CBDC-ben?
it Szaúd-Arábia is csatlakozott a Nemzetközi Fizetések Bankja és Kína által vezetett jegybanki digitális pénzes projekthez, ami nagy változásokat hozhat.
-
Computex 2024: az MSI és a Mercedes-AMG frigyéből két laptop született
ph Egy 16 és egy 18 hüvelykes, Stealth sorozatú megoldás látott napvilágot, amik Intel Core Ultra platformra és NVIDIA GeForce RTX 4000-es GPU-kra épülnek.
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz [CS]Blade2 #8 üzenetére
Llano (és az egész koncepció), leginkább a szoftvereken ment el, azon belül is már a fejlesztő környezeteknél.
Mivel a GPU-k külön egységként kezelhetők benne, más memória címtérrel, függvény könyvtárakkal (stb), eléggé korlátozott utasítás készlettel, nagyon nagy macera volt rájuk programozni.. egy "egységesebb kezelés" segített volna, JAVA 9-re volt ígérve is a legelején amikor épp megjelen a JAVA 7, majd csúszott a koncepció JAVA 10-re (ígéret szinten), azt az egész "elhalt" mint törekvés a "közös kezelésre egy programnyelven".. De ez csak a JAVA volt, a többi népszerű nyelvnél színtén voltak "problémák" ebben.A koncepció nincs ugyanakkor elfelejtve, csak "megragadt a félig kész, de jól van ez így" állapotban. Bizonyos műveletekre még mindig megéri behívni a GPU-t a folyamatba (akár akkor is ha csak egy integrált egység a cpu-n belül).
A GPUk álalánosan számításba való befogásával az is gond volt, hogy az operációs rendszereink se úgy épültek fel, az egészet már kernel szinten kellett volna módosítani, befogni, de AMD önmagában ehhez kicsi volt, hogy ezt keresztülvigye (ráadásul neki is voltak GPU nélküli CPU termékei akkor is).. Az új megközelítés lehet látni mennyire egyszerüen kerül be.. a big-little koncepció is még mindig "nem az igazi" rendszer szintű kezelésében a windowsnál, sőt a HT-t is mai napig mostohán kezeli. Linux alatt hatékonyabban működnek ezen felépítésbeli változások, de még ott is a GPU integrálása kernel szinten, nem igazán sikerült, legalábbis azon a szinten ahol megragadt az APU-k összeépítése. Eleve AMD is félbehagyta a koncepció végigvitelét amikor a költségeket vissza kellett vágni a ZEN magok elkészültéig..
Szép terv volt, de sajnos a programozókon és program környezeteken elment a dolog.. Nem ez az első és lehet nem is az utolsó eset. Eltudom képzelni, hogy a big-little koncepciónak is ez lesz a vége.. Eddig azért nem túl hatékonyak, oké, többre használhatóak mint a GPU-k egységei (akár háttérfolyamatok rádobhatóak, van saját process értelmezőjük az egységeken belül).
De, hogy tényleg hatékonyan működjön a dolog, megkéne oldani, hogy ne kelljen utasítás szinjén megegyezni a kis és nagy magoknak.. Akkor tényleg lehetne hatékony magokat csinálni.The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen