- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Computex 2024: Vérnyomásérték megbecsülésében is partner az Asus VivoWatch 6
- Realme 8 - az igazi nyolcas
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Ezeket a telefonokat mutatják be az idei nyár folyamán
Hirdetés
-
Computex 2024: Vérnyomásérték megbecsülésében is partner az Asus VivoWatch 6
ma Nem mér, csak becsül, de a helyi hatóságoktól megkapta a használati engedélyt.
-
Computex 2024: perifériák az ASUS ROG fémjelzésével
ph A cég 50 gramm alatti, szénszálas burkolattal bíró egeret és decensnek látszó játékos headsetet is villantott a madzagmentes szegmensben.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
#54625216
törölt tag
válasz Németh Péter #28499 üzenetére
Köszi, pont ilyesmit kerestem, a google valahogy nem talál normális sztereo panorámás leírást, csak 360-as szimplát és fórum postokat.
-
modulus
aktív tag
Sziasztok!
A Fujifilm x100f-hez való telekonverter lencse vajon a xf10-hez is jó? Vagy milyen típus kellhet vajon az xf10-hez?
Illetve Fujifilm xf10 tesztképeket hol tudnék nézegetni szerintetek?
A mérete és tulajdonságai miatt felhívta a figyelmem, de kíváncsi lennék rá mit is produkál valójában. -
Clemi
veterán
Hali! Segítsetek kitalálni, mennyi a reális ára most egy XF27/2,8 objektívnek használtan.
-
taranis
addikt
Érdekességképp beszúrom ide, elárul(hat) pár dolgot a szenzorok viselkedéséről. Egy mondjuk úgy tudományos projekt keretében pár éve egy sRGB (a gamutja hangyányit nagyobb ennél) monitor elé raktam az X-T2-t F-Logban, és rögzítettem kb 15 ezer patchet. Most megcsináltam ugyanezt az X-T3-al is, de egy széles gamutú monitorral, a volumenje kb. 120%-a az Adobe RGB-nek. A rögzített értékeket feldobtam egy CIE 1931 színtér diagramra.
Ez az X-T2 az sRGB monitorral, white led háttérvilágítással:
Ez az X-T3 a wide gamut monitorral, rg phospor háttérvilágítással:
Kicsit meglepett az eredmény, nagyobb különbségre számítottam, mert a wide gamutos monitor mérései bár valóban szaturáltabb szélső értékeket mutatnak, azért bőven az Adobe RGB keretein belülre esnek.
Persze fogalmam sincs, hogy a váz mit miért és hová mappel, de gondolom szenzor limitációk és gondos tervezés van a háttérben.colorizer.net
-
Teasüti
nagyúr
válasz taranis #28509 üzenetére
Mit látunk a képen?
Mi az a patch? Nekem a képzeletemben erre az ugrott be, hogy megjelenítettél 15000 árnyalatot teljes képernyőben - esetleg egy mátrixban - és mindegyikről lőttél egy képet, amikkel utána nem tudom mit csináltál. De ennyi szabadidőd biztos nincs, szóval mi a folyamat lényege?[ Szerkesztve ]
-
taranis
addikt
válasz Teasüti #28510 üzenetére
Írtam, hogy F-Log-ban vettem fel. Szóval futottak patchek a monitoron, és videóban rögzítettem, utána pedig kielemeztem a frameket kiexportálva.
X-T2-nél 8bites volt, X-T3-nál 10 bites. A sávodosás amiatt van, mert HSV-ben generáltam a patcheket, 10 fokos HUE lépésekkel. Így tulajdonképpen ahol jobban látszanak a sávok, az pontosabb, az X-T2 esetén eléggé összemosódnak, bár monitortól is függhet, tudja a rosseb. Igazából nem a folyamatot akartam megmutatni, hanem a végeredményt. Szerintem ezek a szenzorok sokkal hamarabb elérik egy adott szín maximum szaturációját, mint amekkora gamutba mappelnek a log profiloknál.colorizer.net
-
taranis
addikt
válasz madgie #28513 üzenetére
A projekt szempontjából a megjelenítés nem volt érdekes, csak az, hogy az egyes profilok milyen színeket hová mappelnek. Az elején még aggódtam, hogy az sRGB monitorom édeskevés lesz a szenzor kimaxolására, úgyhogy beszereztem csak emiatt egy wide gamut monitort, végülis volt is haszna, csak közel sem akkora, mint én gondoltam.
Azt érdemes persze hozzátenni, hogy a CIE diagram csak egy vetület, 3D-ben hasonlíthatóak igazán össze a gamutok, de olyat nem tudok még csinálni.colorizer.net
-
Rusher4587
tag
Sziasztok!
Első gépemet szeretném hamarosan megvenni, és belevágnék a MILC témába (DSLR-be már nem akarok fektetni, érthető okokból), és egy nagyszerű fórumtársnak köszönhetően a Fuji-kra terelődött a figyelmem a Sony-król, főleg a vázak időjárásállósága miatt, sok hegymászásban lesz útitársam a vas, mínuszokban, esőben, hóban, ködben, felhőben, és ahogy a beszámolókat olvasom, bírják a gyűrődést, na meg klassz az objektív park, főleg az a híres 18-55-ös kit objektív.
Nagyon csorog a nyálam az X-T3-ra, már el is kezdtem miatta árulni minden fölösleges sportfelszerelésem, és igen, tudom, hogy nagyon drága, és egy kezdőnek tök fölösleges lehet, de az "alap" felszereléssel semelyik hobbimnál sem elégedtem meg, ráadásul ha van valami, amiről nem vagyok hajlandó lemondani, az a Type-C USB (egyszerűen gyűlölöm a micro USB-t, minden eszközömön).
Sajnos az összehasonlító oldalak csak az alap dolgokat közölték, és a keresgélés során a szenzor stabilizáció hiánya miatt az elejétől elvetettem ezeket a gépeket, pedig nem vagyok teljesen tisztában a dolgok (IBIS) hatásával rám, illetve a majdani munkámra nézve.
A kérdésem az, hogy az IBIS hiánya miatt mekkora hátrányban leszek a Sony-khoz képest, mennyire jók Fuji lencsék optikai stabilizálásban, hol jön ki a hátrányuk (vagy előnyük)?
Egyáltalán van-e jelentős különbség a különböző gyártók megoldásai között OIS hatékonyságában?Mivel semmilyen tapasztalatom nincs komolyabb fényképezőgépekkel (csak pár Bridge van a családban és a baráti körben), ezért azt sem tudom megmondani, hogy nekem eddig mekkora problémát okozhatott volna az IBIS hiánya, de azért vázolom a felhasználási területet:
Kevés videózás lesz, de nem gyaloglás közben, rövid snitteket akarok majd készíteni, amikben viszont lehet zoom-olás. Timelapse-nél ha jól gondolom, nem sokat számít a stabilizálás, azt úgysem kézből készíti az ember.
Portré nem érdekel, város-, ill. elsősorban természetfotózás a vágyam, főleg széles látószöggel (egyelőre marad a kit obi, később tervezem egy szélesebb látószögű beszerzését), viszont a helyszínből adódóan attól tartok, az esetek többségében nem lesz módom állványt használni, mert bár ugyan lesz nálam, tervezem, hogy beszerzek egy könnyű darabot, de ezt elővenni (még ha csak hátra is kell nyúlni érte a hátizsák oldalához, és lazán kiemelni a tokjából) sem alkalmam, sem időm nem lesz mindig, sokszor szűk a hely, nehéz a terep. Ha 30-40 kilométert megy az ember egy nap, akkor azért szednie kell a lábát, hogy ne sötétedjen rá idő előtt.
(Lehet, hogy amatőr dolog, és semmi értelme nincs, de azért azzal számolok, hogy a túrabotra támasztom a gépet, a semminél szerintem jobb lehet, ráadásul erősen zihálva, oxigénhiányosan, remegő kézzel kevés esélyt látok a legjobb fotókra)Másik kérdés, hogy melyik gyártókat érdemes még számításba venni vásárláskor X-mount-hoz?
Volt bárkinek problémája, meghibásodása, beázása az X-T3-asokkal, ha igen, milyen jellegű?
Na és persze a fő kérdés, honnan érdemes beszerezni? Az itthoni árak horrorisztikusak, és nem látok rá esélyt, hogy 20-25%-ot csökkenjenek (ami már számomra emészthető lenne), mire feltétlenül gépet kéne vennem. Természetesen a használt váztól sem zárkózom el, sőt, obikat csak a használt piacról vadásznék.
Nem félek a külföldi rendeléstől, de Európán belül maradnék (már csak az ÁFA miatt is), viszont mi a helyzet ezeknek a gépeknek az itthoni garanciáztatásával, egyáltalán van rá esély?
És az utolsó kérdés, ha mégis itthoni bolti vásárlásra adom a fejem, mennyi plusz garanciát lehet vásárolni a Fuji gépekhez, és van-e köztük baleseti, netán lopásra vonatkozó biztosítás?
Előre is köszi mindenkinek!
[ Szerkesztve ]
Si vis pacem, para bellum!
-
Teasüti
nagyúr
válasz Rusher4587 #28515 üzenetére
Állítólag egy Sony A6500 5 stoppos stabilizációval rendelkezik. Vagyis ha mondjuk kézből csak 1/200s záridővel tudsz éles képet kitartani, akkor stabival 5 stoppal lassúbb záridővel is tudnál ugyanolyan képet csinálni, vagyis 1/6s ha jól számolom. Elméletileg. Nem tudom ebből mennyi igaz és mennyi marketing.
Fujinál a 18-55 kit obi állítólag csak 1,5 stoppos stabilizációt tud - erről viszont találtam tesztet. Ez jóval gyengébb, 1/75s lenne csak.[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
válasz Rusher4587 #28515 üzenetére
A 18-55 nem időjárásálló, szóval ha ez szempont, akkor lehet, hogy mást kellene keress, innen például a WR taggal jelölt obik közül tudsz szemezni.
3rd party gyártók objektíveiben nincs AF, kivéve a Zeiss Touit fixek, de azok marha drágák, és már talán nem is gyártják őket (elég ritka is mind). Amit érdemes lehet nézegetni, az a Samyang és Laowa, ők ultra-nagylátóban elég jók, de egyik sem időjárásálló ezek közül sem.
Stabilizálás nélkül elvileg úgy lehet kalkulálni, hogy az ekvivalens fókusztáv reciproka másodpercben kitartható nagyjából még kézből, szóval ezen a rendszeren a 18mm például az ekvivalens 24mm-re jön ki, tehát az 1/24s (vagy inkább 1/30, hogy biztosabbra menjen az ember) az kitartható. A kitobi másik vége ekvivalens 85mm körül van, szóval 1/90-1/100s kézből.
Ha nagyon kell a stabilizálás, akkor ott a H1, abban van IBIS, és egy masszívabb váz amúgy is. -
Clemi
veterán
Belefogtam a vázcserébe. Szerintetek H1 vagy T3, tekintve hogy inkább nyugis témát fotózok és elég sok képen fedezem fel, hogy berántottam a vázat. Az új Xtrans IV szenzor az új procival, vagy az IBIS nyújt többet?
-
madgie
titán
Én már kicsit bánom, hogy eladtam az X-H1-et, a T3 játékváz mellette. Oké, tudásra nem, de igazából főleg csak az AF gyorsult (meg a videó, de az neked nem számít), viszont ismerem az AF szívásaidat, az Eye-AF-re itt se bízhatnád rá magad.
Itt még nem is írtam le, tegnap megjött a második T3-am, hazai vétel, akkucserénél elfelejtett mindent (!), pixelhiba az LCD-n, á, alig volt ötezer a vérnyomásom. Érdekes ,hogy egy óra múlva megjavult (!) az elfejetős baromsága, azóta látszólag rendben van, a pixelhiba mondjuk nem, ott világít az LCD alján... hajlok rá, hogy visszaküldjem a boltnak (alapvetően nem szeretem az ilyesmit, de félmillióért működjön már rendesen, bakker).
-
madgie
titán
Na de kérdés, a következő jobb lesz-e Mármint ha tényleg nincs baja és csak fel kellett tölteni az alaplapi elemnek, akkor a pixelhiba az LCD-n zavaró ugyan, de együtt lehet élni vele. Nyilván eladásnál bukok ezen vagy egy ötezrest, amit most is buknék, ha visszaküldeném, majd megvenném máshol... sőt, többet, mert bruttó 484-ért vettem, hivatalos hazai garival, miközben most a legolcsóbb hivatalos helyen is (220 volt) 500 ezer bruttó az ára.
-
madgie
titán
Nem igazán. Illetve más a képkarakter, érezhetően zajosabb pixel-peep-elve (persze több is a részlet) JPG-ben. De egyébként a dinamika és a képminőség számottevően nem változott, max szívatós helyzetben lehet valami előnye a T3-nak (műfény, agyonpusholt RAW), fotó szempontjából inkább a sebességre mentek rá (markolat nélkül is jóval gyorsabb sorozat, mint az elődök, e-shutternél 20/30 fps akár).
Hülyén hangzik, mert az X-H1-et szánta videós gépnek a Fuji, de a mostani helyzetben inkább az X-T3 az.
Még hülyébben hangzik, hogy szerintem a Fujinak most két igazán felsőkategóriás gépe van: a Pro2 és a H1. A T sorozat (bár ők profinak mondják) szerintem inkább felső-középkategória érzete van, ez főleg az építési minőségben érződik. Nagyon jó gép, félre ne érts, sőt, lehet a fw frissítéssel olyan dolgokat kap majd, amivel jelentős előnye lesz az X-Trans III gépek után, akár képminőségben is, de jelen pillanatban, portrézásra lehet a H1-et választanám. A stabi isteni, a fogása szenzációs, a zárhang meg... jesszus, az Olympus E-1 óta nem éreztem olyan finom járású mechanikát (még azon is túltesz).
[ Szerkesztve ]
-
faki_
senior tag
FujiFilm X – Workshop lesz a Fotoplus-nál!
szerk.: "A férőhelyek beteltek"
[ Szerkesztve ]
-
faki_
senior tag
-
madgie
titán
válasz #16820480 #28523 üzenetére
Napközben nem is volt időm beírni, valószínűleg igazad van A sorozatszáma alapján ez a váz régebbi (!), mint az októberben vásárolt X-T3-am, ráadásul 1.0 firmware volt rajta, míg az októberin is asszem 1.02, mikor megvettem. Szóval ez valami régebbi példány lehet, simán lemerülhetett az alaplapon a kis akku.
-
DonRazzino
senior tag
Annyira szexi az a H1, sajnálom, hogy rögtön kihozott egy olyan gépet a Fuji, amitől elavult lett. Mondjuk ki, ez olyan szonis húzás. Ennek okán ma eladtam az egyik T2-met és infinityről rendeltem egy T3-at. Szerintem neked a H1 lesz az igazi. Stabilabban meg tudod fogni, az IBIS meg fogja a kezed. Hajrá!
-
Clemi
veterán
válasz DonRazzino #28538 üzenetére
Remélem jól döntöttem. 2 nap alatt elment mindkét vázam és már meg is rendeltem az eglobalról a H1-et. Most kezdődik a 10 nap visszaszámlálás
-
madgie
titán
Nekem a fél szezonban párhuzamosan volt X-H1-em meg X-T2-m, mindig szívesebben nyúltam a H1-ért. Nem azért, mert IBIS, meg nem csak azért, mert jobb a fogása, hanem tényleg sokkal halkabb, finomabb járású a zárja meg valahogy azt éreztem, hogy az AWB is szebb eredményt ad rajta, mint a T-nél. Ezt már a Pro2-nél is éreztem anno és most megint érzem a T3-nál, hogy többet/jobban bele kell nyúlni, mert nem feltétlenül találja úgy el, ahogy kéne. Szerencsére a T3-ban ott az AWB-Lock, simán le lehet lockolni, ha egyszer megtalálta a tutit, a következő helyszínen meg majd megint forgatom a gépet, mint a hülye, míg le nem tudom lockolni a jót
Tudom, amatőr dolgok ezek, úgyis ott a RAW
-
Rusher4587
tag
válasz #16820480 #28518 üzenetére
Hajlok a H1 felé, nincs igazán szükségem a 20-30 képes sebességre (most még így gondolom), pici kezeim vannak, mégis kényelmesebbek a nagy markolatú gépek, a videós tudása a H1-nek is kielégítő számomra, csak egy kérdésem van, a H1 tulajok mennyire tapasztalják a lila "sensor flare" jelenséget (nem tudom, mi a magyar megfelelője), amit a T3-ban már teljesen kijavítottak, de a T2-nél látványos (lehetett)?
Azt se igazán értem, hogy miért térnek el színekben, és persze azonos beállítások mellett a H1 képei az XT-3-tól, de még az X-T2-től is, mikor elvileg azonos szenzoron osztoznak van az utóbbival.
Itt megint csak arra tudok támaszkodni, amit az összehasonlító tesztek képeiben és a videókban látok, de akinek van személyes tapasztalata, azt szívesebben meghallgatnám!Az a baj, hogy minél több véleményt hallgatok meg/olvasok el, egyre kevésbé tudok dönteni a T3 és H1 között!
Viszont azon elgondolkodtam, hogy az Államokból hozassam be, és esetleg kockáztassak a garanciával, mert pl. vannak csomagok odaát, ahol portré markolattal, 128-as kártyával, és egyéb kiegészítőkkel 1300 USD egy H1-es (370.000 Ft), itthon ez több, mint a duplája, a pofám leszakad!Si vis pacem, para bellum!
-
DonRazzino
senior tag
válasz Rusher4587 #28541 üzenetére
Legalább 130k expóval adtam el a T2-met, semmiféle szenzor flare-t nem tapasztaltam. A másik vázamban is van legalább 60-70k, azzal se. Ettől még létezhet.
-
madgie
titán
válasz DonRazzino #28542 üzenetére
Pedig “tudja”, de nagyon b*zerálni kell szembefényben, egy bizonyos szögben jön elő. Sose okozott gondot nekem élesben, azt se tudom, az X-H1 vagy az X-T3 is ilyen-e.
-
Clemi
veterán
válasz DonRazzino #28542 üzenetére
Nekem is tolja a lila flaret főleg ellenfényben és persze a fehér/ezüst-sötét határon erősebben. Szerencsére a CR/LR-ban 1 mozdulat kiszedni, kivéve ha lilás árnyalatú rúzst használ a modell
-
Joeeeeeey
csendes tag
válasz Rusher4587 #28541 üzenetére
Szia, még egy vélemény:
Párhuzamosan használom a két gépet, T3 kirándulásra, utazásra, H1-et nagy obikkal (tele és makró). Szerintem a H1 nem jó elgondolás túrázáshoz, nekem ahhoz túl nagy, nehéz, erre a tökéletes választás a Tx és Txx vonal szerintem. Ezenkívül ami nekem tetszik T3 ban az a colour chrome, szerintem ez nagyon jó kis beállítás,T3 az első Fuji gépem amit ezért szeretek jpeg-ben használni, Astia + colour chrome szerintem verhetetlen túrázások alatt. H1-ben ez nincs.
Flare kérdésre választ ad az alábbi oldal (H1-re is van teszt ugyanitt): [link]
https://500px.com/ifjgazso
-
sasNAXO
aktív tag
Wow, X-E3-ból van barna színű is, hátha másnak is új: eglobal-os link hozzá.
Fuji oldalán nem találtam róla képet, de Fujirumors már tavaly emlegette, hogy lesz.Eladó cuccok: AXP90-X47, Black Ridge, Sangoma A108E
-
madgie
titán
válasz Rusher4587 #28541 üzenetére
FEDman “szelleme” megtalált: már az X-T20-ban orvosolták ezt a hibát.
-
Clemi
veterán
Az x-H1 mennyire sikítozik, ha nem NP-W126S akkut teszek bele, hanem csak a simát? A vázak elmentek, de mardt 3db sima NP-W126 akkum (egy gyári és 2 Patona)
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!
- Bestbuy játékok
- LG LCD és LED TV-k
- OLED TV topic
- Vicces képek
- Milyen légkondit a lakásba?
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Politika
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Computex 2024: Vérnyomásérték megbecsülésében is partner az Asus VivoWatch 6
- További aktív témák...
- Feiyutech AK4500 Gimbal + follow focus + hyperlink eladó (standard kit)
- Eladó Hohem iSteady Pro4 Gopro Gimbal
- Sony Alpha 7R II Body ILCE-7RM2 Sony FE 50mm f/1.8 (SEL50F18F) Tamron AF 28-75mm f/2.8 Di III RX
- Nikon D5300 + objektív, makulátlan vadonatúj állapotban
- FUJINON XF 10-24MM F/4 R OIS OBJEKTÍV
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen