- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Ezeket a telefonokat mutatják be az idei nyár folyamán
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Like a Dragon: Yakuza - Élőszereplős sorozat jön Amazonra
gp A premierre nem is kell sokat várni, már ősszel láthatjuk a végeredményt.
-
Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
it Az Arm arra készül, hogy a windowsos piac átalakulása közben 5 éven belül megszerzi a PC-s piac 50 százalékát.
Új hozzászólás Aktív témák
-
gabross
tag
válasz Shadowbull #1793 üzenetére
Érdekes, hogy túlárazott Model Y-ról beszéltek. Épp azt néztem, hogy itt Ausztriában 57.490 euró a Long Range Y, az ID.4 GTX meg 54.140-ről indul és VW-hez még 10k körül szokás extrákra költeni, az Y meg kvázi fullos alapáron is. Inkább best buynak tűnik az Y, mintsem hogy túlárazott lenne.
[ Szerkesztve ]
-
gabross
tag
Nem megkérdőjeleztem, amit mondtok, hanem csodálkoztam rajta, h hogy jön ki a matek a 25M-ra, amikor Ausztriában, tapasztalat alapján, jelentősen drágább az új autó, mint Magyarországon.
A kedvezményekről meg annyit, hogy errefelé gyártásból rendelt autók esetén nem szokás. Tehát, ha én összerakok egy ID.4 GTX-et vagy egy Q4 eTront a konfigurátorban és azt gyártásból kell megrendelni, nem fognak kedvezményt adni. Legfeljebb adnak hozzá apróságokat. Készleten lévő, esetleg szalonautó esetén igen, lehet akár 20-25%-ot is kapni a VW-nál, az igaz.
-
gabross
tag
válasz Shadowbull #1796 üzenetére
Persze, ez igaz. Nem lehet, egy az egyben hasonlítani, mert itt pl. a fapad verziókat nem is forgalmazzák. A VW is csak a 60-as és a 80-as akku package-et áraulja itt, 50-es nincs. Pont ezért érdekes a Tesla ilyen szempontból, mert ugyanazt árulják. Amit látok, h a magyar árban nincs semmi álami támogatás, itt meg van 2.400 euró, de az sem indokolja a majd 5M különbséget.
-
gabross
tag
válasz philoxenia #2846 üzenetére
De az idézett cikk a többletsúly miatti gumikopásra hivatkozik, nem a gyártásra, töltésre. A carwow (UK) yt csatornáján van egy friss gyorsulási verseny, három hasonló méretű SUV-val: model Y elektromos, Porsche Macan benzines, BMW X3 dízel. 45 kg van a legkönnyebb és a legnehezebb között, a Tesla a középső. Akkor most melyik bocsát ki több PM2.5-öt?
-
gabross
tag
válasz philoxenia #2859 üzenetére
Nem szalmabáb. A cikk egy OECD riport mondatát emeli ki a szövegkörnyezetből, ahol egyébként a nem kipufogásból származó, csakis a kerék gördüléséből adódó részecskekibocsátásról beszélnek, nem beszélnek azonos típus különböző hajtásláncairól. Erre hoztam a példát, hogy egyenértékű SUV-k tömege között sincs feltétlen óriási különbség, tehát a 'non-exhaust emissions' sem feltéten magasabb. Ha a kipufogásból és a fékek használatából származó kibocsátást is figyelembe veszzük, akkor kérdés sem merül fel, hogy melyik a több.
-
gabross
tag
válasz philoxenia #2905 üzenetére
Igazad van a gumikopással kapcsolatban. És egy ìX3 esetén ez valóban magasabb lehet, mint ha egy egyenértékű X3-at tekintünk, a fékkopásban azért nem vagyok biztos.
-
gabross
tag
válasz Shadowbull #2909 üzenetére
Na de ha model Y-t használsz iX3 helyett, a tömeg tényező is irreleváns. Igaz, 85 gomb helyett csak 7-et kapsz.
-
gabross
tag
válasz Balázzs #4919 üzenetére
Úgy látom Bécsben van, a Polestart akár holnap ki is tudja próbálni, van időpont, a Model 3-at meg még könnyebb, elhoz egy eloop-ot.
Mi szedánt szeretnénk, a Polestar 2-t és a Model 3-at próbáltuk. Eszem szerint a Model 3-at választanám (hatékonyabb, hamarabb megérkezik) viszont a szívem (értsd a feleségem ) a Polestar fele húz.
-
gabross
tag
Igen, a mi tapsztalatunk is az volt, hogy a Dual Motor Performance verzió kb. 20%-kal evett többet, mint a Model 3 SR ugyanazon a tesztúton hasonló időjárási körülmények mellett.
Kíváncsian várom, hogy mikor kapja meg a műszakilag azonos Volvo C40, XC40-nél (az osztrák weboldalon legalábbis) már látható frissítéseket:
- alapverziók RWD (FWD helyett)
- long range verziók 78 helyett 82 kWh-s akksival
- dual motor verzió 150 + 150 kW helyett hátul nagyobb teljesítménnyel hajt (120 + 180). A gyár által közölt wltp kombinált fogyasztás is 199 helyett 176-179 Wh/km, max töltés 150 helyett 200 kW.Ha a valós fogyasztás is kb. 10%-ot csökken és a gyorstöltés sebessége is javul, akkor szerintem teljesen vállalható alternatíva lesz. Autópályás fogyasztása nyilván így sem közelítheti meg a Teslaét a rosszabb alaktényező miatt.
Persze az utastér szűkebb, - nekünk ez pont bejött, ketten együtt vagyunk 120 kilók, - de előfordulhat, hogy valakinek no-go.
-
gabross
tag
válasz Shadowbull #11019 üzenetére
Nem lesz olcsóbb, ez egy trükk a VW részéröl, most lehet erröl irni, h olcsóbb.
Maradjunk annyiban, h a listaára alacsonyabb, de a kombihoz külön meg kell venni a Komfort csomagot es az Assistenz csomagot is, ami a limuzin esetén az alapfeleszereltség része. A kombi esetén a kéttónusú fényezés is csak a drágább Külsö csomag "Plus"-szal és a panorámatetövel együtt rendelhetö.
Ugyanúgy felszerelve Kb 1500 euróval drágább lesz a kombi Németországban.
-
gabross
tag
válasz FIREBLADE78 #11271 üzenetére
evse type 2 mode 2
-
gabross
tag
válasz bigdigit #11554 üzenetére
Igen, ha nincs teslád, akkor csak azokat a SuC-et muatatja az app, amelyek meg vannak nyitva.
Ami még nagyobb szívás, hogy pl. a Volvo/Polestar a google maps-et használja navigációhoz és ott meg azon múlik, h a CCS hozzá van-e adva a térképen a SuC-hoz. Pl. Szigetszentmiklóson nincs, Bécs 22. ker hozzá van.
Ezért, ha Szigetszentmiklóson akarok tölteni, akkor a mobilitihez kell navigálni, mert az akksi prekondicionálás is ehhez van kötve.
Persze földi halandó hiába kéri az adat javítását, google visszadobja.
(Karotta fikázta az EX30-ast, h nem kompatibilisnek jelzi a tesla töltőt a navigáció, hát ezért)
-
gabross
tag
de azt "tudja" az autó, h milyen google accounttal vagyok bejelentkezve az autó infotainment rendszerébe (kulcshoz kötve, fizikai v mobil), mikor használom az autót, persze az adatgyüjtes "elvileg" csak anonim. a polestar pl real-time csinálja, csúszós útszakaszt is jelenti, ha engedélyezed
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Robogó, kismotor
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Tenisz topic
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Mobil flották
- Dell notebook topic
- Tippmix
- TCL LCD és LED TV-k
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- További aktív témák...
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs