- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Apple iPhone 13 mini - miért nem veszik elegen?
- Jobb zoom, egyszerűbb kijelző - megérkezett a Sony Xperia 1 VI
- Drágábban indíthat az új iPhone SE
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- iPhone topik
- Huawei Mate 40 Pro - a csúcson kell abbahagyni?
Hirdetés
-
Megjött az ASUS 240 Hz-es, fényes WOLED monitora
ph Az MI-s képességekkel felvértezett újdonság 20 százalékkal jobb fénysűrűséget produkál az egész képátlón átívelve, mint a PG27AQDM.
-
Még több AI-t hozna a Windowsba a Microsoft
it Új eszközökkel ösztönözné a programozókat a Microsoft, hogy még több AI-t hozzanak el a Windowsba.
-
Bemutatta első fejhallgatóját a Sonos
ma Ezzel is a prémium szegmensben versenyeznek, 499 eurós áron indít a Sonos Ace.
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz Tigerclaw #207 üzenetére
Nehéz dió az egész, mert meg kell értetni az emberekkel, hogy az elektromos járművek nagyon hasznosak lehetnek, de nem válthatják le pl. a távolsági közlekedést.
Erre a jelenben egy plug-in hibrid tűnik optimális megoldásnak.
Részemről egy Volvo V60 PHEV-et vettem lassan 2 hónapja:
- A városi ingázásomat tisztán elektromosan meg tudom oldani, ez napi 2x9 km + a mindennapi ügyek intézése; a gyakorlati elektromos hatótáv kb. 30-35 km a klímázás függvényben (eddigi max. 40 km, országúton, de klíma nélkül).
- Hétvégén pedig hidrid üzemben autópályázom, ilyenkor 90%-ban a dízelmotor megy (tempó függvényében autópályán 5 és 8 liter között; országúton 3,5 és 5 l között fogyaszt).[ Szerkesztve ]
-
veterán
Belső kerületben (xii) lakom, innen elvileg égesz Bp. hatótávolságon belül van, oda és vissza.
A munkahelyemen adott a dolgozói töltőpont, ill. otthon is viszek majd le privát áramot a garázsba.Az Ampera vélhetően jobb hibrid, kevésbé érzékeny. Én szeretek sokat cuccolni és autópályán haladni - így praktikusabb / jobb választás volt a kombi és a nagyobb dízelmotor számomra.
A Volvo kezelési útmutatójában nem írják, hogy a prémium dízel javasolt, csak azt, hogy ne tankoljak bele fűtőolajat (HTO).
Természetesen, ha ritkán indítod be, itt is javasolt a prémium üzemanyag, az lassabban esik szét. (Majdnem minden héten autópályázok és tankolok is.)[ Szerkesztve ]
-
veterán
Az Ampera nem 5N lenne?! Meglepő. Az enyém 100% 5N.
A nagy benzines SUV-ok szoktak 5P-t kapni, azok a közelében sincsenek az én gyakorlati 40 km-es hatótávolságomnak.Ebben csak 2.4 literes motor van, ami rendkívül takarékos ugyanakkor tud haladni is ha nyomja neki az ember. [ (OFF)Németországban...(/OFF)OFF]Itt éppen padlót kapott, picit ment még volna, de aggódni kezdett a feleségem.
[ Szerkesztve ]
-
-
veterán
Szia!
A (jó eszű) villanyszerelő kollégámat kértem meg, hogy levigye a saját áramomat a teremgarázsba. Közvetlenül a lakásban lévő elosztó tábláról húzott le valami izom 4 eres vezetéket, azt kértem, hogy 32 A-t bírjon, egyelőre 16 A megy rajta.
Ilyen aljzatot tett rá: [kép] [kép]Mi a véleményed?
Időnként töltök 13 A-s EVSE-vel (Volvo PHEV), alapból a céges naperőműről járok.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz radi8tor #459 üzenetére
Bírja a 16 A-t akár 24 órán keresztül?
Miért nem fix?
- Volvo, VW elől hordja a csatlakozójat, Tesla hátul - ne kelljen hosszabbító*. Még nem tudom mit veszek X idő múlva (sűrűn cserélek autót);
- az is lehet hogy sima benzinest / dízelt veszek holnapután, nem akartam még beruházni fali type 2-be.Ráhagytunk 10 métert, majd fixálom ha szükséges. Akkor egyben felfejlesztem 32 A-re.
* Szűk a hely az autó és a fal között, nem lenne jó hosszabbítóval bohóckodni.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Szia!
Illetve természetesen minden hozzáértő véleményére kiváncsi vagyok.Morfondírozok, hogy eladom a Volvo V60 PHEV-et, és veszek egy rendes autót (kevésbé városba valót). Mivel nagyon praktikusnak és a bp-i dugóban idegnyugtatónak tartom az elektromos üzemet, így azon is gondolkodom, hogy veszek a benzines mellé egy olcsó villanyost.
Elsősorban az Ion / C-Zero / i-Miev trió a cél. Ezek milyen állapotban vannak 100 000 km környékén?
Bármi fontos tudnivaló róluk?Az megvan, hogy nincs akksi-hűtés. Max Biatorbágyig mennék vele, az kb. 2x25 km, amúgy napi 2x9 km, de örülnék, ha nem lenne muszáj mindennap töltenem. Illetve pár év múlva még eladható állapotban maradna.
Vagy legyen inkább Leaf? (A trió méretre megfelelő, max. 2 személy.)Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz aujjobba #580 üzenetére
Sokat törpölök én is a kérdésen; évi 22-25 ezer km-t megyek; 2 jellemző felhasználási mintával: hétköznap 2x9 km budapesti belvárosi ingázás; hétvégén vagy minden 2. hétvégén 2x 190-230 km főleg autópályán, haladósan.
Momentán Volvo V60 PHEV-em van. Városban áldás a villany, csak azt használom, egy töltéssel 30-35 km-t biztosan tud, óvatosan hajtva 40-et. Autópályán a 160 környékét célzom, ha alulról, úgy 6 litert kér, ha sietek (180), akkor 7-7,5 litert. 230 km-t tempósan max. egy nagyobb akkus Tesla tud. Nem fogok 110-zel autópályázni.Három választás maradt ilyen felhasználásra:
- egy erősebb, autópályára alkalmas benzines / dízel, plusz mellé egy kicsi elektromos a városba;
- Tesla Model3 long range / performance 18-20 millióért
- egy jó PHEV - jelenleg itt tartok.Neked 3 gyerekkel - szvsz - a Passat GTE kombi a legjobb választás.
-
veterán
válasz radi8tor #588 üzenetére
Én szeretek vezetni (= nem sávtartózni, nem tempomatozni).
Bő 25 éve rendszeresen autópályázok, régebben gyorsabban mentem, maradok már ilyen oldschool "gyorshajtó". Városba villany kell. 👍CO2 = Főleg Paksról és napelemről töltöm az áramot. Autópályán pöcsölve is 5 litert kér, normálisan pedig 6 és 7,5 között (mint írtam).
(#590) Füleske : Kicsit használt GTE-re gondolok, kb. 8-10 M között. Ma még szvsz egy PHEV élhetőbb a full elektromosnál.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Nézd a használt (és hosszabb távra is használható) elektromos árát a használt PHEV árához, ott nem lesz 2,5 M Ft támogatás. Foscsi 28 kWh-s Ioniq 3 évesen 6,5 M-tól indul.
Aki nem tud otthon vagy munkahelyen tölteni, annak valóban nem éri meg a PHEV, egyetértünk.
A PHEV-et sem kötelező tölteni, de akkor valóban felesleges azt venni. Kell egy erős benzines / dízel, feltéve ha autópályázni szeretne az illető.Ha a város a fő felhasználási terület, úgy sima hibrid (vagy villany). Pipa. Autópályán viszont bevérzik a szeme egy sima szívóbenzines (Atkinson) hibridnek. A PHEV-ekbe jellemzően erős belsőégésű motort tesznek, akár előzni is tudsz velük kényelmesen. (a Volvo V60 PHEV 230-at tud gyárilag, a GTE is 225 körül, szóval van bennük autópályás tartalék)
Persze, kiknek a pap, kinek a papné. Én besírnék egy Priustól.
-
veterán
Meg akarsz győzni, mi kell nekem, hogy kellene mennem. Nekem nem kell 28-as Ioniq, kb. Siófoknál állhatnék ki tölteni. El szeretnék jutni Zalaegerszegig. 2 óra alatt (persze nem a nyári dugóban). (Nem ismerem Björnt, gondolom, nem a Borg.) Az M7-en Székesfehérvár után rá tudsz állni 180-200-ra, Balatonvilágos után akár Vmax-ra. Nem szoktam Vmax-szal menni. Az utolsó 5 autóm közül a leggyengébb 180 lóerős volt, szeretem ha van tartalék, és szükség / igény esetén még gyorsul 200-ról. Írtam, oldschool vagyok.
Ha Te Aurist / Ioniqot hajtasz, biztos a saját felhasználásodnak megfelelően választottad. Nincs velük semmi baj, tetszenek nekem is, DE nem nekem valók, sem annak aki sokat jár autópályán és nem szeret a külső sávban a kamionok és kisautók közé szorulni.
-
veterán
-
veterán
válasz t72killer #662 üzenetére
Az biztos, hogy fullról indulva, de nem hinném, hogy nullára kijár egy csak akkuról működő autót. Feltételezem, ennyit ír ki neki a vas. Nem szeretném ismét megkérdezni, még a végén rám tukmálja, ha ennyit kérdezgetem.
Otthon napelemről tölti, melóhelyen is ingyenes a töltés a dolgozóknak, de télen nem indul neki a 30 km-es útnak, mert fél, hogy fűtéssel (gyerekek!) lemerül útközben.
-
veterán
válasz t72killer #669 üzenetére
Nem vagyok járatos a napelem témában, majd kijavítanak a hozzáértők.
DE: Szvsz ez úgy működik, hogy nappal termeled az áramot, az ebből el nem használt rész az áramszolgáltató hálózatát táplálja meg. Te éjjel paksi árammal töltöd az autót.
Év végén fizeted az egyenleget. (Ha többet töltöttél fel, akkor nem jár vissza pénz).[ Szerkesztve ]
-
veterán
Eladom a V60 PHEV-et, veszek (vettem) rendes autót.
Viszont városban jó volt elektromosan közlekedni, gondolkozom, hogy veszek mellé egy városi villanyost.30 km valós téli / klímás hatótávval beérem. Mi éri meg legjobban?
Trió?
Leaf?
Smart?2-3-4 milliót szánok rá, a 4 az a nagyon max, azért nagyon jónak kell lennie. Köszönöm az ötleteket!
-
veterán
Sziasztok!
Szükségünk lenne egy anyagbeszerző kistehergépkocsira, valójában egy kombi csomagterénél nincs szükség nagyobb raktérre. Semmi flanc nem szükséges (igazából a klíma se kötelező).
Mivel budapesti rövidtávokat futna, ezért felmerült az elektromos lehetősége. (Ránéztem a Citrom e-Berlingóra, vicces 15-16 millió, nem sokkal többért Teslát adnak. )Van esetleg tippetek, mit lenne érdemes beszerezni elektromos vonalon?
Igazából a Berlinónál kisebb tgk. is elég.Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Catalyst™ driverek topikja
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Milyen TV-t vegyek?
- Windows 11
- Egy utolsó platformmal egészíti ki a negyedik generációs EPYC családot az AMD
- Windows Insider Program
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Politika
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen