- Realme GT Master Edition - mestermunka
- iPhone topik
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Drágábban indíthat az új iPhone SE
- Garmin Instinct – küldetés teljesítve
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Apple iPhone 15 - a bevált módszer
- iOS alkalmazások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
Hirdetés
-
Fellebbezett az EU-ban az Apple, amelyet kongói botrány fenyeget
it Miközben az EU-ban 1,84 milliárd eurós, trösztellenes bírság ellen fellebbezett az Apple, addig a Kongói Demokratikus Köztársaság ügyvédei új bizonyítékokkal szolgáltak arra vonatkozóan, hogy az almás cég konfliktuszónákból szerzi az ellátási láncnak a nyersanyagokat.
-
Még a nyár előtt megérkeznek a G.Skill új Ripjaws memóriái
ph A külsejüket tekintve Trident Z sorozatból merítő modulpárok 32, 64 és 96 GB-os csomagokban vásárolhatók majd meg.
-
Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
ma Kínában más néven már startoltak, az európai árak magasabbak, de elviselhetők.
Új hozzászólás Aktív témák
-
madgie
titán
Na ja, a fáradtságfigyelőt aztán kifejezetten fontos a teszteken nézni, ellenben a hűdeszigorú Euro NCAP nem néz fényszórókat, pedig ha valami, akkor az fontos, meddig visz el, milyen a fénye, kanyarban hogy viselkedik, stb... veszélyes helyzetben nem mindegy, mikor veszed észre magát a helyzetet. És csodák csodájára az amcsi autótesztelős alternatíva, az IIHS nézi is ezt.
A Zoe amúgy fapados alternatíva volt, de amúgy meg jól tették, hogy odaszúrtak, már rég nem kéne spúrkodni azon, hogy belerakják-e a gyalogosfigyelést, adaptív tempomatot, stb.
Mókás, de pont most fogunk egy ZE50-et venni, a first gen Duster után/mellett ez is űrhajó
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
Nekem a Zoe is egy fázisról lesz főleg töltve, eszem ágában sincs az egy fázisra épülő napelemrendszer mellé három fázist behúzni. Majd kap három fázist, ha publikus töltőn kell etetni.
Igaz, nem Q motoros változat, ez elcsorog magának 1x10A-n is (bár 16A-t szeretnék majd adni neki) -
madgie
titán
Jesszusom, legalább néznéd meg, amit linkeltem, a gyári oldalon lévő adatok rosszabb értéket mutatnak 1x10A-re, mint a nagyokos hasraütés-szerű b-ev akármi, amit belinkeltél
Karikázzam be, komolyan? Azt, ami a szemed előtt van?
Engem hittérítőzöl, mikor belinkelsz egy olyan oldalt, ahol minden egyes egy fázisos töltésnél kerek 30%, majd hirtelen, minden átment nélkül minden három fázisos töltés mellett kerek 10% veszteséget ír, majd ezt akarod alátámasztani egy ADAC méréssel, ahol már ez 20%? Ott a Renault oldala, baromi pontosan mutatja, mint ahogy amúgy a hatótáv-mérőjük is, az is gyönyörűen mutatja, az adott hőmérsékleten, sebességgel mire számítson az ember, nem mismásol: tegnap korán reggel elment az asszony meg a kölök Debrecenbe, az tőlünk kb kerek száz km, valami 57%-kal értek fel, hát nézd már, mit mutat a gyári oldal...
Azt meg felesleges kérni, hogy dugjam be a fogyimérőt, a publikus 11-22 kWh AC töltőkön is tisztán látom, mennyi a veszteség, ha visszaolvasol, nem is tagadtam soha. Ott a Renault oldalon is, hogy max AC-n is simán van 20% veszteséged, ha vetted volna a fáradtságot, hogy megnézd...
Egyébként kifejezetten sz@rul esik, hogy ezer éve ismerjük egymást a fórumról és azt hiszed, hogy beleszerelmesedtem valami retek másfél tonnás vasdarabba. -
madgie
titán
Ok, semmi gond, bocs, ha én sem voltam elsőre érthető
Nálunk amúgy egy egyszerű oka van a Zoe-nak: megszerette az asszony. A töltési veszteséggel tisztában voltam, de úgy vagyok vele, hogy belefér (főleg, mivel van napelem), a szívóbenzines Duster is leeszi a gatyám, ha pályázok, valahol ez is kicsit ilyen -
madgie
titán
Attól függ. Nem tudom, a régebbi milyen, de a ZE50-en pont most csináltam egy 49-100% kört, gyári (Aptiv) 10A töltővel, hagyva, hogy szépen végigmenjen a cellakiegyenlítés. Ez kerek 31 kWh-ba “került”, ha ezt felszorozzuk 0-100-ra, kijön, hogy 15% körül van a veszteség.
Nyilván nem kevés ez sem, de messze nem 40%, ami a Zoe-kkal kapcsolatban közszájon forog. -
madgie
titán
Nyíregyházán a Pennynél többször láttam, hogy tölt mindkét helyen az autó, begurul a dízel Audi, kiszáll az anyósülésről az egyik srác, rájuk néz, hol tartanak és mennek tovább. Mikor kész, viszik.
De egyébként én a Lidlnél is töltöttem már 2x30 percet, Pest felé merült az autó télen, reggelizni úgyis kellett, a hatvani Lidl-höz becsorogtam, egy óra AC töltés a Zoe-n elég sokat ad.
Szerk: a "kedvencem" meg az, hogy vagy féltucatszor úgy szívtam meg hosszabb utakon, hogy belsőégésű autós állt a töltőknél. Ott vagy Pesten, mögötted már nyomják a dudát, aztán a töltőn ott egy Octavia. Az a legjobb, mikor azzal számolsz, hogy meló közben tölt az autód, de két ilyen töltőfoglalós helyzet után még belefutsz egy nem működő Lidl töltőbe és ott vakarózol, hogy akkor meló után gurulj még el valahová messzebb tölteni és ülj két órát, az eget nézve...[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz Tiédetis #2638 üzenetére
Jó, hát négyéves a kiscsaj nálunk, Peppa malac lóg a hátsó ablakban, szóval az az ő territóriuma... ő meg nyilván elfér
[ Szerkesztve ]
-
-
madgie
titán
Mármint úgy értettem, hogy az inverter alatt ott van az elosztódoboz, főkapcsolóval, túlfesz- és túláramvédelemmel, onnan húztuk el a garázsig a kábelt. Ebbe a dobozba még berakta a villanyszerelő a GreenUp gyári kombinált ávk-t. Spórolhattam volna ezen is, de úgy voltam vele, hogy inkább megvettem mindent egyben, gyárit, ajánlottat, 'oszt biztos jó lesz.
-
madgie
titán
válasz philoxenia #2968 üzenetére
Hányszor érsz oda bármilyen töltőhöz nulla százalékkal? 10-80% kb, amivel számolni kell DC-nél, alul azért, mert hülye lennél kicentizni (ha nem működik valamiért, nem érsz el egy másik - akár AC - töltőig), felül meg azért, mert gyorstöltésnél 80% felett drasztikusan lecsökken a töltési sebesség, felesleges addig még ott állnod a maradék 20% töltésig, mint az azelőtti 70-ig.
-
madgie
titán
Hehe, én e-autónál először valami régi Zoe-ban gondolkodtam, akkor még relatív normálisabb ára volt, aztán Renaultnál dolgozó ismerősöm rábeszélt, hogy hozzam el egy hétre a ZE50-et (Zoe 52 kWh, az a legújabb)... hát, begurultam itthon az udvarra, az asszony kijött, láttam a vigyort az arcán, kipróbálta és azt mondta, ezzel vissza se menj
Én amúgy i3-at szerettem volna (ennyiért), de ezután a Zoe lett
Mondjuk azt bánom, hogy tesztautóként nincs benne a CSS.Egyébként megértem, ha félsz az i3 javítástól, ahhoz az autóhoz kell egy rendes Casco.
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz cousin333 #3189 üzenetére
Mondjuk szerintem ebben a méretben nincs "rendes" ötszemélyes autó, mert három felnőttet nem raksz be hátulra, három gyereknél meg sanszosan lenne legalább egy, akinél kell még a gyerekülés, mellé meg szintén nem ül be kényelmesen hátra két gyerek.
Nyilván vannak extrém helyzetek, mikor jól jöhet, hogy elvileg ötszemélyes, de erről az jut eszembe, mikor vagy hét éve a sógorék megvették a hétszemélyes Zafirát, hogy milyen jó lesz, ha a két család egy autóban tud utazni... na, egyszer ültünk így benne, próbaképp, épp elég volt. -
madgie
titán
válasz Shadowbull #3203 üzenetére
Hát nemtom, elsőre annyi rémlik, hogy nincs érintőképernyő benne, meg csak a kamera alapján próbál távtartó tempomatozni, nem radarral... de szerintem az i3 kb az egyetlen 10 éves autó, ami igazán jól öregedett és mai napig friss, modern arculata van (tudom, másnak meg bumfordi )
-
madgie
titán
válasz stickrs #3270 üzenetére
Ó, a tegnapi nap nekem itthon is izgalmas volt.
Penny karcagi központ, töltés nem indul, autó nem engedi el a kábelt. Utána nagy nehezen elengedte, de akkor meg visszatolta a reteszelő kis izét a csatlakozóba, magyarul nem tudtam kábelt dugni bele. Szerencsére tudom, hol kell a Zoe-nál kézzel kioldani, közben hívom a Polyfazeres srácot, mi van, ja, hát holnap jönnek ide, javítani, az nem jó, ne töltsek vele. Ooké, nyomás tovább, remélem a Zoe nem hülyült meg, tölteni fog máshol.
Mezőtúrnál a Mobiliti szerencsére ment, aztán mentem tovább, rárabolni egy kis ingyen töltésre, míg a Lidl-ben reggelit veszek, Lidl app nem tudja elindítani a töltést, nem működik a pozicionálás, semmi. Jól van, hülyegyerek, telepítsd újra, hátha jó lesz. Mi is volt a jelszavam?Töltés után megyek tovább, meló letudva, kalocsai Mennekes töltőn villog a szerviz jel, bahh... menjek tovább egy Mobilire. Ami kétszer nem indul. Hívom az ügyfélszolgálatot, harmadszorra elindult a töltés. Innen hazafelé már nagyjából jó voltam, vacsi szintén a Lidl-ben, feltoltam 100%-ra, nyomás haza.
Izgalmas 800 km volt, az tény... ha legközelebb oda kell mennem, a benzinessel megyek -
madgie
titán
válasz 7Heads Drago #3282 üzenetére
Ilyen esetben igen, de hát itt volt “szorzó” rendesen a cumifaktoron: nincs CCS a Zoe-n, elég kevés a “normális” töltő azon a környéken, plusz én is fillérb@szó üzemmódban voltam, ha már szívatom magam, legyen miért (nyilván teljes útiköltséggel lett elszámolva az út).
Egyébként meg ha ilyen, sőt ennél is kutyább köröket kell menni, akkor általában valamelyik kollégámmal megyek: mindkettőnek dízel Passatja van -
madgie
titán
"akkorát fékez ömnagában a gázelvételnél, hogy rendesen előre dőlök az ülésben"
Az asszony szeret nálunk "digitálisan" vezeti, tudjátok, vagy nyomja a gázt, vagy azonnal leugrik róla, ha bármilyen történés van. Na, ez egy elektromos autónál elég rendes bólogatást okoz a bent ülőknél, pláne, ha erősre van állítva a rekuperáció
-
madgie
titán
"És a nagy akku hátránya, hogy sokáig tart feltölteni."
Na igen, a CCS nélküli, 52 kWh Zoe-val exponenciálisan meg lehet szívni, ha úgy tervezel, hogy addig kéne teletöltenie, míg dolgozol, de a meló környékén valami gebasz van a töltőkkel. Ilyenkor munka után ülsz, két órát nézel ki a fejedből valami random kajáldában, és magadban esküdözöl, hogy legközelebb a benzinessel jössz
Gyorstöltés nélkül nettó szopás a hosszú távú elektromos autózás. -
madgie
titán
Persze, ehhez hosszabb út kell, de hát Kisvárdához mi van közel, ha menni kell?
Egy Kisvárda-Budapest pályázás is csak úgy fér bele töltés nélkül, ha 100-110-zel megyek. Mondjuk pályán általában nincs gond, van töltési opció dögivel.. de ha az Alföldön keresztbe megyek, ott azért már véleményes, hol tudok tölteni. -
madgie
titán
válasz tibcsi0407 #3435 üzenetére
A Zoe kényes erre főleg, mondjuk én pont annál sz@rok rá, ott töltöm éppen, és úgy, ahogy sikerül. Ha itthon, 1 fázison, 16 amperrel, akkor annyival, ha út közben 3x32-vel, akkor annyival, ha nyaralunk, hétvégén vagyunk valahol, konnektorról, 10 amperrel.
Van még rá három év gari, ha valami baja lesz, majd megjavítják. Gari után meg majd fizetek a javításért (bár FB csoportban pont most dolgoznak itthon egy nem hivatalos Zoe-javításon, ami ezt az egy fázisos nyavalygását orvosolja). -
madgie
titán
Nemtom, én visszamennék ilyenkor. Nekem amúgy az éves kötelező sem volt 30 ezer, pollenszűrőcserével, átvizsgálással együtt. Mondjuk most megint lesz egy köröm náluk, mert sajnos arckarmolósan szőkenő-üzemmódban megpusziltam vele egy oszlopot, és a Casco-s javítást is hozzájuk vittem.
-
madgie
titán
Hát, fene tudja, 14 millió alatt nem rendelsz most Zoe-t sem, tudom, másfél-két éve volt rá mindenféle támogatás, de most messze nem olcsó autó az sem.
Egyébként reszelgetik ezt szoftveresen időnként, csak nem sietik el... már jó ideje nincs 22 kWh modell, erre pár hónappal ezelőttig nem lehetett 45% töltöttség alatt preconditioning-et indítani Gondolom a kis akkus modellből maradt meg ez a korlát, mert végre engedi valami 25% körül is.
#3506 cOxeR: nekem akkor volt a legkényelmetlenebb ez a "fícsör", mikor egyik éjjel munkából hazafelé (milyen véletlen, pont a Reanultnak videóztam ) baromi fáradt voltam, nem akartam kockáztatni, így megálltam 2 órát aludni egy MOL kúton. Gondoltam ott a töltő, addig szépen telerakja magát az autó, aztán leesett, hogy május elején még hűvös van éjjel, töltés közben nem tud majd fűteni az autó... ezért aztán a csomagtartóban lévő pléddel betakarózva csöveztem az első ülésen[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
-
madgie
titán
válasz Shadowbull #3945 üzenetére
Miért lenne alkalmatlan? Tízből kilencszer az van, hogy mondjuk 85-tel megyek, jön egy idegeslábú és mindenkit tol le maga elől az útról, mert ő menne... aztán a városba beérve pontosan ugyanott áll a lámpánál, ahol én.
Én pályán is sokkal jobban szeretek kívül nyugizni, ha jön egy kamion(sor), lenyomom, aztán vissza kintre, 100-110-re. A zene/podcast szól, bent meg hadd ölje egymást a sok türelmetlen. 15 perccel később érek oda valahová? Leszarom, a fél országon átmegyek ilyenkor, oda, majd vissza is, közben meló is lesz, így is, úgy is teljesen el van erre b@szva az egész napom... akkor meg már figyeljek arra, mit beszélnek Fridiék, ne arra, hogy a random Octáviás mikor száll belém 190-nel. -
madgie
titán
válasz Shadowbull #3947 üzenetére
Képes vagyok, képes lennék 93-mal is menni, mert GPS szerint az a pontos 90.
De a 90 km/h nem a megkövetelt haladási sebesség, hanem a sebességhatár. Alatta mehetek, miért ne mehetnék? Aki kilencvennel menne mögöttem, azt nem tartom fel, mert nagy valószínűséggel utol sem ér, 30 km alatt sem.
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
-
madgie
titán
válasz wassermann #4699 üzenetére
Ennyi. Mai eszemmel a Zoera is 15-ös gumit raknék, a 16-ossal ráz a hazai utakon, mint a franc. Mondjuk kb mindegy, a Duster hatalmas ballonos kerekeivel érzem a hazai utakat nagyjából élhetőnek, a Zoe kirázná a vesekövem 15-nél is
-
madgie
titán
válasz Shadowbull #5162 üzenetére
Jó, de Björn ezer és egy autót hajt hasonló körülmények között és elég kevés képes mondjuk a töltés elején, eléggé merülve is csak a névleges felével tölteni.
Amúgy ja, pont ez a bajom nekem is Björnnel, egy órás monstre videók és tekergetsz kínodban, mert a 90%-as zanza ökörség. -
madgie
titán
válasz Shadowbull #5164 üzenetére
Most lesütöm a szemem és zavartam motyogok, hogy a franc tudja, mikor mit csinál pontosan, csak az van meg, mikor ordibál, hogy nine-nine-nine Az is csak azért, mert utána jön majd a táblázat, amihez oda szoktam tekerni
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs