Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Bikkrom

    senior tag

    Sziasztok!

    Kiteszem ide is, mert a másik topic nem pörög ev-ben annyira.

    Lényeg, hogy friss jogsi (ha szerencsém van 2-3 hónap múlva). 4 millió a keret autóra.
    A napelem rendszer megy 1 éve, +4000kwh van erre ráhagyva. Garázs kész, tettem le villanyórától a garázsig egyben egy 5*6mm2-es földkábelt, hogy bármilyen töltő mehessen majd rá amit a 3*32 amper elbír.

    Felhasználás: 99% oviba vinni a kicsiket. Bevásárolni. Kb 13 km oda, 13 km vissza.
    1% hosszabb utazás. Többnyire 100 km-en belül. Ha 100 km felett van akkor bevezetünk egy fél napos megállót, nem hajt a tatár, belefér.

    Nissan Leaf-eket nézegettem. 2016-2017. Jó felé nézegetek? Van jobb vagy más alternatíva? Plugin hybridek kiesnek a keret miatt? Érdemes egyáltalán azokkal foglalkoznom ilyen felhasználásra? Meg ilyen kerettel?

    Leaf-eknél mikre figyeljek? Generációk, aksi töltés, hűtés stb. Bármi tapasztalat jöhet.

    Köszönöm szépen a segítséget előre is! :R

    Sic vis pacem, para bellum! - Ha békét akarsz, készülj a háborúra!

  • Bikkrom

    senior tag

    válasz biga #9657 üzenetére

    CHAdeMo Type2 átalakító létezik?

    Milyen más opciók felé nézzek ha nem Leaf? A keret miatt gondolom a plugin hibridek kiesnek. Javasoltak a másik topicban Amperát... De annak sem ennyi az ára, meg a szervíz háttér sovány.
    Merre tovább 4 millióval bezárólag? :F

    Sic vis pacem, para bellum! - Ha békét akarsz, készülj a háborúra!

  • Bikkrom

    senior tag

    válasz Vesa #9682 üzenetére

    Köszönöm szépen! Megnéztem az Ioniq és i3 teszteket.

    i3-mal az a gond, hogy csak 4 személyes. Most még oké, mert 11 hónapos a kisebb, 2,5 éves a nagyobb. De amikor jön hármaska mondjuk 1,5-2 év múlva? :F Ezt leszámítva mindenben tetszik. Nagy fejfájás ez, mert jobban megtetszett, mint a Leaf. Igaz nem 4M hanem inkább 4,7-5M. De azt még valahogy összerakom.

    Az Ioniq is nagyon tetszik, de az is inkább 5M.
    Nekem az lenne a lényeg, hogy a megtermelt plusz 4000kwh-t ebbe toljam. Tehát a plugin is rendben lehet. Mert 99%-ban napi 2 kör lesz be a városba. 10km oda, 10km vissza. Meg ugyan ez délután ovi végeztével. Erre egy plugin is elég lehet.

    Habár most ránéztem a lenti V60 ajánlásokra. Meg ahogy látom a Mitsubishi Outlander is bejön ha 5M a keret. Van min agyalni. :))

    Sic vis pacem, para bellum! - Ha békét akarsz, készülj a háborúra!

  • Bikkrom

    senior tag

    válasz Kroni1 #9686 üzenetére

    Az nagyon jó ár. Hol érdemes ezeket keresni, melyik portálokon? 4,2-től találtam inkább. 3,5-ért máris kell egy ilyen 50-60km-t bíró ilyen felszereltséggel. :) Merre volt ez?

    Igen a phev is jó lehet. 99%-ban egy 10km oda, 10km vissza út lesz. Napi kétszer. Reggel, meg délután. Van +4000kwh a napelem rendszerben, ami gazdaságosabb lenne egy phev/ev-ben, mintsem hogy 4,3 forint/kwh áron eladjam az Eon-nak.
    Néztem a Mitsubishi Outlander/Hyundai Ioniq/Volvo V60 triót, nagyon jó ajánlások! Köszönöm mindenkinek! :R

    Nem tudom mennyivel költségesebb ezen 10 éves PHEV-ek karbantartása egy tisztán EV-hez képest?
    Azért a sima EV-k a PHEV-ekhez képest műszakilag gondolom faék egyszerűek és a karbantartásuk is éves szinten olcsóbb. De mivel tapasztalatom nulla csak spekulálok. Mi a tapasztalat ezen a téren? A keretből kijön 2016-2017-es Leaf. Szemben a 10 éves plugin trioval. :F

    Sic vis pacem, para bellum! - Ha békét akarsz, készülj a háborúra!

  • Bikkrom

    senior tag

    válasz FIREBLADE78 #9700 üzenetére

    Rakattam egy 8kw-os rendszert 7kw fogyasztásra. Direkt szabadon hagyattam a második sztringet. Mert tudtam, hogy lesz garázs meg ev/phev. A garázs tetejére egy villanyszerelő baráttal feltoltunk +3,5kw-ot. Beszereztem a tartószerkezetet, napelemeket, mindent saját magam. Kijött tavaly tavasszal 650 ezerből, munka+anyag a bővítésre. Úgy számoltam, hogy EV-vel 15 hónap alatt megtérül, onnan ingyen üzemanyag. Még 9 év szaldó (remélem).

    4,3 az az 5 forint. Sajnos most el is viszi, mert még se jogsi, se EV/PHEV. A többlet ment neki. :((( :((

    [ Szerkesztve ]

    Sic vis pacem, para bellum! - Ha békét akarsz, készülj a háborúra!

  • Bikkrom

    senior tag

    válasz Mauzes #9704 üzenetére

    Meg kell néznem ezt is, igazad van. Hátul egy 4-es golfban elfér az asszony a 2 gyerekülés között. 1,5-2 órás úton sem zavarta. A Leaf kisebb hátul, mint a golf?

    Mondjuk most nagyon megtetszett ez a V60/Outlander/Ioniq vonal. Ha azzal is el tudom égetni a fölös kwh-t akkor nem ragaszkodom az EV-hez. Csak találnék olyan csodát amit fentebb említettek. 40-50km csak elektromosan, 4M alatt. Az nekem mindenre elég lenne. Merre keresgessek?

    Sic vis pacem, para bellum! - Ha békét akarsz, készülj a háborúra!

  • Bikkrom

    senior tag

    válasz Mauzes #9708 üzenetére

    Jól mondod. Nem Isofix-esek. Mivel nincs jogsi se nekem, se asszonynak, így a családtagok/taxik miatt sima övvel csatolósat vettünk, mert az minden autóba jó és bizony lehet velük csalni az ajtó felé.

    Megfontolandó akkor az i3. Legfeljebb eladom 2 év múlva, azt mondod? Csak tudnám merre mennek az árak. :F Van bárkinek jóslata aki régóta figyeli a piacot? Ugye most totál beszakadt az EV/PHEV. Elértük az alját vagy még esik? Várjak 4-5 hónapot vagy vegyek most? Ki mit javasol?

    FIREBLADE78: Ha szerencsések vagyunk lesz 4, vagy 5 is. :)

    Sic vis pacem, para bellum! - Ha békét akarsz, készülj a háborúra!

  • Bikkrom

    senior tag

    válasz Vesa #9711 üzenetére

    Köszönöm szépen mindkettőtöknek! :R
    Fő autó lesz, akkor maradok a V60/Ioniq vonalon. Elengedem az i3/Leaf EV-zést.

    Már csak az maradt akkor, hogy merre keresgéljek? Még manapság is a használtautó vagy máshol érdemes?
    Tudtok esetleg jó szakembert aki eljön átnézni V60-akat? :R Jó lenne ha az első autómra nem menne rá a vételár duplája rejtett hibákra. Kicsit megölné az első autós élményeket ha havonta szervízben lesz. :DDD Tippek, hogy miket nézzek át én is? Vagy bármi tipp első autó vásárláshoz? Ami ráadásul PHEV lesz. :))

    Sic vis pacem, para bellum! - Ha békét akarsz, készülj a háborúra!

  • Bikkrom

    senior tag

    válasz FIREBLADE78 #10111 üzenetére

    Mert melyik támogatás nem az?
    A 100%-os napelem egy kabaré. Sokaknak még 2 év után sincs a tetőn semmi a poron kívül, milliós önrésszel. Ja, ingyenes...
    Tavalyi OFA Vallalkozó start 2. Na az mindent visz. Ennyi összeomló honlap, éves csúszás. Totál szervezetlen egy valami.
    De sorban állnak most a 66%-os Napenergia pluszra az emberek ami sosem térül meg bruttóban. Meg a 100%-osból kiindulva a felének 2 év múlva sem lesz semmi belőle...
    Ehhez már csak alap felszereltség az összeomló honlap, az esélyegyenlőtlenség, a pályázati kiírás megy a kukába az első napon stb. Nincs itt semmi rendesen leszervezve. Ingyen ebéd pláne nincs. :DDD

    Sic vis pacem, para bellum! - Ha békét akarsz, készülj a háborúra!

  • Bikkrom

    senior tag

    válasz bitpork #10113 üzenetére

    :DDD Persze, puszira előre kifizetem a villanyszámlam 10 évre és ki sem számolom, hogy megtérül-e. Pfff. Akinek van fölös 2-3 millája megértem. De nem ez a magyar realitás. Szaldóban is jól meg kellett nézni kinél, mennyiért. 6-7 év megtérüléssel éppen vállalható volt. De ez a 12-15 éves soha meg nem térüléses Napenergia Plusz... Nyugodtan tegye aki akarja. Meee' állam bácsi fizeti a kétharmadát. Biztos jó. Csak eleve rádobtak +50-60%-ot a cégek a rendszer árra. A többit meg a szaldó helyetti bruttó eszi meg. Nincs rajta egy peták haszon sem. Bruttóban nincs költségcsökkentés. Bruttóban napelemet telepíteni a nettó pénzkidobás. Akár van támogatás akár nincs.

    A zöldséget meg hagyjuk már. Mennyire kell ahhoz vaknak lenni, hogy az ember elképzelje azt a pár tucat hegyet amit szétskalpolnak az alapanyagokért... A gyártás... A napelem gyárak által kipöfögött millió szemét. Szállítás, csomagolás... Aztán 1% napelem sincs újrahasznosítva. Imádom mikor ezzel a zöldséggel találkozok. Semmiben nem zöldebb, mert annyi foszilis elmegy a kitermelésre, gyártásra, szállításra, beszerelésre, hogy sehol nem zöld. Majd egyszer az lesz. De komolyan, mennyire kell az a bizonyos Mátrixban emlegetett "Áldott tudatlanság" mindenkinek?

    Vagy az unokáinknak fogjuk azt mondani, hogy figyu szétrohadt a föld, de én mindent megtettem, mert EV-t vezettem, napelemet is raktunk, sőt szelektíven szedtem a szemetet... Lol. Megkérdezi majd, hogy "és segített ez bármin?" Szembe fognak röhögni. Aztán mondhatjuk az üvegtigrises örök érvényűt: "Mondjuk ezzel pont átba....k"

    Egy zöld út van. Építesz a telkeden vályogból, fából egy házat, saját eszközökkel. Se villany, se folyóvíz, se net, se autó. Tehát a technológia kényelme kilőve. Stb. Nyilván senki sem vállalja be, én sem. De napelem, szelektív, ev stb után sem vagyok egy centivel sem zöldebb senki másnál a bolygón. Mátrixnál maradva egy vírus vagyunk, ami megeszi ezt a bolygót. Legalábbis a felszínt. Csak könnyebb elaludni egyeseknek ha zőődek. :DDD Mindjárt itt terem egy csapat ződ, hogy elmondja mennyire ződ az EV. Nem vagyunk zöldek. Szerintem. Ha nektek jobb ezzel aludni higgyétek zöldnek.

    Tudom, hogy nem azt írtad, hogy te vagy zöld, hanem mások azért veszik a napelemet. Tehát rájuk reagáltam. Zöld... Komolyan. Senki és semmi nem zöld amit csinálunk. Kiráz a hideg mikor meghallom. Önámítás. Na bocsi. ON. Többit privátban, ha akarjuk folytatni. :)

    Sic vis pacem, para bellum! - Ha békét akarsz, készülj a háborúra!

  • Bikkrom

    senior tag

    válasz biker #10127 üzenetére

    Pontosan. Nagyrészt ezekből áll. Keményen újrahasznosítható. Lenne. 10 éve mikor elkezdett napelemen agyalni 1% alatt volt az újrahasznosítás aránya, előtte meg ennyi sem. Tehát 99 napelem hulladéklerakóban végezte, 1 pedig egy újrahasznosító üzemben. Tehát addig a pontig (10 éve) 99% hulladékként végezte, ha átlagot nézünk mióta napellemek vannak. EU és USA kvóták nyomására ma már 10%-a a napelemeknek újrahasznosítókban végzi. Tehát 90% lesz csak hulladék 2024-ben. Az ok egyszerű, ezeket kinyerni kb 30-40 dollár, az anyag amit valóban újrahasznosítanak belőle 3-4 dollárt ér. Pénz beszél, a piac megy utána. Jelenleg 10*-es bukta napelemet újrahasznosítani. Csak a fejlett országok "ződ" kvótái miatt csinálják és öntik bele a meg nem érős pénzt. Azért akad ott más is panel típustól függően, a vékonyréteg panelokban réz, szelén, indium, gallium stb stb. De a többi technológiában is pl vegyük a leggyakoribb szilícium napelemeket ott is gyártótól függően 4-8-12 ritka és nem ritka fém van minden panelban. Többek között: ólom, gallium, kadmium, ezüst stb stb. Szóval igen, skalpolják a hegyeket érte és bányásznak. Foszilis üzemanyag árán termelik ki, azzal gyártják és azzal szállítják. Az alu a harmadik leggyakoribb elem a földben, sok van belőle. Nyílván azokat az anyagokat kell használnunk amiből sok van, mert az olcsóbb. De a tized, huszad, század annyira ritka elemek miatt pont szétszedik a földet, azok a drágák, azokért kell igazán pusztítani kinyerésnél. Ráadásul újrahasznosítás és újrahasznosítás között is van különbség. Nincs olyan folyamat ahol mindent kinyernek a panelokból. Az alu keretet pont könnyű. Mechanikailag megoldható. De pont a ritka fémek mennek a levesbe amiből kevés van. Nem fognak az ezer paneltípushoz kidolgozni ezer fajta kémiai folyamatot a kinyeréshez. Ez sajnos hulló. A papír csomagolás és a fa pont a szeméttelepek össz szemetének 40%-át adja jelenleg is. Tehát a 90%-a az embereknek továbbra is kidobja a sima kukába. Töredék kerül csak újrahasznosításra. A legtöbb még a kukában landol. Nagyon szép volt a sok 100% újrahasznosítHATÓ mondat amit írtál. Nem az a lényeg mit lehet újra hasznosítani. Mindent lehet, mindenre van technológia. Az a lényeg mi történik valójában az életben, bizony 90%-nál nagyobb a hulladék aránya a napelemeknél még ma is. Ezért nem szeretem a zöld mellveregetést sem. Nem zöld. Egy plecsni, hogy sokan nyugodtan aludjanak, pedig a szakadék felé robogunk, csak 180 helyett 170 km/h-val.

    Semmit sem csökkent se a fogyasztásunk, se az energiafelhasználásunk 30 év alatt. Hanem folyamatosan nő. Tiszta marketing, selling point ez a napelemeknél meg EV-nél is, hogy zöld. Persze 10-20%-kal kevésbé szennyezi a földet. Attól függ kinek a cikkét olvasod. De semmin nem változtat.

    bitpork: Így van. Az egyetlen helyes értelmezés. Csökken picit a lábnyomunk, ennyi, de nem zöld.

    Vesa, axioma: Végülis ha nem az én orrom alá pöfög nincs is gond. Mármint a magyar energia mixxel töltitek, nem? Én is azzal fogom, az meg 80% atom meg foszilis. A napenergia meg a szél szintén fentebb ki lett vesézve, hogy mennyire zöld. Tehát valóban lokálisan nem szennyez, csak pár 10-100-1000 km-rel odébb globálisan. Mennyivel jobb, hogy az én szemetemet nem én szívom. :)

    Vesa: Na ebben én is sokáig reménykedtem, hogy a technológiai fejlődés megoldja. 30 éve még ezzel nyugtattam magam. Minden ilyen mellbevágó doku végén ott volt, hogy majd a technológia. 30 év alatt semmi nem változott, csak többet szennyezünk, többet fogyasztunk, gyorsabban rombolunk. Erre csak ezt tudom mondani, hogy a valóság az ellenkezőjét mutatja. A technológia beállt a pénz szolgálatába.

    mauimagic: Erre most mit mondjak? Ha valaki leírja az igazat, hogy a napelem nem zöld akkor ő a puffogó és a "minden szar" ember. Aludj nyugodtan, zöld az. :) Pont, mint az EV. Megmentettétek a világot. Becsszó. Van pár milla felára a zöld plecsninek, maradhat főnök? :DDD

    Mondom mégegyszer, nálunk is napelem van, EV lesz. De azért nem árt körbenézni mennyire zöld ez...

    [ Szerkesztve ]

    Sic vis pacem, para bellum! - Ha békét akarsz, készülj a háborúra!

  • Bikkrom

    senior tag

    válasz axioma #10133 üzenetére

    Nyilván a nyers számokkal nem is érdemes vitatkozni, ezt adom. Nem is vita ez. Inkabb eszmecsere. Számokkal, meg lehet győzni én elengedem az álláspontom sokakkal ellentétben.

    1. Nálunk is ez van, mióta lehet szelektíven azóta toljuk a szélmalomharcot töretlen. Bringáztam eddig világ életemben. Ameddig lehetett, de mostmár muszáj az autó, itt az ovi meg majd a suli. Szelektív itt sajnos nincs, így minden alkalommal mikor bebringázok a városba vásárolni viszem be magammal. Nincs egyszerű dolgom így, nem csak annyi, hogy a sárga kukába bedobom. De ettől még, még ha nehezebb is, szelektíven gyűjtünk mindent. Ahogy az ország nagyrészén is ez a helyzet, nincs sárga kuka. Hátha változna valami. De azzal nem tudsz mit csinálni, hogy az emberek döntő többsége nem szelektál vagy csak minimálisan. 90% tesz rá. :(((

    2. Ott van leírva. Foszilis energiából készült a panelod, foszilis gyárakban, foszilissal szállítva. Helyesen, te pont a 10% vagy akinek majd feldolgozóba kerül a napeleme. Ahol 10*-es veszteséggel csinálnak vele valamit. A támogatás miatt újrahasznosítják egy részét. A 90% meg megy hulladékba. Mármint mások napeleme, akik majd tesznek rá.

    Értsétek jól nincs nekem itt bajom senkivel, pláne személyesen nem. Globálisan írtam a számokat, úgy is nézem. Mert csak úgy érdemes. Lokálisan a saját példámon nagyon jó ember lennék. De nem vagyok az. Egy hajszállal van kisebb lábnyomom, mint egy átlag magyarnak. Szomorú de ez a globális valóság. Nekem ezzel a zöld lobogtatással van bajom.
    Ez van az EV üzemanyagával, legyártásával is. Az újrahasznosítása valóban jobb, nagyobb számokat mutat, mert az autóipar ebben már gyakorlottabb, mint a szánalmas 10% napelemes újrahasznosítás.

    Sic vis pacem, para bellum! - Ha békét akarsz, készülj a háborúra!

  • Bikkrom

    senior tag

    válasz axioma #10135 üzenetére

    A 10 évvel ezelőtti szám az 1% újrahasznosítás. Ahogy írtam ma ez már 10%. Pont a mintázat miatt írtam le, hogy lehessen látni, ugrott egy nagyot. Aztán 2-3 éve szinte stagnál ha utána nézel, pont a fentiek miatt. 30-40 usd egy panel újrahasznosítása és csak 3-4 usd-nyi anyag jön ki belőle. Ezért nem növekszik tovább. Munkaigényes. Nincs is rá sajnos az embereknek igénye, pont, mint a szelektív. Lassan nem találok Debrecenbe bemenet szelektív szigetet, ha már sárga kuka nem lehet ott ahol lakunk. Az elmúlt 2 évben folyamatosan csökkentik a szelektív szigetek számát. Fájdalmas, de ez a valóság. Az a 10% értelmes ember aki szelektíven gyűjt elérte a korlátait. Nincs a többieknek igénye erre. :((

    Ez a mégegyszer írsz és tiltalak, ez most mi? Enyém az utolsó szó és akkor igazam van? Globálisan leírtam a számokat, cáfold meg, nézz utána. Vagy akkor ne olvasd, felőlem. Zöldebb nem lesz senki attól, hogy ignorálja a valóságot. A világ nem a mi kis portánk ahol EV-zek, szelektálok, napelemezek... Én is várom a "zöldebb" alternatívákat. Ami nincs jelenleg. Pont ezért mert az a 10% aki meg értelmes és ezekre költ és áldoz itt megáll az igény a jobbra. Eleget tettem már. Pont elég zöld vagyok stb. Az ipar meg örül, hogy nagy változás nélkül megúszták, maradhat minden a régi jó környezetpusztításban.
    Nyugi, nem írok többet ide zöld témában. Az érzékeny dolog. Elnézést kérek ha valakit megbántottam. :R Nem volt célom.

    [ Szerkesztve ]

    Sic vis pacem, para bellum! - Ha békét akarsz, készülj a háborúra!

  • Bikkrom

    senior tag

    válasz senki68 #10370 üzenetére

    Na ez engem is érdekel. Plug-in lesz. 1 fázis kell neki, 8-10kW.

    Ha egy 3*32-est rakok fogja tölteni az is, mint az 1*32-es? Mármint árban nem annyira vészes a difi, akkor már nem bánnám ha autót váltok 4-5 év múlva akkor nem kellene fali töltőt cserélni.

    Sic vis pacem, para bellum! - Ha békét akarsz, készülj a háborúra!

  • Bikkrom

    senior tag

    válasz Mauzes #10380 üzenetére

    Ezt külön is meg lehet venni tőlük? Hol, merre, hogyan? :R

    Sic vis pacem, para bellum! - Ha békét akarsz, készülj a háborúra!

  • Bikkrom

    senior tag

    válasz mghltm #10794 üzenetére

    A használt áruk is szakad. 6 millió felett volt nemrég a 40 kwh alja, 5,5 lett pár hete, mostmár 5 millió alá is benéznek.

    Pont mire letettem a Leafről és a Volvo v60 phev-eket bújom pár hete. Most meg újra nézem a Leaf-eket. Na majd meglátjuk, még van 1-2 hónap mire vásárlás lesz.

    Sic vis pacem, para bellum! - Ha békét akarsz, készülj a háborúra!

  • Bikkrom

    senior tag

    válasz Kroni1 #10796 üzenetére

    A sima Ampera azért amiért az i3 (pedig az nagyon tetszett), 2 gyerekkel a 4 személyes kevés. Asszonynak be kell tudnia ülni közéjük. Az e plus jó lenne, az már 5 fős, de az nem fér bele a keretbe. 3,5-4 millió volt a keret, ami idő közben 4,5-5 lett. Az Ioniq nem plug-in ennyiért. Vagy tévedek? Van itthon fölös pár ezer kwh üzemanyag helyett. Plug-in vagy EV kell legyen. De 200 km felett menjen.

    A Volvo V60 meg érdekes mód nem zuhan. Igaz nem is mennek. Csak pang a piacuk. A 2013-2014 rendberakottak 250 ezer km alatt 4,5 millió környéke. De a 2015 vége, 2016, 2017 meg 5,2-5,6 millió. Annyiból már becsorogtak értelmesen felszerelt 40-es Leaf-ek. Na meglátjuk. Van még pár hét agyalni.
    Egyébként sem szeretek ekkora összeget hamar elkölteni. Sokat kell nézelődni a tuti vételig.
    Szerk: Outlander volt még versenyben, de az meg nem megy el elektromosan télen 20-25 km-t. Legalábbis ritka. Ovi járat lenne reggel, délután. 20-25 km a kör. A V60 11,2 kwh aksija verhetetlen ebben az ársávba.

    [ Szerkesztve ]

    Sic vis pacem, para bellum! - Ha békét akarsz, készülj a háborúra!

  • Bikkrom

    senior tag

    válasz Mauzes #10840 üzenetére

    Súlyos itt mindig minden. Csak éppen mikor melyik csoportot cseszegetik meg. A napelem felháborító volt, hogy még azt is lekommunikálták, hogy prüsszel miatt... Holott pont nem lehetne a meglévőket így csesztetni EU irányelv szerint.

    Nálam pont aktuális ez a phev téma. Kb 2 hónap és venni kell. Phev vonal jött be eddig. V60 lesz 99%. Akármit is mond Lézer Jankó. Habár ha így zuhan tovább a 40-es Leaf-ek ára... Meglátjuk.

    Sic vis pacem, para bellum! - Ha békét akarsz, készülj a háborúra!

  • Bikkrom

    senior tag

    válasz Shadowbull #10851 üzenetére

    Csak valahogy nem ezt adja ki a való élet. Most ahogy néztem az outlandereket, v60-akat más az arány.

    Outlanderekben rendre kb. 80-20%, 85-15% arányban van a futott km-ben a benzin-elektromos.

    V60-akban kb 20% az elektromos üzem.

    Ezek 140-280 ezer km közötti autók. Kb 2 tucatot hívtam fel eddig.

    Ki lehet számolni, hogy a 7-8 liter helyett. 5-6 körül mennek így.

    Nyílván vannak olyanok is, mint amire én fogom használni. Van 3-4 ezer kwh a napelemről erre szánva, reggel ovi 20-25 km, teljesen elektromos, délutánig feltöltöm, hozom haza teljesen elektromosan. 1-2 havonta lesz egy hosszabb út 150-200-300km max. De ahogy felhívtam ezt a sok eladót az jött le, hogy kb senki sem így használja. Kb mint egy nem tölthető hibridet. Így tolja a többség.

    Nyílván ahogy írod ezen növelni fog a 100kwh/5, tehát ha 20kwh elterjed ezekben a phev-ekben is. Mert az Outlander valami 6kwh, a Volvo 11kw ha jól emlékszem. 3* meg 2* akkora ugrás a 20kwh+ phev. De gyors fejszámolásra azok is 40-50%-ban benzin/dízel módban fognak menni. Tehát ha nem is 5 de 2 darab ice lesz kiváltva.

    Sic vis pacem, para bellum! - Ha békét akarsz, készülj a háborúra!

  • Bikkrom

    senior tag

    válasz bigdigit #10857 üzenetére

    Fura, erre is itt a V60 példa. 10-11 évesen 80-85%-os aksi. Egyfelől lassú töltés van csak, másfelől állandóan hűtve/fűtve van. Az is hozzá tartozik, hogy ezekbe valami bitang jó aksit tettek. Outlanderekben már inkább 70% ennyi évesen. De azért nem is egy EV, mondjuk hasonló ársávban legyen Leaf. Gyorstöltés, hűtés hiánya és máris 6-7 pálcásak 7-8 évesen. Mondjuk az újabbaknál már nem ekkora a degradáció. De árban ezeket néztem eddig, erről van csak sejtésem.

    Sic vis pacem, para bellum! - Ha békét akarsz, készülj a háborúra!

  • Bikkrom

    senior tag

    válasz mghltm #11005 üzenetére

    A használt piac is csak esik és esik. 5,5-ért 40-es Nconnecta, nem is egy. De volt már a hetekben 5,2-ért.

    Sic vis pacem, para bellum! - Ha békét akarsz, készülj a háborúra!

  • Bikkrom

    senior tag

    válasz Tiédetis #11030 üzenetére

    Meg az egész autó piac, ahogy az ingatlan is. Hitelkamatok fent, autó behozatal lent, építési engedély kiadások minusz 39%, az 1-2 milliós autó kategória pörög csak. 4-5-8-10 milliós szegmens be van állva. Megy a kivárás. Elfogyott a pénz.

    Ma foglalóztam egy V60 phev-et, meglátjuk. Vidékről jogsi nélkül nehezebb. :DDD Valahogy el kellene jutnom Debrecenből BP-re a következő napokban, egy söfőrrel. Meg vissza. Na majd kitalálok valamit. :))

    De ha nem jön össze a Volvo akkor várok Leaf-re, veszek egy ilyen átalakítót és megy a tisztán elektromos. Van még úgyis 1-2 hónap a jogsiig.

    [ Szerkesztve ]

    Sic vis pacem, para bellum! - Ha békét akarsz, készülj a háborúra!

  • Bikkrom

    senior tag

    válasz Kroni1 #11032 üzenetére

    +Balázzs: Köszönöm, ez volt tervben, egy taxis ismerős segített volna. :R De végül elhozzák.

    FIREBLADE78: Dehogy új. 2017-es. Csak túl jó ajánlat volt így utaltam 500 foglalót, hogy másnak el ne adja. Amíg megoldódik az elhozatal.

    Sic vis pacem, para bellum! - Ha békét akarsz, készülj a háborúra!

  • Bikkrom

    senior tag

    válasz Andras6800 #11708 üzenetére

    De ez köztudott, bármelyik PHEV-et nézed. Belépsz a face csoportjába, outlander, v60, ampera stb. 20-30% max az elektromosan megtett táv. Amit vettem V60-at abban 191 ezer a dízel, 89 ezer az elektromos.

    Majd most fog megváltozni, mert EV helyett vettük, évi 3-4 kirándulás, család stb. Minden más a napi városba ingázás. Tehát 90-95% EV-nek lesz használva. Ritkán dízel. Be fog poshadni az OMV prémium. ;] Van vagy 4000 kwh pluszom a napelemről, szaldó még 8,5 év. Legjobb, azzal "tankolom".

    Na így nem használja senki. A 99% dízelnek meg benzinnek használja, ritkán tölti. Mert nem megy le a napi köre 20 km-ből vagy nincs napeleme. Tehát a gyári számok nem jönnek ki nyilván. De egy ICE-nél jobb. Nem 40 év múlva lesz visszafordíthatatlan klímakatasztrófa hanem 41. Adtunk egy pofont a semminek. :) Nem zöld ez, csak a rendszáma, tisztán csak az évi 500-600 ezer üzemanyag spórolás miatt vettem.

    Sic vis pacem, para bellum! - Ha békét akarsz, készülj a háborúra!

Új hozzászólás Aktív témák