Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BeZol

    őstag

    Sziasztok!

    Tudnátok tájékoztatással szolgálni, hogy egy új i3 / ioniq / 62kwh_leaf / model 3 esetén mekkora a teljes körű casco éves díja?
    Lehet, hogy lenne egy nyíltvégű pénzügyi lízinges vásárlásunk a közeljövőben, de a cégben mindig kp-ra vettük a kocsikat, ezért erről sincsen tapasztalatunk, ill. soha nem volt casco egyik kocsin sem, ezért egy nyíltvégű lízing esetén (ahol elvileg az ÁFA mértékével kevesebbe fog kerülni a kocsi) kötelező a casco, és szerintem így a végén drágább lesz a kocsi, mintha kp-ra vettük volna casco nélkül.

    Valaki bármi tapasztalat?

    [ Szerkesztve ]

  • BeZol

    őstag

    Vettem a fáradságot, és kértem személyesen Tesla Universal-nál ajánlatot.

    22.885.000 Ft-os Tesla Model 3 Performance /alap fehér metál szín + 19"-es téli gumi+felni szett. Autopilot nem/

    50% önerő (11.442.500), ebből cég esetén ÁFA azonnal visszatéríthető.

    36 hónap futamidő esetén 183ezer Ft, 60 hónap esetén 152,5ezer Ft a havi törlesztő (bruttó), ebből a felhasználás jellege szerint visszaigényelhető az ÁFA. Ha lusta vagy, akkor 50%-ban, ha útnyílvántartással igazolod h tényleg céges használatban volt a kocsi, akkor elmehetsz 100%-ig is.

    Az éves CASCO a cég telephelyétől és a sofőrtől is függ, h mennyire korlátozzuk, elvileg 220ezer Ft a rekord legolcsóbb (Békéscsabai cégnek), és vhol 350-450ezer Ft közötti az átlagos (nem tudom, hogy általánosan Model 3-ra mondta az értékesítő, vagy tényleg a kiszemelt Performance-ra vonatkozott-e, de hogy kb. ezek a számok).

    A maradványérték 3 évesnek 5.721.250 Ft (ez bruttó és ÁFA ebből nem igényelhető vissza), 5 évesnek 3.432.750 Ft.

    Mi pl. nem CASCO-zunk, így nekünk ez extra kötelező "teher". Ez ugye átlag 400ezer Ft-tal nézve 1.2-2m Ft 3-5 évre.
    Ha ezt is beleveszem a kocsi költségébe, akkor a kocsi végső ára (100%-os ÁFA-visszaigényléssel) 3 év után 21.118.495 Ft, 5 év után 21.547.318 Ft a 22.885.000 Ft-os készpénzes vásárlás helyett (végig CASCO-t is fizetve).
    A konstrukció MKB Euroleasing-nél lenne, THM 3 évre 3.1%, 5 évre 3%, az induló ügyleti kamatláb 3 évesnél 3.89%, 5 évesnél 3.76%. A kalkuláció évi max. 40ezer km-rel van.

    Az extra "finomság" a Társasági Adó-val érhető el.
    Ez a rész számomra viszont nem tiszta, mert több dolgot is találtam.
    Inkább csak bekopizom miket írtam össze:

    - "Társasági Adóból (Adózás előtti eredmény 9%-a) levonható a törlesztőrészlet a TAO kb. 30-40%-os mértékéig, max. 5 évre szétosztva."

    - A TAO-ból igénybe vehető kedvezmény elektromos autó vásárlására kisvállalkozás esetében akár 65% is lehet. A 65% a választott elektromos autó ára és egy hasonló kategóriájú robbanómotoros autó ára közti különbség 65%-a. Például egy Hyundai IONIQ electric (listaár: 8.889.000 Ft) hasoló kategóriájú, mint egy Hyundai i30 (listaár: 4.649.000 Ft). A kettő közzötti árkülönbség 65%-a pedig (most figyelj!) 2.762.500 Ft, vagyis ennyivel olcsóbban tudunk hozzájutni egy ilyen hibrid autóhoz.

    - TESLA-ra akár 6.000.000 Ft is lehetséges (értékesítő mesélte), akkor 7.316.505 (3év) ill. 6.887.682 Ft-tal (5év) lenne olcsóbb a kocsi a készpénzes vásárláshoz képest."

    Még annyi, hogy TAO kedvezmény esetén 5 évig kell megtartani az eszközt :F

    És akkor még ilyet is találtam, hogy:
    "Furcsa mód sokan nem tudják, hogy a KKV-s ügyfelek (mikró, kis és középvállalkozások) a tárgyi eszközök beszerzésére (mint például gépjármű) felvett hitel, vagy lízing kamatának 40%-a levonható a társasági adóból, annak maximum 70%-áig, de maximum 6 millió forintig."

    Ezek szerint tehát 2-féle TAO-kedvezményes lehetőség is van.
    Azt elmondásból tudom, hogy az autós példájú benzines kontra elektromos közötti felár 65%-ára járó kedvezmény esetén vmilyen 13m Ft körüli benzines kocsi alapárát tekintik a Tesla esetén (pl. bmw 330i vagy ilyesmi. Kocsiméret és alapfelszereltség alapján hasonlítják össze elvileg, és nem lóerő alapján, de ez sem 100%), és hogy ez ilyen energetikai beruházási pályázat, amivel kapcsolatosan pályázatíró céggel kell felvenni a kapcsolatot, akik közvetlen NAV-val vannak kapcsolatban (nem tudom mennyire lehetne kikerülni őket), elvileg kb. 4 cég van aki erre emiatt alkalmas az országban. A lényeg, hogy kb. 450ezer Ft-ért írják meg a pályázatot, és akár 6m Ft-os TAO-kedvezmény is lehet a végén az eredmény.

    Tekintve, hogy elviekben ilyenkor 5 évig meg kéne tartani a járművet, így az 5 éves lízing esetén a kocsi 15.997.318 Ft-ba kerülne a 22.885.000 Ft-os kp-s vásárlás helyett (6m Ft-os TAO kedvezménnyel számolva) úgy, hogy az autó költségében benne van 5 év évi 400ezer Ft-os CASCO-ja, tehát a kp-s vásárlás esetén ha vki amúgy is CASCO-zna, annak 24.885.000 Ft-ba kerülne 5 év alatt a kocsi (áramköltség és kötelező biztosítás nélkül, regadó nincs, vagyonszerzési illeték nincs, cégautóadó/teljesítményadó nincs, parkolás pedig "még" ingyenes sok helyen). A CASCO díja persze évről-évre csökken majd, de ezzel nem számoltam.

    Tehát ha a benzines kontra elektromos kocsi 10m Ft körüli felárának max. 65%-át vesszük a TESLA esetén, akkor igen, esélyes a 6m Ft adókedvezmény, de ennek utána kell jobban járni, hogyan is működik ez pontosan, mert a neten én már semmit sem találtam, ezt már személyesen kell intézni annak, akit ez érdekel, amire jutott, azt pedig megoszthatná itt, mert nekünk idén nem aktuális, de jövőre lehet aktuális lenne egy ilyen beruházás.

    Egyébként 3-3,5hónap a várakozási idő egy Model 3-ra. Aki most rendel, januárra kapja meg a kocsiját.

    Remélem hasznos infókkal szolgáltam. (pl. netes lízingkalkulátorokhoz képest ezek közel fele akkora ügyleti kamatlábak, tehát érdemes személyesen érdeklődni, ill. van ingyenes 20 perces soroksári utas tesztvezetési lehetőség, ill. egy feláras hosszabb A-tól Z-ig tréning (amit kocsi megrendelése után, de még átvétel előtt érdemes lehet abszolválni).

    Nem tudom hatótávok voltak-e már, de netes tesztekből és youtube videókból a Model 3 performance esetén:
    461 lóerő
    3,4s 0-100km/h
    261km/h végsebesség
    75kWh akkumulátor
    papíron 530km hatótáv
    valóságban országúton 90-110-zel 450-480km
    valóságban autópályán 130-cal 380km, 180-nal 250km

    Erre jön az, hogy elvileg 20-80% között érdemes tartani az akksit, tehát 0,6-tal szorozva a hatótávokat még kímélve is lesz az akksi.

  • BeZol

    őstag

    válasz axioma #278 üzenetére

    Ennyi erővel motorozhatnál is, mert kicsit nagyobb galiba esetén fixen meghalsz ezekben a kocsikban is, meg motoron is. Szégyellném mind megjelenésben, mind biztonságtechnikailag egy ilyen autó használatát, mert ezek nem mások, mint közlekedő koporsók. Amint lehetőségetek van/lesz rá, a helyetekben egy sokkal biztonságosabb kocsira váltanék.
    Harcművészeteket sem azért tanul az ember jobb esetben h támadásra használja, hanem ha netán valamikor az élete folyamán olyan helyzet merülne fel, hogy önvédelemre kényszerül, és ezáltal meg tudja védeni magát (és akár másokat is), akkor ezt megtehesse, viszont biztos lesznek olyanok, akiknél ez sosem jön majd elő (ergo feleslegesen járt edzésekre). A biztonságosabb kocsi ugyan ez. Lehet, hogy sosem lesz baleseted (saját v. mások hibájából), DE ha lesz, akkor azon múlik az életed, hogy milyen autóban ülsz, mert ha neked jön egy csoda-suv nagyobb tempóval, akkor neked lőttek, ellenben ha nagyobb kocsiban ülsz, akkor túléled/túlélheted.
    Majd mikor temetik az embert, akkor már késő, és egész életében azon fogja marcangolni a család megmaradt része magát, hogy miért nem vett egy normális/biztonságos autót, miért kellett egy ilyen papír kisautóval mászkálnia?! Vagy esetleg túléled, de csak azért maradsz örökre nyomorék, mert papír-autóban ültél.

    Szerintem nem éri meg a kockázatot egy ilyen kocsi, még ha csak városban is használjátok. Nem kell velem egyetérteni, de azért gondoljátok át, mert ha baj lesz, itt minimális a gyűrődési zóna, és hamar összecsuklik a kocsival együtt az ember :(

  • BeZol

    őstag

    válasz axioma #284 üzenetére

    Ha ez megnyugtat, éppen 10-es panelban tengődök..., de vidéken kijönne belőle akkora házikó :)
    Értem és megértem, ha elkél egy "szükségautó", de igyekeznék minél előbb feljebb lépni, mert nem biztonságos, és ha baj lesz, akkor jóval nagyobb baja lesz a benne utazóknak.
    Tehát egy ideig-darabig oké, hosszútávon nem. A leírtak alapján viszont te/ti régóta így nyomjátok, és az életetekkel játszotok... Eddig szerencsétek volt, remélem a jövőben is így lesz. Ha eddig nem kapcsoltatok, akkor remélem ezek után kapcsoltok, és nem várjátok meg, míg tényleg balszerencse ér és tényleg pont amiatt murdál meg valaki, mert sajnálta a pénzt egy biztonságosabb autóra. Ez ordas nagy hiba lenne. Persze nem kell suv-val rohangálni (én se csípem ezeket), egy alsó-középkategóriás autó már simán megteszi, mint pl. egy Leaf, e-Golf ha már elektromos vonalon vagyunk, de akár hibrid benzines is jó, azok sem esznek sokat (Auris, Prius).

    Én a magam részéről öko-házra gyűjtök (kb. 85m Ft + telek) és mellé szeretnék majd egy-két elektromos autót (per pill Tesla Model 3-t vennék), de ha 3 gyereket tervezünk, nem bizti h elférünk majd benne, szóval mire majd ott tartunk kb. 5-10 év múlva, addigra nagyobb választék is lesz (pl. kombi tesla? egyterű tesla?).

  • BeZol

    őstag

    válasz axioma #287 üzenetére

    Ha tippelnem kéne, vhol 50-70 között ütközhetett a porsche cayenne a szemből kb. 0-ára fékező autósnak (a mögötte levő autó a videóban már áll és sértetlen, meg tudott állni időben).
    A suzukis gondolom 90-100 körül ment, a ferrariba mikor belemegy a porsche akkor már ennél lassabb a ferrari (látni h távolodna el a suzuki), erre jön rá, hogy porsche ennél gyorsabb, viszont az ütközés lelassítja, és csak ezután csapódik szemből a skoda fabianak, szóval ez ilyen 50-70 közötti porsche vs max 10 km/h skoda (lassítás alapján már állt vagy enyhén gurult maximum).

    Városban 50-90 (70es táblákkal is számolva) között megy a többség, van persze aki tolja többel is. Már több balesetnél azt láttam, hogy ilyen tipikus 2x2 v. 3x3 sávos résznél vmi oknál fogva áttért egyik autó a szembesávba és frontálisan összementek (országúton pedig csak ilyen van ugye). Most ez lehet megcsúszás időjárás miatt, gyorshajtásból eredően valami, vagy szimplán valaki megijeszti v. kilöki a másik sávba (kilökésre tippelnék legtöbb esetben). Azért akad még több városi útszakasz, ahol ez megtörténhet, és ha egy suv-ot kapsz szembe (reméljük nem kamiont v. buszt), akkor nekem egy ilyen videó alapján az jön le, hogy mini-autó és kisautó kategória nem feltétlen fog megvédeni, és talán egy alsó-közép kategóriás autó már pont elég egy ilyen akár soha az életben elő nem forduló szituáció "kivédésére".

    Nem lettél lehülyézve, senki sem beszélt 4,5méter + 2t-ákról, senki nem ijesztget senkit, én sem a kisujjamból szedem ezeket, csak volt már a neten pár balesetről videó amit láttam, és én ezt szűrtem le belőle, neked meg rosszul esik a "megvilágosodás" és tiltakozol ellene, de ez természetes folyamat, majd idővel újragondolod az információkat és ténylegesen szélesedik a rálátásod a világra, tetszik vagy sem.

    A fórum azért fórum, mert mindenki leírja a saját véleményét v. tapasztalatát, erről értekezünk remélhetőleg személyeskedés nélkül (azért pici persze mindig belemegy). Ha nem tetszik, nem kell olvasni, ez nem erőszak, viszont részemről is elég már a fizika-órákból :DDD

  • BeZol

    őstag

    válasz biker #292 üzenetére

    50nel belemész a falba -> x energia
    50nel belemész egy szemből is 50nel érkezővel -> = 2x energia, mintha 100al mentél volna a falnak. De ez így helytelen.
    Fordítusk meg: ülsz a kocsiba, 50nel belédjönnek hátulról (ha nem lenne energiaveszteség meg semmi gyűrűdés stb), akkor ha teljes felületen eltalált és átadta minden energiáját, akkor az illető 0-ra fékeződik, te meg megindulsz 50nel (5.-es fizika óra mozdonyos példa).
    Ha 50nel mész, és szemből érkezik egy "ellen" 50es energia (tehát 2 egyforma kocsi 50-50nel egymásnak megy), akkor 0-ára fékeződik mindkettő, viszont hiába fékeződsz 50ről ugyanúgy 0-ára mint amikor falnak mész, közben 2x (helyett 4x!) akkora erőhatás éri mindkét kocsit, ergo mintha 100al falba mentek volna, ami viszont nem igaz teljesen, mert a képlet 1/2 szorozva tömeg szorozva sebességnégyzet. Tehát ha 50nel ütközöl 1t-ás kocsival a falnak, akkor 1250-es értéket kapsz, míg ha 100al, akkor 5000-reset.
    [link]
    Magyarul 50nel falnak menve X mértékű becsapódásod lesz, 100al falnak menve ill. 50nel telibekapva egy azonos 50es sebességűt pedig 4X mértékű becsapódásod lesz, ennek oka pedig a képletben a sebesség, mert négyzetesét kell venni. Fékezéskor is ebből van galiba nagyobb sebességről. Egy suv esetén akár 2x tömeg is lehet, olyankor duplázódik az energia amit benyelsz, amit áttol a suv a kisebb kocsiba.

    De kérdezz meg egy fizika tanárt, biztos el tudja ezt magyarázni, én sem vagyok biztos ezekben :DDD

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák