Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • biga

    senior tag

    válasz WiZARD #9055 üzenetére

    Vajon mennyire mindennapos az atlag szamara (90%), hogy rendszeresen 300km-t megy ugy szigoruan 130km/h körüli sebességgel, és se utközben nincs ideje mondjuk 15-20 percet tölteni, se a célallomason nincs egy konnektor sem, ahol némi utantöltést képes kapni. Tényleg érdekelne egy - akar nem reprezentativ - statisztika erröl, mert az én ismeröseim között is sokszor hasonlokat hallani, de kivétel nélkül mind max varosban jar. Plusz én pl havonta megyek legalabb egyszer ~460km-t (egy iranyba), és ezt nem egyszer egy sima villany Corsa-val, ebböl 300km kb a palya, és a tapasztalatom szerint - bar feszesen és inkabb csak nyaron - de egy utközbeni gyorstöltéssel is megjarhato (bar legtöbbször valoban megallunk kétszer, mert azért nyugodtabban érünk a célhoz :) ).

    [ Szerkesztve ]

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    senior tag

    válasz Shadowbull #9057 üzenetére

    én Fr.o-ban lakom, itt bizony vannak nagy tavolsagok, tudom, miröl beszélsz. Az emlitett tavot a 2 lakas között tesszük meg (illetve lakas és olyan weekend-haz féle). De egyszerüen nem latom a nagy többségnél a problémat. Plusz a franciakra jellemzö, hogy nem is nagyon szeretik a nagy autokat (na jo, a SUV itt is divat sajnos), szoval sokan siman "leugranak" a tengerhez akar egy 208-assal is, (ez pl tölunk egy laza 1000-1200 km). Igaz, töltö van böven, én ha akarom, miog atmegyek a 2 haz között, addig minimum 3 ionity, vagy 3 SC allomas, és tucatnyi Total gyorstöltö van, na meg a szamtalan AC kb mindenütt. Egyébként jellemzöen azok problémaznak ezen, akik még nem probaltak, igy tényleg azt hiszik, hogy ez probléma. Jellemzöen aki villanyozik itt (sokan), azok eleve ugy szamolnak, hogy a célallomasra siman érkezhetnek szinte üresen is, mert egy AC töltö ugy is akad, na meg eleve joval olcsobb pl haznal, munkahelyen (célallomasnal) t¨lteni, mint egy DC gyorstöltön (~20c/kwh vs ~80-90c/kvh). Szoval ennek fényében a 300km-t sztem mindenki ugy szamolja, hogy max 1 gyors megallo és kész. Majd ahova megérkezem ott lesz idö tölteni...
    Mondjuk hozzatenném, itt a közlekedési moralra inkabb az jellemzö, hogy a 130 az tényleg max 130, de inkabb csak 125, nem 140-150, ami bizony sokat szamit villanyszekérnél...

    [ Szerkesztve ]

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    senior tag

    válasz Shadowbull #9060 üzenetére

    Mo-ra mi sem villannyal megyünk, ha muszaj autoval menni :) Nem is élvezzük a 2-3 megallasos 17-19 ora autozast (nem is egészséges). Mondjuk 600-at nyilvan menne egyben is, de sztem az sem egészséges...
    De szerintem itt arrol van szo, hogy egyszerüen ez nem mindennapos, sokaknak ez max évi 1-3 alkalommal elöfordulo kérdés, mégis ezen rugoznak. Ahol eleve nem valodi probléma, masrészt azért van alternativa még ha sajnos egyelöre nem teljeskörü.

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    senior tag

    válasz Semin #9062 üzenetére

    Errefelé nagy divat autovasarlas helyett a tartos bérlet. Gondolom van ra igény, mert kb minden automarka elsösorban ezt tolja (meg gondolom ez az érdekük is). Na ott eleve ugy ajanllak a kisebb (nem is feltétlenül csak villany) autokat, hogy x€ a havi dij, és a szerzödésben eleve benne van 3-4hét nagy csaladi csereauto a nyaralasokhoz. Mert a realitas az, hogy a mindennapokra ott a kicsi, de nyarra kihozod a kifejezetten hosszutavu cirkalasra, akar nagy csaladdal is hasznalhoato auto.

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    senior tag

    válasz WiZARD #9078 üzenetére

    Megjegyzem, a villanyautok varhato pozitiv mellékhatasa lesz, hogy a közepes vagy nagyobb tavoknal ra fognak jönni sokan, hogy mindegy, hogy érkezési idö tekintetében mondjuk 110-el vagy 130-al magy, a különbség pusztan az, hogy mennyi itdöt tölt haladassal és mennyit töltéssel. (nyilvan olyan tavrol beszélek, amiben van legalabb egy töltés :) )

    [ Szerkesztve ]

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    senior tag

    válasz stickrs #9081 üzenetére

    Nyilvan kinek hogy. De mint irtam, érkezési idö tekintetében lesz kb mindegy: 130-al töltesz 5-15 perccel többet (vagy akar több, az autotol/töltötöl függöen), vagy 110-el kevesebb a töltési idö, de hosszabb a menetidö...

    Több orszagban eleve 120 a max, ott pl mar nincs nagy különbség a 110-el szemben, bar még mérhetö ott is.

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    senior tag

    válasz Vesa #9083 üzenetére

    Uristen, de nem banom, hogy nem Mo-n kell közlekednem....
    Ez amit irsz talan elmegy a németeknél néhany (sok) helyen, de mashol agyrém.
    Pl itt Fr.o-ban, a traffipaxok hazajaban kb a mondanivalod végére mar jo eséllyel jogsid sincs :)
    Nem azt mondom, hogy itt nincsenek gyorshajtok, vagy mindenki le lenne szedalva, de azért a jelentös többségnél azt fogod latni, hogy ha 130-al mész, akkor jellemzöen te leszel az, aki "letolja" a többit. De aligha fog felgyorsitani a te kedvedért, neki is draga a jogsi... Akiroöl te beszélsz, az a ritka kivétel (vagy a külföldi, kb az elsö traffiig...)

    [ Szerkesztve ]

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    senior tag

    Vissa on-topicba :)
    Gyors felmérés köztetek:
    ki hogyan tölt? (nyilvan otthon, gondolom utközben mindenki amit talal).
    Kezdem én:
    Anno egy Wallbox Copper Business-t szereltettem fel, egy fazis 32A, szoval 7.4kWh max, boosterrel, biztos ami biztos, de valojaban - kb az elsö kezdeti probak utan - mar régöta max 20A-re korlatoztam, mert egyszerüen felesleges gyorsabban töltenie, éjszaka szoktuk tölteni, reggelre igy-is, ugy is feltölt.
    Garazson kivülre van szerelve, egyrészt mert a villanyauto a mindennapi munkabajaro auto, a garazsban egy nagy csaladi diesel pihenget (havonta egyszer megy 1000km-t max, miota megvan a villany), illetve ezt a wallboxot lehet publikussa is tenni, ezzel akar némi pénzt is keresni ha akarom (egyelöre nem akarom), az meg nem tul praktikus, ha a garazsban van :)
    Maga a hardver, - ha valaki nem ismerné - nos az egy doboz a falon, nem tul érdekes. Ez a tipus egy csatlakozo, nincs benne integralva a kabel, a sajat Type C kabeledet hasznalod, de azt akar rögzitheted is benne. Viszont a szoftvere elég jo. Csatlakozik BT-n, wifin, etherneten (meg talan gsm-en is, ha van benne sim, de lehet, hogy ehhez kell vmi kiegészitö). Kb mindent be tudsz allitani benne, allithatsz be hozza kartyat, amihez ha akarsz rendelsz felhasznalot, amit aztan ugy szabalyozol, ahogy akarsz, engeded tölteni, vagy csak bizonyos idöben, vagy korlatozod vagy amit akarsz. Tamogatja a QR-kodos töltést is (nyilvan ennek föleg publikus töltés esetén lenne értelme). Komplett statisztikara képes, Tamogatja a legtöbb mai hasznos funkciot: power sharing, dynamic Power Sharing, Eco Smart (szoval ha van napelemed, igazithatod rögtOn annak a termeléséhez), OCPP stb.

    [ Szerkesztve ]

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    senior tag

    válasz cOxeR #9091 üzenetére

    Kicsit irigy vagyok ratok, mert errefelé a napelem közel sem annyira elterjedt, föleg, mert - egyelöre - az allam sem nagyon tamogatja a dolgot. Mondjuk miért tenné egy olyan orszagban, ahol az aram ~90%-at atomerömüvekben termelik meg, a többit meg széllel meg egyébbel....
    Pedig helyem lenne ra, van egy jo nagy D-DK fekvésü idealis dölésü tetöm, de egyszerüen szinte sosem térülne meg a beruhazas. Nincs és talan soha nem is volt szaldo, az aramot persze eladhatod a szolgaltatonak, illetve létezik a virtualis akku elve is (amikor némi plusz elöfizetésért lényegében hasonlo a szaldohoz, de azért nem az, illetve vannak korlatiai rendesen), aztan - az a par elvetemült aki ezek ellenére mégis telepit - telepitik a sziget üzemü rendszereket, napelemmel, akkuval mindennel, ahogy kell. De ehhez mar tényleg elhivatottnak kell lenned (vagy elég messze kell laknod a civilizaciotol :) )
    3 fazis sem nagy divat, itt egy fazison - helytöl függöen - 12-18kVA-ig kérhetsz aramot, szoval kényelmesen elfér egy fazisra a 32A töltö és azért marad böven masra is (nekem kényelmesen elmegy a töltés mellett a höszivattyu stb is, akkor is ha fullon töltök, igy meg plane)
    Cserébe viszont vannak kifejezetten jo aramszerzödések, pl nekem a hétvége + minden ünnepnap + egy valsztott nap olcsobb, mint a többi, igy oda idözitjük pl az autotöltést is :) Na de azért a magam termelte mégis csak jobban hangzana....

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    senior tag

    válasz Kroni1 #9251 üzenetére

    Igen, Franciaorszagban - bar kérhetsz 3 fazist - a legtöbben egy fazissal böven elvannak, lévén, hogy alatalaban 12-15 kVA-ig, néhany helyen akar 18kVA-ig fizethetsz elö egy fazisra, ez meg kb mindenre elég. Nekem pl 9kVA-os elöfizura van kötve a Wallbox (7.4kWh), plusz a haz minden egyéb fogyasztoja. Eddig talan 2 eset volt miota villanyautozok (majd 2 éve), mikor nem birta: mikor télen (ment a fütés, tehat a höszivattyu) nekiallt a csalad nagy fözést tartani: sutö+indukcio és közben ment a kocsitöltés :) De ez is csak az elején volt, mikor még azt hittem, hogy kell nekem, hogy 7.4kWh-val töltsek itthon, aztan rajöttem, hogy éjszaka teljesen mindegy, hogy 3 vagy 5 ora töltés utan all le a töltés, reggelre igy is, ugy is fel lesz töltve, azota 20A-en tartom a töltöt (~4 kWh).

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    senior tag

    válasz Shadowbull #9258 üzenetére

    Bevallom, azt nem tudom, uj épitésünél mi a jelenlegi szabvany. A mi fö hazunk 50 éves, korabban egy "fiatalabbé-ban (40 éves) laktunk, van egy kis nyaralonk is, azt nem is tudom pontosan hany éves, az biztos, hogy a haz mögé épitett régi füstölön 1921-es datum van. :)
    Megkockaztatom, hogy uj épitésüben itt kb mostanra érhetett el az, ami nalatok 13 éve mar természetes volt, olyan franciasan :P

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    senior tag

    válasz Andras6800 #9452 üzenetére

    Én mondjuk nem az EV-t támogatnám, hanem a fosszilis üzemanyagot adóztatnám meg évről évre egyre jobban (Pl környezetvédelmi járulék). Evvel lehetne csökkenteni azt is, hogy 2034-ben még mindenki utolsó rohamban bevásároljon ICE-ből.

    Nem akarlak elkeseriteni, bar személy szerint egyet értenék veled, de erre volt mar probalkozas. Pl - gondolom te is hallottal rola - itt a franciaknal pont ezzel probalkozott Macron par éve, akkor 6cent (vagy 9? mar nem is emlékeszm) lett volna az üzemanyagba beépitett környezetvédelmi ado tervezett összege. Utana egy honapokig tarto demagogiatol hemzsegö tüuntetéssorozat és az orszag blokkolasa következett (ilyenekkel volt kimolinozva pl a legtöbb körforgalom, hogy akar 400€-val is dragabb lehet egy ingazonak e miatt az élete stb.). Ez volt a sargamellényes tüntetés (illetve ez volt a kivalto ok). Még egyszer: 6 cent lett volna beépitve, akkoriban 1.2€ körül volt az üa..

    Sajnos esélytelennek tartok egy ilyen jellegü aremelést, egyszerüen az atlag egységsugaru szavazo kb holnapig lat (vagy addig sem), holmi közép-hosszu tavu, plane közös érdek nem volt soha szempont...

    én mikor itt azt mondom, hogy ahhoz, hogy az embereket meg lehessen gyözni arrol, hogy talan nem ok, hogy 500m-re is kocsival menjen, ahhoz olyan 4-5€ körüli üa. arat tudnék elképzelni, akkor nemigen teszem zsebre a felhaborodast...

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    senior tag

    válasz Mauzes #9502 üzenetére

    A Tesla is föleg emocionalis valsztas sok embernél, az a tapasztalatom. Mint anno az Alfa Romeo-knal, vagy akar egy idöben a volvo-knal is, de hogy mas példat is hozzak: mint pl az Apple ->bar a technologiai összképet tekintve sok tekintetben elmarad a konkurensektöl, egyes esetekben akar a minöség is olyan amilyen, vagy a teljesitmény nincs pariban a konkurensekkel stb, de van par olyan megoldasa, ami érdekessé teszi, vagy egyszerüen van egy olyan imazsa, hogy viszik, mint a cukrot. Föleg egy marketing orientalt vilagban ez tekinthetö "normalisnak". A Tesla sok tekintetben hozott forradalmat az autoiparba, sok gyarto nem gyözi lemasolni az ötleteit. Mindeközben a Tesla meg igyekszik behozni az autogyartasban lévö évszazados lemaradasat. Majd meglatjuk, melyik oldal gyöz: az autogyartok tanulnak meg "informatizalt" autot gyartani, vagy a Tesla tanul meg autoszerü autot gyartani. Egyelöre a Tesla sztem jobban all (bar én személy szerint ebben nem neki drukkolok, mert az elöbbi mindenkinek hasznosabb lenne..).

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    senior tag

    érdekfeszitö vita....

    Véleményem: sztem eleve alapos atrendezödés varhato a következö években, és van ra nem kis esély, hogy par éven belül a legtöbb europai gyarto mar nem is egymassal vagy a Tesla-val fog versenyezni, hanem a kinaiakkal (igen, a BMW meg a Mercedes és tarsai is). Ahogy volt idö, hogy senki nem gondolta volna, hogy pl a brit vagy svéd auto egyszer nem létezö fogalomma valik, vagy hogy azsiabol csak gagyi jön. Aztan egyszer csak megjelentek olyan hajdan gagyi gyartok, mint a Toyota, vagy a Kia, Hyundai, vagy mas kontextusban: pl a Sony vagy a Samsung, Huawei (igen, emlékszem még ra, mikor ezek mind kb a gagyi szinonimai voltak!).

    A szamok egyelöre azt mutatjak, hogy bizony most a kommersz gyartokra van igény, akkor is ha kopog a müszerfal, vagy esetleg az illesztési hézag több 1mm-nél.

    Remélem, ennél hamarabb magara talal az europai autogyartas, és rajön par gyarto, hogy vagy feladja a prémium imazst (legalabb részben) kiszolgalja a kommersz vevöket és akkor legalabb a marka nem megy süllyesztöbe, vagy megprobalkozhat feljebb kapaszkodni a luxus felé (ha tud). A legjobb talan az lenne, ha sikerül mindkettöt megtartania: maradjon europai a szinvonal, de el kell fogadni, hogy a sznobsagbol nagyon vissza kell venni. Nem tudom, ez utobbi menni fog-e a kontinens gyartoinak...

    [ Szerkesztve ]

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    senior tag

    válasz Noukoum #9574 üzenetére

    Tekintettel arra hogy a szaros telefonból sem kínait használunk, óvatos lennék ezzel a kína leuralja a nyugati piacot.

    Gyakorlatilag az eu piacon - a kisebb részesedésü amerikai (Apple, Google) mellett - , mindenki Samsung-ot, vagy Xiaomi-t stb-t vesz. Hol vannak az europai gyartok? (Alcatel, az Ericcson, Philips, Noki stb)?
    én ovatos lennék :)

    [ Szerkesztve ]

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    senior tag

    válasz Shadowbull #9575 üzenetére

    Ma is csak az a helyzet mint néhány évtizede: aki nem tud alkalmazkodni az elpusztul, de ez nem újdonság.

    én pont ebben bizok, illetve erre utaltam, hogy remélem, hogy az eu autoipar képes adaptalodni az uj helyzethez. Attol, hogy a mai gyartok mar tuléltek néhany krizist, az nem garantalja, hogy a következö krizist is tul fogjak. A méret meg plane nem garancia (lasd pl GM)

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    senior tag

    válasz Noukoum #9579 üzenetére

    Amerikai autopiac?? Marmint a Tesla-ra gondolsz? Tudsz olyan amerikai autogyartot - a Ford eu diviziojan kivül - aki eséllyel tud(ott) labdaba rugni az eu piacon? :)

    Nem tudom hogy lesz, Szerintem a kinai autogyartok ugyan ugy fognak elterjedni, ahogy korabban a japan, koreaiak is megtették, csak most még arban sem feltétlenül kell versenyezniük. Plusz az elmult évtizedekben a nyugati gyartok még azt a szivességet is megtették kinanak, hogy odavittek komplett gyarakat, és megtanitottak öket technikat gyartani (miközben az itthonit meg hagytuk elsüllyedni, mert a profit ugye nagy ur). Ezt ugyan mostanra felismerte az USA+EU, de lehet, hogy késön. Sztem a mostani még létezö eu gyartok (akik még nincsenek kinai kézben, mint pl a Volvo), azok bizony küszködni fognak.
    Az olyan, korabban a prémium felé kacsingatok, mint pl a VW is visszavettek mar: hasonlits össze egy ID3-at pl egy késöi Golf-fal. A hagyomanyosan prémiumnak tekintett gyartok meg oda jutottak, hogy pl Tesla-hoz, vagy Hyundai-hoz hasonlitgatja öket mindenki, ami megint csak nem sok jot jelent ezen gyartokak, ha mint mondtam, nem kezdenek el adaptalodni valamilyen iranyba.

    én egyébként egyszerü fogyasztoként nem banom ezt sem (gyözzön az, aki jobban alkalmazkodik), csak az europai lokalpatriota lelkemnek faj, hogy elveszhetnek ezek az értékek. Na meg a zöld énem tiltakozik, hogy miért jo nekünk tizezer km-erekröl idehozatni azt, amit mi is meg tudunk csinalni, ha akarunk :)

    Aki teheti, annak ajanlom ellatogatni Mulhouse-ba a Cité d'Automobile-ba, ami az egyik legnagyobb europai magankézben lévö automuzeum (bar erösen francia gyarto tulsulyos az elhelyezkedéséböl adodoan: Bugatti, Peugeot nagyon sok van), és kb a bejarat utan van egy hosszu folyoso, ahol egy vitrinben ki van allitva vagy 50m-nyi vitrinben hajdani, ma mar rég elfelejtett automarka emblémaja. Ok, bagyon sok benne a korai manufakturalis autogyarto is, de mindenképp talulsagos latni, a több szaz (ha nem ezer) mara elfeledett gyartot, akik nem voltak képesek felvenni a versenyt :)

    [ Szerkesztve ]

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    senior tag

    válasz Noukoum #9582 üzenetére

    Én fogyasztóként inkább veszek drágábban rosszabbat, mint hogy olyat pénzeljek aki felakarja számolni a nyugati civilizációt. Nyilvan az atlag nem ilyen, nem is elvarhato.

    Ezzel tudok (részben) egyet érteni (mint jeleztem is), de némileg modositanam:

    Én fogyasztóként inkább veszek drágábban rosszabbat, mint hogy olyat pénzeljek aki felakarja számolni a nyugati civilizációt. europai értékeket...

    Igen, tehat bele értem az amerikai gyartokat is.

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    senior tag

    válasz Noukoum #9586 üzenetére

    Nem veszem öket egy kalap ala. Csak europai lokalpatriotaként jeleztem, hogy ezt tekintem preferencianak és tartok töle, hogy mas kultura, mas megközelités esetleg karosan is hathat ra. A Coca-Cola meg a McDonalds is egyfajta kultura.....

    Mindenesetre az amerikai állam nem használja az amerikai cégek vagyonát arra hogy elpusztítsa európát, szemben a kínaival aki igen
    Ennek kizarolag egy oka van: hogy szövetségesek vagyunk (még...). Kérdezd meg azokat a régiokat, akik nem, vagy nem annyira szövetségesek amerikaval.

    De valoban elmentünk rossz iranyba, én alapvetöen az elektromos autopiac lehetséges valtozasarol beszéltem (a véleményem szerint), nem volt szandékomban ideologiai vitaba keveredni :) Peace!

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    senior tag

    válasz Vesa #9599 üzenetére

    Annyira azért nem olcsobb. Pl most néztem éppen kivancsisagbol az annyiszor emlegetett BYD-et: a Dolphin kezdödik 33000€ körül, Atto 3 is a körül van, a Seal mar inkabb 46000. A Han meg a Tang meg mar 70000€!
    Egy Megane pl 34000€-tol indul, 38-39000€ körül mar a 220lovas verzio is megvan, a kisebbek meg plane jo aron vannak. Aztan itt van a kis Volvo is (bar az csak névben europai), az Opelek + Stellantis-ok is hasonlo aron vannak, de meg az ID3-is 40000 alatt indul.
    40000 felett meg mar van azért valaszték eu markakbol is, na meg ott indul a Tesla is. Nem is az ar miatt van esélyük betörni az eu piacra, hanem inkabb az igen agressziv marketing miatt! Nyomulnak mindenhol és tényleg azt hirdetik mindenhol, hogy olcsobbak vagyunk!
    A folyamatos, agressziv kampany minden csatornan meg igen hatékony eszköz, mint tudjuk...

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    senior tag

    válasz Tiédetis #9653 üzenetére

    A höszivattyu jo dolog, mert valamelyest azért mégis jobb a hatasfoka, ami akar érezhetö is a fogyasztason, de sztem igaza van a kérdezö kolléganak, tapasztalatom szerint mindkettö gyorsan (sokkal gyorsabban, mint a belsöégésüeknél természetesen) melegiti fel a kocsit, és altalaban a fogyasztaskülönbség elenyészö (bar mérhetö). én nem tenném elsö helyekre, mint szempont. Akkor mar az ülésfütés+kormanyfütés jobb, mert azzal gyorsabban van höérzet igény esetén és a höszivattyunal is kevesebbet fogyaszt.
    A kérdezönek: sztem az elsödleges szempont a te igényed legyen, ne a következö tulajnak vegyél autot. Na meg alapvetöen mindegy, mi a felszereltség, inkabb az allapot fog szamitani. (sztem a villanyosok nagy része eleve elég jo felszereltségü volt, azért itt ritkan, ha egyaltalan voltak valoban fapadosak)

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    senior tag

    válasz Bikkrom #9649 üzenetére

    A Leafek (nem tudom, hogy mé az ujabbak is, ebben majd a Leaf-es kollégak pontositanak) jellemzöen CHAdeMO csatlakozo-sak! Nem tenném ra a fejem, hogy egyszerü lesz hozza fali töltöt venni, bar nyilvan egy sima megerösitett konnektorrol tölthetö (max 16A, ha tényleg egy megerösitett csatlakozo). Plusz Mo-n igazabol csak most kezd települni a sok nyilvanos töltö is, ami rossz hir a Leaf-eseknek, mert legjobb esetben jo, ha egy CHAdeMo-lesz szerelve minden 10 Type2-re. (nyugatabbra is kezdenek erösen eltünni, pedig ott eleinte sok volt). Ezt mindenképp vedd figyelembe!

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    senior tag

    válasz Tiédetis #9656 üzenetére

    Nem tudom, én személy szerint idökülönbséget pont nem tapasztaltam, bar bevallom nem is nagyon figyeltem ra. Sztem mindkettö nagyon gyorsan felfüti az autot, ha kell, kb az indulas utan 1-2 percen belül meleg volt (van) a kocsiban. A lefagyott szélvédô is sztem hasonlo. Ha van is különbség, az sztem nem szamottevö, de biztosan kisebb, mint pl a fogyasztaskülönbség.

    Szerk.: #9658: "...valaki eladasra vesz...". Kereskedö? :) Tudom miröl irsz, rengeteg ismerösömmel volt erröl hasonlo "vitam", mert több inkabb kompromisszumot kötött a sajat igényeiben, hogy jobban el tudja adni. Szoval soha nem olyan autoban Ül, amilyenben szeretne, hanem amilyet a köv vevö szeretne :)

    [ Szerkesztve ]

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    senior tag

    válasz Bikkrom #9662 üzenetére

    Létezik, de nem hiszem, hogy meg akarnad venni (tudomasom szerint igen-igen draga holmi, és amennyire követtem nem egyértelmü a tartossaga sem). De szerintem jönnek majd a Leaf-es kollégak és remélhetöleg részletezik.
    Ja, nem gondolom, hogy a Leaf rossz tipus lenne, csak nem tudom, hogy szamoltal-e ezzel a dologgal az esetükben (korai koreaiak is hasznaltak a CHAdeMO-t!). En - gondolom a billentyüzetemröl rajöttél - nem Mo-rol forumozgatok, bevallom nem ismerem az otthoni hasznalt villanyauto arakat/kinalatot, igy ajanlani sem tudok.

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    senior tag

    válasz bigdigit #9754 üzenetére

    Peugeot kiesik mert rohadt sokat fogyaszt
    Esetleg ehhez egy személyes adalék: most pl nejem egy Corsa e-vel jar dolgozni napi szinten (ez lényegében egy Peugeot 208 e, csak oOpel logoval). Napi picibel több, mint 50km (oda vissza, kb 25 per irany), picivel kevesebb, de kb a fele autopalya (franciasan, tehat itt a 130 az inkabb max 120-125, nem 145!). Igy nyaron kényelmesen elmegy heti egy töltéssel (ilyenkor meg belefér egy hétvégi besarlasos körut is kényelmesen, a 300 körüli tav sztem nyugodtan megvan tehat nyaron, lehet szamolni), télen mar feszesen, de inkabb igen. Szerintem nem rossz a fogyasztasa. De mentünk vele 500-as tavokat is, 90% palya, ott volt valahol 20 körül a fogyasztasa.

    én személy szerint a Zoe-t sem tartom rossznak, csak az Opel (Peugeot) sokkal modernebb konstrukcio.

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    senior tag

    válasz bigdigit #9803 üzenetére

    Ahogy tudom, a Mokka is ugyan ez a hajtaslanc (100kw, akku brutto/netto 50/46kWh, gondolom mar a 2021-es modell is ez volt). Csak kicsit nagyobb, magasabb a karosszéria, igy némileg kisebb a hatotav, de ahogy néztem ez nem jelentös, talan 10km az eltérés a WLTP-ben, gondolom hasznalatban is hasonlo, vagy kicsit tôbb...

    [ Szerkesztve ]

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    senior tag

    válasz Vesa #9814 üzenetére

    Bocs, de e mellett nem tudok elmenni, miutan beirtam, hogy van egy Corsa e-nk is :) Hadd védjem meg egy kicsit:
    Kis auto, nem is tul draga, de mi bajod a minöségével? A szoftvere lehetne kifinomultabb, a design opelesen konzervativ, de a minöségével semmi gond nincs! Mi pl pont azért vettük, mert magas felszeréltséggel is 26e €-nél megallt (igaz, ebben mar benne volt az EV prémium is), és mikor megnéztük anno a konkurenseit, ez volt mind technikailag, mind minöségében a legjobb ezen ar körül. A design meg izlés kérdése, nejem hasznalja, ö meg konzervativabb ilyen kérdésben.

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    senior tag

    válasz bigdigit #9819 üzenetére

    Nem gondolom, hogy ilyen tekintetben van különbség egy belsöégésü és egy villany között. De bizony elöfordum 8-10 éves belsöégésünél a motorcseré vagy azzal szinte egyenértékü javitasi költség, plane az elmult 10 év gyartasabol! Nem sürün, de EV-nél sem kell sürübben cserélni ilyen idösen (ha valami gyari hibas akku volt, akkor meg mar joval ez elött, valoszinUleg még garban cserélték)
    De ehhez még hozzajön aminimum évente ajanlott karbantartas, ami EV esetében kapasbol kevesebb költséggel jar, hiszen egyszerüen sokkal-sokkal egyszerübb technika! (nem véletlen, hogy az autozas elsö korszakaban valoszinübbnek tünt, hogy az EV lesz a jövö (a mostani jelen), mint az abszurdnak és bonyolultnak tünö ötlet, miszerint alternalo mozgasbol csinaljunk forgo mozgast robbanasaok sorozataval :) ).
    Szerintem problémaba mindennel bele lehet szaladni. Nem lehetséges teljesen racionalis döntést hozni.
    A félelmeid egyébként érthetöek, szerintem mindenki atesik rajta valamilyen mértékben, gondolom minden itteni forumozo, aki EV-zik is atesett rajta, és az utanad jövök is at fognak. De én még egyetlen EV tulajjal sem beszéltem (sem az elött, hogy mi is belevagtuk volna, se azota), aki megbanta volna, pedig volt olyan, aki utana visszavaltott, mert az élethelyzet azt hozta neki.

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    senior tag

    válasz Semin #9823 üzenetére

    A mentségére legyen mondva, hogy ez egy rossz példa a PureTech motor konstrukcios hibajara, nem altalanos példa azért a belsöégésüre :) Tervezési, konstrukcios hibak mindig is voltak és lesznek is, a mérnök is ember (valahol) :P

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    senior tag

    válasz mauimagic #9849 üzenetére

    Hat csak eléggé elhitelteleniti az egész cikket egy ilyen mondat. Szeretném megkérdezni töle, hogy ö hogyan definialna akkor az autot? (klasszikus értelemnben)

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    senior tag

    válasz mauimagic #9865 üzenetére

    Nem, konkrétan szerelik le öket, ott ahol több is volt, ott mostantol jo, ha egy marad (mondjuk az lehet, hogy a javitando vagy karbantartas alatt lévöknél szerelnek le). De talaltam olyan AC töltöt is mar mifelénk, ahol a CHAdeMO kabelt lecserélték egy sima (megerösitett) klasszikus elektromos konnektorra, mint vésztöltési lehetöség.

    [ Szerkesztve ]

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    senior tag

    válasz Vesa #9873 üzenetére

    Ami ugye elég fura, mert elvileg kötelezö minden uj autonak Type 2/CCS-t kapnia, mert az EU ezt szabvanyositotta. Lehet, mint régi konstrukcio kaptak kivételt, csak hat ez öntökönszuras...

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    senior tag

    válasz Vesa #9998 üzenetére

    Megnéztem... Bar ne tettem volna.... Csodalatos. Gyönyörüen irtad le: Ladat csinalt belöle....

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    senior tag

    válasz Kroni1 #10036 üzenetére

    Ja, nem akartam én bantani. Csak nem értettem elöször azt, hogy mit is jelentett a "Ladat csinalt belöle" . Aztan megnéztem... :D

    Természetesen mindenkinek szive joga ugy disziteni, ahogy akarja.

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    senior tag

    válasz Kroni1 #10049 üzenetére

    Trabival siman! Annak nem kellett téli gumi, kifejezetten hoallo volt, én mentem vele total behavazott varosban olyankor, mikor 10 böl 9 kocsi elakadt, buszok meg el sem indultak. Szerintem ha téligumit tettünk volna ra, csak emelgette volna a kerekeit, mint a macska, ha zoknit huzol ra :D

    [ Szerkesztve ]

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    senior tag

    válasz ekowob #10191 üzenetére

    Városban igen. És mondjuk agglomerációból bejárni is.
    A többi esetben erősen kompromisszumos, és rossz megközelítés.

    Mashol mar leirtam: eleve azt meg kellene érteni, hogy a tavolsagi utazas - plane egyéni közlekedési eszközzel - luxus. Az elmult nem egészen 100 évet leszamitva mindig is az volt és miindig is az lesz. Az elmult 100 év is ezt bizonyitotta.

    [ Szerkesztve ]

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    senior tag

    válasz Chereiose #10311 üzenetére

    Nekünk a Corsa e-vel van személyes tapasztalatunk, nagyjabol 25ekm-t tettPunk bele miota megvan.
    Korrekt kis auto, alapvetöen - mint jellemzöen a kategoria - 2 személlyel kényelmes, hatul ugyan elfér még 3, de ha pl elöl valami nagyobb ember ül, akkor a térded mar csak modjaval fog elférni (vagy ugy sem). Gyerekkel elmegy.
    A fogyasztasa nem rossz ott, ahova tervezték, sajat tapasztalat, hogy normalis hasznlatnal kb közeliti amit igér, azt hiszem 350km körül igér teljes feltöltéssel, amit föleg varosi vagy elövarosi környezetben meg is közelit. Mint korabban irtam is, nalunk nejem hasznalja napi munkabajarosnak, napi kb 50km, vegyes varos, kis autopalya (40-45%) + orszagut; Igy nyaron kényelmesen ellenne heti egy tOltéssel, még hétvégi bevasarlokörut stb is kélnyelmesen beleférn e( teszteltem többször, tényleg siman, bar jellemzöen igyekszem nem 0-100% körül hasznalni/tölteni). Télen azért mar inkabb csak a hétköznapok férnek bele, és az is mar kicsit visitva, de ha nem vagy tul agressziv, akkor ilyenkor is belefér.
    Többször hasznaltuk nagyobb tavra is (~470km), ha tartosan 130 körül akarod hasznalni, akkor ne szamits csodakra, azt nem szereti, nyaron 200-at talan elmegy, ha nincs nagy ellenszeled meg az EV-k istene is ugy akarja, na meg ha nem idegesit, hogy a végén mar erösen fog közeliteni a 0-hoz az akku :). Ha 110- körül hasznalod, addig jol toleralja a dolgot, akkor 230-körül azért elmegy (igazabol mar gondoltam ra, hogy kitesztelem és egy töltéssel kiprobalom, mert elvileg van a célallomasunk közelében egy töltö, de volt mar olyan, hogy nem müködött illetve foglalt volt, igy nem mertem eddig kockaztatni, mert azért az utolso km-ek szrintem mar vitorlazas lenne, ami hegynek fel necces :) )
    Egyébként hosszu uton ilyenkor Ionity-n töltöttünk, bevallom nem követtem a töltési görbét, de 80-85% k¨rnyékéig folyamatosan 500km/h-t jelez töltési sebességig, utana lassul le (de utana meg nem szoktam DC-vel tölteni).
    Egyébként ilyenkor hallhatoan temperalja is az akkut (megy a hütés nyaron rendesen).
    A müszerezettsége, fedélzeti szoftvere atlagos, Opelesen egyszerü, semmi csicsa, inkabb konzervativ, felület néha mar-mar fapados. Viszont alapvetöen jol hasznalhato, ha nem varsz töle animaciokat meg izgö-mozgo menûket etc akkor sztem azt kapod, amit varsz. Navija elég jo (ha van), folyamatosan frissül, a töltök is benne vannak, bar nem tervez velük, ha te nem valasztod ki. A telefonos appja..., hat van neki és végül is be tudod vele programozni, hogy pl inditsa a fütést ekkor meg akkor, illetve hogy mikor kezdjen tölteni stb, de néha lassan csatlakozik a kocsihoz (sztem a kocsi sajat adatkapcsolata nem valami acélos). Tudod vele követni a töltést is, (persze az emlitett lassusaggal, illetve néha többszöri kisérletre.).
    Csomagtartoja olyan, mint egy ekkora kis autoé: kicsi, de rohangalosnak elmegy. Egyébként az akku nem a csomagtartobol vesz el helyet, az ugyan is az ülések (föleg a hatsok) alatt van, igy csak akkor van utban, ha magad ala akarod huzni a labad (mert akkor az nem fog sikerûlni. Eleve kifejezetten alacsony az üléspozicio, ami föleg szerpentinen elég sportos hatast kelt, bar szo nincs sportossagrol :) Hozzatenném, hogy EV-sen jol gyorsul szinte minden töle elvarhato helyzetben, de nem sportkocsi.
    Van némi tapasztalatom elötte Zoe-röl, az mind techinkailag, mind minöségérzetben az Opel/Peugeot alatt van (annak viszont valamivel magasabb az üléspozicioja, ami miatt hatul kicsit nagyobb a térérzet, de ennyi).
    Nem tudom milyen célra nézed, ha napi munkabajaro olcso és olcson fenntarthato igaslovat keresel sztem nem fogsz csalodni bennük.

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    senior tag

    válasz Shadowbull #10345 üzenetére

    Szerintem ez eleve megszokas kérdése. Nyilvan ha allandoan 140-et vagy plane 160-at mész, akkor a 110-120 vanszorgasnak tünik. Mi legalabb havonta egyszer, de néha többször megyünk 470-500km tavokat (egy iranyba, aztan jellemzöen a hétvége végén vissza ubyan ennyi). Altalaban diesellel, bar néha az EV-vel. 130-at szinte soha nem, bar jellemzöen eleve keresztezzük hozza Belgiumot (max 120), de ott is inkabb 110 mint 120 (mint egyébként a legtöbb autos ). Ha eleve ezt szokod meg, akkor ebben semmi különleges nincs.
    Ha hazafelé (Mo) megyünk persz volt mar, hogy odaléptünk neki és Németorszagot (mar ahol nem volt utépités, vagy dugo vagy csak siman 120-as korlat, szoval ritkan :) ) 160 vagy a felett igyekeztük letudni, de a mindennapok sztem (talan a németeket leszamativa) altalaban nem igy telnek.
    Otthon meg még mindig meglep, hogy ha 120-130-al megyek az M3-on, akkor az én k. anyamat....

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    senior tag

    válasz Chereiose #10359 üzenetére

    Szivesen. Szerintem ez a kb 230, akar 250 110-120 körül nem szamit rossznak. 46kwh a netto akku (50 a brutto), szoval azért 20kwh alatt fogyaszt ilyenkor (a sajat kijelzöje szerint 18 körül). 130-nal és afelett mar atlepi a 20-at...
    De ez a méret azért varosba valo. Ott meg nem irralis az a 350km körÜli hatotav.

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    senior tag

    válasz senki68 #10363 üzenetére

    Miért kellene 22kWh-s?

    Nekem egyébként egy Wallbox Copper Business van egy fazison. Azt tudom ajanlani sok okossagot tud. .

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    senior tag

    válasz Shadowbull #10404 üzenetére

    A franciahoz tudok némileg hozzaszolni: itt élek, levillogot nemigen szoktam latni. Nem mondom, hogy nincs, de nagyon-nagyon ritka. A parizsi régio az mondjuk eltér az atlagtol, ott tényleg örültek a franciak, de az is csak a többi franciahoz képest.
    Egyébként szerintem a kulturaltabb (vagy annak tünö) vezetési stilusuk nagyrészt abbol fakad, hogy nagyon sok a trafi, és - bar maga a bünti pénzben nem olyan sok, de nagyon hamar ugrik a jogsi! Hallottam nem egy olyat, akinek sikerült 1-2 nap alatt 3 trafin athaladassal is elveszteni a jogsijat, és itt nem 50-nél 130-al menésröl beszélünk, csak mondjuk egy orszaguton 110-röl. Epp e miatt van nagy sikere a franciaknal az Aixam és tarsai altal tömegben gyartott mopedautoknak, mert azt vezethetik elvett jogsival is. Föleg nagyobb varosok közelében van is belölük rengeteg.
    Itt azért tudsz minden gond nélkül 1000km-t menni folyamatosan ugy palyan, hogy ha 130-ra belövöd a tempomatot akkor senki nem elöz meg (és pl egy tipikus nyari idöszakban ugyan azokkal az autosokkal teszd meg a tavot körülötted :) )

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    senior tag

    válasz biker #10419 üzenetére

    Bocs, magaba a vitaba nem feltétlenül akarok beszallni, mert nincs elég infom ahhoz, hogy érdemben tudjak nyilatkozni, de nem ugyan ezek a mérnökök tervezték azt a bekötési pontot is? :) Gondolod, hogy ott mar nem szamolgattak? Nem terveztek azzak, hogy mi van, ha azt a bekötési pontba szerelnek is valamit, akkor mi lesz? Akar fix, akar leszerelt fejjel, hisz csak a fejet szereled le, az egész segédvaz marad a helyén, beszerelve a bekötési pontba.

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    senior tag

    válasz koxkids #10423 üzenetére

    Lehet, hogy igaza van, mint irtam nincs elég infom sem mellette sem ellene. Pusztan arra reagaltam, hogy a bekötési pontokat is ugyan azok a mérnökök tervezték, söt, az ide felszerelhetö vonohorog szerkezetét is ök tervezik (homologizaljak). Igy bar logikusnak tünik amit mondasz, de gondolom szamoltak tehat a mérnökök ezzel a tényezövel is. Vagy tévednék?

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    senior tag

    válasz biker #10428 üzenetére

    Szerintem ugy értette, hogy ö 3x16A-el tölt, de lehetne 3x32 is. (var az meg mar nem 11kWh-as töltö).
    De lehet az is, hogy allitani tudod, csak marad 16A-on :)

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    senior tag

    válasz Mauzes #10439 üzenetére

    Pl én ha tehetem lecsökkentem a töltési teljesitményt annyira, hogy reggelre elég, ha csak max 80%-ig töltsön, bar eleve csak heti 2x szoktunk tölteni az elöfizetésünk miatt. Illetve ez utobbi miatt eleve ugy van a töltö beallitva, hogy ne is töltsön a többi napon (vagyis radughatom elözö nap, de éjfélig nem kezdi el). De amikor kell, akkor egy mozdulattal atallitok mindent.
    Aztan nekem eleve egy olyan Wallbox van, ami akar publikussa is tehetö, vagyis lehet pl mobilrol, vagy kartyaval is inditani. Eleve rendelhetek hozza sok felhasznalot stb. Na meg konkrét statisztikat is dobal nekem, ki, mikor mennyit hasznalta, ez mennyibe került mindenféle lebontasban. Plusz tudna PowerSharing-ot meg még szamtalan egyéb dolgot, amit eleve nem tudnal sajat app nélkül.
    A kocsi appja is tud ezt-azt, de pl töltési teljesitményt nem tudok rajta allitani, illetve sajnos a töltést sem tudom 85%-ban maximalni.
    Nyilvan akinek ezek nem fontosak, vagy nem hianyzik neki, az megvan ezek nélkül is, de azért nem baj, ha van.

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    senior tag

    válasz Tiédetis #10447 üzenetére

    Ezt nem tudom. Sosem néztem utana, hogy pl a Wallbox statisztikaja az eleve brutto vagy netto energiamennyiség. Személy szerint nem is érdekelt eddig a dolog, mert ha tudom sem tudom mit kezdenék az informacioval :)
    De siman elképzelhetö, hogy ha több ideig tölt, akkor aranyosan nagyobb a veszteség (bar én ugy gondolnam hogy ez az összefüggés inkabb az aramerösséggel kellene, hogy összefüggjön, de ebben laikus vagyok, valaki nyugodtan megmondhatja).
    De ha ez igy is van, akkor is nem az lenne a kérdés, hogy melyik ér többet, a veszteség kÜlönbség, vagy az esetleg akkuélettartamban megsporolt potencialis autonomia (illetve érték) csökkenés (gondolok itt a max 85% körÜli töltési maxokra)?

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    senior tag

    válasz WiZARD #10448 üzenetére

    Hat ha nekem a kocsiban beallithato lenne a max érték sztem én sem igen csökkenteném. Igazabol nem is értem, hogy miért nincs benne eleve minden autoban ez a lehetöség (igazabol sztem utolag sem lenne egy nagy kihivas beletenni, sima szoftveres modositas lenne, amugy is frissül rendszeresen).
    A Jeedom nekem is követi a töltöt, de a kocsihoz nincs (még) plugin. Ott meg csak azt latnam, mikor 90% körül eleve visszavesz olyan 2kWh orara a kocsi magatol. Elvileg ilyenkor mondhatnam neki, hogy allj, de ez elég közelitö értek lenne.

    [ Szerkesztve ]

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    senior tag

    válasz WiZARD #10450 üzenetére

    az akku élettartamara nem is annyira a töltési teljesitmény, mint a felsö hatar (80-85%) miatt gondolok. Nyilvan az mindegy lenne neki, hogy mondjjuk 3 vagy 7kWh oraval töltök.

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    senior tag

    válasz Andras6800 #10456 üzenetére

    Hat ha van neked is boostered is, akkor tudod, hogy igazabol az is azt csinalja. Csak itt én kézileg veszem le, nem bizom a boosterre :)
    Plusz nekem a fütés is höszivattyu (hybrid), igy ha pl egy hideg napon a csalad nagy fözést csa (sütö, fözölap stb) plusz fütés + kocsi, akkor az eleve leveszi eléggé a töltést (mar ha hagyom maxon menni egyébként). Igy a rendszer ugyan nem fog levagni, de vicces latni utolag, mikor jelzi a rendszer, hogy aznap mondjuk 4 oran keresztül az elöfizetésem maximumat vettem fel :P Eleinte volt, hogy jött egyszer csak a jomunkasember az EDF-töl, hogy megnézze, hogy minden ok van-e, mert ezt szokatlannak talaltak, és felmerült, hogy esetleg rossz az ora. Aztan jeleztem nekik, hogy egyébként ök üzemelték be a Wallboxot.....

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

  • biga

    senior tag

    válasz Andras6800 #10472 üzenetére

    Igazabol a fene tudja, mi lesz a jo hosszu tavon. Mindenki esküszik valamire, de szerintem a valaszt majd az idö meghozza (mar ha...). Sok elgondolkodtato gondolat van itt is gyors-lassu otthoni töltés kérdésben. Nem vagyok villamosmérnök (egyszerü informatikus vagyok), igy legfeljebb elhihetem nekik, mia az ajanlas és bizhatok benne, hogy müszaki kérdésben a mérnöknek van igaza (a Titanic-ot is mérnökök tervezték, és Csernobil is mérnökök iranyitasa alatt allt :) ).
    Valamiért én is azt tartom meggyözöbbnek, hogy a segédberendezésekenek inkabb a nagyobb aram + melegedés art, az akkunak meg igazabol mindegy. Igy a masik oldalon legfeljebb a csatlakoztatas hossza miatti nagyobb potencialis veszély all fenn (tehat hogy a halozatban felmerülö problémak nagyobb eséllyel érhetik el a csatlakoztatott eszközt, ti. autot). Jo lenne, ha lenne erre valami egzakt kimutatas, ami hosszu tavu tapasztalatokon alapul, de ez ugyebar pont a korai idö miatt még nemigen all rendelkezésre.
    Viszont a 85%-os max töltés jotékony hatasara mar böven van tapasztalat, hisz igazabol ezeket az akkukat mar vagy 20 éve tömegesen hasznaljuk az eszközeinkben (bar mas körülmények között). En meg inkabb ez utobbi miatt hagyom (vagy hagytam eddig, mert azért elgondolkozom az ujraértékelésén) kisebb teljesitményen a töltöt, mert igy ha este radugtam, akkor reggelre max eddig töltötte fel...

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

Új hozzászólás Aktív témák